Předevčírem o půlnoci proběhla uzávěrka přihlášek 40. ročníku KOWAX Valašská rally ValMez (8. – 10. dubna 2022). Aktuálně pořadatelé registrují sedmdesátku startujících.
Finální přípravy „Valašky“, stejně jako celou českou soutěžáckou komunitu, zasáhla tragická nehoda na úvodním závodě slovenského šampionátu. Její následky připravily o život ředitele soutěže Rudolfa Kouřila. Organizační tým tak přišel o nezastupitelného člověka, který Valašskou rally ValMez postupně směřoval do evropských struktur a mezi elitu českých soutěží. Další potvrzení kvalitní práce mělo přijít při jubilejním čtyřicátém ročníku. Ruda se toho už nedožil…
„Za celý organizační tým a všechny, kdo se podílí na přípravě závodu, chci Rudovým nejbližším kondolovat. Zároveň jsme se s ním osobně rozloučili ve středu v Hustopečích a určitě na něj vzpomeneme i při slavnostním startu Valašky. Tato smutná událost samozřejmě zasáhla do finálních příprav závodu, ale s týmem Valašky uděláme maximum možného, abychom Rudu dokázali co nejvíce zastoupit a soutěž se odjela co nejblíže očekávanému standardu,“ komentuje vývoj poslední dní šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík. Právě on po Rudolfu Kouřilovi převezme při KOWAX Valašské rally ValMez 2022 funkci ředitele.
Zápočty valašské soutěže a brzký dubnový termín lákají do okolí Valašského Meziříčí zajímavá jména. V rámci přípravy na Chorvatskou rally (WRC) je přihlášen loni třetí jezdec konečného hodnocení ERC Miko Marczyk. Prioritou polského jezdce letos bude světový seriál WRC2. A to samé platí i pro Toma Kristenssona. Juniorský mistr světa 2020 spojil pro letošní rok své závodění se značkou Hyundai. „Věřím, že ten domácí Škoda Cup trochu zpestří,“ říká šéf týmu Kowax B2 Rally a příborský jezdec Martin Vlček, který rovněž nechybí mezi přihlášenými.
Pro oba zahraniční hosty se nabízí více než kvalitní srovnání, s úřadujícím českým mistrem a šampiónem WRC2 ze sezóny 2018 Janem Kopeckým. Z české špičky dorazily i přihlášky Filipa Mareše či Adama Březíka. Už nyní se počet speciálů Rally2 blíží číslovce 20.
Bez šancí na celkový výsledek nebudou ani týmy s technikou zařazenou do nově vypsané Divize 2. Jde o speciály WRC, konkrétně Ford Focus RS WRC Václava Pecha a Mini WRC Tomáše Kurky. Návrat za volant Fordu Fiestu RS WRC v rámci slovenské klasifikace hlásí Jaroslav Melichárek.
Při pohledu do seznamu přihlášených bychom mohli zmínit mnoho dalších taháků. Jedním z nich je vůz Alpine A110 Rally RGT v rukou Jakuba Jirovce. Atraktivní může být i srovnání Fordů Fiesta Rally3 Vlastimila Majerčáka a Filipa Kohna. Nechybí ani mistrovský Renault Clio S1600 s Janem Dohnalem za volantem.
„Zatímco špička startovního pole se nám zajímavě plní, zklamán jsem menším zájmem historiků. Nikdo nedokázal odhadnout, co nový formát mistrovství se startovním polem udělá, ale tak málo aut jsem nečekal. Musím si přiznat, že za šest let u tohoto podniku jsem nedokázal nalézt podmínky, které by posádky historiků i nižších tříd dokázaly na start Valašky přilákat. A proto je třeba zvážit, jestli není čas předat žezlo, po letošním jubilejním ročníku, mladším,“ dumá Tomaštík.
40. KOWAX Valašská rally ValMez odstartuje v pátek 8. dubna od 17:30 hod. v blízkosti Zámku Žerotínů ve Valašském Meziříčí. Posádky pak vyrazí v sobotu 9. dubna na rychlostní zkoušky po silnicích Zlínského i Moravskoslezského kraje. Na sobotu je naplánováno osm zkoušek, na neděli šest. Po absolvování čtrnácti rychlostních zkoušek dorazí první posádky na cílovou rampu ve Valašském Meziříčí v nedělním odpoledni, krátce před 15. hodinou.
Oficiální stránky soutěže jedou na doméně www.valasskarally.cz, informace poskytuje i facebookový profil Valašská Rally ValMez.
40. KOWAX Valašská rally ValMez 2022, tiskový servis
Tomáš Plachý
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.