Fryštácký jezdec Erik Cais na voze Ford Fiesta R5 MkII vyhrál 27. ročník RENTOR Rallysprint Kopná 2022, který byl úvodním podnikem sedmidílného seriálu PIRELLI Rallysprint série. Obhajobu prvenství si připsal se spolujezdcem Danielem Trunkátem v barvách Yacco ACCR Team. Na druhém místě skončili s odstupem 17 vteřin Adam Březík, Ondřej Krajča (Škoda Fabia R5) z týmu Samohýl Škoda Team, třetí dojeli se ztrátou 1:24,1 minuty Vojtěch Štajf, František Rajnoha (Volkswagen Polo GTi R5), soutěžící ACCR Racing 21 Team.
Dvaadvacetiletý pravidelný účastník WRC2 Erik Cais zvítězil stylem start, cíl a do galerie vítězů populární Kopné se zapsal podruhé. Pro diváky v České republice to byla jedna z mála možností vidět Caise na domácích tratích, další start plánuje až koncem srpna při evropské barumce. Do Slušovic přijel rozjetý z náročné Chorvatské rally a jediný, kdo s ním držel krok byl Adam Březík. Cais si vyjel hned na začátku soutěže náskok deseti vteřin, který postupně navýšil po 5. rychlostní zkoušce až na 22,6 vteřiny. V cestě za obhajobou ho nezbrzdil ani defekt při závěrečném průjezdu Kameňákem. „Naštěstí jsme měli náskok a výhru nám to neohrozilo. Rally jsme si velmi užili a jsme rádi, že se nám podařilo obhájit vítězství. Kopná je velmi prestižní soutěž, jeden z nejkrásnějších rallysprintů a výhra má pořád svou značnou váhu. Shodou okolností nás loni postihl na Kameňáku rovněž defekt. Bylo to velmi podobné jako loni, nicméně letos se jelo na suchu a tempo bylo ještě vyšší. Dan Trunkát si soutěž neuvěřitelně užil, měli jsme krásný a povedený víkend,“ pověděl v cíli šťastný Erik Cais, který nyní pojede šotolinové rally světového šampionátu v Portugalsku a na Sardinii.
Další mladík Adam Březík se ukázal ve velmi dobrém světle a potvrdil, že dokáže jet hodně rychle. Soutěž pojal jako výborný test před Rallye Šumava Klatovy. „Jeli jsme tak, abychom neudělali chybu a dovezli auto v pořádku až do cíle. Za tři dny odjíždíme na Šumavu, což je pro nás v tuto chvíli prioritní,“ vysvětlil šestadvacetiletý Březík.
Cais s Adamem Březíkem si jeli vlastní soutěž a zbytek startovního pole bojoval až o třetí příčku. Tu získal Vojtěch Štajf, který přesedlal od historiků opět do moderního vozu VW Polo GTi R5. Před čtvrtým jezdcem v pořadí Martinem Vlčkem (Hyundai i20 N Rally2) měl v cíli náskok 11,7 vteřiny. Příjemným překvapením bylo páté místo okruháře Aleše Jiráska (Škoda Fabia R5), šestý dojel Ondřej Bisaha (Hyundai i20 R5), kterého zbrzdil v samotném závěru defekt.
Úvodní díl rallysprintové série suverénně vyhrál Jaromír Tarabus (Peugeot 208 Rally4). Před druhým jezdcem v pořadí měl náskok více než minuty a půl. „Tratě byly klasicky na Kopné velmi těžké. Svezli jsme se parádně, i když párkrát jsem jel až na hranici limitu. Soutěž jsme si okořenili výhrou ve dvoukolkách. V závěru nám ještě praskl výfuk a bylo nám líto odstoupit, i když nám o body do šampionátu nejde, protože neabsolvujeme sprintové podniky. Příští týden jedu Šumavu a poté Český Krumlov. Chceme startovat na vybraných závodech velkého šampionátu v rámci Peugeot Cupu,“ řekl vítězný Tarabus.
