Kdo vyhraje jubilejní 40. ročník KOWAX Valašské rally ValMez? Termín závodu 8. – 10. dubna 2022 se neúprosně blíží, a tak je „na světě“ i seznam přihlášených posádek. Ten obsahuje 90 dvojic, z toho 12 prioritních (1x FIA, 11x ASN), pěti národností.
Nezvykle pomalu se tentokrát plnila startovní listina Valašky, podniku zařazeného do seriálů ERT Central a CEZ, úvodního klání MČR v rally a v rally historických automobilů a druhého závodu slovenského šampionátu. Nakonec se ke startu na 40. ročníku KOWAX Valašské rally ValMez registrovalo 70 soudobých posádek a dvacet s historickými automobily.
Favority je samozřejmě nutné hledat v nejvyšších patrech startovní listiny. Česká špička v čele Janem Kopeckým, Filipem Marešem, Dominikem Stříteským, Adamem Březíkem či Martinem Vlčkem se postaví zvučným zahraničním jménům – polskému jezdci Miko Marczykovi a Švédovi Tomovi Kristenssonovi. Z výčtu slovenských účastníků s vozy specifikace Rally2 bude na čelní pozice pomýšlet Lukáš Lapdavský. Celkem se počet speciálů Rally2 zastavil na číslovce 20.
O absolutní vítězství se s jistotou přijede na Valašsko poprat Václav Pech s Fordem Focus RS WRC. „Letos sice nepojedeme o český titul a budeme hodnoceni v nově vzniklé Divizi 2. O to větší motivaci budeme mít v rámci absolutní klasifikace jednotlivých závodů, kde se vynasnažíme být vždy co nejrychlejší a stále trápit mladé kluky,“ říká plzeňský jezdec. Vozy stejné specifikace představí v okolí Valašského Meziříčí i Tomáš Kurka (Mini WRC) a Slovák Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC).
Divácky atraktivní podívanou jednoznačně slibují speciály RGT Jakuba Jirovce a Martina Rady, stejně jako Porsche 997 GT3 Petra Nešetřila. Z plejády vozů 2WD bude hlavním tahákem mistrovský Renault Clio S1600 Jana Dohnala, rychlé časy lze čekat i od speciálů třídy RC4 (David Štefan, Miroslav Číž, Victor Hansen, Petr Lukašík, Jiří Pohlídal).
A své „taháky“ si fanoušky jistě najdou i v poli historiků. Mohou se těšit na Ford Escort RS Cosworth Vlastimila Neumanna, Opel Kadett Coupe Miroslava Janoty či Ladu VFTS Zdeňka Němce.
První kontakt fanoušků se startovním polem nabídne páteční technická přejímka (8. dubna od 9 hodin, Autocentrum Lukáš), od 12 – 17 hodin proběhne testovací shakedown (Branky – Choryně). 40. KOWAX Valašská rally ValMez zahájí slavnostní start od 17:30 hod. v blízkosti Zámku Žerotínů ve Valašském Meziříčí.
Závodit se bude během soboty 9. dubna a neděle 10. dubna. Na tratích ve Zlínském a Moravskoslezském kraji je naplánováno čtrnáct rychlostních zkoušek na sedmi úsecích. Soutěž skončí v nedělním odpoledne vyhlášením vítězů (cca 15 hodin).
S blížícím se termínem závodu doporučujeme posádkám využívat aplikaci Sportity (heslo/password: Valaska2022), kde najdou všechny důležité informace k soutěži. Oficiální stránky soutěže jedou na doméně www.valasskarally.cz, informace poskytuje i facebookový profil Valašská Rally ValMez.
40. KOWAX Valašská rally ValMez 2022, tiskový servis
Tomáš Plachý
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?