Mladoboleslavský Miroslav Číž se rychle dostal do popředí kategorie dvoukolek a třídy, kde startuje s Peugeotem 208 R2 V loňském roce to byla skvělá jízda, ale letos, byť jezdci rychlost nechybí, je to spíše trápení. Na Rally Bohemia chce ovšem sedmadvacetiletý jezdec odstartovat tu lepší polovinu letošní sezóny.
Miroslav Číž patřil v loňském roce k obrovským překvapením české rally. Nováček na tratích rychlostních zkoušek v seriálu vícedenních závodů totiž dvakrát absolutně ovládl kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a třikrát nenašel přemožitele ve třídě 6. I díky těmto výsledkům si na konci roku došel pro pohár za celkové 3. místo v kategorii 2WD a stříbra bral ve třídě a mezi juniory. „Loňská sezóna byla super. I když jsme se učili, tak se nám dařilo zajíždět slušené výsledky. Vše, co jsme chtěli, jsme splnili a dokonce se povedlo i něco navíc. Celá sezóna byla super jízda a já jsem si ji hrozně moc užil,“ uvedl na konci loňského roku sedmadvacetiletý jezdec. Na stejné vlně se chtěl Mirek prezentovat i letos. Prvním letošním startem byla Valašská rally. Závod, jehož náročnost ještě umocnilo počasí, kdy by psa ven nevyhnal, ale posádky se měly „popasovat“ se čtrnácti erzetami. Seznamovací jízdy na Valašsku doprovázelo sluníčko, ale při samotné rally doslova řádily všechny živly – déšť, slunce i sněhová přeháňka. Vstup do závodu vyšel Mirkovi Čížovi a Vladimíru Libenskému dobře, když zajeli na první zkoušce třetí čas mezi českými dvoukolkami a byli nejrychlejší ve své třídě. Pak ale přišla RZ Lešná a lehká havárie. „Na jednom rychlejším úseku, který končil mírnou zatáčkou, jsem si chtěl přibrzdit, ale na kluzkém asfaltu na vodě mi to uklouzlo a já si brnknul o mez. Ta nás kopla zpět na cestu, ale poněkud do jiného směru, než bychom si přáli. Naštěstí mám šikovné mechaniky, kteří dostali vůz do funkčního stavu a já mohl absolvovat druhou etapu,“ přiblížil nepříjemnost z úvodu sezóny Mirek Číž. Číž s Libenským dokončili druhou etapu v rámci super rally na 6. místě mezi dvoukolkami a mladoboleslavský jezdec se již těšil na další závod. V Klatovech slyšel Mirek rozpis z úst Jirky Kunsta mladšího. Průběh Rally Šumava byl ovšem jako přes kopírák závodu z Valašského Meziříčí. První zkouška dobře zajeta a ve druhé stopka. Tentokráte ovšem bylo na vině poškozené olejové čerpadlo. V týmu zavládlo velké zklamání. Mirek „obětoval“ další starty, aby připravil vůz na domácí soutěž, kde chce již plně bodovat. „Na Rally Bohemia se moc těším. Samozřejmě, domácí soutěž je vždy obrovskou motivací nezklamat a já věřím, že jsem si porci smůly již vybral do konce sezóny. Závod si chci užit a vůbec bych se nezlobil, kdybych navázal na loňský výsledek. V každém případě bych rád pozval do Mladé Boleslavi a jejího okolí všechny fanoušky rally, aby přišli zafandit nejenom nám, ale všem posádkám. Jistě se bude na co dívat,“ pozval příznivce rally na „Bohemku“ Mirek Číž. Zbývá už pouze doplnit, že pátý podnik z velkého mistráku se jede v termínu 9. – 10. 7. Mirka Číže bude na Boleslavsku navigovat stejně jako vloni Věra Pečenková, jejich Peugeot 208 R2 poveze startovní číslo 33.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.