Posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča se opět vrátila mezi nejužší domácí špičku a na Rally Bohemia Mladá Boleslav, která byla pátým závodem MČR v rally, vybojovala pátou příčku absolutně, čtvrtá skončila v hodnocení českého šampionátu. Senzační druhou příčku vybojovala v klasifikaci druhé etapy!
Adam Březík startoval na Rally Bohemia teprve podruhé, loni navíc závod nedokončil, když svou fabii v úvodu druhého dne poškodil kvůli pomalému defektu pneumatiky na Staroměstské rychlostce. Letošní formát byl v mnohém podobný, zcela nová byla jen závěrečná RZ Zvířetice se šotolinovými pasážemi. Ostatní se jely shodně nebo prošly jen drobnými úpravami.
„Sosnovou a komplet sobotu jsem znal, ale neděli jsem v rychlém tempu nikdy nejel. Navíc zatím úplně nejsem příznivcem Bohemky, cítím se lépe na rozbitějších, užších cestách, které nabízí jiné soutěže, zejména v našem regionu. Ale v globálu mi to nakonec nevadilo, svezli jsme se na něčem jiném a získali cenné zkušenosti,“ popisuje mladoboleslavské tratě Adam Březík.
Na diváckých speciálkách v Sosnové a v Mladé Boleslavi zajeli Adam Březík s Ondřejem Krajčou šestý, resp. sedmý čas, v dalším průběhu se projevily menší zkušenosti s tratěmi na Turnovsku, Železnobrodsku a v okolí Malé Skály. V prvních průjezdech trojice zkoušek zajeli shodně osmé časy a stejný výsledek jim se ztrátou necelé minuty na lídra závodu patřil i při návratu do servisu po RZ5. A tento průběh se zásadně nezměnil ani v druhých průjezdech, kde posádka Samohýl ŠKODA Teamu zajela dva sedmé a jeden osmý čas. Spát šli se ztrátou 1,5 minuty na osmém místě.
„Očekávali jsme, že se nemůžeme rovnat s klukama, kteří tady jedou podesáté nebo podvacáté. To se také promítlo do časů. Jeli jsme bez chyb, dobře jsme zvolili i pneumatiky, ale prostě na tak širokých tratích si zatím tolik nevěřím, nedokážu na nich jet úplně na limitu. Proti loňsku jsme však zaznamenali určitý progres, na čemž můžeme stavět do budoucna," okomentoval první den Adam Březík.
Druhá etapa začínala Staroměstskou „erzetou“ po které přišel „Vinec“ a šotolinové Zvířetice. Na tomto novém úseku se Adam s Ondřejem poprvé v rámci českého hodnocení prosadili mezi tři nejrychlejší, zároveň se posunuli po výpadcích konkurence na šestou příčku absolutně. Po dalších dvou časech přišel druhý průjezd Zvířeticemi, kde z toho byl třetí čas absolutně a druhý mezi českými posádkami. Víkendové snažení dvojice zlínského týmu tak skončilo pátým místem absolutně a čtvrtým v rámci českého šampionátu.
„Po seznamovačkách jsem byl z testu Zvířetice až naštvaný, vyděšený, ta rychlostka na mě působila hodně divně. Vedla po polních cestách, rozbitějších spojovačkách mezi obcemi. Ale pak při závodě se nám úseky, kterých jsme se nejvíce obávali, nejvíce líbily. Navíc jsme si s Ondrou konečně poprvé rychle projeli i Vinec. Body za čtvrté místo do mistráku tak bereme všemi deseti, navíc se k tomu přidalo druhé místo v rámci druhé etapy! Takže to celkově nebylo úplně zlé," zhodnotil závěrečné kilometry Bohemie Adam Březík.
„Bohemka je svými tratěmi velmi pěkným závodem, ale také hodně specifická. Jedna etapa je více technická, než ta druhá. V první etapě jsme se snažili, ale časy tam nepadaly, každopádně oproti loňsku tam časový progres byl. Neděle už byla více rovinatá. Jak už řekl Adam, tak po tréninku jsme se báli nejvíce nové zkoušky Zvířetice, která byla z větší části šotolinová. Ale ve výsledku jsme si tuto zkoušku užili asi nejvíce. Chápu, že ne všem se líbila, my jsme to brali jako takové zpestření," doplnil spolujezdec Ondřej Krajča.
MČR v rally 2022 bude mít více než měsíční pauzu, po které čeká fanoušky domácí vrchol, zlínská Barum Czech Rally Zlín. Soutěž se uskuteční 26.–28. srpna 2022.
„My už o tomto víkendu vyrazíme do Rakouska na závod ERT - Central Rallye Weiz, potom máme čtrnáct dní před zlínským startem naplánován Rallysprint Fulnek - Odry,“ nastínil plány Adam Březík.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.