Seznam přihlášených Rallysprintu Fulnek – Odry čítá 77 soutěžních vozů, 64 soudobých a 13 historiků. Účastníci si to rozdají v sobotu 13. srpna 2022 na šesti rychlostních zkouškách, s cílem na historickém náměstí ve Fulneku.
Rallysprint Fulnek – Odry bude čtvrtým podnikem šampionátů Pirelli Rallysprint Série, Poháru 2+ a Autoklub Rallysprint Série v rally historických automobilů (z celkem sedmi, následují Vyškov, Morava a Vsetín).
O absolutní prvenství si to podle papírových předpokladů rozdají posádky Poháru 2+ (seriál pro vozy 4WD, RGT). Zřejmě nás čeká opakování souboje z Kopné, kde Erik Cais v přímém souboji pokořil Adama Březíka. A právě souboj talentovaných mladíků se odehraje krátce před zlínskou „Evropou“ i na valašských a lašských tratích. Březík (Škoda Fabia R5) dostal díky národní prioritě startovní číslo 1, Cais (Ford Fiesta R5 MkII) pojede s trojkou. Mezi nimi figuruje další držitel národní priority, příborský Martin Vlček (Hyundai i20 R5). To je jeden ze zástupců „zkušenějšího“ pole startujících, podobně lze označit i lídra průběžného pořadí P2+ Vojtěcha Štajfa (Škoda Fabia Rally2 evo) či Karla Trněného (Ford Fiesta R5). Prostě z Top10 Poháru 2+ bude k vidění na Fulnecku a Odersku šestice pilotů (rovněž Michal Horák / Škoda Fabia R5). Ve startovní listině najdeme celkem deset vozů Rally2/R5 a jeden speciál WRC. Doslova domácím závodem bude Rallysprint Fulnek – Odry pro „severomoraváky“ Tomáše Kurku (Mini JCW WRC) a Marka Vlčka (Škoda Fabia Rally2 evo). Z dalších atraktivních soutěžních modelů zmiňme Fabii S2000 Lukáše Pondělíčka, Lancer Evo IX Pavla Ševčíka, Fiat 124 Abarth RGT Martina Rady či Ford Sierra RS Cosworth Jiřího Navrátila.
Zajímavé souboje lze očekávat i v hodnocení Pirelli Rallysprint Série. Do dvoukolky Renault Clio S1600 se po absolutním triumfu v Příbrami vrací Jan Dohnal, dotírat na něj se budou snažit jezdci s vozy Rally4 Martin Mottl a David Štefan. Domácí konfrontaci před Barumkou podstoupí Dan Polášek (účastník ERC4 Junior) a všichni se určitě těší i na návrat Egona Smékala (poprvé od havárie na Vsetíně). V historickém poli budou favority Martin Klepáč, Stanislav Budil či Martin Černý.
„Souboj Erika a Adama bude jistě jedním z taháků naší rally. Tím však nechci jakkoli snižovat rychlost dalších pravidelných účastníků jednodenních závodů. Čeká nás tedy jistě zajímavá konfrontace, rovněž s výhledem na blízkou Evropu. Těší mě i kvalita v rámci dvoukolek, kde se utkají vozy různých koncepcí – S1600, Rally4, R3T, R2 či Rally5. A samozřejmě jsem rád i z velkého počtu jezdců s historickými automobily. Snad to bude první vlaštovka k tomu, aby závody, které na Valašsku a Lašsku pořádáme, pravidelně navštěvovali,“ komentuje seznam přihlášených ředitel závodu Jaromír Tomaštík.
Program závodu zahájí ve čtvrtek 11. srpna prezentace posádek, v pátek 12. srpna proběhnou seznamovací jízdy, technická přejímka (Autoservis Lubkar, Fulnek – Jerlochovice) a doprovodný program na náměstí ve Fulneku (program najdete na fb Kultura Fulnek) vyplní od 17:40 hodin slavnostní start. Do sobotního závodu vyrazí posádky ze servisu ve Fulneku v 9 hodin. Harmonogram čítá šest rychlostních zkoušek na třech úsecích, celkem 71,04 ostrých kilometrů. První posádky lze očekávat v cíli po 16. hodině opět v rámci fulneckého kulturního programu.
Více informací k oběma soutěžím je zveřejněno na oficiální stránce www.rally-sprint.cz , řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Rally Fulnek – Odry.
Rallysprint Fulnek – Odry 2022, tiskový servis
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?