RENTOR Rallysprint Kopná 2022 byl úvodním podnikem seriálu Autoklub Rallysprint série v rally historických automobilů. V okolí Slušovic a Podkopné Lhoty byla podle očekávání nejrychlejší posádka ve složení Jaroslav Vančík, Jan Tománek (soutěžící ACA Škoda Vančík Motorsport) na voze BMW M3. O její převaze svědčí náskok téměř dvou minut v cíli. Druzí skončili Francouzi Stéphane Scellier, Laurent Philippin (BMW 325i), třetí dojeli Stanislav Budil, Petr Vejvoda s vozem BMW 2002 TI, kteří potvrdili nadvládu vozů německého výrobce na medailových příčkách.
Pořadatelům z Rallysprint Klub v AČR Podkopná Lhota se přihlásilo do šampionátu historiků 11 posádek, přičemž omluvenku poslala pouze dvojice Petr Drbal, Michal Zdráhal na voze VAZ 21074. Vančík nenechal od úvodních kilometrů nikoho na pochybách, kdo vyhraje na Kopné mezi historiky. Zajel nejrychlejší čas na všech sedmi rychlostních zkouškách a v cíli měl výraznou převahu skoro dvou minut. „Na Kopné jsme se svezli přímo parádně, špičkové svezení s autem a Honzou Tománkem. Auto zajíždí neskutečné časy a hodně se těším na další start. Snad brzy přijde, neboť musím skloubit povinnosti týmového šéfa. Už v úterý odjíždíme s Dominikem Stříteským na testy před Šumavou,“ pověděl Jaroslav Vančík.
BMW M3 E30 se odělo v Lukově do barev, které diváci viděli před více než třiceti lety při barumce, kdy vůz proháněl po valašských kotárech v letech 1990 a 1991 Nizozemec John Bosch, navigovaný britským spolujezdcem Kevinem Gormleyem. „Tohle auto stavěl holandský kartingový pilot Mats van den Brand na konci loňského roku. Podobných aut je postavených už 32, jedná se o nej specifikaci, v jaké „emtrojka“ může být. Tohle byl ojedinělý start, hlavní program mě nadále čeká s Dominikem v českém šampionátu,“ řekl osmačtyřicetiletý šéf závodní stáje Vančík Motorsport.
Až do poloviny soutěže sváděli souboj o druhé místo Francouz Scellier a Budil. I přes desetivteřinou penalizaci se radoval v cíli jezdec galského kohouta, který již před třemi lety slavil ve Slušovicích vítězství. Tehdy startoval na voze Opel Kadett GSi 16V. „Letos jsme dojeli na krásném druhém místě, což je nádherný výsledek. Kopná patří mezi nesmírně obtížné soutěže. Letos se ještě dvakrát ukážeme v České republice, pojedeme Český Krumlov, v létě barumku a poté závody ve Francii,“ uvedl lámavou češtinou francouzský jezdec, který žije v Mělníku. Bronzovou příčku obsadil se ztrátou 19,1 vteřiny Budil. „Krásné a obtížné rychlostní zkoušky. Sice jsme asi obuli na začátku soutěže měkčí směs, než jsme chtěli, ale bavíme se. Z domácích šampionátů historiků pojedeme kompletní rallysprintový program,“ řekl Budil.
Z předních jezdců odstoupil hned po úvodní erzetě Martin Klepáč (Peugeot 309 GTi) kvůli poruše motoru, při druhém průjezdu Kameňákem poslal modrého „bavoráka“ do lesa Aleš Jirátko sen. a technická závada zastavila na stejném úseku Romana Burgeta (Škoda 120 S Rallye). Ohlasy jezdců jste mohli sledovat v živém vysílání prostřednictvím facebookového profilu Rallysprintu Kopná a můžete je zhlédnout i zpětně včetně rozhovorů s Jaroslavem Vančíkem nebo legendou českého rallysportu Karlem Jirátkem, který se objevil na startu s nablýskaným vozem Opel Ascona A.
Další zpravodajský servis v rámci 27. Rentor Rallysprint Kopná 2022 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na sociálních sítích facebook i instagram.
27. RENTOR Rallysprint Kopná 2022 - Autoklub Rallysprint série v rally historických automobilů:
1. Vančík, Tománek (BMW M3) 43:08,7 min
2. Scellier, Philippin (FRA, BMW 325i) + 1:57,7 min
3. Budil, Vejvoda (BMW 2002 TI) + 2:16,6 min
4. Steuer, Silber (Škoda 130 LR) + 5:01,0 min
5. Palacký, Vránský (Škoda Favorit 136 L) + 7:49,9 min
6. K. Jirátko, Hampl (Opel Ascona A) + 8:27,3 min
7. Slezák, Kučerová (Nissan Sunny GTi) + 8:49,7 min
Vyhrané RZ: 7 - Vančík
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.