Posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča se opět vrátila mezi nejužší domácí špičku a na Rally Bohemia Mladá Boleslav, která byla pátým závodem MČR v rally, vybojovala pátou příčku absolutně, čtvrtá skončila v hodnocení českého šampionátu. Senzační druhou příčku vybojovala v klasifikaci druhé etapy!
Adam Březík startoval na Rally Bohemia teprve podruhé, loni navíc závod nedokončil, když svou fabii v úvodu druhého dne poškodil kvůli pomalému defektu pneumatiky na Staroměstské rychlostce. Letošní formát byl v mnohém podobný, zcela nová byla jen závěrečná RZ Zvířetice se šotolinovými pasážemi. Ostatní se jely shodně nebo prošly jen drobnými úpravami.
„Sosnovou a komplet sobotu jsem znal, ale neděli jsem v rychlém tempu nikdy nejel. Navíc zatím úplně nejsem příznivcem Bohemky, cítím se lépe na rozbitějších, užších cestách, které nabízí jiné soutěže, zejména v našem regionu. Ale v globálu mi to nakonec nevadilo, svezli jsme se na něčem jiném a získali cenné zkušenosti,“ popisuje mladoboleslavské tratě Adam Březík.
Na diváckých speciálkách v Sosnové a v Mladé Boleslavi zajeli Adam Březík s Ondřejem Krajčou šestý, resp. sedmý čas, v dalším průběhu se projevily menší zkušenosti s tratěmi na Turnovsku, Železnobrodsku a v okolí Malé Skály. V prvních průjezdech trojice zkoušek zajeli shodně osmé časy a stejný výsledek jim se ztrátou necelé minuty na lídra závodu patřil i při návratu do servisu po RZ5. A tento průběh se zásadně nezměnil ani v druhých průjezdech, kde posádka Samohýl ŠKODA Teamu zajela dva sedmé a jeden osmý čas. Spát šli se ztrátou 1,5 minuty na osmém místě.
„Očekávali jsme, že se nemůžeme rovnat s klukama, kteří tady jedou podesáté nebo podvacáté. To se také promítlo do časů. Jeli jsme bez chyb, dobře jsme zvolili i pneumatiky, ale prostě na tak širokých tratích si zatím tolik nevěřím, nedokážu na nich jet úplně na limitu. Proti loňsku jsme však zaznamenali určitý progres, na čemž můžeme stavět do budoucna," okomentoval první den Adam Březík.
Druhá etapa začínala Staroměstskou „erzetou“ po které přišel „Vinec“ a šotolinové Zvířetice. Na tomto novém úseku se Adam s Ondřejem poprvé v rámci českého hodnocení prosadili mezi tři nejrychlejší, zároveň se posunuli po výpadcích konkurence na šestou příčku absolutně. Po dalších dvou časech přišel druhý průjezd Zvířeticemi, kde z toho byl třetí čas absolutně a druhý mezi českými posádkami. Víkendové snažení dvojice zlínského týmu tak skončilo pátým místem absolutně a čtvrtým v rámci českého šampionátu.
„Po seznamovačkách jsem byl z testu Zvířetice až naštvaný, vyděšený, ta rychlostka na mě působila hodně divně. Vedla po polních cestách, rozbitějších spojovačkách mezi obcemi. Ale pak při závodě se nám úseky, kterých jsme se nejvíce obávali, nejvíce líbily. Navíc jsme si s Ondrou konečně poprvé rychle projeli i Vinec. Body za čtvrté místo do mistráku tak bereme všemi deseti, navíc se k tomu přidalo druhé místo v rámci druhé etapy! Takže to celkově nebylo úplně zlé," zhodnotil závěrečné kilometry Bohemie Adam Březík.
„Bohemka je svými tratěmi velmi pěkným závodem, ale také hodně specifická. Jedna etapa je více technická, než ta druhá. V první etapě jsme se snažili, ale časy tam nepadaly, každopádně oproti loňsku tam časový progres byl. Neděle už byla více rovinatá. Jak už řekl Adam, tak po tréninku jsme se báli nejvíce nové zkoušky Zvířetice, která byla z větší části šotolinová. Ale ve výsledku jsme si tuto zkoušku užili asi nejvíce. Chápu, že ne všem se líbila, my jsme to brali jako takové zpestření," doplnil spolujezdec Ondřej Krajča.
MČR v rally 2022 bude mít více než měsíční pauzu, po které čeká fanoušky domácí vrchol, zlínská Barum Czech Rally Zlín. Soutěž se uskuteční 26.–28. srpna 2022.
„My už o tomto víkendu vyrazíme do Rakouska na závod ERT - Central Rallye Weiz, potom máme čtrnáct dní před zlínským startem naplánován Rallysprint Fulnek - Odry,“ nastínil plány Adam Březík.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.