Erik Cais obhájil prvenství na Kopné

Rally Kopná (CZE)
Rally Kopná (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Roman Ordelt 2. května 2022 19:51
Sdílej:

Fryštácký jezdec Erik Cais na voze Ford Fiesta R5 MkII vyhrál 27. ročník RENTOR Rallysprint Kopná 2022, který byl úvodním podnikem sedmidílného seriálu PIRELLI Rallysprint série. Obhajobu prvenství si připsal se spolujezdcem Danielem Trunkátem v barvách Yacco ACCR Team. Na druhém místě skončili s odstupem 17 vteřin Adam Březík, Ondřej Krajča (Škoda Fabia R5) z týmu Samohýl Škoda Team, třetí dojeli se ztrátou 1:24,1 minuty Vojtěch Štajf, František Rajnoha (Volkswagen Polo GTi R5), soutěžící ACCR Racing 21 Team.

Dvaadvacetiletý pravidelný účastník WRC2 Erik Cais zvítězil stylem start, cíl a do galerie vítězů populární Kopné se zapsal podruhé. Pro diváky v České republice to byla jedna z mála možností vidět Caise na domácích tratích, další start plánuje až koncem srpna při evropské barumce. Do Slušovic přijel rozjetý z náročné Chorvatské rally a jediný, kdo s ním držel krok byl Adam Březík. Cais si vyjel hned na začátku soutěže náskok deseti vteřin, který postupně navýšil po 5. rychlostní zkoušce až na 22,6 vteřiny. V cestě za obhajobou ho nezbrzdil ani defekt při závěrečném průjezdu Kameňákem. „Naštěstí jsme měli náskok a výhru nám to neohrozilo. Rally jsme si velmi užili a jsme rádi, že se nám podařilo obhájit vítězství. Kopná je velmi prestižní soutěž, jeden z nejkrásnějších rallysprintů a výhra má pořád svou značnou váhu. Shodou okolností nás loni postihl na Kameňáku rovněž defekt. Bylo to velmi podobné jako loni, nicméně letos se jelo na suchu a tempo bylo ještě vyšší. Dan Trunkát si soutěž neuvěřitelně užil, měli jsme krásný a povedený víkend,“ pověděl v cíli šťastný Erik Cais, který nyní pojede šotolinové rally světového šampionátu v Portugalsku a na Sardinii.

Další mladík Adam Březík se ukázal ve velmi dobrém světle a potvrdil, že dokáže jet hodně rychle. Soutěž pojal jako výborný test před Rallye Šumava Klatovy. „Jeli jsme tak, abychom neudělali chybu a dovezli auto v pořádku až do cíle. Za tři dny odjíždíme na Šumavu, což je pro nás v tuto chvíli prioritní,“ vysvětlil šestadvacetiletý Březík.

Cais s Adamem Březíkem si jeli vlastní soutěž a zbytek startovního pole bojoval až o třetí příčku. Tu získal Vojtěch Štajf, který přesedlal od historiků opět do moderního vozu VW Polo GTi R5. Před čtvrtým jezdcem v pořadí Martinem Vlčkem (Hyundai i20 N Rally2) měl v cíli náskok 11,7 vteřiny. Příjemným překvapením bylo páté místo okruháře Aleše Jiráska (Škoda Fabia R5), šestý dojel Ondřej Bisaha (Hyundai i20 R5), kterého zbrzdil v samotném závěru defekt.

Úvodní díl rallysprintové série suverénně vyhrál Jaromír Tarabus (Peugeot 208 Rally4). Před druhým jezdcem v pořadí měl náskok více než minuty a půl. „Tratě byly klasicky na Kopné velmi těžké. Svezli jsme se parádně, i když párkrát jsem jel až na hranici limitu. Soutěž jsme si okořenili výhrou ve dvoukolkách. V závěru nám ještě praskl výfuk a bylo nám líto odstoupit, i když nám o body do šampionátu nejde, protože neabsolvujeme sprintové podniky. Příští týden jedu Šumavu a poté Český Krumlov. Chceme startovat na vybraných závodech velkého šampionátu v rámci Peugeot Cupu,“ řekl vítězný Tarabus.