Druhé místo v konečném účtování obsadil Martin Mottl (Opel Corsa Rally4): „Soutěž byla skvělá i vzhledem k suchému počasí. Nesnáším vodu a některé úseky byly hodně rozbité. Ale užili jsme si soutěž a navíc nám ještě cinklo. Míra Tarabus se nedal porazit, protože se jedná o jezdce evropského formátu. Byl jsem třetí na ČMPR, tady jsem druhý, ale beru to jako velké vítězství.“
O umístění na medailových stupních přišel v samotném závěru Matěj Kamenec (Škoda Fabia Kit Car), který však na poslední rychlostní zkoušce skončil v příkopu a ze soutěže odstoupil. O třetí místo bojovali Daniel Polášek a Kryštof Zpěvák (oba Ford Fiesta Rally4). Kvůli havarovanému vozu Kamence jim byl na závěrečném testu přidělen shodný náhradní čas a pořadí platné po šesté rychlostní zkoušce zůstalo až do cíle. Ve prospěch Poláška nakonec rozhodly čtyři vteřiny.
Hodnocení úvodního dílu značkového seriálu Čermák a Hrachovec ADAM CUP 2022 vyhrál Jakub Jančík, další medailová místa obsadili Dominik Jakeš a Tomáš Arnošt. Ohlasy jezdců z čela startovního pole jste mohli sledovat v živém vysílání prostřednictvím facebookového profilu Rallysprintu Kopná a můžete je zhlédnout i zpětně.
V rámci 27. RENTOR Rallysprint Kopná 2022 bylo převzato po přejímkách 92 posádek z původně 95 přihlášených. Do cíle přijelo celkem 69 soutěžících, když klasifikováno bylo 62 soudobých vozů a 7 historiků. Další soutěží šampionátu v rallysprintech bude začátkem června Lak Racing Rallye Plzeň (3. – 4. 6.)
Konečné pořadí 27. RENTOR Rallysprint Kopná 2022:
1. Cais, Trunkát (Ford Fiesta R5 MkII) 37:02,8 min
2. A. Březík, Krajča (Škoda Fabia R5) + 17,0 s
3. Štajf, Rajnoha (Volkswagen Polo GTi R5) + 1:24,1 min
4. Martin Vlček, J. Novák (Hyundai i20 N Rally2) + 1:35,8 min
5. Jirásek, Machů (Škoda Fabia R5) + 1:43,5 min
6. Bisaha, Kiška (Hyundai i20 R5) + 2:20,0 min
7. Trněný, Doerr (CZE/DEU, Ford Fiesta R5) + 2:22,0 min
8. J. Černý, Jindra (Ford Fiesta Rally3) + 2:37,1 min
9. Trnovec, Staněk (Škoda Fabia Rally2 Evo) + 2:47,7 min
10. Hanák, Večerka (Škoda Fabia Rally2 Evo) + 3:10,4 min
Vyhrané RZ: 4 – Cais, 3 – A. Březík
PIRELLI Rallysprint série (RSS):
12./1. Tarabus, Blažek (Peugeot 208 Rally4) 40:25,9 min
16./2. Mottl, Šmíd (Opel Corsa Rally4) + 1:36,3 min
18./3. Polášek, Janovská (Ford Fiesta Rally4) + 1:42,8 min
19./4. Zpěvák, Navrátil (Ford Fiesta Rally4) + 1:46,8 min
21./5. Lehký, Kotál (Ford Fiesta Rally4) + 2:02,4 min
Pohár 2+:
1. Cais, Trunkát (Ford Fiesta R5 MkII) 37:02,8 min
2. A. Březík, Krajča (Škoda Fabia R5) + 17,0 s
3. Štajf, Rajnoha (Volkswagen Polo GTi R5) + 1:24,1 min
4. Martin Vlček, J. Novák (Hyundai i20 N Rally2) + 1:35,8 min
5. Jirásek, Machů (Škoda Fabia R5) + 1:43,5 min
Pohár pořadatele:
1. Hanuš, Čech (SVK, Hyundai i20 R5) 41:15,8 min
2. László, Berendi (HUN, Renault Clio Rally4) + 1:09,1 min
3. Loof, Eichenauer (DEU, Ford Fiesta Rally4) + 1:53,0 min
Čermák a Hrachovec ADAM CUP 2022:
1. Jančík, Jurčík (Opel Adam Cup) 44:26,6 min
2. D. Jakeš, Baďura (Opel Adam Cup) + 10,1 s
3. Arnošt, Kunst (Opel Adam Cup) + 25,2 s
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?