Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha se při letošní Rally Fulnek – Odry postarala o doslova adrenalinový závěr této soutěže. Rozdílem pouhé desetiny sekundy nakonec obsadila druhé místo v absolutním pořadí a bodově si tím upevnila průběžnou vedoucí pozici v Poháru 2+ v rámci Pirelli Rallysprint série.
Letošní ročník Rally Fulnek – Odry nabídnul kromě tradičně náročných tratí a kvalitně obsazeného jezdeckého pole také dramatický náboj v úplném závěru soutěže. I přes nepříznivé předpovědi se nakonec souboje téměř sedmdesáti startujících posádek na šesti rychlostních zkouškách v celkové délce 71 kilometrů odehrály na suchém povrchu. I tak ale diváci na trati nepřišli o dramatické chvíle.
Jedním z aktérů doslova adrenalinového souboje v závěru soutěže byla také posádka Vojtěch Štajf a František Rajnoha. Po solidním výsledku v předešlé příbramské soutěži vsadil tým ACCR Racing21 opět na kvalitu vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo, zapůjčenou Martinem Severou a servisovanou týmem Brynda Racing. Původní předpovědi dešťových přeháněk se nakonec ve Fulneku nenaplnily a pro soutěž tedy zvolil Vojtěch Štajf pneumatiky Pirelli P Zero pro suchý povrch.
Profil náročných rychlostních zkoušek byl spíše výhodou pro mladé jezdce ze zdejšího regionu, kteří se hned od startu chopili své příležitosti. Štajf s Rajnohou přijeli do Fulneku s cílem zachovat si pódiovou tradici, získat body do Poháru 2+ a tohoto plánu se od začátku drželi. Penalizace posádky Cais – Těšínský za kontakt s retardérem v druhém měřeném úseku však umožnila Štajfovi s Rajnohou odstartovat do odpolední sekce z celkově druhého místa za další skoro „domácí“ posádkou Adam Březík – Ondřej Krajča.
Erik Cais se v dalším průběhu soutěže před Vojtěcha Štajfa nakonec probojoval s desetinovým rozdílem, ale rozhodující souboj o stříbrnou příčku v cíli se odehrál na úplně poslední rychlostní zkoušce. Po zaváhání Caise na jejím startu se Štajf rozhodl pro atak doslova v posledních kilometrech soutěže. V cíli tohoto měřeného úseku byla posádka týmu ACCR Racing21 rychlejší o 0,2 sekundy, což při závěrečném součtu znamenalo její návrat na druhé místo v absolutní klasifikaci s rozdílem pouhé desetiny vteřiny a zisk cenných bodů do průběžné klasifikace Poháru 2+.
„Se stejně těsným rozdílem v cíli jsme uspěli už v roce 2018 na Rally Bohemia a teď se nám to s Františkem povedlo znova tady ve Fulneku. Byl to ohromný závod. Za normální situace bylo těžké odolat tlaku obou agresivně jedoucích mladých posádek, navíc s dobrou znalostí této tratě. Chtěli jsme tady hlavně podium, ale naskytla se nám šance na stříbro a my ji s Frantou prostě využili,“ řekl v cíli po dramatickém souboji Vojtěch Štajf a dodal: „Erik s Petrem startovali v erzetě před námi a my jsme si všimli jejich časové ztráty na startu. Proto jsme se okamžitě rozhodli dát do posledních kilometrů úplně všechno a pokusit se dostat zpět na druhé místo. Plánovat tohle s rozdílem desetiny sekundy nelze, prostě nám to vyšlo a máme z toho velkou radost! Naše poděkování patří také Martinovi Severovi i týmu Brynda Racing za opětovné poskytnutí skvěle připraveného vozu Fabia Rally2 evo.“
Příští soutěží týmu ACCR Racing21 bude jubilejní XXX. ročník soutěže Rally Vyškov, která se koná ve dnech 2.- 3. září 2022.
Více informací o týmu na:www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?