Miroslav Číž chce na Bohemce prolomit letošní smůlu

Rally Šumava (CZE)
Rally Šumava (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 4. července 2022 14:47
Sdílej:

Mladoboleslavský Miroslav Číž se rychle dostal do popředí kategorie dvoukolek a třídy, kde startuje s Peugeotem 208 R2 V loňském roce to byla skvělá jízda, ale letos, byť jezdci rychlost nechybí, je to spíše trápení. Na Rally Bohemia chce ovšem sedmadvacetiletý jezdec odstartovat tu lepší polovinu letošní sezóny.

Miroslav Číž patřil v loňském roce k obrovským překvapením české rally. Nováček na tratích rychlostních zkoušek v seriálu vícedenních závodů totiž dvakrát absolutně ovládl kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a třikrát nenašel přemožitele ve třídě 6. I díky těmto výsledkům si na konci roku došel pro pohár za celkové 3. místo v kategorii 2WD a stříbra bral ve třídě a mezi juniory. „Loňská sezóna byla super. I když jsme se učili, tak se nám dařilo zajíždět slušené výsledky. Vše, co jsme chtěli, jsme splnili a dokonce se povedlo i něco navíc. Celá sezóna byla super jízda a já jsem si ji hrozně moc užil,“ uvedl na konci loňského roku sedmadvacetiletý jezdec. Na stejné vlně se chtěl Mirek prezentovat i letos. Prvním letošním startem byla Valašská rally. Závod, jehož náročnost ještě umocnilo počasí, kdy by psa ven nevyhnal, ale posádky se měly „popasovat“ se čtrnácti erzetami. Seznamovací jízdy na Valašsku doprovázelo sluníčko, ale při samotné rally doslova řádily všechny živly – déšť, slunce i sněhová přeháňka. Vstup do závodu vyšel Mirkovi Čížovi a Vladimíru Libenskému dobře, když zajeli na první zkoušce třetí čas mezi českými dvoukolkami a byli nejrychlejší ve své třídě. Pak ale přišla RZ Lešná a lehká havárie. „Na jednom rychlejším úseku, který končil mírnou zatáčkou, jsem si chtěl přibrzdit, ale na kluzkém asfaltu na vodě mi to uklouzlo a já si brnknul o mez. Ta nás kopla zpět na cestu, ale poněkud do jiného směru, než bychom si přáli. Naštěstí mám šikovné mechaniky, kteří dostali vůz do funkčního stavu a já mohl absolvovat druhou etapu,“ přiblížil nepříjemnost z úvodu sezóny Mirek Číž. Číž s Libenským dokončili druhou etapu v rámci super rally na 6. místě mezi dvoukolkami a mladoboleslavský jezdec se již těšil na další závod. V Klatovech slyšel Mirek rozpis z úst Jirky Kunsta mladšího. Průběh Rally Šumava byl ovšem jako přes kopírák závodu z Valašského Meziříčí. První zkouška dobře zajeta a ve druhé stopka. Tentokráte ovšem bylo na vině poškozené olejové čerpadlo. V týmu zavládlo velké zklamání. Mirek „obětoval“ další starty, aby připravil vůz na domácí soutěž, kde chce již plně bodovat. „Na Rally Bohemia se moc těším. Samozřejmě, domácí soutěž je vždy obrovskou motivací nezklamat a já věřím, že jsem si porci smůly již vybral do konce sezóny. Závod si chci užit a vůbec bych se nezlobil, kdybych navázal na loňský výsledek. V každém případě bych rád pozval do Mladé Boleslavi a jejího okolí všechny fanoušky rally, aby přišli zafandit nejenom nám, ale všem posádkám. Jistě se bude na co dívat,“ pozval příznivce rally na „Bohemku“ Mirek Číž. Zbývá už pouze doplnit, že pátý podnik z velkého mistráku se jede v termínu 9. – 10. 7. Mirka Číže bude na Boleslavsku navigovat stejně jako vloni Věra Pečenková, jejich Peugeot 208 R2 poveze startovní číslo 33.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.