RENTOR Rallysprint Kopná 2022 byl úvodním podnikem seriálu Autoklub Rallysprint série v rally historických automobilů. V okolí Slušovic a Podkopné Lhoty byla podle očekávání nejrychlejší posádka ve složení Jaroslav Vančík, Jan Tománek (soutěžící ACA Škoda Vančík Motorsport) na voze BMW M3. O její převaze svědčí náskok téměř dvou minut v cíli. Druzí skončili Francouzi Stéphane Scellier, Laurent Philippin (BMW 325i), třetí dojeli Stanislav Budil, Petr Vejvoda s vozem BMW 2002 TI, kteří potvrdili nadvládu vozů německého výrobce na medailových příčkách.
Pořadatelům z Rallysprint Klub v AČR Podkopná Lhota se přihlásilo do šampionátu historiků 11 posádek, přičemž omluvenku poslala pouze dvojice Petr Drbal, Michal Zdráhal na voze VAZ 21074. Vančík nenechal od úvodních kilometrů nikoho na pochybách, kdo vyhraje na Kopné mezi historiky. Zajel nejrychlejší čas na všech sedmi rychlostních zkouškách a v cíli měl výraznou převahu skoro dvou minut. „Na Kopné jsme se svezli přímo parádně, špičkové svezení s autem a Honzou Tománkem. Auto zajíždí neskutečné časy a hodně se těším na další start. Snad brzy přijde, neboť musím skloubit povinnosti týmového šéfa. Už v úterý odjíždíme s Dominikem Stříteským na testy před Šumavou,“ pověděl Jaroslav Vančík.
BMW M3 E30 se odělo v Lukově do barev, které diváci viděli před více než třiceti lety při barumce, kdy vůz proháněl po valašských kotárech v letech 1990 a 1991 Nizozemec John Bosch, navigovaný britským spolujezdcem Kevinem Gormleyem. „Tohle auto stavěl holandský kartingový pilot Mats van den Brand na konci loňského roku. Podobných aut je postavených už 32, jedná se o nej specifikaci, v jaké „emtrojka“ může být. Tohle byl ojedinělý start, hlavní program mě nadále čeká s Dominikem v českém šampionátu,“ řekl osmačtyřicetiletý šéf závodní stáje Vančík Motorsport.
Až do poloviny soutěže sváděli souboj o druhé místo Francouz Scellier a Budil. I přes desetivteřinou penalizaci se radoval v cíli jezdec galského kohouta, který již před třemi lety slavil ve Slušovicích vítězství. Tehdy startoval na voze Opel Kadett GSi 16V. „Letos jsme dojeli na krásném druhém místě, což je nádherný výsledek. Kopná patří mezi nesmírně obtížné soutěže. Letos se ještě dvakrát ukážeme v České republice, pojedeme Český Krumlov, v létě barumku a poté závody ve Francii,“ uvedl lámavou češtinou francouzský jezdec, který žije v Mělníku. Bronzovou příčku obsadil se ztrátou 19,1 vteřiny Budil. „Krásné a obtížné rychlostní zkoušky. Sice jsme asi obuli na začátku soutěže měkčí směs, než jsme chtěli, ale bavíme se. Z domácích šampionátů historiků pojedeme kompletní rallysprintový program,“ řekl Budil.
Z předních jezdců odstoupil hned po úvodní erzetě Martin Klepáč (Peugeot 309 GTi) kvůli poruše motoru, při druhém průjezdu Kameňákem poslal modrého „bavoráka“ do lesa Aleš Jirátko sen. a technická závada zastavila na stejném úseku Romana Burgeta (Škoda 120 S Rallye). Ohlasy jezdců jste mohli sledovat v živém vysílání prostřednictvím facebookového profilu Rallysprintu Kopná a můžete je zhlédnout i zpětně včetně rozhovorů s Jaroslavem Vančíkem nebo legendou českého rallysportu Karlem Jirátkem, který se objevil na startu s nablýskaným vozem Opel Ascona A.
Další zpravodajský servis v rámci 27. Rentor Rallysprint Kopná 2022 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na sociálních sítích facebook i instagram.
27. RENTOR Rallysprint Kopná 2022 - Autoklub Rallysprint série v rally historických automobilů:
1. Vančík, Tománek (BMW M3) 43:08,7 min
2. Scellier, Philippin (FRA, BMW 325i) + 1:57,7 min
3. Budil, Vejvoda (BMW 2002 TI) + 2:16,6 min
4. Steuer, Silber (Škoda 130 LR) + 5:01,0 min
5. Palacký, Vránský (Škoda Favorit 136 L) + 7:49,9 min
6. K. Jirátko, Hampl (Opel Ascona A) + 8:27,3 min
7. Slezák, Kučerová (Nissan Sunny GTi) + 8:49,7 min
Vyhrané RZ: 7 - Vančík
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.