V poměrně složité situaci nastupoval tým Racing21 ke startu 30. Vltava Historic Rallye, druhého podniku seriálu FIA European Historic Rally Championship. Opožděné přípravné práce na novém voze Toyota Celica GT-Four ST165 neumožnily jeho řádné testovaní, což v konečném důsledku znamenalo odstoupení posádky Štajf – Rajnoha již v úvodní rychlostní zkoušce soutěže vlivem technické závady na regulaci přeplňování motoru.
Třicátý ročník tradiční soutěže, která se koná v Klatovech a okolí, měla na programu třináct rychlostních zkoušek o celkové délce 146 kilometrů a jejich atraktivita přilákala k trati velké množství příznivců automobilových soutěží. Tým Racing21 se již před samotným startem dostal do svízelné situace, kdy vlivem opožděné dodávky náhradních dílů pro vůz Toyota Celica museli mechanici pracovat na jeho přípravě již ve čtvrtek dlouho do noci. S velkým úsilím se povedlo zkompletovat vůz pro páteční krátký shakedown. V něm si posádka Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou vůbec poprvé okusila ve dvou průjezdech jízdní vlastnosti japonské ikony světové rally 90. let. Pátý nejrychlejší čas v klasifikaci ME historiků byl za dané situace poměrně optimistickým výhledem.
Bohužel vložené naděje do narychlo připraveného soutěžního vozu ukončila krátce po odpoledním startu technická závada na regulaci turbodmychadla, a to na trati první rychlostní zkoušky známé jako Čínovský okruh. Vojtěch Štajf si tak na boj o body do evropského šampionátu historických vozů v kategorii 4 musí počkat do další soutěže v Maďarsku.
„Samozřejmě odstoupení takhle krátce po startu nás s Františkem hodně mrzí. Už mnoho dní před soutěží jsme dělali na autě téměř nonstop, abychom ho českým fanouškům ukázali a věřili jsme tomuhle snu až do druhého Čínovského okruhu. V něm jsem najednou ucítil ztrátu výkonu doprovázenou bílým dýmem z výfuku Toyoty a věděl jsem, že je konec. Později jsme zjistili, že nás zradilo turbodmychadlo,“ popisuje kritické okamžiky Vojtěch Štajf a dodal: „Tohle je prostě motorsport a musíme i s takovou situací počítat. Nás to nyní motivuje k další usilovné práci v dílně i při potřebných testech, kde auto lépe poznám. Ale z Klatov si odvážíme i pozitiva. Na shakedownu jsem pocítil výrazný výkonový potenciál, kterým naše Toyota disponuje, takže půjde o její správné nastavení a zapracování na spolehlivosti. Pak máme velkou šanci bodovat. Radost mi udělala také obrovská vlna podpory fanoušků rally na místě i na sociálních sítích. Moc za ní děkujeme.“
Velmi sympatický výkon však na trati v Klatovech a okolí zanechala nová posádka týmu Racing21 Jan Bejvl – Petr Behro, která měla pro premiérový start v klasifikaci MČR historických vozů k dispozici loňský vůz Vojtěcha Štajfa Opel Kadett C GT/E. Jezdec Jan Bejvl se sžil s výkonem motoru a zadním náhonem tohoto vozu velmi rychle a během páteční časti se dostal dokonce do desítky nejrychlejších vozů v absolutní klasifikaci domácího šampionátu historiků. Bohužel nováčkovská daň v podobě penalizace za neúmyslné zkrácení prvního sobotního měřeného úseku odsunula zmíněnou posádku v celkovém pořadí až do čtvrté desítky. Obrovským úsilím se ale nakonec mohla posádka Bejvl – Behro radovat ze 13. místa v absolutním pořadí MČR historiků a také stříbrné pozice ve třídě C3.
„Předně chci poděkovat Vojtovi za možnost a důvěru řídit tenhle skvělý vůz a cenné rady k jeho ovládání. Je to opravdu zážitek a naplnění klukovského snu! Prošli jsme si tady vším, co si mohou nováčkové přát i nepřát. Měl jsem trochu výhodu, že je to můj rodný kraj, a proto znám povahu zdejších tratí. Nutno ale přiznat, že zpoza závodního volantu vypadají mnohdy jinak. A s Petrem jsme si řekli, že první den nebudeme časy vůbec sledovat a soustředíme se pouze na to, abychom dělali co nejméně chyb a postupně zrychlovali. Dnes z nás trochu opadla úvodní nervozita, takže jsme se už sledování naší pozice neubránili a musím říci, že jsme byli velmi spokojeni. Hned v úvodní erzetě dnešního dne jsme sice dostali penalizaci za neúmyslné zkrácení tratě, ale to byla daň za naši nezkušenost a nijak nám to neubralo chuť si soutěž užít. Konečný výsledek v cíli beru s velkou spokojeností a je na místě poděkovat také Petrovi, že do toho se mnou šel. Těšíme se už na další soutěž,“ popsal v cíli dojmy z premiérového startu Jan Bejvl.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteamwww.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.com Mobil: +420 734 313 315
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.