Na letošní ročník Barum Czech Rally Zlín se bude ještě dlouho vzpomínat. Náročné povětrnostní podmínky, abnormální počet havárií a dechberoucí souboj o stupně vítězů – to jsou některé z událostí, které po celé tři dny zvedaly ze židle tisícovky návštěvníků. Napínavou koncovku zvládli skvěle Filip Mareš s Radovanem Buchou, kteří prokázali pevné nervy a v souboji plejády kvalitních posádek vybojovali cenné druhé místo v absolutním pořadí.
Špičkoví účastníci mistrovství Evropy a českého seriálu se na společné trati setkají jen jednou do roka, a to právě ve Zlíně. Napětí před startem by se tedy dalo krájet. Reprezentanti stáje Entry Engineering-ATT Investments však do soutěže vstoupili soustředěně a po třetím místě v kvalifikační „erzetě“ mohli být spokojení i se čtvrtým časem na diváky obsypané městské rychlostní zkoušce v ulicích Zlína. Ve vysokém tempu pokračovali také v sobotní a nedělní etapě, které svým charakterem připomínaly místy spíše blátivou britskou rally a vytrestaly celou řadu předních posádek. Tři výlety mimo trať se bohužel nevyhnuly ani Filipovi s Radkem. Posádka i vůz však dokázaly všechny krizové momenty ustát a závod zdárně dokončit. „Letošní barumka byla jedním z nejtěžších závodů mojí kariéry. Počasí si s námi pohrávalo od první do poslední RZ a volba pneumatik byla zásadním faktorem víkendu. Tolik chyb jsem za jeden závod snad nikdy neudělal a je pro nás malé vítězství, že se nám podařilo prokousat až ke skvělé druhé příčce v cíli. Může mě jen mrzet více než 30 vteřin, které nás moje sobotní chyby stály. Na druhou stranu mám radost z toho, že jsme to nevzdali, podržel mě celý tým a dokázali jsme se rychle vrátit do bojů o pódium,“ pochvaloval si pilot Škody Fabie Rally2 Evo.
Ještě před startem nedělní etapy by si na stříbrné umístění středočeské posádky určitě netipl každý. Filip s Radkem však ke stupňům vítězů rezolutně vykročili vítězstvím v prvním průjezdu Majáku a druhým časem na legendární Pindule. Když odjížděli na poslední rychlostní zkoušku, celou čtveřici zájemců o stříbro dělilo jen 6,2 sekundy. „Před poslední RZ jsem věřil, že se nám druhé místo podaří udržet. Déšť sice sílil s každou minutou, ale erzetu jsme nakonec odjeli bez chyby a naštěstí to vyšlo. Podmínky byly ale do posledních metrů šílené, celou RZ nám už dost pršelo a do toho svítilo ostré slunce,“ popsal infarktový závěr Filip, jehož náskok na bronzového Simona Wagnera v cíli činil pouhých 1,8 sekundy.
Aby byla radost v týmu ještě větší, druhým místem z Barum Czech Rally Zlín si Filip Mareš s Radovanem Buchou definitivně pojistili titul vicemistrů ČR v rally pro letošní rok, přestože do konce sezony zbývají ještě dvě soutěže. „Děkujeme, že jste nás vy, naši fanoušci, hnali po celý závod dopředu. Pro celý LAURETA AUTO Škoda Team, který jsme na domácích tratích reprezentovali, i všechny partnery našeho týmu, je to skvělý výsledek. Zároveň bychom tímto rádi pogratulovali Honzovi Kopeckému s Honzou Hlouškem k obhajobě mistrovského titulu,“ dodal Filip, který dělá vše proto, aby se v říjnu postavil na start závěrečného klání letošního evropského seriálu ve Španělsku. O dalším programu týmu vás budeme průběžně informovat.
PR, LAURETA AUTO Škoda Team
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.