Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha se při letošní Rally Fulnek – Odry postarala o doslova adrenalinový závěr této soutěže. Rozdílem pouhé desetiny sekundy nakonec obsadila druhé místo v absolutním pořadí a bodově si tím upevnila průběžnou vedoucí pozici v Poháru 2+ v rámci Pirelli Rallysprint série.
Letošní ročník Rally Fulnek – Odry nabídnul kromě tradičně náročných tratí a kvalitně obsazeného jezdeckého pole také dramatický náboj v úplném závěru soutěže. I přes nepříznivé předpovědi se nakonec souboje téměř sedmdesáti startujících posádek na šesti rychlostních zkouškách v celkové délce 71 kilometrů odehrály na suchém povrchu. I tak ale diváci na trati nepřišli o dramatické chvíle.
Jedním z aktérů doslova adrenalinového souboje v závěru soutěže byla také posádka Vojtěch Štajf a František Rajnoha. Po solidním výsledku v předešlé příbramské soutěži vsadil tým ACCR Racing21 opět na kvalitu vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo, zapůjčenou Martinem Severou a servisovanou týmem Brynda Racing. Původní předpovědi dešťových přeháněk se nakonec ve Fulneku nenaplnily a pro soutěž tedy zvolil Vojtěch Štajf pneumatiky Pirelli P Zero pro suchý povrch.
Profil náročných rychlostních zkoušek byl spíše výhodou pro mladé jezdce ze zdejšího regionu, kteří se hned od startu chopili své příležitosti. Štajf s Rajnohou přijeli do Fulneku s cílem zachovat si pódiovou tradici, získat body do Poháru 2+ a tohoto plánu se od začátku drželi. Penalizace posádky Cais – Těšínský za kontakt s retardérem v druhém měřeném úseku však umožnila Štajfovi s Rajnohou odstartovat do odpolední sekce z celkově druhého místa za další skoro „domácí“ posádkou Adam Březík – Ondřej Krajča.
Erik Cais se v dalším průběhu soutěže před Vojtěcha Štajfa nakonec probojoval s desetinovým rozdílem, ale rozhodující souboj o stříbrnou příčku v cíli se odehrál na úplně poslední rychlostní zkoušce. Po zaváhání Caise na jejím startu se Štajf rozhodl pro atak doslova v posledních kilometrech soutěže. V cíli tohoto měřeného úseku byla posádka týmu ACCR Racing21 rychlejší o 0,2 sekundy, což při závěrečném součtu znamenalo její návrat na druhé místo v absolutní klasifikaci s rozdílem pouhé desetiny vteřiny a zisk cenných bodů do průběžné klasifikace Poháru 2+.
„Se stejně těsným rozdílem v cíli jsme uspěli už v roce 2018 na Rally Bohemia a teď se nám to s Františkem povedlo znova tady ve Fulneku. Byl to ohromný závod. Za normální situace bylo těžké odolat tlaku obou agresivně jedoucích mladých posádek, navíc s dobrou znalostí této tratě. Chtěli jsme tady hlavně podium, ale naskytla se nám šance na stříbro a my ji s Frantou prostě využili,“ řekl v cíli po dramatickém souboji Vojtěch Štajf a dodal: „Erik s Petrem startovali v erzetě před námi a my jsme si všimli jejich časové ztráty na startu. Proto jsme se okamžitě rozhodli dát do posledních kilometrů úplně všechno a pokusit se dostat zpět na druhé místo. Plánovat tohle s rozdílem desetiny sekundy nelze, prostě nám to vyšlo a máme z toho velkou radost! Naše poděkování patří také Martinovi Severovi i týmu Brynda Racing za opětovné poskytnutí skvěle připraveného vozu Fabia Rally2 evo.“
Příští soutěží týmu ACCR Racing21 bude jubilejní XXX. ročník soutěže Rally Vyškov, která se koná ve dnech 2.- 3. září 2022.
Více informací o týmu na:www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?