Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha se při letošní Rally Fulnek – Odry postarala o doslova adrenalinový závěr této soutěže. Rozdílem pouhé desetiny sekundy nakonec obsadila druhé místo v absolutním pořadí a bodově si tím upevnila průběžnou vedoucí pozici v Poháru 2+ v rámci Pirelli Rallysprint série.
Letošní ročník Rally Fulnek – Odry nabídnul kromě tradičně náročných tratí a kvalitně obsazeného jezdeckého pole také dramatický náboj v úplném závěru soutěže. I přes nepříznivé předpovědi se nakonec souboje téměř sedmdesáti startujících posádek na šesti rychlostních zkouškách v celkové délce 71 kilometrů odehrály na suchém povrchu. I tak ale diváci na trati nepřišli o dramatické chvíle.
Jedním z aktérů doslova adrenalinového souboje v závěru soutěže byla také posádka Vojtěch Štajf a František Rajnoha. Po solidním výsledku v předešlé příbramské soutěži vsadil tým ACCR Racing21 opět na kvalitu vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo, zapůjčenou Martinem Severou a servisovanou týmem Brynda Racing. Původní předpovědi dešťových přeháněk se nakonec ve Fulneku nenaplnily a pro soutěž tedy zvolil Vojtěch Štajf pneumatiky Pirelli P Zero pro suchý povrch.
Profil náročných rychlostních zkoušek byl spíše výhodou pro mladé jezdce ze zdejšího regionu, kteří se hned od startu chopili své příležitosti. Štajf s Rajnohou přijeli do Fulneku s cílem zachovat si pódiovou tradici, získat body do Poháru 2+ a tohoto plánu se od začátku drželi. Penalizace posádky Cais – Těšínský za kontakt s retardérem v druhém měřeném úseku však umožnila Štajfovi s Rajnohou odstartovat do odpolední sekce z celkově druhého místa za další skoro „domácí“ posádkou Adam Březík – Ondřej Krajča.
Erik Cais se v dalším průběhu soutěže před Vojtěcha Štajfa nakonec probojoval s desetinovým rozdílem, ale rozhodující souboj o stříbrnou příčku v cíli se odehrál na úplně poslední rychlostní zkoušce. Po zaváhání Caise na jejím startu se Štajf rozhodl pro atak doslova v posledních kilometrech soutěže. V cíli tohoto měřeného úseku byla posádka týmu ACCR Racing21 rychlejší o 0,2 sekundy, což při závěrečném součtu znamenalo její návrat na druhé místo v absolutní klasifikaci s rozdílem pouhé desetiny vteřiny a zisk cenných bodů do průběžné klasifikace Poháru 2+.
„Se stejně těsným rozdílem v cíli jsme uspěli už v roce 2018 na Rally Bohemia a teď se nám to s Františkem povedlo znova tady ve Fulneku. Byl to ohromný závod. Za normální situace bylo těžké odolat tlaku obou agresivně jedoucích mladých posádek, navíc s dobrou znalostí této tratě. Chtěli jsme tady hlavně podium, ale naskytla se nám šance na stříbro a my ji s Frantou prostě využili,“ řekl v cíli po dramatickém souboji Vojtěch Štajf a dodal: „Erik s Petrem startovali v erzetě před námi a my jsme si všimli jejich časové ztráty na startu. Proto jsme se okamžitě rozhodli dát do posledních kilometrů úplně všechno a pokusit se dostat zpět na druhé místo. Plánovat tohle s rozdílem desetiny sekundy nelze, prostě nám to vyšlo a máme z toho velkou radost! Naše poděkování patří také Martinovi Severovi i týmu Brynda Racing za opětovné poskytnutí skvěle připraveného vozu Fabia Rally2 evo.“
Příští soutěží týmu ACCR Racing21 bude jubilejní XXX. ročník soutěže Rally Vyškov, která se koná ve dnech 2.- 3. září 2022.
Více informací o týmu na:www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.