Období příprav se blíží ke konci, na řadě je akce! Již v pátek 26. srpna začne 51. ročník mezinárodní automobilové soutěže Barum Czech Rally Zlín, předposlední podnik osmidílného seriálu Mistrovství Evropy v rally (ERC) a šestý díl Mistrovství České republiky v rally (MCR). Soutěžní auta však na Moravu zavítala již v úterý večer.
„Předehrou barumky bude středeční oficiální test v Halenkovicích, čtvrteční technická přejímka a v pátek shakedown na Žlutavách. V 15:30 hodin si nejlepší patnáctka vybere startovní pozice a vše oficiálně začne slavnostní start na zlínském náměstí Míru,“ přiblížil harmonogram Ing. Jan Regner, který bude letos barumce premiérově šéfovat z pozice ředitele soutěže.
Mimo jiné má letos na řešení také jednu novinku: zlínská soutěž se pojede pod novým promotérem společností WRC Promoter GmbH se sídlem v německém Mnichově. Ta odvysílá všechny rychlostní zkoušky živě po vzoru podniků mistrovství světa prostřednictvím systému All Live (WRC+). „Hodně s nimi komunikujeme, řešíme všemožné detaily. Je to velice náročné. Kvůli vysílání musí být mezi začátky rychlostních zkoušek hodina pauza, proto jsme v sobotu jednu zkoušku vyřadili a naopak další prodloužili tak, abychom zůstali na stejných kilometrech,“ pověděl Regner a dodal, že se nejedná o jedinou novinku. „Změna bude také na závěrečné RZ Pindula. Závěrečná zkouška rally se někdy jede jen na dojetí, není úplně rozhodující o celkové pořadí, ale letos bude mít v sobě velký nádech Power Stage o bonusové body. Jezdci se musí naplno snažit i tam,“ usmál se ředitel Regner na tiskové konferenci v prostorách sídla společnosti Continental Barum s.r.o.
Právě tato firma je hlavním partnerem zlínského podniku od prvního ročníku v roce 1971. „Značka Barum je s rally závodem spojena od jejího startu. Jsme hrdým partnerem už 51 let, a to stále s jednou značkou Barum. Jsme rádi, že pneumatiky Barum patří stále mezi ty nejoblíbenější, že s nimi mají zkušenosti skutečně generace řidičů. A přesto, že příští rok slavíme neuvěřitelné 75. výročí značky, pracujeme na tom, aby naše produkty byly inovativní, technologicky na špičce. Jednoduše kvalita, na kterou se můžete spolehnout. Bylo by skvělé, kdyby se Barum Czech Rally Zlín stala synonymum pro akci, na kterou se na sklonku prázdnin do Zlína a okolí sjedou rodiny a mladí lidé, aby tady společně strávili během víkendu svůj čas, užili si jej s přáteli se zajímavým motoristickým programem,“ řekl Ing. Pavol Červenák, jednatel společnosti, ředitel sekce Marketing a obchod Continental Barum s.r.o.
Otázkou zůstává, kdo bude mít z jezdců hezký víkend spojený s triumfem. Šestkrát v řadě se radoval Jan Kopecký. "Honza je velký srdcař a výhru by si zasloužil stejně tak jako mnoho dalších, co tomu dávají hodně. Každopádně jak říká táta, každý, kdo rally dokončí, je vítěz. Průjezd cílem je ocenění samo o sobě," sdělil Jan Regner, který má také jasnou odpověď na to, proč na zlínské soutěži nevítězí zahraniční jezdci. "Asi je Honza tak rychlý (smích). Uvidíme letos, třeba ho někdo z cizinců pozlobí," vznesl na závěr otázku ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na sociálních sítích, oficiálních profilech facebooku, instagramu a twitteru.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.