Startovní číslo 1 nezůstane na posledním závodě Rallysprint Série neobsazeno. Posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča tím pádem bude moci zabojovat o prvenství v Poháru 2+. Zmíněná nejistota panovala v týmu po smolném incidentu v sobotní etapě česko-německé 3-Städte Rallye, která byla závěrečným podnikem českého šampionátu v rally.
Adam Březík s Ondřejem Krajčou vstoupili do německého závodu třetím časem, ale brzký defekt v závěru úvodní sekce znamenal zásadní propad výsledkovou listinou. Kluci to však nevzdali, během páteční noci a sobotního dopoledne se vrátili do desítky absolutně, na druhou příčku v hodnocení českého šampionátu. Bohužel v RZ11, za neutuchajícího deště a na kluzkém asfaltu, přišel výlet z trati. Ten donutil posádku Samohýl ŠKODA Teamu odstoupit…
Tento moment však nebyl tím zásadním. Protože pořadatelé neumožnili vůz od trati „uklidit“, stalo se to, co si nikdo nikdy nepřeje. Do týmové Fabie R5 narazil při druhém průjezdu další vůz, havarující Opel Corsa Rally4 německé posádky. Pohled na zlínskou fabii nebyl nikterak příjemný a zdálo se, že původní plány na start ve Vsetíně a na německé Lausitz Rallye zůstanou pouze v oblasti teorie.
„V první moment jsme si mysleli, že start na Vsetíně a Lausitz Rallye není vůbec možný. Reálně jsme to viděli na pořádnou opravu s tím, že stíháme až Valašku (smích). Ale když jsme vůz složili na dílně a s mechaniky jsme se dali do práce, za pět hodin byla kastle odstrojená. Bývalý soutěžák a karosář Mira Březík ji dával týden dohromady, my si mezitím chystali všechny potřebné věci. Když se karosérie vrátila z laku, během odpoledne se auto připravilo do funkčního stavu. To bylo něco neskutečného,“ popsal hektické dny Adam Březík.
Ve čtvrtek odpoledne absolvovala posádka Samohýl ŠKODA Teamu funkční test fabie, a tak nic nebrání startu na Rentor – Partr Rally Vsetín. Karty jsou před startem rozdány. K prvenství v letošní Autoklub Poháru 2+ potřebují Adam s Ondřejem minimálně šest bodů. Pokud tedy celou soutěž zdárně pokoří, radost jim zajistí umístění v desítce.
„Dnes proběhl funkční test, kde jsem si chtěl zase zkusit jet v závodním módu. Vše fungovalo na jedničku, a tak se už s Ondrou moc těšíme na sobotní závod. Na Vsetíně budeme obhajovat prvenství a roli favorita bychom rádi potvrdili. Tím bychom zároveň zvítězili i v hodnocení Poháru 2+, což je určitě naše priorita.
Co se týká tratí, Hošťálková a Semetín jsou téměř totožné s loňským ročníkem, nová bude první polovina Vesníku. Tu jsem v závodním autě nikdy nejel, ale obecně mi není tento úsek neznámý,“ doplnil Adam Březík.
„Chci poděkovat všem, kteří nám v těchto těžkých chvílích pomohli s opravou. Všem našim partnerům, kteří od nás nedávají ruce pryč v dobách, když se nedaří. A také fanouškům za neskutečnou podporu, která nejen po 3-Städte Rallye přišla. Určitou formou poděkování bude i soutěž, která započne již na Vsetíně. Proto sledujte sociální sítě Samohýl ŠKODA Teamu i moje osobní, kde se objeví podrobnosti,“ uzavřel Adam Březík.
Průběžný stav Autoklub Pohár 2+ (6/7, po Rally Morava, zápočet pět nejlepších výsledků):
1. Štajf 120, 2. Březík 114, 3. Vlček 87, 4. Horák 59, 5. Kopáček a Cais 49.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.