Slovenský Jantar Team vstúpil do Majstrovstiev sveta v rally 2022 druhým miestom v rámci seriálu WRC3 na Rally Monte Carlo.
Deväťdesiaty ročník podujatia Rally Monte Carlo 2022 sa stal premiérovým podujatím v rámci svetového rally šampionátu pre slovenský Jantar Team. Jeho posádka Jan Černý – Petr Černohorský vybojovala s vozidlom Ford Fiesta Rally3 nádherné druhé miesto v kategórii WRC3. „Podujatie Rally Monte Carlo 2022 opäť potvrdilo, že táto súťaž patrí k najnáročnejším v rámci celého svetového rally šampionátu. Boli to neskutočne dlhé a hlavne náročné dni, pričom posádky na legendárnych tratiach bojovali nielen s náročnými traťami, ale aj nevyspytateľnými podmienkami, kde sa striedali suché povrchy s poriadne zasneženými, či množstvom nepredvídateľných ľadových plôch,“ začal s rozprávaním Ján Miloň, šéf Jantar Teamu. Už v prvom súťažnom dni, v ktorom sa započítavali dve rýchlostné skúšky, sa podarilo posádke Jan Černý – Petr Černohorský vo svojej kategórii obe vyhrať a zaradiť sa tak na líderskú pozíciu vo WRC3. V druhom súťažnom dni vyhrali zo šiestich rýchlostných skúšok síce iba dve, napriek tomu prenocovali opäť na prvom mieste v kategórii. V sobotu, počas tretieho súťažného dňa v prvom teste boli opäť najrýchlejší, žiaľ v druhom im konkurencia v podobe minuloročného juniorského majstra sveta v skupine 2WD, reprezentujúca továreň Ford, nadelila viac ako dvadsaťštyri sekúnd. Napriek tomu Honzovi s Petrom stále patrilo priebežné prvenstvo vo WRC3. Toto sa zmenilo v predposlednom teste tretieho súťažného dňa, keď ich fínsky súperi v priebežnom poradí preskočili. Odpoveďou bola výhra v podaní posádky slovenského Jantar Teamu na poslednom teste tretej etapy, žiaľ na návrat na líderskú priečku to nestačilo. V poslednej etape prvé tri rýchlostné skúšky patrili fínskej posádke, pričom Honzo s Petrom pred posledným testom na svojich súperov strácali už viac ako tridsaťštyri sekúnd. V poslednej rýchlostnej skúške, mediálnej Power Stage posádka slovenského Jantar Teamu poriadne „zatiahla“ pričom túto rýchlostnú skúšku vyhrala o takmer dvadsaťsedem sekúnd. V cieli im nakoniec so stratou sedem celých šesť desatín sekundy patrilo nádherné druhé miesto v rámci kategórie WRC3. „V prvom rade treba povedať, že Rally Monte Carlo 2022 bola pre náš Jantar Team premiérová súťaž vo svetovom rally šampionáte. Priznám sa, že pred súťažou som ani nepremýšľal o tom, ako asi naša posádka dojazdí. Po tom, čo sme pred Vianocami auto zakúpili, mali sme iba minimálne možnosti auto na Monte poriadne nastaviť a preto ma výsledok nesmierne potešil. Vezieme domov kopu bodov a rozdiel medzi továrenskou posádkou a našou bol iba minimálny. Teraz nás čaká množstvo práce, nastavovania vozidla a myslím, že keď sa nám to všetko podarí, na ďalšom podujatí to môže byť ešte lepšie. V každom prípade moje veľké ďakujem patrí posádke za výbornú robotu, ktorú odviedli na tratiach, partnerom tímu, ako aj všetkým, ktorí nám akokoľvek v našom snažení pomáhajú. Už sa tešíme na ďalšiu svetovú súťaž,“ ukončil rozprávanie Ján Miloň.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?