V poměrně nelehké situaci se dokázal tým ACCR Racing21 rozloučit kvalitním výsledkem s letošní účastí v Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii. Neplánovaně a narychlo sestavená posádka Vojtěch Štajf a Vladimír Zelinka obsadila v soutěži Futures Contproduct Rally Morava celkové druhé místo v cíli.
Třetí ročník jednodenní soutěže nabídnul divákům o uplynulém víkendu velmi kompaktně a kvalitně sestavenou trať se šesti rychlostními zkouškami o celkové délce 70 kilometrů. Největším magnetem pro fanoušky rally byl, stejně jako v předešlé vyškovské soutěži, souboj dvou generací soutěžních jezdců o celkové prvenství – aktuálního lídra Poháru 2+, zkušeného Vojtěcha Štajfa, a mladého talentovaného jezdce Adama Březíka.
Vojtěchu Štajfovi, který ve Šternberku opět vsadil na vůz Polo GTI R5, se však účast na této soutěži zkomplikovala ještě před jejím startem. Z vážných osobních důvodů musel svou účast na poslední chvíli odvolat letošní spolujezdec a zkušený navigátor František Rajnoha. V poměrně krátkém časovém rozmezí poté oznámil tým Racing21 náhradu – závodní legendu a loňského zlatem oceněného navigátora z evropského šampionátu historiků Vladimíra Zelinku. Pro něj to byl návrat do soudobého soutěžního vozu v mistrovské soutěži po dlouhých devatenácti letech.
Skutečnost, že je posádka Štajf – Zelinka po loňské spolupráci v kabině soutěžního vozu velmi dobře sehraná, potvrdil mimo jiné i výsledek z druhého měřeného úseku, kde ztrácela na vedoucí a papírově favorizovanou posádku Adam Březík – Ondřej Krajča pouhých 4,8 sekundy. Vojtěch Štajf jel tuto soutěž poprvé, ale přesto s cílem vylepšit své celkové bodové konto v Poháru 2+. Tomu přizpůsobil i jezdecké tempo s velmi vyrovnaným výkonem. Ve všech šesti měřených úsecích zajela posádka Štajf – Zelinka druhý nejrychlejší čas, a proto se i v cíli soutěže mohla radovat z celkového stříbra.
„Rally Morava byla pro nás z mnoha důvodů obtížná, a proto máme s Vláďou velkou radost ze stříbrné příčky na pódiu. Samozřejmě pro Frantu Rajnohu to bylo vzhledem k jeho nenadálé rodinné události těžkým rozhodnutím, ale zcela pochopitelným. Řešili jsme vzniklou situaci co nejrychleji, a nakonec byla sázka na Vláďu správná, i když jsem věděl, že v soudobém soutěžním autě dlouho nezávodil,“ uvedl ke změně navigátora v cíli soutěže spokojený Vojtěch Štajf a dodal:
Celková situace v klasifikaci a umístění v rámci letošního Poháru 2+ tak zůstává nadále otevřená. O celkových vítězích rozhodne až poslední podnik, plánovaný na konec října ve Vsetíně. Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou však už nemohou být celkově horší než druzí. Navíc mají výrazně našlápnuto i k zisku prvenství ve značkovém poháru Pirelli v letošní sezóně.
Pro tým ACCR Racing21 byla Rally Morava posledním startem v Poháru 2+, neboť v době konání zmíněné vsetínské soutěže má ve svém sportovním programu účast na celosvětovém prestižním projektu FIA Motorsport Games 2022. Na této akci se posádka Štajf – Zelinka představí s historickým vozem Opel Kadett C GT/E v roli reprezentantů České republiky s podporou Autoklubu ČR.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?