Startovní číslo 1 nezůstane na posledním závodě Rallysprint Série neobsazeno. Posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča tím pádem bude moci zabojovat o prvenství v Poháru 2+. Zmíněná nejistota panovala v týmu po smolném incidentu v sobotní etapě česko-německé 3-Städte Rallye, která byla závěrečným podnikem českého šampionátu v rally.
Adam Březík s Ondřejem Krajčou vstoupili do německého závodu třetím časem, ale brzký defekt v závěru úvodní sekce znamenal zásadní propad výsledkovou listinou. Kluci to však nevzdali, během páteční noci a sobotního dopoledne se vrátili do desítky absolutně, na druhou příčku v hodnocení českého šampionátu. Bohužel v RZ11, za neutuchajícího deště a na kluzkém asfaltu, přišel výlet z trati. Ten donutil posádku Samohýl ŠKODA Teamu odstoupit…
Tento moment však nebyl tím zásadním. Protože pořadatelé neumožnili vůz od trati „uklidit“, stalo se to, co si nikdo nikdy nepřeje. Do týmové Fabie R5 narazil při druhém průjezdu další vůz, havarující Opel Corsa Rally4 německé posádky. Pohled na zlínskou fabii nebyl nikterak příjemný a zdálo se, že původní plány na start ve Vsetíně a na německé Lausitz Rallye zůstanou pouze v oblasti teorie.
„V první moment jsme si mysleli, že start na Vsetíně a Lausitz Rallye není vůbec možný. Reálně jsme to viděli na pořádnou opravu s tím, že stíháme až Valašku (smích). Ale když jsme vůz složili na dílně a s mechaniky jsme se dali do práce, za pět hodin byla kastle odstrojená. Bývalý soutěžák a karosář Mira Březík ji dával týden dohromady, my si mezitím chystali všechny potřebné věci. Když se karosérie vrátila z laku, během odpoledne se auto připravilo do funkčního stavu. To bylo něco neskutečného,“ popsal hektické dny Adam Březík.
Ve čtvrtek odpoledne absolvovala posádka Samohýl ŠKODA Teamu funkční test fabie, a tak nic nebrání startu na Rentor – Partr Rally Vsetín. Karty jsou před startem rozdány. K prvenství v letošní Autoklub Poháru 2+ potřebují Adam s Ondřejem minimálně šest bodů. Pokud tedy celou soutěž zdárně pokoří, radost jim zajistí umístění v desítce.
„Dnes proběhl funkční test, kde jsem si chtěl zase zkusit jet v závodním módu. Vše fungovalo na jedničku, a tak se už s Ondrou moc těšíme na sobotní závod. Na Vsetíně budeme obhajovat prvenství a roli favorita bychom rádi potvrdili. Tím bychom zároveň zvítězili i v hodnocení Poháru 2+, což je určitě naše priorita.
Co se týká tratí, Hošťálková a Semetín jsou téměř totožné s loňským ročníkem, nová bude první polovina Vesníku. Tu jsem v závodním autě nikdy nejel, ale obecně mi není tento úsek neznámý,“ doplnil Adam Březík.
„Chci poděkovat všem, kteří nám v těchto těžkých chvílích pomohli s opravou. Všem našim partnerům, kteří od nás nedávají ruce pryč v dobách, když se nedaří. A také fanouškům za neskutečnou podporu, která nejen po 3-Städte Rallye přišla. Určitou formou poděkování bude i soutěž, která započne již na Vsetíně. Proto sledujte sociální sítě Samohýl ŠKODA Teamu i moje osobní, kde se objeví podrobnosti,“ uzavřel Adam Březík.
Průběžný stav Autoklub Pohár 2+ (6/7, po Rally Morava, zápočet pět nejlepších výsledků):
1. Štajf 120, 2. Březík 114, 3. Vlček 87, 4. Horák 59, 5. Kopáček a Cais 49.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?