O prvním říjnovém víkendu proběhl v Pačejově poslední letošní podnik šestého pokračování Peugeot Rally Cupu. Celkové cupové vítězství Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta bylo jasné už před poslední soutěží, ale o druhém místě ještě nebylo rozhodnuto. Polská posádka Filip Pindel – Krzysztof Pietruszka na startu Rally Pačejov chyběla, takže v případě vítězství by se před ni probojovala dvojice Miroslav Číž – Vladimír Libenský.
A Miroslav Číž začal opravdu skvěle. Vyhrával jednu erzetu za druhou, v cupu suverénně vedl, stejně jako ve třídě RC4 II a ve dvoukolkách, pokud nepočítáme Honzu Dohnala. Nešťastná chyba v desátém testu však spanilou jízdu mladoboleslavského jezdce ukončila. Posádka se sice snažila pokračovat, ale motor jejich vozu se začal přehřívat, a to znamenalo odstoupení pouhé dvě erzety před cílem. „V Pačejově jsem startoval teprve podruhé, ale i přesto nám úvod soutěže skvěle vyšel. Dostal jsem se rychle do tempa a zajížděl dobré časy. V sobotu jsme před sebe nikoho nepustili. Chyba v desáté erzetě mě pochopitelně strašně mrzí. Byl jsem rychlejší v nájezdu do pravé zatáčky a spadli jsme do příkopu. Auto sice vyjelo, ale po pár metrech se začal přehřívat motor. Důvodem byl spadlý řemen z vodní pumpy. Nebýt toho, dojeli jsme do cíle, ale na to se pochopitelně nehraje. Moc se omlouvám celému týmu, partnerům a hlavně tátovi,“ řekl zklamaný Miroslav Číž.
Po odstoupení Miroslava Číže se do vedení dostal Lukáš Krupička s Milanem Kličkou a Peugeotem 208 Rally4. Lukáš Krupička startoval s novou generací „dvěstěosmičky“ teprve podruhé a z vítězství byl hodně překvapený. „Jasně, že jsem to nečekal. Do Pačejova jsem neodjížděl s ambicí na první místo. S turbem se stále učím, ještě mám občas návyky z atmosféry. Zbytečně podřazuji, přestože turbo tahá už od nízkých otáček. Navíc v našem cupu bývá na špici opravdu velký boj. Vyšlo nám to se štěstím. Míry je mi pochopitelně líto, protože by si první místo zasloužil. Nám se tentokrát dařilo, rallye jsme si užili a problémy se nám až podezřele vyhýbaly,“ komentoval závod Lukáš Krupička.
Na druhém místě dokončil náročnou soutěž Martin Jánský s Jiřím Kubíkem. „Už na úvodních Čečelovicích jsme projížděli kolem posádky, která skončila v lese, a málem jsme tam vyletěli i my. Další krizi jsme měli o pár set metrů dál. To mi na odvaze pochopitelně nepřidalo, takže jsem jel vyloženě v úsporném tempu. Pak ještě začalo pršet a chvilku mi trvalo, než jsem se přizpůsobil mokrým erzetám. Nicméně i přesto jsme se drželi Lukáše Krupičky. Po zrušení jednoho testu nám bohužel byl přidělen čas, který znamenal citelnou ztrátu. Za druhé místo v cupu jsem pochopitelně rád a těším se na další sezónu,“ prozradil Martin Jánský.
„Jsme rádi, že společnost GEFCO mohla být partnerem dalšího vydařeného ročníku Peugeot Rally Cupu. Gratulujeme všem posádkám k dosaženým úspěchům a těšíme se na spolupráci v dalších letech,“ prohlásil Jaroslav Javorský, zástupce generálního partnera, společnosti GEFCO ČR.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.