Slovenský Jantar Team vstúpil do Majstrovstiev sveta v rally 2022 druhým miestom v rámci seriálu WRC3 na Rally Monte Carlo.
Deväťdesiaty ročník podujatia Rally Monte Carlo 2022 sa stal premiérovým podujatím v rámci svetového rally šampionátu pre slovenský Jantar Team. Jeho posádka Jan Černý – Petr Černohorský vybojovala s vozidlom Ford Fiesta Rally3 nádherné druhé miesto v kategórii WRC3. „Podujatie Rally Monte Carlo 2022 opäť potvrdilo, že táto súťaž patrí k najnáročnejším v rámci celého svetového rally šampionátu. Boli to neskutočne dlhé a hlavne náročné dni, pričom posádky na legendárnych tratiach bojovali nielen s náročnými traťami, ale aj nevyspytateľnými podmienkami, kde sa striedali suché povrchy s poriadne zasneženými, či množstvom nepredvídateľných ľadových plôch,“ začal s rozprávaním Ján Miloň, šéf Jantar Teamu. Už v prvom súťažnom dni, v ktorom sa započítavali dve rýchlostné skúšky, sa podarilo posádke Jan Černý – Petr Černohorský vo svojej kategórii obe vyhrať a zaradiť sa tak na líderskú pozíciu vo WRC3. V druhom súťažnom dni vyhrali zo šiestich rýchlostných skúšok síce iba dve, napriek tomu prenocovali opäť na prvom mieste v kategórii. V sobotu, počas tretieho súťažného dňa v prvom teste boli opäť najrýchlejší, žiaľ v druhom im konkurencia v podobe minuloročného juniorského majstra sveta v skupine 2WD, reprezentujúca továreň Ford, nadelila viac ako dvadsaťštyri sekúnd. Napriek tomu Honzovi s Petrom stále patrilo priebežné prvenstvo vo WRC3. Toto sa zmenilo v predposlednom teste tretieho súťažného dňa, keď ich fínsky súperi v priebežnom poradí preskočili. Odpoveďou bola výhra v podaní posádky slovenského Jantar Teamu na poslednom teste tretej etapy, žiaľ na návrat na líderskú priečku to nestačilo. V poslednej etape prvé tri rýchlostné skúšky patrili fínskej posádke, pričom Honzo s Petrom pred posledným testom na svojich súperov strácali už viac ako tridsaťštyri sekúnd. V poslednej rýchlostnej skúške, mediálnej Power Stage posádka slovenského Jantar Teamu poriadne „zatiahla“ pričom túto rýchlostnú skúšku vyhrala o takmer dvadsaťsedem sekúnd. V cieli im nakoniec so stratou sedem celých šesť desatín sekundy patrilo nádherné druhé miesto v rámci kategórie WRC3. „V prvom rade treba povedať, že Rally Monte Carlo 2022 bola pre náš Jantar Team premiérová súťaž vo svetovom rally šampionáte. Priznám sa, že pred súťažou som ani nepremýšľal o tom, ako asi naša posádka dojazdí. Po tom, čo sme pred Vianocami auto zakúpili, mali sme iba minimálne možnosti auto na Monte poriadne nastaviť a preto ma výsledok nesmierne potešil. Vezieme domov kopu bodov a rozdiel medzi továrenskou posádkou a našou bol iba minimálny. Teraz nás čaká množstvo práce, nastavovania vozidla a myslím, že keď sa nám to všetko podarí, na ďalšom podujatí to môže byť ešte lepšie. V každom prípade moje veľké ďakujem patrí posádke za výbornú robotu, ktorú odviedli na tratiach, partnerom tímu, ako aj všetkým, ktorí nám akokoľvek v našom snažení pomáhajú. Už sa tešíme na ďalšiu svetovú súťaž,“ ukončil rozprávanie Ján Miloň.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?