Druhé místo v konečném účtování obsadil Martin Mottl (Opel Corsa Rally4):  „Soutěž byla skvělá i vzhledem k suchému počasí. Nesnáším vodu a některé úseky byly hodně rozbité. Ale užili jsme si soutěž a navíc nám ještě cinklo. Míra Tarabus se nedal porazit, protože se jedná o jezdce evropského formátu. Byl jsem třetí na ČMPR, tady jsem druhý, ale beru to jako velké vítězství.“

O umístění na medailových stupních přišel v samotném závěru Matěj Kamenec (Škoda Fabia Kit Car), který však na poslední rychlostní zkoušce skončil v příkopu a ze soutěže odstoupil. O třetí místo bojovali Daniel Polášek a Kryštof Zpěvák (oba Ford Fiesta Rally4). Kvůli havarovanému vozu Kamence jim byl na závěrečném testu přidělen shodný náhradní čas a pořadí platné po šesté rychlostní zkoušce zůstalo až do cíle. Ve prospěch Poláška nakonec rozhodly čtyři vteřiny.

Hodnocení úvodního dílu značkového seriálu Čermák a Hrachovec ADAM CUP 2022 vyhrál Jakub Jančík, další medailová místa obsadili Dominik Jakeš a Tomáš Arnošt. Ohlasy jezdců z čela startovního pole jste mohli sledovat v živém vysílání prostřednictvím facebookového profilu Rallysprintu Kopná a můžete je zhlédnout i zpětně.

V rámci 27. RENTOR Rallysprint Kopná 2022 bylo převzato po přejímkách 92 posádek z původně 95 přihlášených. Do cíle přijelo celkem 69 soutěžících, když klasifikováno bylo 62 soudobých vozů a 7 historiků. Další soutěží šampionátu v rallysprintech bude začátkem června Lak Racing Rallye Plzeň (3. – 4. 6.)

 

Konečné pořadí 27. RENTOR Rallysprint Kopná 2022:

1. Cais, Trunkát (Ford Fiesta R5 MkII)                           37:02,8 min

2. A. Březík, Krajča (Škoda Fabia R5)                          + 17,0 s

3. Štajf, Rajnoha (Volkswagen Polo GTi R5)                + 1:24,1 min

4. Martin Vlček, J. Novák (Hyundai i20 N Rally2)         + 1:35,8 min

5. Jirásek, Machů (Škoda Fabia R5)                            + 1:43,5 min

6. Bisaha, Kiška (Hyundai i20 R5)                                + 2:20,0 min

7. Trněný, Doerr (CZE/DEU, Ford Fiesta R5)               + 2:22,0 min

8. J. Černý, Jindra (Ford Fiesta Rally3)                        + 2:37,1 min

9. Trnovec, Staněk (Škoda Fabia Rally2 Evo)              + 2:47,7 min

10. Hanák, Večerka (Škoda Fabia Rally2 Evo)            + 3:10,4 min

Vyhrané RZ: 4 – Cais, 3 – A. Březík

 

PIRELLI Rallysprint série (RSS):

12./1. Tarabus, Blažek (Peugeot 208 Rally4)                    40:25,9 min

16./2. Mottl, Šmíd (Opel Corsa Rally4)                          + 1:36,3 min

18./3. Polášek, Janovská (Ford Fiesta Rally4)              + 1:42,8 min

19./4. Zpěvák, Navrátil (Ford Fiesta Rally4)                  + 1:46,8 min

21./5. Lehký, Kotál (Ford Fiesta Rally4)                        + 2:02,4 min

Pohár 2+:

1. Cais, Trunkát (Ford Fiesta R5 MkII)                            37:02,8 min

2. A. Březík, Krajča (Škoda Fabia R5)                           + 17,0 s

3. Štajf, Rajnoha (Volkswagen Polo GTi R5)                 + 1:24,1 min

4. Martin Vlček, J. Novák (Hyundai i20 N Rally2)          + 1:35,8 min

5. Jirásek, Machů (Škoda Fabia R5)                             + 1:43,5 min

 

Pohár pořadatele:

1. Hanuš, Čech (SVK, Hyundai i20 R5)                        41:15,8 min

2. László, Berendi (HUN, Renault Clio Rally4)          + 1:09,1 min

3. Loof, Eichenauer (DEU, Ford Fiesta Rally4)         + 1:53,0 min

 

Čermák a Hrachovec ADAM CUP 2022:

1. Jančík, Jurčík (Opel Adam Cup)                             44:26,6 min

2. D. Jakeš, Baďura (Opel Adam Cup)                     + 10,1 s

3. Arnošt, Kunst (Opel Adam Cup)                           + 25,2 s

Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.