V letošní sezoně poprvé za volant závodního vozu usednul Radek Jatel. Bylo tomu tak při Rally Vyškov. Radek zůstal věrný závodní technice z loňských startů a řídil tak Peugeot 208 R2 z dílen Sparrow Racing. Na místo spolujezdce tentokrát usedl Petr Jindra jun.
Radka jsme na tratích rychlostních zkoušek mohli vidět naposledy při Mikuláš rally 2021 ve Slušovicích, kde mu rozpis četla přítelkyně Kateřina Plšková. „V závodním voze jsem neseděl od loňského Mikuláše a devíti měsíční pauza byla okamžitě znát. Po seznamovacích jízdách jsem byl nadšený z tratí rychlostních zkoušek. To se ale nedalo říct o mém rozpisu, který nebyl z mé strany správně napsaný a před startem jsem byl opravdu dost nervózní a panoval u mne nepříjemný pocit,“ prozradil Radek Jatel. Rallysprint ve Vyškově patří mezi Radkovi oblíbené soutěže a vždy si přál na tomto jednodenním závodě startovat, což se mu povedlo. „Rally Vyškov jsem jako divák navštěvoval každý rok. Jsem velmi rád, že jsem si startem tady splnil další sen. Poděkování za to patří mým partnerům. Jelikož startuji na rally sporadicky, nemám žádného stálého spolujezdce. Tímto chci také poděkovat Petrovi, že mou nabídku přijal a odvedl svou práci na sto procent,“ uvedl třiatřicetiletý jezdec.
Kluci dostali od pořadatelů startovní číslo 27 a mohli vyrazit vstříc rychlostním zkouškám. Radek s Petrem do závodu vstoupili 11. časem mezi dvoukolkami, což po tak dlouhé pauze, kterou Radek měl, není vůbec špatná bilance. Posádka na každé rychlostní zkoušce zajela časy v TOP 20 hodnocení Rallysprint série. Na 6 RZ Ivanovická brána z toho byl dokonce sedmý čas v RSS. „Z jízdy mám smíšené pocity. Některé pasáže jsme si užili a vydařily se nám, jiné nám vyšly méně. Věřím, že jsme potěšili i diváky, kterých kolem tratí bylo spousty. Co se týká samostatných časů na jednotlivých rychlostních zkouškách, tak to je pro mne zklamání,“ hodnotil svůj výkon Radek Jatel. I přes ne úplně pozitivní hodnocení ihned po dokončení soutěže kluci s odstupem času budou spokojeni. Závod dokončili s nepoškozeným vozem a to se taky počítá. Navíc si připsali 5. místo v kategorii RC4 a 12. příčku v klasifikaci Rallysprint série, což na první start v letošním roce není vůbec špatné v porovnání s posádkami, které mají na svém kontě více závodů.
„Touto cestou bych rád poděkoval sponzorům za jejich pomoc, konkrétně ŠEVČÍK GROUP a.s., IREL (Marilánský Ostropestřec), HŘÍBEK GROUP, TVD Slavičín, TOMS PIZZA a CompletCar. Poděkování míří také za spolujezdcem Petrem Jindrou jun. za skvělý diktát a týmu Sparrow Racing za přípravu vozu. Co se týká mých dalších plánů pro letošek, tak to vypadá, že se již nikde neukáži. Jedině kdyby moje přítelkyně Kačenka přišla s tím, že bychom se opět spolu svezli na Mikulášské rally ve Slušovicích, stejně jako minulý rok,“ řekl Radek Jatel. Necháme se tedy překvapit, zda jezdce z Vysokého Pole v letošní sezoně ještě uvidíme za volantem závodního vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.