Hustopečská dvojice Martin Rada – Jaroslav Jugas zvládla všechny nástrahy 90. ročníku slavné Rallye Monte Carlo a pošesté v historii vystoupala až na cílovou rampu. Se speciálem Abarth 124 Rally obsadila 45. místo, ve své třídě RGT skončila pátá.
Poslední den Rallye Monte Catlo byl ve znamení čtyř rychlostních zkoušek. Ty se opět jely blíže Monaku, v Přímořských Alpách. Soutěž se dojížděla za pěkného počasí, proto Martin Rada s Jardou Jugasem opět sáhli po superměkkém a měkkém slicku, které se jim už osvědčily v průběhu předchozích dní.
„Vůbec nic lehkého to dnes nebylo. Sice bylo převážně sucho, ale zejména v místech, kde nesvítilo slunce, nás mnohokrát potrápil černý asfalt, jinými slovy ledové plotny. Dopředu jsme opět obuli super měkkou směs, vzadu měkkou. Nejzrádnější byla asi pasáž do cíle druhé zkoušky sekce, do Entrevaux. Tam to bylo hodně pod ledem, dokonce i za letmým cílem v příjezdu do stopky. Vzhledem k průběžnému pořadí jsme si dnes kontrolovali pozici, v podstatě jsme se už neměli s kým bojovat, kam se posunout. A chtěli jsme se vyvarovat zbytečné chyby,“ uzavírá Martin Rada.
Martin Rada s navigátorem Jaroslavem Jugasem tak navázali na své předchozí úspěšné vystoupení na Rallye Monte Carlo. Hustopečský tým ještě s Alfou Romeo dokázal ze šesti startů soutěž pětkrát pokořit. Letošní rok však byl po šestileté pauze svým způsobem premiérový, AGROTEC Czech Abarth Team totiž vyrazil na tratě 90. ročníku monacké soutěže se „zadokolkou“ Abarth 124 Rally. Úctyhodnou statistiku se jihomoravské dvojici podařilo vylepšit, když nezaváhala ani při svém dalším startu, společném šestém. Martin Rada s Jaroslavem Jugasem se vrátí do Hustopečí s 45. místem absolutně, pátým ve třídě RGT. Tu klasifikaci podle očekávání opanovaly francouzské „alpinky“.
„Jsme moc šťastní. Bylo to můj sedmý start, z toho šestkrát to vyšlo až do cíle. A podobně úspěšnou statistiku má i navigátor Jarda Jugas. Soutěži sice tentokrát chyběl sníh, ale o to se zase jelo celkově rychleji. Už začínat na Luceramu a Col de Turini bylo nesmírně těžké. Další dva dny měly něco pod stovku ostrých kilometrů, v autě jsme seděli 12-13 hodin. Rychlostky byly celkově hodně náročné, po úzkých silničkách, složité na rytmus, místy vysoko v horách. Ze zatáčky do zatáčky, jako každý rok. Ale vše jsme zdárně zvládli.
Podstatný byl i fakt, že jsme v průběhu neměli jediný problém s naším abarthem. Vše fungovalo na jedničku, členům týmu a všem, kdo se podíleli na přípravě, chci poděkovat. Během soutěže jsme měnili jen pneumatiky a kontrolovali brzdy,“ říká Martin Rada, jenž se v jarních měsících opět zaměří na starty v MČR.
Vítězem 90. ročníku Rallye Monte Carlo se stala francouzská dvojice Sébastien Loeb – Isabelle Galmiche (Ford Puma WRC), když jejich největšího konkurenta Sébastiena Ogiera zpomalil v poslední etapě defekt a v cíli zaostal o 10,5 vteřiny. Třetí místo získali Craig Breen s Paulem Naglem s další pumou.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?