V letošní sezoně poprvé za volant závodního vozu usednul Radek Jatel. Bylo tomu tak při Rally Vyškov. Radek zůstal věrný závodní technice z loňských startů a řídil tak Peugeot 208 R2 z dílen Sparrow Racing. Na místo spolujezdce tentokrát usedl Petr Jindra jun.
Radka jsme na tratích rychlostních zkoušek mohli vidět naposledy při Mikuláš rally 2021 ve Slušovicích, kde mu rozpis četla přítelkyně Kateřina Plšková. „V závodním voze jsem neseděl od loňského Mikuláše a devíti měsíční pauza byla okamžitě znát. Po seznamovacích jízdách jsem byl nadšený z tratí rychlostních zkoušek. To se ale nedalo říct o mém rozpisu, který nebyl z mé strany správně napsaný a před startem jsem byl opravdu dost nervózní a panoval u mne nepříjemný pocit,“ prozradil Radek Jatel. Rallysprint ve Vyškově patří mezi Radkovi oblíbené soutěže a vždy si přál na tomto jednodenním závodě startovat, což se mu povedlo. „Rally Vyškov jsem jako divák navštěvoval každý rok. Jsem velmi rád, že jsem si startem tady splnil další sen. Poděkování za to patří mým partnerům. Jelikož startuji na rally sporadicky, nemám žádného stálého spolujezdce. Tímto chci také poděkovat Petrovi, že mou nabídku přijal a odvedl svou práci na sto procent,“ uvedl třiatřicetiletý jezdec.
Kluci dostali od pořadatelů startovní číslo 27 a mohli vyrazit vstříc rychlostním zkouškám. Radek s Petrem do závodu vstoupili 11. časem mezi dvoukolkami, což po tak dlouhé pauze, kterou Radek měl, není vůbec špatná bilance. Posádka na každé rychlostní zkoušce zajela časy v TOP 20 hodnocení Rallysprint série. Na 6 RZ Ivanovická brána z toho byl dokonce sedmý čas v RSS. „Z jízdy mám smíšené pocity. Některé pasáže jsme si užili a vydařily se nám, jiné nám vyšly méně. Věřím, že jsme potěšili i diváky, kterých kolem tratí bylo spousty. Co se týká samostatných časů na jednotlivých rychlostních zkouškách, tak to je pro mne zklamání,“ hodnotil svůj výkon Radek Jatel. I přes ne úplně pozitivní hodnocení ihned po dokončení soutěže kluci s odstupem času budou spokojeni. Závod dokončili s nepoškozeným vozem a to se taky počítá. Navíc si připsali 5. místo v kategorii RC4 a 12. příčku v klasifikaci Rallysprint série, což na první start v letošním roce není vůbec špatné v porovnání s posádkami, které mají na svém kontě více závodů.
„Touto cestou bych rád poděkoval sponzorům za jejich pomoc, konkrétně ŠEVČÍK GROUP a.s., IREL (Marilánský Ostropestřec), HŘÍBEK GROUP, TVD Slavičín, TOMS PIZZA a CompletCar. Poděkování míří také za spolujezdcem Petrem Jindrou jun. za skvělý diktát a týmu Sparrow Racing za přípravu vozu. Co se týká mých dalších plánů pro letošek, tak to vypadá, že se již nikde neukáži. Jedině kdyby moje přítelkyně Kačenka přišla s tím, že bychom se opět spolu svezli na Mikulášské rally ve Slušovicích, stejně jako minulý rok,“ řekl Radek Jatel. Necháme se tedy překvapit, zda jezdce z Vysokého Pole v letošní sezoně ještě uvidíme za volantem závodního vozu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.