Drama až do konce a několik sportovních tragédií přinesla závěrečná etapa Bohemia Rally Mladá Boleslav. Po neskutečně vyrovnaném prvním dni se schylovalo k urputnému souboji mezi Václavem Pechem a Janem Kopeckým. Přes noc se však citelně ochladilo, a to nejen nad Mladou Boleslaví, ale také v táboře fanoušků Václava Pecha, který musel odstoupit z technických důvodů hned po první nedělní erzetě. Z vítězství se nakonec radovala dvojice Kopecký – Hloušek.
Tomu ale předcházelo mnoho zásadních okamžiků. Ani po odstoupení Václava Pecha to Jan Kopecký neměl vůbec snadné. Špatná volba pneumatik v úvodu dne znamenala značnou časovou ztrátu a velmi rychle ho začal stahovat Filip Mareš. Ten se dostal do průběžného vedení na desáté rychlostní zkoušce, a to se solidním, téměř devítisekundovým náskokem. A bylo znát, že vítězství na domácí soutěži je velmi silnou motivací. Rozhodnout tedy měla závěrečná sekce. Jan Kopecký zatáhl a na dvou testech ukrojil z Filipova náskoku šest vteřin. Do závěrečného průjezdu Zvířeticemi vyrážel Filip Mareš s náskokem 2,5 sekundy, ale pak přišel šok v podobě technické závady, po které musela domácí posádka odstoupit. Vítězství tak připadlo Janu Kopeckému, druhou posádkou v cíli je Simon Wagner s Geraldem Winterem, který ovšem neboduje do českého šampionátu. Na třetí pozici se posunul Dominik Stříteský s Jiřím Hovorkou.
„Ještě teď jsem z toho špatný. Zvolil jsem úplně nevhodné pneumatiky do první rundy. To je po všech mých zkušenostech obrovská chyba a doufám, že už ji nikdy neudělám. Pořádně jsem se vytrestal. Pochopitelně jsem pak tlačil, abych Filipa zdolal, protože Venca odpadl na technickou závadu hned ráno. Filip bohužel odstoupil také, ale i tak to byl boj až do posledního kilometru,“ prohlásil před cílovou rampou vítězný Jan Kopecký.
Druhou posádkou v cíli byla rakouská dvojice Simon Wagner – Gerald Winter, která ale neboduje do českého šampionátu. „Těší mě, že jsem mohl opět startovat v České republice a na Bohemia Rally. Byla to velmi obtížná soutěž, ale užili jsme si celý víkend a druhé místo je pro nás dobrý výsledek,“ řekl v cíli rakouský jezdec.
Na třetím místě dokončil Dominik Stříteský s Jiřím Hovorkou, v hodnocení domácího šampionátu jim patří druhá příčka. „Je to sice umístění na úkor Filipa, ale i to k soutěžím patří. Dopoledne jsem chytil defekt na prvním průjezdu Zvířeticemi, mrzí mě to hlavně z důvodu etapového umístění, které mohlo být lepší. Ale na druhou stranu jsme sem také nemuseli dojet. Takže v konečném hodnocení jsme velmi spokojení,“ okomentoval průběh dnešního dne Dominik Stříteský.
Vítěznou posádkou v hodnocení Bohemia Historic Rally Mladá Boleslav se stala dvojice Miroslav Janota – Petr Novák. Rozevláté průjezdy jejich žlutého vozu Opel Kadett Coupé potěšily všechny fanoušky kolem tratí. „Pro nás byla Bohemka strašně náročná, protože od začátku jsme měli snad všechny technické problémy, které mohly nastat. Pořád jsme opravovali, neustále něco řešili. Pak jsem navíc udělal chybu a spadl do příkopu a ven nás tahali diváci. Takže jsme si prošli úplně vším. Teď jedeme na závěrečnou technickou kontrolu a věřím, že je to poslední krůček ke třetímu vítězství,“ uvedl za cílovou rampou Miroslav Janota.
Gratulujeme posádkám k dosaženým výsledkům a děkujeme divákům za skvělou atmosféru a bezpečné chování kolem tratí letošního ročníku Bohemia Rally Mladá Boleslav.
Sledujte nás na: www.rallybohemia.cz
@rallybohemia / @ecoEnergyRallyBohemia / #rallybohemia
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?