Pro Jakuba Jirovce je pačejovská rally srdeční zaležitost, neboť v roce 2020 zde absolvoval premiéru na českých soutěžích. Na konci září se na zdejší rychlostní zkoušky vrátil znovu a opět Rally Pačejov pokořil. S Ondrou Krajčou ovládli třídu RGT a celkově byli 14.
Čtyřiadvacetiletý Jakub Jirovec má letos v plánu “velký” mistrák, a tak nemohl chybět ani na startu v Horažďovicích. Z Plzně to má do centra soutěže co by kamenem dohodil, proto považuje Rally Pačejov za domácí soutěž. Po ne zcela vydařené “Barumce” si chtěl Kuba spravit chuť, proto se na rally velice těšil. „V Pačejově jsem před dvěma roky absolvoval premiéru, z toho důvodu má tato soutěž pro mne zvláštní význam. Líbí se mi zdejší hladké a rychlé asfaltové zkoušky, které vyhovují naší Alpině. Pro letošní ročník jsem se domluvil na spolupráci s Ondrou Krajčou. Společně jsme úspěšně absolvovali seznamovací jízdy a hodně se těšili na shakedown. Z “ostrých” rychlostních zkoušek jsem si nejenom já nejvíce pochvaloval RZ Čečelovice, která nabídla opravdový sport. Je na ní několik atraktivních diváckých mist a pro posádky je důležitý správně napsaný rozpis. Jede se většinou na úzkém a rychlém asfaltu mezi křovím a úvozy, tudíž je z větší části nepřehledná,” přiblížil atmosféru před startem Jakub Jirovec.
Pro posádky začala rally pátečním shakedownem a Kuba s Ondrou zde zajeli 15. čas. Více jak časem se ovšem kluci “blýskli” skokem s čumákem hodně “do nebes”. A pak už se jelo na slavnostní start na horažďovické náměstí, kde bylo hodně diváků a skvělá atmosféra.
Samotná soutěž byla rozdělena do dvou etap, kdy každá měla ve svém harmonogramu po šesti erzetách. Kuba s Ondrou vyrazili s číslem 23 a ve třídě měli za soupeře Martina Radu. Cíl do rally byl jasný – cílová rampa. „S Ondrou jsme se dohodli, že pojedeme čistou stopu bez zbytečných smyků. Soutěž začala čečelovickou zkouškou a my zde zajeli 17. čas, což nás hodně povzbudilo. Dobrý čas jsme zajeli i na další zkoušce a v polovině sobotní etapy jsm edrželi pěkné 15. místo. Na poslední dvě zkoušky ovšem zapršelo a tím, že mám málo zkušeností s jízdou na vodě v Alpince, tak jsme docela ztratili. Přesto jsme byli s první etapou spokojeni,” zhodnotil úvodní dějství Rally Pačejov plzeňský jezdec. Na konci sobotní etapy byla posádka Jirovec – Krajča klasifikována na průběžném 18. místě a vedoucí příčce ve třídě.
I nad nedělní částí rally visel otazník, zda bude pršet. Pneumatikovou loterii vyřešil Kuba rozhodnutím, že mokrými gumami nic neztratí a vyplatilo se. „Počasí bylo i v neděli ve znamení deště, proto jsme nechali na Alpině mokré pneumatiky. Tím jsem se mohl dál učit jízdě na mokru. To se mi docela dařilo a já získával další cenné zkušenosti a s pocitem jistoty jsem zajížděl i slušné časy. Ve finále to vyšlo na 14. místo absolutně, což nás velmi potěšilo. Stále je však co zlepšovat,” ohlédl se za druhým poločasem pačejovské rally Kuba Jirovec. Vedle 14. příčky dosáhla posádka i na vítězství ve třídě RGT.
Od pačejovské rally uplynou dva týdny a Jakub Jirovec se opět nasouká do nehořlavé kombinézy a znovu bude svírat soutěžní volant. V polovině října je totiž na programu poslední podnik z “velkého” českého mistráku - ADAC KNAUS TABBERT 3-Städte-Rallye. Pořadatelům se přihlásilo 118 posádek z osmi zemí. „Nyní se naše přípravy zaměřují na německou rally, kam bych rád pozval všechny příznivce automobilových soutěží. Já vyrazím do rally s číslem 33 a diktát uslyším od Jirky Kalkuse. Jistě mnozí zaznamenali možnost zařazení česko-rakousko-německé rally do kalendáře soutěží Mistrovství světa pro příští rok. A zkoušky z “rally tří měst” by mohly být v příštím roce ty, po kterých se budou prohánět vozy WRC. To bude ale až v roce 2023 a všichni držíme palce pořadatelům, aby jim tento krok mezi elitu vyšel. Držte palce i nám, přijeďte se bavit a užívat si poslední letošní velkou rally,” nastínil nejbližší plán Jakub Jirovec.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.