Seznam přihlášených Rallysprintu Fulnek – Odry čítá 77 soutěžních vozů, 64 soudobých a 13 historiků. Účastníci si to rozdají v sobotu 13. srpna 2022 na šesti rychlostních zkouškách, s cílem na historickém náměstí ve Fulneku.
Rallysprint Fulnek – Odry bude čtvrtým podnikem šampionátů Pirelli Rallysprint Série, Poháru 2+ a Autoklub Rallysprint Série v rally historických automobilů (z celkem sedmi, následují Vyškov, Morava a Vsetín).
O absolutní prvenství si to podle papírových předpokladů rozdají posádky Poháru 2+ (seriál pro vozy 4WD, RGT). Zřejmě nás čeká opakování souboje z Kopné, kde Erik Cais v přímém souboji pokořil Adama Březíka. A právě souboj talentovaných mladíků se odehraje krátce před zlínskou „Evropou“ i na valašských a lašských tratích. Březík (Škoda Fabia R5) dostal díky národní prioritě startovní číslo 1, Cais (Ford Fiesta R5 MkII) pojede s trojkou. Mezi nimi figuruje další držitel národní priority, příborský Martin Vlček (Hyundai i20 R5). To je jeden ze zástupců „zkušenějšího“ pole startujících, podobně lze označit i lídra průběžného pořadí P2+ Vojtěcha Štajfa (Škoda Fabia Rally2 evo) či Karla Trněného (Ford Fiesta R5). Prostě z Top10 Poháru 2+ bude k vidění na Fulnecku a Odersku šestice pilotů (rovněž Michal Horák / Škoda Fabia R5). Ve startovní listině najdeme celkem deset vozů Rally2/R5 a jeden speciál WRC. Doslova domácím závodem bude Rallysprint Fulnek – Odry pro „severomoraváky“ Tomáše Kurku (Mini JCW WRC) a Marka Vlčka (Škoda Fabia Rally2 evo). Z dalších atraktivních soutěžních modelů zmiňme Fabii S2000 Lukáše Pondělíčka, Lancer Evo IX Pavla Ševčíka, Fiat 124 Abarth RGT Martina Rady či Ford Sierra RS Cosworth Jiřího Navrátila.
Zajímavé souboje lze očekávat i v hodnocení Pirelli Rallysprint Série. Do dvoukolky Renault Clio S1600 se po absolutním triumfu v Příbrami vrací Jan Dohnal, dotírat na něj se budou snažit jezdci s vozy Rally4 Martin Mottl a David Štefan. Domácí konfrontaci před Barumkou podstoupí Dan Polášek (účastník ERC4 Junior) a všichni se určitě těší i na návrat Egona Smékala (poprvé od havárie na Vsetíně). V historickém poli budou favority Martin Klepáč, Stanislav Budil či Martin Černý.
„Souboj Erika a Adama bude jistě jedním z taháků naší rally. Tím však nechci jakkoli snižovat rychlost dalších pravidelných účastníků jednodenních závodů. Čeká nás tedy jistě zajímavá konfrontace, rovněž s výhledem na blízkou Evropu. Těší mě i kvalita v rámci dvoukolek, kde se utkají vozy různých koncepcí – S1600, Rally4, R3T, R2 či Rally5. A samozřejmě jsem rád i z velkého počtu jezdců s historickými automobily. Snad to bude první vlaštovka k tomu, aby závody, které na Valašsku a Lašsku pořádáme, pravidelně navštěvovali,“ komentuje seznam přihlášených ředitel závodu Jaromír Tomaštík.
Program závodu zahájí ve čtvrtek 11. srpna prezentace posádek, v pátek 12. srpna proběhnou seznamovací jízdy, technická přejímka (Autoservis Lubkar, Fulnek – Jerlochovice) a doprovodný program na náměstí ve Fulneku (program najdete na fb Kultura Fulnek) vyplní od 17:40 hodin slavnostní start. Do sobotního závodu vyrazí posádky ze servisu ve Fulneku v 9 hodin. Harmonogram čítá šest rychlostních zkoušek na třech úsecích, celkem 71,04 ostrých kilometrů. První posádky lze očekávat v cíli po 16. hodině opět v rámci fulneckého kulturního programu.
Více informací k oběma soutěžím je zveřejněno na oficiální stránce www.rally-sprint.cz , řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Rally Fulnek – Odry.
Rallysprint Fulnek – Odry 2022, tiskový servis
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?