Závěrečným podnikem Mistrovství ČR v automobilových rallye skončilo také páté pokračování Peugeot Rally Cupu. Poslední body se přidělovaly netradičně na Rallye Český Krumlov, která byla z původního květnového termínu přesunuta na listopad. Podzimní počasí připravilo pro startující posádky mnoho záludností a jihočeská soutěž měla tak úplně jiný charakter než obvykle.
Vzhledem k tomu, že už bylo o zásadních pozicích rozhodnuto dopředu, někteří hlavní protagonisté cupu se závěrečného podniku nezúčastnili. Jasný byl dopředu vítěz nově vzniklé třídy Rally4, rovněž tak třídy R2 a také absolutní vítěz. Jednu z posledních letošních příležitostí k závodění využil David Soldát s Janem Winzigem a poprvé si nově koupenou „erdvojku“ přijel vyzkoušet Miloš Divič a Martin Zigler. Až z Bulharska přijela posádka Nikola Mishev – Angel Bashkehayov s vozem Peugeot 208 Rally4.
„Popravdě jsme na Rallye Český Krumlov čekali slabší účast, jak už to v závěrečných podnicích, ale to nic nemění na skutečnosti, že jsme zaznamenali co do účasti rekordní sezónu. Těší nás nejen zájem posádek, ale hlavně to, že jsme odjeli všech šest naplánovaných podniků a naprostou většinu za účasti fanoušků. Oproti loňské zkrácené sezóně jsme si tu letošní opravdu užili. Společný projekt Autoklubu a značky Peugeot se s každým z pěti uplynulých let posunul dál, a to jak úrovní, tak i počtem posádek. Už teď začínáme připravovat další ročník.“ zhodnotil letošní sezónu Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
"Jsme rádi, že jsme i v pátém ročníku Peugeot Rally Cupu mohli být partnerem všech šesti závodů, které se v rámci seriálu uskutečnily. Gratulujeme všem, kteří letos uspěli a těšíme se, že budeme i v dalších ročnících mít příležitost český motorsport, a spolu s ním i mladé naděje tohoto sportu, podpořit. Soutěžícím i pořadatelům držíme palce, aby se příští Peugeot Rally Cup mohl na jaře 2022 rozjet již bez omezení,“ doplnil Tomáš Brada, manažer marketingu a komunikace společnosti GEFCO pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
KONEČNÉ POŘADÍ PEUGEOT RALLY CUPU 2021
třída Rally4
1. místo René Dohnal – Roman Švec 60 bodů
2. místo David Štefan – Ondřej Vichtora 42,5 bodu
3. místo Petr Štěpánek – Roman Švec 15 bodů
třída R2
1. místo Dominik Brož – Petr Těšínský 116,5 bodu
2. místo David Soldát – Jan Winzig 73 bodů
3. místo Lukáš Krupička – David Vilím 38 bodů
Absolutní vítěz Dominik Brož – Petr Těšínský 116,5 bodu
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.