Hustopečská dvojice Martin Rada – Jaroslav Jugas zvládla všechny nástrahy 90. ročníku slavné Rallye Monte Carlo a pošesté v historii vystoupala až na cílovou rampu. Se speciálem Abarth 124 Rally obsadila 45. místo, ve své třídě RGT skončila pátá.
Poslední den Rallye Monte Catlo byl ve znamení čtyř rychlostních zkoušek. Ty se opět jely blíže Monaku, v Přímořských Alpách. Soutěž se dojížděla za pěkného počasí, proto Martin Rada s Jardou Jugasem opět sáhli po superměkkém a měkkém slicku, které se jim už osvědčily v průběhu předchozích dní.
„Vůbec nic lehkého to dnes nebylo. Sice bylo převážně sucho, ale zejména v místech, kde nesvítilo slunce, nás mnohokrát potrápil černý asfalt, jinými slovy ledové plotny. Dopředu jsme opět obuli super měkkou směs, vzadu měkkou. Nejzrádnější byla asi pasáž do cíle druhé zkoušky sekce, do Entrevaux. Tam to bylo hodně pod ledem, dokonce i za letmým cílem v příjezdu do stopky. Vzhledem k průběžnému pořadí jsme si dnes kontrolovali pozici, v podstatě jsme se už neměli s kým bojovat, kam se posunout. A chtěli jsme se vyvarovat zbytečné chyby,“ uzavírá Martin Rada.
Martin Rada s navigátorem Jaroslavem Jugasem tak navázali na své předchozí úspěšné vystoupení na Rallye Monte Carlo. Hustopečský tým ještě s Alfou Romeo dokázal ze šesti startů soutěž pětkrát pokořit. Letošní rok však byl po šestileté pauze svým způsobem premiérový, AGROTEC Czech Abarth Team totiž vyrazil na tratě 90. ročníku monacké soutěže se „zadokolkou“ Abarth 124 Rally. Úctyhodnou statistiku se jihomoravské dvojici podařilo vylepšit, když nezaváhala ani při svém dalším startu, společném šestém. Martin Rada s Jaroslavem Jugasem se vrátí do Hustopečí s 45. místem absolutně, pátým ve třídě RGT. Tu klasifikaci podle očekávání opanovaly francouzské „alpinky“.
„Jsme moc šťastní. Bylo to můj sedmý start, z toho šestkrát to vyšlo až do cíle. A podobně úspěšnou statistiku má i navigátor Jarda Jugas. Soutěži sice tentokrát chyběl sníh, ale o to se zase jelo celkově rychleji. Už začínat na Luceramu a Col de Turini bylo nesmírně těžké. Další dva dny měly něco pod stovku ostrých kilometrů, v autě jsme seděli 12-13 hodin. Rychlostky byly celkově hodně náročné, po úzkých silničkách, složité na rytmus, místy vysoko v horách. Ze zatáčky do zatáčky, jako každý rok. Ale vše jsme zdárně zvládli.
Podstatný byl i fakt, že jsme v průběhu neměli jediný problém s naším abarthem. Vše fungovalo na jedničku, členům týmu a všem, kdo se podíleli na přípravě, chci poděkovat. Během soutěže jsme měnili jen pneumatiky a kontrolovali brzdy,“ říká Martin Rada, jenž se v jarních měsících opět zaměří na starty v MČR.
Vítězem 90. ročníku Rallye Monte Carlo se stala francouzská dvojice Sébastien Loeb – Isabelle Galmiche (Ford Puma WRC), když jejich největšího konkurenta Sébastiena Ogiera zpomalil v poslední etapě defekt a v cíli zaostal o 10,5 vteřiny. Třetí místo získali Craig Breen s Paulem Naglem s další pumou.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?