Na letošní ročník Barum Czech Rally Zlín se bude ještě dlouho vzpomínat. Náročné povětrnostní podmínky, abnormální počet havárií a dechberoucí souboj o stupně vítězů – to jsou některé z událostí, které po celé tři dny zvedaly ze židle tisícovky návštěvníků. Napínavou koncovku zvládli skvěle Filip Mareš s Radovanem Buchou, kteří prokázali pevné nervy a v souboji plejády kvalitních posádek vybojovali cenné druhé místo v absolutním pořadí.
Špičkoví účastníci mistrovství Evropy a českého seriálu se na společné trati setkají jen jednou do roka, a to právě ve Zlíně. Napětí před startem by se tedy dalo krájet. Reprezentanti stáje Entry Engineering-ATT Investments však do soutěže vstoupili soustředěně a po třetím místě v kvalifikační „erzetě“ mohli být spokojení i se čtvrtým časem na diváky obsypané městské rychlostní zkoušce v ulicích Zlína. Ve vysokém tempu pokračovali také v sobotní a nedělní etapě, které svým charakterem připomínaly místy spíše blátivou britskou rally a vytrestaly celou řadu předních posádek. Tři výlety mimo trať se bohužel nevyhnuly ani Filipovi s Radkem. Posádka i vůz však dokázaly všechny krizové momenty ustát a závod zdárně dokončit. „Letošní barumka byla jedním z nejtěžších závodů mojí kariéry. Počasí si s námi pohrávalo od první do poslední RZ a volba pneumatik byla zásadním faktorem víkendu. Tolik chyb jsem za jeden závod snad nikdy neudělal a je pro nás malé vítězství, že se nám podařilo prokousat až ke skvělé druhé příčce v cíli. Může mě jen mrzet více než 30 vteřin, které nás moje sobotní chyby stály. Na druhou stranu mám radost z toho, že jsme to nevzdali, podržel mě celý tým a dokázali jsme se rychle vrátit do bojů o pódium,“ pochvaloval si pilot Škody Fabie Rally2 Evo.
Ještě před startem nedělní etapy by si na stříbrné umístění středočeské posádky určitě netipl každý. Filip s Radkem však ke stupňům vítězů rezolutně vykročili vítězstvím v prvním průjezdu Majáku a druhým časem na legendární Pindule. Když odjížděli na poslední rychlostní zkoušku, celou čtveřici zájemců o stříbro dělilo jen 6,2 sekundy. „Před poslední RZ jsem věřil, že se nám druhé místo podaří udržet. Déšť sice sílil s každou minutou, ale erzetu jsme nakonec odjeli bez chyby a naštěstí to vyšlo. Podmínky byly ale do posledních metrů šílené, celou RZ nám už dost pršelo a do toho svítilo ostré slunce,“ popsal infarktový závěr Filip, jehož náskok na bronzového Simona Wagnera v cíli činil pouhých 1,8 sekundy.
Aby byla radost v týmu ještě větší, druhým místem z Barum Czech Rally Zlín si Filip Mareš s Radovanem Buchou definitivně pojistili titul vicemistrů ČR v rally pro letošní rok, přestože do konce sezony zbývají ještě dvě soutěže. „Děkujeme, že jste nás vy, naši fanoušci, hnali po celý závod dopředu. Pro celý LAURETA AUTO Škoda Team, který jsme na domácích tratích reprezentovali, i všechny partnery našeho týmu, je to skvělý výsledek. Zároveň bychom tímto rádi pogratulovali Honzovi Kopeckému s Honzou Hlouškem k obhajobě mistrovského titulu,“ dodal Filip, který dělá vše proto, aby se v říjnu postavil na start závěrečného klání letošního evropského seriálu ve Španělsku. O dalším programu týmu vás budeme průběžně informovat.
PR, LAURETA AUTO Škoda Team
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?