Dva úspěšně zvládnuté ročníky dávají i letos pořadatelskému týmu Futures Contproduct Rally Morava několik jistot. Těmi zásadními jsou zařazení do Pirelli Rallysprint Série a Poháru 2+, stejně jako do sprintového seriálu historiků. Soutěž se uskuteční ve dnech 16. – 17. září 2022.
I pořadatelský tým Rally klubu Šternberk v AČR zasáhla v druhé polovině března smutná zpráva o tragické havárii ředitele soutěže Rudolfa Kouřila při úvodním závodě slovenského šampionátu. Organizační výbor nechyběl na posledním rozloučení v Hustopečích, po něm o to více zintenzivnil práce na nadcházejícím ročníku, kde se pokusí citelnou ztrátu Rudy Kouřila zacelit. Jedno je už nyní jisté, letošní ročník se pojede na tratích, které vzešly při jeho poslední návštěvě na Šternbersku.
Také třetí ročník Rally Morava bude spojen se společností Futures Contproduct, zabývající se výrobou obytných kontejnerů. Zůstává hlavním partnerem soutěže z podhůří Jeseníků. Oba subjekty se snaží každoročně spolupráci dále posouvat, a proto i letos se chystají některé novinky.
Cílem organizačního týmu je pokračovat v trendu kompaktní soutěže. „Vloni jsme opustili rychlostní zkoušky na Rýmařovsku a podařilo se nám objevit novou rychlostní zkoušku z Moravského Berouna do Jívové, kde startuje naše oblíbená patnáct km dlouhá RZ Jívová – Bělkovice – Těšíkov. Poslední věcí, která nás trápila byl nevyhovující servis v členitém areálu ve Šternberku. Po vstřícném postoji společnosti NUTREND jsme nové zázemí nalezli v jejich logistickém areálu, na který navazuje moderní hotel NUTREND World, který nabídne zázemí celému ředitelství a důstojné prostory i pro samotný start a cíl celé rally,“ naznačuje sportovní manažer soutěže Miroslav Frýdecký.
Rally Morava bude předposledním šestým kláním šampionátu RSS a Poháru 2+, na startu se objeví i posádky pohárových vozů Opel Adam Cup.
Kalendář Pirelli Rallysprint Série 2022 a Pohár 2+
29.–30. 4. Rentor Rallysprint Kopná
3.–4. 6. Lak Racing Rallye Plzeň
22.–23. 7. Rally Příbram
12.–13. 8. Rally Fulnek Odry
2.–3. 9. Rally Vyškov
16.–17. 9. Futures Contproduct Rally Morava
28.–29. 10. Rentor‑Partr Rally Vsetín
„V těchto dnech máme hotovou veškerou potřebnou dokumentaci potřebnou ke startu rally, na webových stránkách soutěže jsou publikována zvláštní ustanovení s časovým harmonogramem a přihláškou,“ naznačuje sportovní manažer soutěže Miroslav Frýdecky.
Kromě klasické soutěže se nově na Šternbersku pojede o stejném víkendu (v sobotu 17. a v neděli 18. září 2022) rally pravidelnosti - 1. Futures Contproduct CLASSIC RALLY MORAVA. Ta je součástí pětidílného seriálu PHOENIX CONTACT Česká trophy v ecoRally 2022.
Nově vzniklý seriál bude otevřený nejen pro vozidla s alternativními pohony, ale rovněž pro sériová auta určená pro běžný provoz. Nejen po tratích Rally Morava, ale také po zajímavých místech regionu, se tak bude moci svézt v podstatě kdokoli a soutěžit o co nejpřesnější dodržování předepsaných rychlostních průměrů za použití klasického itineráře.
Tato klasická rally se pak bude konat jako dvoudenní podnik, odstartuje v sobotu 17. 9. 2022 ze Šternberka. Infrastruktura pro nabíjení bude přes noc na neděli pro soutěžící připravena v Olomouci u obchodního centra Šantovka.
Pro další aktuality z příprav sledujte oficiální webové stránky soutěže www.rally-morava.cz.
III. Futures Contproduct Rally Morava 2022, tiskový servis
Tomáš Plachý
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?