Pro Jakuba Jirovce je pačejovská rally srdeční zaležitost, neboť v roce 2020 zde absolvoval premiéru na českých soutěžích. Na konci září se na zdejší rychlostní zkoušky vrátil znovu a opět Rally Pačejov pokořil. S Ondrou Krajčou ovládli třídu RGT a celkově byli 14.
Čtyřiadvacetiletý Jakub Jirovec má letos v plánu “velký” mistrák, a tak nemohl chybět ani na startu v Horažďovicích. Z Plzně to má do centra soutěže co by kamenem dohodil, proto považuje Rally Pačejov za domácí soutěž. Po ne zcela vydařené “Barumce” si chtěl Kuba spravit chuť, proto se na rally velice těšil. „V Pačejově jsem před dvěma roky absolvoval premiéru, z toho důvodu má tato soutěž pro mne zvláštní význam. Líbí se mi zdejší hladké a rychlé asfaltové zkoušky, které vyhovují naší Alpině. Pro letošní ročník jsem se domluvil na spolupráci s Ondrou Krajčou. Společně jsme úspěšně absolvovali seznamovací jízdy a hodně se těšili na shakedown. Z “ostrých” rychlostních zkoušek jsem si nejenom já nejvíce pochvaloval RZ Čečelovice, která nabídla opravdový sport. Je na ní několik atraktivních diváckých mist a pro posádky je důležitý správně napsaný rozpis. Jede se většinou na úzkém a rychlém asfaltu mezi křovím a úvozy, tudíž je z větší části nepřehledná,” přiblížil atmosféru před startem Jakub Jirovec.
Pro posádky začala rally pátečním shakedownem a Kuba s Ondrou zde zajeli 15. čas. Více jak časem se ovšem kluci “blýskli” skokem s čumákem hodně “do nebes”. A pak už se jelo na slavnostní start na horažďovické náměstí, kde bylo hodně diváků a skvělá atmosféra.
Samotná soutěž byla rozdělena do dvou etap, kdy každá měla ve svém harmonogramu po šesti erzetách. Kuba s Ondrou vyrazili s číslem 23 a ve třídě měli za soupeře Martina Radu. Cíl do rally byl jasný – cílová rampa. „S Ondrou jsme se dohodli, že pojedeme čistou stopu bez zbytečných smyků. Soutěž začala čečelovickou zkouškou a my zde zajeli 17. čas, což nás hodně povzbudilo. Dobrý čas jsme zajeli i na další zkoušce a v polovině sobotní etapy jsm edrželi pěkné 15. místo. Na poslední dvě zkoušky ovšem zapršelo a tím, že mám málo zkušeností s jízdou na vodě v Alpince, tak jsme docela ztratili. Přesto jsme byli s první etapou spokojeni,” zhodnotil úvodní dějství Rally Pačejov plzeňský jezdec. Na konci sobotní etapy byla posádka Jirovec – Krajča klasifikována na průběžném 18. místě a vedoucí příčce ve třídě.
I nad nedělní částí rally visel otazník, zda bude pršet. Pneumatikovou loterii vyřešil Kuba rozhodnutím, že mokrými gumami nic neztratí a vyplatilo se. „Počasí bylo i v neděli ve znamení deště, proto jsme nechali na Alpině mokré pneumatiky. Tím jsem se mohl dál učit jízdě na mokru. To se mi docela dařilo a já získával další cenné zkušenosti a s pocitem jistoty jsem zajížděl i slušné časy. Ve finále to vyšlo na 14. místo absolutně, což nás velmi potěšilo. Stále je však co zlepšovat,” ohlédl se za druhým poločasem pačejovské rally Kuba Jirovec. Vedle 14. příčky dosáhla posádka i na vítězství ve třídě RGT.
Od pačejovské rally uplynou dva týdny a Jakub Jirovec se opět nasouká do nehořlavé kombinézy a znovu bude svírat soutěžní volant. V polovině října je totiž na programu poslední podnik z “velkého” českého mistráku - ADAC KNAUS TABBERT 3-Städte-Rallye. Pořadatelům se přihlásilo 118 posádek z osmi zemí. „Nyní se naše přípravy zaměřují na německou rally, kam bych rád pozval všechny příznivce automobilových soutěží. Já vyrazím do rally s číslem 33 a diktát uslyším od Jirky Kalkuse. Jistě mnozí zaznamenali možnost zařazení česko-rakousko-německé rally do kalendáře soutěží Mistrovství světa pro příští rok. A zkoušky z “rally tří měst” by mohly být v příštím roce ty, po kterých se budou prohánět vozy WRC. To bude ale až v roce 2023 a všichni držíme palce pořadatelům, aby jim tento krok mezi elitu vyšel. Držte palce i nám, přijeďte se bavit a užívat si poslední letošní velkou rally,” nastínil nejbližší plán Jakub Jirovec.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.