Drama až do konce a několik sportovních tragédií přinesla závěrečná etapa Bohemia Rally Mladá Boleslav. Po neskutečně vyrovnaném prvním dni se schylovalo k urputnému souboji mezi Václavem Pechem a Janem Kopeckým. Přes noc se však citelně ochladilo, a to nejen nad Mladou Boleslaví, ale také v táboře fanoušků Václava Pecha, který musel odstoupit z technických důvodů hned po první nedělní erzetě. Z vítězství se nakonec radovala dvojice Kopecký – Hloušek.
Tomu ale předcházelo mnoho zásadních okamžiků. Ani po odstoupení Václava Pecha to Jan Kopecký neměl vůbec snadné. Špatná volba pneumatik v úvodu dne znamenala značnou časovou ztrátu a velmi rychle ho začal stahovat Filip Mareš. Ten se dostal do průběžného vedení na desáté rychlostní zkoušce, a to se solidním, téměř devítisekundovým náskokem. A bylo znát, že vítězství na domácí soutěži je velmi silnou motivací. Rozhodnout tedy měla závěrečná sekce. Jan Kopecký zatáhl a na dvou testech ukrojil z Filipova náskoku šest vteřin. Do závěrečného průjezdu Zvířeticemi vyrážel Filip Mareš s náskokem 2,5 sekundy, ale pak přišel šok v podobě technické závady, po které musela domácí posádka odstoupit. Vítězství tak připadlo Janu Kopeckému, druhou posádkou v cíli je Simon Wagner s Geraldem Winterem, který ovšem neboduje do českého šampionátu. Na třetí pozici se posunul Dominik Stříteský s Jiřím Hovorkou.
„Ještě teď jsem z toho špatný. Zvolil jsem úplně nevhodné pneumatiky do první rundy. To je po všech mých zkušenostech obrovská chyba a doufám, že už ji nikdy neudělám. Pořádně jsem se vytrestal. Pochopitelně jsem pak tlačil, abych Filipa zdolal, protože Venca odpadl na technickou závadu hned ráno. Filip bohužel odstoupil také, ale i tak to byl boj až do posledního kilometru,“ prohlásil před cílovou rampou vítězný Jan Kopecký.
Druhou posádkou v cíli byla rakouská dvojice Simon Wagner – Gerald Winter, která ale neboduje do českého šampionátu. „Těší mě, že jsem mohl opět startovat v České republice a na Bohemia Rally. Byla to velmi obtížná soutěž, ale užili jsme si celý víkend a druhé místo je pro nás dobrý výsledek,“ řekl v cíli rakouský jezdec.
Na třetím místě dokončil Dominik Stříteský s Jiřím Hovorkou, v hodnocení domácího šampionátu jim patří druhá příčka. „Je to sice umístění na úkor Filipa, ale i to k soutěžím patří. Dopoledne jsem chytil defekt na prvním průjezdu Zvířeticemi, mrzí mě to hlavně z důvodu etapového umístění, které mohlo být lepší. Ale na druhou stranu jsme sem také nemuseli dojet. Takže v konečném hodnocení jsme velmi spokojení,“ okomentoval průběh dnešního dne Dominik Stříteský.
Vítěznou posádkou v hodnocení Bohemia Historic Rally Mladá Boleslav se stala dvojice Miroslav Janota – Petr Novák. Rozevláté průjezdy jejich žlutého vozu Opel Kadett Coupé potěšily všechny fanoušky kolem tratí. „Pro nás byla Bohemka strašně náročná, protože od začátku jsme měli snad všechny technické problémy, které mohly nastat. Pořád jsme opravovali, neustále něco řešili. Pak jsem navíc udělal chybu a spadl do příkopu a ven nás tahali diváci. Takže jsme si prošli úplně vším. Teď jedeme na závěrečnou technickou kontrolu a věřím, že je to poslední krůček ke třetímu vítězství,“ uvedl za cílovou rampou Miroslav Janota.
Gratulujeme posádkám k dosaženým výsledkům a děkujeme divákům za skvělou atmosféru a bezpečné chování kolem tratí letošního ročníku Bohemia Rally Mladá Boleslav.
Sledujte nás na: www.rallybohemia.cz
@rallybohemia / @ecoEnergyRallyBohemia / #rallybohemia
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.