V domácím prostředí budou o víkendu závodit Michal a Ivan Horákovi. Na start III. Futures Contproduct Rally Morava se postaví s vozem Škoda Fabia R5 právě v barvách hlavního sponzora rally, společnosti Futures Contproduct.
„Rally Morava mám velmi rád. Jsem rodák z Olomouce a na tyto závody jsem chodil jako jedenáctiletý kluk koukat s mámou. Později jsem objížděl závody na pionýru, protože byly blízko mého bydliště. Je to pro mě domácí soutěž a jsem velmi rád, že tradice olomoucké rally pokračuje, protože bylo období pauzy, kdy se nekonala. Rally Morava se jede poslední tři sezóny, ale předtím zde byla Rally Sigma Jeseníky,“ vzpomíná letošní jubilant Ivan Horák (v červenci oslavil 60 let).
Olomouckou posádku čeká šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. „Rally Morava nabízí krásné technické RZ. Jívová je taková klasika. Další RZ, která startuje taky na Jívové, se v tomto směru jede poprvé a bude pro všechny nová. RZ Dalov se vrací po delší době a je škoda, že nepokračuje až do Chabičova,“ komentuje tratě Michal.
„Jedna rychlostní zkouška se jede v opačném směru oproti minulému roku. Jela se v minulých letech do kopce a máme trochu obavy z otočení směru. Je to úzká trať mezi stromy, když se tam pojede o něco rychleji, než je zdrávo, mohlo by to mít fatální následky. Je to však rally, respektujeme pořadatele, kteří se vždy snaží najít kvalitní tratě, musíme se přizpůsobit. Myslím, že se dá říct, že tuto oblast známe lépe než ostatní. Víme, kde si dát pozor, kde ubrat a naopak přidat. Domácí mají vždy výhodu znalostí tratí, což je to, co mnohdy rozhoduje,“ přemítá Ivan.
„Za nás je skvělé i to, že se servis vrátil do Olomouce, protože Rally Jeseníky zde vždy startovala. Vrací se nám kousek historie. Nejlepší je, že vyjedeme z domova a za 10 minut jsme v centru dění. Tady je to pro nás známé a příjemné prostředí. Je to pro nás nejoblíbenější soutěž za celou tu dobu, co jezdíme.
V Olomouci bude spousta známých, což je pro nás svazující. Očekává se od nás kvalitní výsledek a budeme se snažit o něj zabojovat. Auto ale nemáme pojištěné a nesmíme mu zkřivit vlásek, protože opravy jsou velmi nákladné. Musíme jet na rozumné hranici únosnosti toho rizika, aby nedošlo k poškození. V žádném případě nepojedeme stylem vabank – tedy jak se říká věnec nebo kotrmelec,“ sdílí společné myšlenky Horákovi.
Horákovi na přelomu srpna a září startovali na Barum rally (9. místo v MČR) a na Rally Vyškov (4. místo absolutně). Jaké jsou tedy jejich vyhlídky pro start na domácí Futures Contproduct Rally Morava?
„Ambice jsme si na letošní sezónu nedělali velké, stále nemáme takové zkušenosti se čtyřkolkami jako soupeři. Za svůj osobní úkol jsem si dal, že se na každém závodu budu zlepšovat, což se mi daří. Umístit se v desítce je s naší Fabií R5 povinnost, na Rally Morava bych považoval za úspěch třetí místo. Favorit je za mě Adam Březík. V hodnocení poháru P2+ se pohybujeme na sedmém místě, rádi bychom se v konečném hodnocení posunuli mezi pět nejrychlejších,“ věří Michal Horák. „Rádi bychom se na Rally Morava umístili čtvrtí nebo pátí, pokud pojede všechno, jak má. Nejradši bychom samozřejmě zajeli i lépe, ale konkurence je opravdu silná,“ říká zkušený navigátor.
„Tímto zveme všechny fanoušky motosportu do Olomouce. Doufáme, že se jich zastaví co nejvíce a letošní ročník bude napínavý,“ vyzývá rally nadšence Michal Horák a dodává: „Uvidíme, jaké nám pořadatelé připraví počasí, ale doufám, že bude buď sucho, nebo pršet.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.