Jatel s Jindrou v cíli Rally Vyškov

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 9. září 2022 12:06
Sdílej:

V letošní sezoně poprvé za volant závodního vozu usednul Radek Jatel. Bylo tomu tak při Rally Vyškov. Radek zůstal věrný závodní technice z loňských startů a řídil tak Peugeot 208 R2 z dílen Sparrow Racing. Na místo spolujezdce tentokrát usedl Petr Jindra jun.

Radka jsme na tratích rychlostních zkoušek mohli vidět naposledy při Mikuláš rally 2021 ve Slušovicích, kde mu rozpis četla přítelkyně Kateřina Plšková. „V závodním voze jsem neseděl od loňského Mikuláše a devíti měsíční pauza byla okamžitě znát. Po seznamovacích jízdách jsem byl nadšený z tratí rychlostních zkoušek. To se ale nedalo říct o mém rozpisu, který nebyl z mé strany správně napsaný a před startem jsem byl opravdu dost nervózní a panoval u mne nepříjemný pocit,“ prozradil Radek Jatel. Rallysprint ve Vyškově patří mezi Radkovi oblíbené soutěže a vždy si přál na tomto jednodenním závodě startovat, což se mu povedlo. „Rally Vyškov jsem jako divák navštěvoval každý rok. Jsem velmi rád, že jsem si startem tady splnil další sen. Poděkování za to patří mým partnerům. Jelikož startuji na rally sporadicky, nemám žádného stálého spolujezdce. Tímto chci také poděkovat Petrovi, že mou nabídku přijal a odvedl svou práci na sto procent,“ uvedl třiatřicetiletý jezdec.

Kluci dostali od pořadatelů startovní číslo 27 a mohli vyrazit vstříc rychlostním zkouškám. Radek s Petrem do závodu vstoupili 11. časem mezi dvoukolkami, což po tak dlouhé pauze, kterou Radek měl, není vůbec špatná bilance. Posádka na každé rychlostní zkoušce zajela časy v TOP 20 hodnocení Rallysprint série. Na 6 RZ Ivanovická brána z toho byl dokonce sedmý čas v RSS. „Z jízdy mám smíšené pocity. Některé pasáže jsme si užili a vydařily se nám, jiné nám vyšly méně. Věřím, že jsme potěšili i diváky, kterých kolem tratí bylo spousty. Co se týká samostatných časů na jednotlivých rychlostních zkouškách, tak to je pro mne zklamání,“ hodnotil svůj výkon Radek Jatel. I přes ne úplně pozitivní hodnocení ihned po dokončení soutěže kluci s odstupem času budou spokojeni. Závod dokončili s nepoškozeným vozem a to se taky počítá. Navíc si připsali 5. místo v kategorii RC4 a 12. příčku v klasifikaci Rallysprint série, což na první start v letošním roce není vůbec špatné v porovnání s posádkami, které mají na svém kontě více závodů.

„Touto cestou bych rád poděkoval sponzorům za jejich pomoc, konkrétně ŠEVČÍK GROUP a.s., IREL (Marilánský Ostropestřec), HŘÍBEK GROUP, TVD Slavičín, TOMS PIZZA a CompletCar. Poděkování míří také za spolujezdcem Petrem Jindrou jun. za skvělý diktát a týmu Sparrow Racing za přípravu vozu. Co se týká mých dalších plánů pro letošek, tak to vypadá, že se již nikde neukáži. Jedině kdyby moje přítelkyně Kačenka přišla s tím, že bychom se opět spolu svezli na Mikulášské rally ve Slušovicích, stejně jako minulý rok,“ řekl Radek Jatel. Necháme se tedy překvapit, zda jezdce z Vysokého Pole v letošní sezoně ještě uvidíme za volantem závodního vozu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.