Startovní číslo 1 nezůstane na posledním závodě Rallysprint Série neobsazeno. Posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča tím pádem bude moci zabojovat o prvenství v Poháru 2+. Zmíněná nejistota panovala v týmu po smolném incidentu v sobotní etapě česko-německé 3-Städte Rallye, která byla závěrečným podnikem českého šampionátu v rally.
Adam Březík s Ondřejem Krajčou vstoupili do německého závodu třetím časem, ale brzký defekt v závěru úvodní sekce znamenal zásadní propad výsledkovou listinou. Kluci to však nevzdali, během páteční noci a sobotního dopoledne se vrátili do desítky absolutně, na druhou příčku v hodnocení českého šampionátu. Bohužel v RZ11, za neutuchajícího deště a na kluzkém asfaltu, přišel výlet z trati. Ten donutil posádku Samohýl ŠKODA Teamu odstoupit…
Tento moment však nebyl tím zásadním. Protože pořadatelé neumožnili vůz od trati „uklidit“, stalo se to, co si nikdo nikdy nepřeje. Do týmové Fabie R5 narazil při druhém průjezdu další vůz, havarující Opel Corsa Rally4 německé posádky. Pohled na zlínskou fabii nebyl nikterak příjemný a zdálo se, že původní plány na start ve Vsetíně a na německé Lausitz Rallye zůstanou pouze v oblasti teorie.
„V první moment jsme si mysleli, že start na Vsetíně a Lausitz Rallye není vůbec možný. Reálně jsme to viděli na pořádnou opravu s tím, že stíháme až Valašku (smích). Ale když jsme vůz složili na dílně a s mechaniky jsme se dali do práce, za pět hodin byla kastle odstrojená. Bývalý soutěžák a karosář Mira Březík ji dával týden dohromady, my si mezitím chystali všechny potřebné věci. Když se karosérie vrátila z laku, během odpoledne se auto připravilo do funkčního stavu. To bylo něco neskutečného,“ popsal hektické dny Adam Březík.
Ve čtvrtek odpoledne absolvovala posádka Samohýl ŠKODA Teamu funkční test fabie, a tak nic nebrání startu na Rentor – Partr Rally Vsetín. Karty jsou před startem rozdány. K prvenství v letošní Autoklub Poháru 2+ potřebují Adam s Ondřejem minimálně šest bodů. Pokud tedy celou soutěž zdárně pokoří, radost jim zajistí umístění v desítce.
„Dnes proběhl funkční test, kde jsem si chtěl zase zkusit jet v závodním módu. Vše fungovalo na jedničku, a tak se už s Ondrou moc těšíme na sobotní závod. Na Vsetíně budeme obhajovat prvenství a roli favorita bychom rádi potvrdili. Tím bychom zároveň zvítězili i v hodnocení Poháru 2+, což je určitě naše priorita.
Co se týká tratí, Hošťálková a Semetín jsou téměř totožné s loňským ročníkem, nová bude první polovina Vesníku. Tu jsem v závodním autě nikdy nejel, ale obecně mi není tento úsek neznámý,“ doplnil Adam Březík.
„Chci poděkovat všem, kteří nám v těchto těžkých chvílích pomohli s opravou. Všem našim partnerům, kteří od nás nedávají ruce pryč v dobách, když se nedaří. A také fanouškům za neskutečnou podporu, která nejen po 3-Städte Rallye přišla. Určitou formou poděkování bude i soutěž, která započne již na Vsetíně. Proto sledujte sociální sítě Samohýl ŠKODA Teamu i moje osobní, kde se objeví podrobnosti,“ uzavřel Adam Březík.
Průběžný stav Autoklub Pohár 2+ (6/7, po Rally Morava, zápočet pět nejlepších výsledků):
1. Štajf 120, 2. Březík 114, 3. Vlček 87, 4. Horák 59, 5. Kopáček a Cais 49.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.