V domácím prostředí budou o víkendu závodit Michal a Ivan Horákovi. Na start III. Futures Contproduct Rally Morava se postaví s vozem Škoda Fabia R5 právě v barvách hlavního sponzora rally, společnosti Futures Contproduct.
„Rally Morava mám velmi rád. Jsem rodák z Olomouce a na tyto závody jsem chodil jako jedenáctiletý kluk koukat s mámou. Později jsem objížděl závody na pionýru, protože byly blízko mého bydliště. Je to pro mě domácí soutěž a jsem velmi rád, že tradice olomoucké rally pokračuje, protože bylo období pauzy, kdy se nekonala. Rally Morava se jede poslední tři sezóny, ale předtím zde byla Rally Sigma Jeseníky,“ vzpomíná letošní jubilant Ivan Horák (v červenci oslavil 60 let).
Olomouckou posádku čeká šest rychlostních zkoušek na třech úsecích. „Rally Morava nabízí krásné technické RZ. Jívová je taková klasika. Další RZ, která startuje taky na Jívové, se v tomto směru jede poprvé a bude pro všechny nová. RZ Dalov se vrací po delší době a je škoda, že nepokračuje až do Chabičova,“ komentuje tratě Michal.
„Jedna rychlostní zkouška se jede v opačném směru oproti minulému roku. Jela se v minulých letech do kopce a máme trochu obavy z otočení směru. Je to úzká trať mezi stromy, když se tam pojede o něco rychleji, než je zdrávo, mohlo by to mít fatální následky. Je to však rally, respektujeme pořadatele, kteří se vždy snaží najít kvalitní tratě, musíme se přizpůsobit. Myslím, že se dá říct, že tuto oblast známe lépe než ostatní. Víme, kde si dát pozor, kde ubrat a naopak přidat. Domácí mají vždy výhodu znalostí tratí, což je to, co mnohdy rozhoduje,“ přemítá Ivan.
„Za nás je skvělé i to, že se servis vrátil do Olomouce, protože Rally Jeseníky zde vždy startovala. Vrací se nám kousek historie. Nejlepší je, že vyjedeme z domova a za 10 minut jsme v centru dění. Tady je to pro nás známé a příjemné prostředí. Je to pro nás nejoblíbenější soutěž za celou tu dobu, co jezdíme.
V Olomouci bude spousta známých, což je pro nás svazující. Očekává se od nás kvalitní výsledek a budeme se snažit o něj zabojovat. Auto ale nemáme pojištěné a nesmíme mu zkřivit vlásek, protože opravy jsou velmi nákladné. Musíme jet na rozumné hranici únosnosti toho rizika, aby nedošlo k poškození. V žádném případě nepojedeme stylem vabank – tedy jak se říká věnec nebo kotrmelec,“ sdílí společné myšlenky Horákovi.
Horákovi na přelomu srpna a září startovali na Barum rally (9. místo v MČR) a na Rally Vyškov (4. místo absolutně). Jaké jsou tedy jejich vyhlídky pro start na domácí Futures Contproduct Rally Morava?
„Ambice jsme si na letošní sezónu nedělali velké, stále nemáme takové zkušenosti se čtyřkolkami jako soupeři. Za svůj osobní úkol jsem si dal, že se na každém závodu budu zlepšovat, což se mi daří. Umístit se v desítce je s naší Fabií R5 povinnost, na Rally Morava bych považoval za úspěch třetí místo. Favorit je za mě Adam Březík. V hodnocení poháru P2+ se pohybujeme na sedmém místě, rádi bychom se v konečném hodnocení posunuli mezi pět nejrychlejších,“ věří Michal Horák. „Rádi bychom se na Rally Morava umístili čtvrtí nebo pátí, pokud pojede všechno, jak má. Nejradši bychom samozřejmě zajeli i lépe, ale konkurence je opravdu silná,“ říká zkušený navigátor.
„Tímto zveme všechny fanoušky motosportu do Olomouce. Doufáme, že se jich zastaví co nejvíce a letošní ročník bude napínavý,“ vyzývá rally nadšence Michal Horák a dodává: „Uvidíme, jaké nám pořadatelé připraví počasí, ale doufám, že bude buď sucho, nebo pršet.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.