Posádka Samohýl ŠKODA Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča se opět vrátila mezi nejužší domácí špičku a na Rally Bohemia Mladá Boleslav, která byla pátým závodem MČR v rally, vybojovala pátou příčku absolutně, čtvrtá skončila v hodnocení českého šampionátu. Senzační druhou příčku vybojovala v klasifikaci druhé etapy!
Adam Březík startoval na Rally Bohemia teprve podruhé, loni navíc závod nedokončil, když svou fabii v úvodu druhého dne poškodil kvůli pomalému defektu pneumatiky na Staroměstské rychlostce. Letošní formát byl v mnohém podobný, zcela nová byla jen závěrečná RZ Zvířetice se šotolinovými pasážemi. Ostatní se jely shodně nebo prošly jen drobnými úpravami.
„Sosnovou a komplet sobotu jsem znal, ale neděli jsem v rychlém tempu nikdy nejel. Navíc zatím úplně nejsem příznivcem Bohemky, cítím se lépe na rozbitějších, užších cestách, které nabízí jiné soutěže, zejména v našem regionu. Ale v globálu mi to nakonec nevadilo, svezli jsme se na něčem jiném a získali cenné zkušenosti,“ popisuje mladoboleslavské tratě Adam Březík.
Na diváckých speciálkách v Sosnové a v Mladé Boleslavi zajeli Adam Březík s Ondřejem Krajčou šestý, resp. sedmý čas, v dalším průběhu se projevily menší zkušenosti s tratěmi na Turnovsku, Železnobrodsku a v okolí Malé Skály. V prvních průjezdech trojice zkoušek zajeli shodně osmé časy a stejný výsledek jim se ztrátou necelé minuty na lídra závodu patřil i při návratu do servisu po RZ5. A tento průběh se zásadně nezměnil ani v druhých průjezdech, kde posádka Samohýl ŠKODA Teamu zajela dva sedmé a jeden osmý čas. Spát šli se ztrátou 1,5 minuty na osmém místě.
„Očekávali jsme, že se nemůžeme rovnat s klukama, kteří tady jedou podesáté nebo podvacáté. To se také promítlo do časů. Jeli jsme bez chyb, dobře jsme zvolili i pneumatiky, ale prostě na tak širokých tratích si zatím tolik nevěřím, nedokážu na nich jet úplně na limitu. Proti loňsku jsme však zaznamenali určitý progres, na čemž můžeme stavět do budoucna," okomentoval první den Adam Březík.
Druhá etapa začínala Staroměstskou „erzetou“ po které přišel „Vinec“ a šotolinové Zvířetice. Na tomto novém úseku se Adam s Ondřejem poprvé v rámci českého hodnocení prosadili mezi tři nejrychlejší, zároveň se posunuli po výpadcích konkurence na šestou příčku absolutně. Po dalších dvou časech přišel druhý průjezd Zvířeticemi, kde z toho byl třetí čas absolutně a druhý mezi českými posádkami. Víkendové snažení dvojice zlínského týmu tak skončilo pátým místem absolutně a čtvrtým v rámci českého šampionátu.
„Po seznamovačkách jsem byl z testu Zvířetice až naštvaný, vyděšený, ta rychlostka na mě působila hodně divně. Vedla po polních cestách, rozbitějších spojovačkách mezi obcemi. Ale pak při závodě se nám úseky, kterých jsme se nejvíce obávali, nejvíce líbily. Navíc jsme si s Ondrou konečně poprvé rychle projeli i Vinec. Body za čtvrté místo do mistráku tak bereme všemi deseti, navíc se k tomu přidalo druhé místo v rámci druhé etapy! Takže to celkově nebylo úplně zlé," zhodnotil závěrečné kilometry Bohemie Adam Březík.
„Bohemka je svými tratěmi velmi pěkným závodem, ale také hodně specifická. Jedna etapa je více technická, než ta druhá. V první etapě jsme se snažili, ale časy tam nepadaly, každopádně oproti loňsku tam časový progres byl. Neděle už byla více rovinatá. Jak už řekl Adam, tak po tréninku jsme se báli nejvíce nové zkoušky Zvířetice, která byla z větší části šotolinová. Ale ve výsledku jsme si tuto zkoušku užili asi nejvíce. Chápu, že ne všem se líbila, my jsme to brali jako takové zpestření," doplnil spolujezdec Ondřej Krajča.
MČR v rally 2022 bude mít více než měsíční pauzu, po které čeká fanoušky domácí vrchol, zlínská Barum Czech Rally Zlín. Soutěž se uskuteční 26.–28. srpna 2022.
„My už o tomto víkendu vyrazíme do Rakouska na závod ERT - Central Rallye Weiz, potom máme čtrnáct dní před zlínským startem naplánován Rallysprint Fulnek - Odry,“ nastínil plány Adam Březík.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.