Dva úspěšně zvládnuté ročníky dávají i letos pořadatelskému týmu Futures Contproduct Rally Morava několik jistot. Těmi zásadními jsou zařazení do Pirelli Rallysprint Série a Poháru 2+, stejně jako do sprintového seriálu historiků. Soutěž se uskuteční ve dnech 16. – 17. září 2022.
I pořadatelský tým Rally klubu Šternberk v AČR zasáhla v druhé polovině března smutná zpráva o tragické havárii ředitele soutěže Rudolfa Kouřila při úvodním závodě slovenského šampionátu. Organizační výbor nechyběl na posledním rozloučení v Hustopečích, po něm o to více zintenzivnil práce na nadcházejícím ročníku, kde se pokusí citelnou ztrátu Rudy Kouřila zacelit. Jedno je už nyní jisté, letošní ročník se pojede na tratích, které vzešly při jeho poslední návštěvě na Šternbersku.
Také třetí ročník Rally Morava bude spojen se společností Futures Contproduct, zabývající se výrobou obytných kontejnerů. Zůstává hlavním partnerem soutěže z podhůří Jeseníků. Oba subjekty se snaží každoročně spolupráci dále posouvat, a proto i letos se chystají některé novinky.
Cílem organizačního týmu je pokračovat v trendu kompaktní soutěže. „Vloni jsme opustili rychlostní zkoušky na Rýmařovsku a podařilo se nám objevit novou rychlostní zkoušku z Moravského Berouna do Jívové, kde startuje naše oblíbená patnáct km dlouhá RZ Jívová – Bělkovice – Těšíkov. Poslední věcí, která nás trápila byl nevyhovující servis v členitém areálu ve Šternberku. Po vstřícném postoji společnosti NUTREND jsme nové zázemí nalezli v jejich logistickém areálu, na který navazuje moderní hotel NUTREND World, který nabídne zázemí celému ředitelství a důstojné prostory i pro samotný start a cíl celé rally,“ naznačuje sportovní manažer soutěže Miroslav Frýdecký.
Rally Morava bude předposledním šestým kláním šampionátu RSS a Poháru 2+, na startu se objeví i posádky pohárových vozů Opel Adam Cup.
Kalendář Pirelli Rallysprint Série 2022 a Pohár 2+
29.–30. 4. Rentor Rallysprint Kopná
3.–4. 6. Lak Racing Rallye Plzeň
22.–23. 7. Rally Příbram
12.–13. 8. Rally Fulnek Odry
2.–3. 9. Rally Vyškov
16.–17. 9. Futures Contproduct Rally Morava
28.–29. 10. Rentor‑Partr Rally Vsetín
„V těchto dnech máme hotovou veškerou potřebnou dokumentaci potřebnou ke startu rally, na webových stránkách soutěže jsou publikována zvláštní ustanovení s časovým harmonogramem a přihláškou,“ naznačuje sportovní manažer soutěže Miroslav Frýdecky.
Kromě klasické soutěže se nově na Šternbersku pojede o stejném víkendu (v sobotu 17. a v neděli 18. září 2022) rally pravidelnosti - 1. Futures Contproduct CLASSIC RALLY MORAVA. Ta je součástí pětidílného seriálu PHOENIX CONTACT Česká trophy v ecoRally 2022.
Nově vzniklý seriál bude otevřený nejen pro vozidla s alternativními pohony, ale rovněž pro sériová auta určená pro běžný provoz. Nejen po tratích Rally Morava, ale také po zajímavých místech regionu, se tak bude moci svézt v podstatě kdokoli a soutěžit o co nejpřesnější dodržování předepsaných rychlostních průměrů za použití klasického itineráře.
Tato klasická rally se pak bude konat jako dvoudenní podnik, odstartuje v sobotu 17. 9. 2022 ze Šternberka. Infrastruktura pro nabíjení bude přes noc na neděli pro soutěžící připravena v Olomouci u obchodního centra Šantovka.
Pro další aktuality z příprav sledujte oficiální webové stránky soutěže www.rally-morava.cz.
III. Futures Contproduct Rally Morava 2022, tiskový servis
Tomáš Plachý
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.