Závěrečným podnikem Mistrovství ČR v automobilových rallye skončilo také páté pokračování Peugeot Rally Cupu. Poslední body se přidělovaly netradičně na Rallye Český Krumlov, která byla z původního květnového termínu přesunuta na listopad. Podzimní počasí připravilo pro startující posádky mnoho záludností a jihočeská soutěž měla tak úplně jiný charakter než obvykle.
Vzhledem k tomu, že už bylo o zásadních pozicích rozhodnuto dopředu, někteří hlavní protagonisté cupu se závěrečného podniku nezúčastnili. Jasný byl dopředu vítěz nově vzniklé třídy Rally4, rovněž tak třídy R2 a také absolutní vítěz. Jednu z posledních letošních příležitostí k závodění využil David Soldát s Janem Winzigem a poprvé si nově koupenou „erdvojku“ přijel vyzkoušet Miloš Divič a Martin Zigler. Až z Bulharska přijela posádka Nikola Mishev – Angel Bashkehayov s vozem Peugeot 208 Rally4.
„Popravdě jsme na Rallye Český Krumlov čekali slabší účast, jak už to v závěrečných podnicích, ale to nic nemění na skutečnosti, že jsme zaznamenali co do účasti rekordní sezónu. Těší nás nejen zájem posádek, ale hlavně to, že jsme odjeli všech šest naplánovaných podniků a naprostou většinu za účasti fanoušků. Oproti loňské zkrácené sezóně jsme si tu letošní opravdu užili. Společný projekt Autoklubu a značky Peugeot se s každým z pěti uplynulých let posunul dál, a to jak úrovní, tak i počtem posádek. Už teď začínáme připravovat další ročník.“ zhodnotil letošní sezónu Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
"Jsme rádi, že jsme i v pátém ročníku Peugeot Rally Cupu mohli být partnerem všech šesti závodů, které se v rámci seriálu uskutečnily. Gratulujeme všem, kteří letos uspěli a těšíme se, že budeme i v dalších ročnících mít příležitost český motorsport, a spolu s ním i mladé naděje tohoto sportu, podpořit. Soutěžícím i pořadatelům držíme palce, aby se příští Peugeot Rally Cup mohl na jaře 2022 rozjet již bez omezení,“ doplnil Tomáš Brada, manažer marketingu a komunikace společnosti GEFCO pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
KONEČNÉ POŘADÍ PEUGEOT RALLY CUPU 2021
třída Rally4
1. místo René Dohnal – Roman Švec 60 bodů
2. místo David Štefan – Ondřej Vichtora 42,5 bodu
3. místo Petr Štěpánek – Roman Švec 15 bodů
třída R2
1. místo Dominik Brož – Petr Těšínský 116,5 bodu
2. místo David Soldát – Jan Winzig 73 bodů
3. místo Lukáš Krupička – David Vilím 38 bodů
Absolutní vítěz Dominik Brož – Petr Těšínský 116,5 bodu
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.