Startovní číslo 1 nezůstane na posledním závodě Rallysprint Série neobsazeno. Posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča tím pádem bude moci zabojovat o prvenství v Poháru 2+. Zmíněná nejistota panovala v týmu po smolném incidentu v sobotní etapě česko-německé 3-Städte Rallye, která byla závěrečným podnikem českého šampionátu v rally.
Adam Březík s Ondřejem Krajčou vstoupili do německého závodu třetím časem, ale brzký defekt v závěru úvodní sekce znamenal zásadní propad výsledkovou listinou. Kluci to však nevzdali, během páteční noci a sobotního dopoledne se vrátili do desítky absolutně, na druhou příčku v hodnocení českého šampionátu. Bohužel v RZ11, za neutuchajícího deště a na kluzkém asfaltu, přišel výlet z trati. Ten donutil posádku Samohýl ŠKODA Teamu odstoupit…
Tento moment však nebyl tím zásadním. Protože pořadatelé neumožnili vůz od trati „uklidit“, stalo se to, co si nikdo nikdy nepřeje. Do týmové Fabie R5 narazil při druhém průjezdu další vůz, havarující Opel Corsa Rally4 německé posádky. Pohled na zlínskou fabii nebyl nikterak příjemný a zdálo se, že původní plány na start ve Vsetíně a na německé Lausitz Rallye zůstanou pouze v oblasti teorie.
„V první moment jsme si mysleli, že start na Vsetíně a Lausitz Rallye není vůbec možný. Reálně jsme to viděli na pořádnou opravu s tím, že stíháme až Valašku (smích). Ale když jsme vůz složili na dílně a s mechaniky jsme se dali do práce, za pět hodin byla kastle odstrojená. Bývalý soutěžák a karosář Mira Březík ji dával týden dohromady, my si mezitím chystali všechny potřebné věci. Když se karosérie vrátila z laku, během odpoledne se auto připravilo do funkčního stavu. To bylo něco neskutečného,“ popsal hektické dny Adam Březík.
Ve čtvrtek odpoledne absolvovala posádka Samohýl ŠKODA Teamu funkční test fabie, a tak nic nebrání startu na Rentor – Partr Rally Vsetín. Karty jsou před startem rozdány. K prvenství v letošní Autoklub Poháru 2+ potřebují Adam s Ondřejem minimálně šest bodů. Pokud tedy celou soutěž zdárně pokoří, radost jim zajistí umístění v desítce.
„Dnes proběhl funkční test, kde jsem si chtěl zase zkusit jet v závodním módu. Vše fungovalo na jedničku, a tak se už s Ondrou moc těšíme na sobotní závod. Na Vsetíně budeme obhajovat prvenství a roli favorita bychom rádi potvrdili. Tím bychom zároveň zvítězili i v hodnocení Poháru 2+, což je určitě naše priorita.
Co se týká tratí, Hošťálková a Semetín jsou téměř totožné s loňským ročníkem, nová bude první polovina Vesníku. Tu jsem v závodním autě nikdy nejel, ale obecně mi není tento úsek neznámý,“ doplnil Adam Březík.
„Chci poděkovat všem, kteří nám v těchto těžkých chvílích pomohli s opravou. Všem našim partnerům, kteří od nás nedávají ruce pryč v dobách, když se nedaří. A také fanouškům za neskutečnou podporu, která nejen po 3-Städte Rallye přišla. Určitou formou poděkování bude i soutěž, která započne již na Vsetíně. Proto sledujte sociální sítě Samohýl ŠKODA Teamu i moje osobní, kde se objeví podrobnosti,“ uzavřel Adam Březík.
Průběžný stav Autoklub Pohár 2+ (6/7, po Rally Morava, zápočet pět nejlepších výsledků):
1. Štajf 120, 2. Březík 114, 3. Vlček 87, 4. Horák 59, 5. Kopáček a Cais 49.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.