O prvním říjnovém víkendu proběhl v Pačejově poslední letošní podnik šestého pokračování Peugeot Rally Cupu. Celkové cupové vítězství Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta bylo jasné už před poslední soutěží, ale o druhém místě ještě nebylo rozhodnuto. Polská posádka Filip Pindel – Krzysztof Pietruszka na startu Rally Pačejov chyběla, takže v případě vítězství by se před ni probojovala dvojice Miroslav Číž – Vladimír Libenský.
A Miroslav Číž začal opravdu skvěle. Vyhrával jednu erzetu za druhou, v cupu suverénně vedl, stejně jako ve třídě RC4 II a ve dvoukolkách, pokud nepočítáme Honzu Dohnala. Nešťastná chyba v desátém testu však spanilou jízdu mladoboleslavského jezdce ukončila. Posádka se sice snažila pokračovat, ale motor jejich vozu se začal přehřívat, a to znamenalo odstoupení pouhé dvě erzety před cílem. „V Pačejově jsem startoval teprve podruhé, ale i přesto nám úvod soutěže skvěle vyšel. Dostal jsem se rychle do tempa a zajížděl dobré časy. V sobotu jsme před sebe nikoho nepustili. Chyba v desáté erzetě mě pochopitelně strašně mrzí. Byl jsem rychlejší v nájezdu do pravé zatáčky a spadli jsme do příkopu. Auto sice vyjelo, ale po pár metrech se začal přehřívat motor. Důvodem byl spadlý řemen z vodní pumpy. Nebýt toho, dojeli jsme do cíle, ale na to se pochopitelně nehraje. Moc se omlouvám celému týmu, partnerům a hlavně tátovi,“ řekl zklamaný Miroslav Číž.
Po odstoupení Miroslava Číže se do vedení dostal Lukáš Krupička s Milanem Kličkou a Peugeotem 208 Rally4. Lukáš Krupička startoval s novou generací „dvěstěosmičky“ teprve podruhé a z vítězství byl hodně překvapený. „Jasně, že jsem to nečekal. Do Pačejova jsem neodjížděl s ambicí na první místo. S turbem se stále učím, ještě mám občas návyky z atmosféry. Zbytečně podřazuji, přestože turbo tahá už od nízkých otáček. Navíc v našem cupu bývá na špici opravdu velký boj. Vyšlo nám to se štěstím. Míry je mi pochopitelně líto, protože by si první místo zasloužil. Nám se tentokrát dařilo, rallye jsme si užili a problémy se nám až podezřele vyhýbaly,“ komentoval závod Lukáš Krupička.
Na druhém místě dokončil náročnou soutěž Martin Jánský s Jiřím Kubíkem. „Už na úvodních Čečelovicích jsme projížděli kolem posádky, která skončila v lese, a málem jsme tam vyletěli i my. Další krizi jsme měli o pár set metrů dál. To mi na odvaze pochopitelně nepřidalo, takže jsem jel vyloženě v úsporném tempu. Pak ještě začalo pršet a chvilku mi trvalo, než jsem se přizpůsobil mokrým erzetám. Nicméně i přesto jsme se drželi Lukáše Krupičky. Po zrušení jednoho testu nám bohužel byl přidělen čas, který znamenal citelnou ztrátu. Za druhé místo v cupu jsem pochopitelně rád a těším se na další sezónu,“ prozradil Martin Jánský.
„Jsme rádi, že společnost GEFCO mohla být partnerem dalšího vydařeného ročníku Peugeot Rally Cupu. Gratulujeme všem posádkám k dosaženým úspěchům a těšíme se na spolupráci v dalších letech,“ prohlásil Jaroslav Javorský, zástupce generálního partnera, společnosti GEFCO ČR.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?