V poměrně nelehké situaci se dokázal tým ACCR Racing21 rozloučit kvalitním výsledkem s letošní účastí v Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii. Neplánovaně a narychlo sestavená posádka Vojtěch Štajf a Vladimír Zelinka obsadila v soutěži Futures Contproduct Rally Morava celkové druhé místo v cíli.
Třetí ročník jednodenní soutěže nabídnul divákům o uplynulém víkendu velmi kompaktně a kvalitně sestavenou trať se šesti rychlostními zkouškami o celkové délce 70 kilometrů. Největším magnetem pro fanoušky rally byl, stejně jako v předešlé vyškovské soutěži, souboj dvou generací soutěžních jezdců o celkové prvenství – aktuálního lídra Poháru 2+, zkušeného Vojtěcha Štajfa, a mladého talentovaného jezdce Adama Březíka.
Vojtěchu Štajfovi, který ve Šternberku opět vsadil na vůz Polo GTI R5, se však účast na této soutěži zkomplikovala ještě před jejím startem. Z vážných osobních důvodů musel svou účast na poslední chvíli odvolat letošní spolujezdec a zkušený navigátor František Rajnoha. V poměrně krátkém časovém rozmezí poté oznámil tým Racing21 náhradu – závodní legendu a loňského zlatem oceněného navigátora z evropského šampionátu historiků Vladimíra Zelinku. Pro něj to byl návrat do soudobého soutěžního vozu v mistrovské soutěži po dlouhých devatenácti letech.
Skutečnost, že je posádka Štajf – Zelinka po loňské spolupráci v kabině soutěžního vozu velmi dobře sehraná, potvrdil mimo jiné i výsledek z druhého měřeného úseku, kde ztrácela na vedoucí a papírově favorizovanou posádku Adam Březík – Ondřej Krajča pouhých 4,8 sekundy. Vojtěch Štajf jel tuto soutěž poprvé, ale přesto s cílem vylepšit své celkové bodové konto v Poháru 2+. Tomu přizpůsobil i jezdecké tempo s velmi vyrovnaným výkonem. Ve všech šesti měřených úsecích zajela posádka Štajf – Zelinka druhý nejrychlejší čas, a proto se i v cíli soutěže mohla radovat z celkového stříbra.
„Rally Morava byla pro nás z mnoha důvodů obtížná, a proto máme s Vláďou velkou radost ze stříbrné příčky na pódiu. Samozřejmě pro Frantu Rajnohu to bylo vzhledem k jeho nenadálé rodinné události těžkým rozhodnutím, ale zcela pochopitelným. Řešili jsme vzniklou situaci co nejrychleji, a nakonec byla sázka na Vláďu správná, i když jsem věděl, že v soudobém soutěžním autě dlouho nezávodil,“ uvedl ke změně navigátora v cíli soutěže spokojený Vojtěch Štajf a dodal:
Celková situace v klasifikaci a umístění v rámci letošního Poháru 2+ tak zůstává nadále otevřená. O celkových vítězích rozhodne až poslední podnik, plánovaný na konec října ve Vsetíně. Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou však už nemohou být celkově horší než druzí. Navíc mají výrazně našlápnuto i k zisku prvenství ve značkovém poháru Pirelli v letošní sezóně.
Pro tým ACCR Racing21 byla Rally Morava posledním startem v Poháru 2+, neboť v době konání zmíněné vsetínské soutěže má ve svém sportovním programu účast na celosvětovém prestižním projektu FIA Motorsport Games 2022. Na této akci se posádka Štajf – Zelinka představí s historickým vozem Opel Kadett C GT/E v roli reprezentantů České republiky s podporou Autoklubu ČR.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?