V domácím prostředí budou o víkendu závodit Michal a Ivan Horákovi. Na start III. Futures Contproduct Rally Morava se postaví s vozem Škoda Fabia R5 právě v barvách hlavního sponzora rally, společnosti Futures Contproduct.
„Rally Morava mám velmi rád. Jsem rodák z Olomouce a na tyto závody jsem chodil jako jedenáctiletý kluk koukat s mámou. Později jsem objížděl závody na pionýru, protože byly blízko mého bydliště. Je to pro mě domácí soutěž a jsem velmi rád, že tradice olomoucké rally pokračuje, protože bylo období pauzy, kdy se nekonala. Rally Morava se jede poslední tři sezóny, ale předtím zde byla Rally Sigma Jeseníky,“ vzpomíná letošní jubilant Ivan Horák (v červenci oslavil 60 let).
Olomouckou posádku čeká šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. „Rally Morava nabízí krásné technické RZ. Jívová je taková klasika. Další RZ, která startuje taky na Jívové, se v tomto směru jede poprvé a bude pro všechny nová. RZ Dalov se vrací po delší době a je škoda, že nepokračuje až do Chabičova,“ komentuje tratě Michal.
„Jedna rychlostní zkouška se jede v opačném směru oproti minulému roku. Jela se v minulých letech do kopce a máme trochu obavy z otočení směru. Je to úzká trať mezi stromy, když se tam pojede o něco rychleji, než je zdrávo, mohlo by to mít fatální následky. Je to však rally, respektujeme pořadatele, kteří se vždy snaží najít kvalitní tratě, musíme se přizpůsobit. Myslím, že se dá říct, že tuto oblast známe lépe než ostatní. Víme, kde si dát pozor, kde ubrat a naopak přidat. Domácí mají vždy výhodu znalostí tratí, což je to, co mnohdy rozhoduje,“ přemítá Ivan.
„Za nás je skvělé i to, že se servis vrátil do Olomouce, protože Rally Jeseníky zde vždy startovala. Vrací se nám kousek historie. Nejlepší je, že vyjedeme z domova a za 10 minut jsme v centru dění. Tady je to pro nás známé a příjemné prostředí. Je to pro nás nejoblíbenější soutěž za celou tu dobu, co jezdíme.
V Olomouci bude spousta známých, což je pro nás svazující. Očekává se od nás kvalitní výsledek a budeme se snažit o něj zabojovat. Auto ale nemáme pojištěné a nesmíme mu zkřivit vlásek, protože opravy jsou velmi nákladné. Musíme jet na rozumné hranici únosnosti toho rizika, aby nedošlo k poškození. V žádném případě nepojedeme stylem vabank – tedy jak se říká věnec nebo kotrmelec,“ sdílí společné myšlenky Horákovi.
Horákovi na přelomu srpna a září startovali na Barum rally (9. místo v MČR) a na Rally Vyškov (4. místo absolutně). Jaké jsou tedy jejich vyhlídky pro start na domácí Futures Contproduct Rally Morava?
„Ambice jsme si na letošní sezónu nedělali velké, stále nemáme takové zkušenosti se čtyřkolkami jako soupeři. Za svůj osobní úkol jsem si dal, že se na každém závodu budu zlepšovat, což se mi daří. Umístit se v desítce je s naší Fabií R5 povinnost, na Rally Morava bych považoval za úspěch třetí místo. Favorit je za mě Adam Březík. V hodnocení poháru P2+ se pohybujeme na sedmém místě, rádi bychom se v konečném hodnocení posunuli mezi pět nejrychlejších,“ věří Michal Horák. „Rádi bychom se na Rally Morava umístili čtvrtí nebo pátí, pokud pojede všechno, jak má. Nejradši bychom samozřejmě zajeli i lépe, ale konkurence je opravdu silná,“ říká zkušený navigátor.
„Tímto zveme všechny fanoušky motosportu do Olomouce. Doufáme, že se jich zastaví co nejvíce a letošní ročník bude napínavý,“ vyzývá rally nadšence Michal Horák a dodává: „Uvidíme, jaké nám pořadatelé připraví počasí, ale doufám, že bude buď sucho, nebo pršet.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?