Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha se při letošní Rally Fulnek – Odry postarala o doslova adrenalinový závěr této soutěže. Rozdílem pouhé desetiny sekundy nakonec obsadila druhé místo v absolutním pořadí a bodově si tím upevnila průběžnou vedoucí pozici v Poháru 2+ v rámci Pirelli Rallysprint série.
Letošní ročník Rally Fulnek – Odry nabídnul kromě tradičně náročných tratí a kvalitně obsazeného jezdeckého pole také dramatický náboj v úplném závěru soutěže. I přes nepříznivé předpovědi se nakonec souboje téměř sedmdesáti startujících posádek na šesti rychlostních zkouškách v celkové délce 71 kilometrů odehrály na suchém povrchu. I tak ale diváci na trati nepřišli o dramatické chvíle.
Jedním z aktérů doslova adrenalinového souboje v závěru soutěže byla také posádka Vojtěch Štajf a František Rajnoha. Po solidním výsledku v předešlé příbramské soutěži vsadil tým ACCR Racing21 opět na kvalitu vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo, zapůjčenou Martinem Severou a servisovanou týmem Brynda Racing. Původní předpovědi dešťových přeháněk se nakonec ve Fulneku nenaplnily a pro soutěž tedy zvolil Vojtěch Štajf pneumatiky Pirelli P Zero pro suchý povrch.
Profil náročných rychlostních zkoušek byl spíše výhodou pro mladé jezdce ze zdejšího regionu, kteří se hned od startu chopili své příležitosti. Štajf s Rajnohou přijeli do Fulneku s cílem zachovat si pódiovou tradici, získat body do Poháru 2+ a tohoto plánu se od začátku drželi. Penalizace posádky Cais – Těšínský za kontakt s retardérem v druhém měřeném úseku však umožnila Štajfovi s Rajnohou odstartovat do odpolední sekce z celkově druhého místa za další skoro „domácí“ posádkou Adam Březík – Ondřej Krajča.
Erik Cais se v dalším průběhu soutěže před Vojtěcha Štajfa nakonec probojoval s desetinovým rozdílem, ale rozhodující souboj o stříbrnou příčku v cíli se odehrál na úplně poslední rychlostní zkoušce. Po zaváhání Caise na jejím startu se Štajf rozhodl pro atak doslova v posledních kilometrech soutěže. V cíli tohoto měřeného úseku byla posádka týmu ACCR Racing21 rychlejší o 0,2 sekundy, což při závěrečném součtu znamenalo její návrat na druhé místo v absolutní klasifikaci s rozdílem pouhé desetiny vteřiny a zisk cenných bodů do průběžné klasifikace Poháru 2+.
„Se stejně těsným rozdílem v cíli jsme uspěli už v roce 2018 na Rally Bohemia a teď se nám to s Františkem povedlo znova tady ve Fulneku. Byl to ohromný závod. Za normální situace bylo těžké odolat tlaku obou agresivně jedoucích mladých posádek, navíc s dobrou znalostí této tratě. Chtěli jsme tady hlavně podium, ale naskytla se nám šance na stříbro a my ji s Frantou prostě využili,“ řekl v cíli po dramatickém souboji Vojtěch Štajf a dodal: „Erik s Petrem startovali v erzetě před námi a my jsme si všimli jejich časové ztráty na startu. Proto jsme se okamžitě rozhodli dát do posledních kilometrů úplně všechno a pokusit se dostat zpět na druhé místo. Plánovat tohle s rozdílem desetiny sekundy nelze, prostě nám to vyšlo a máme z toho velkou radost! Naše poděkování patří také Martinovi Severovi i týmu Brynda Racing za opětovné poskytnutí skvěle připraveného vozu Fabia Rally2 evo.“
Příští soutěží týmu ACCR Racing21 bude jubilejní XXX. ročník soutěže Rally Vyškov, která se koná ve dnech 2.- 3. září 2022.
Více informací o týmu na:www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.