Závěrečným podnikem Mistrovství ČR v automobilových rallye skončilo také páté pokračování Peugeot Rally Cupu. Poslední body se přidělovaly netradičně na Rallye Český Krumlov, která byla z původního květnového termínu přesunuta na listopad. Podzimní počasí připravilo pro startující posádky mnoho záludností a jihočeská soutěž měla tak úplně jiný charakter než obvykle.
Vzhledem k tomu, že už bylo o zásadních pozicích rozhodnuto dopředu, někteří hlavní protagonisté cupu se závěrečného podniku nezúčastnili. Jasný byl dopředu vítěz nově vzniklé třídy Rally4, rovněž tak třídy R2 a také absolutní vítěz. Jednu z posledních letošních příležitostí k závodění využil David Soldát s Janem Winzigem a poprvé si nově koupenou „erdvojku“ přijel vyzkoušet Miloš Divič a Martin Zigler. Až z Bulharska přijela posádka Nikola Mishev – Angel Bashkehayov s vozem Peugeot 208 Rally4.
„Popravdě jsme na Rallye Český Krumlov čekali slabší účast, jak už to v závěrečných podnicích, ale to nic nemění na skutečnosti, že jsme zaznamenali co do účasti rekordní sezónu. Těší nás nejen zájem posádek, ale hlavně to, že jsme odjeli všech šest naplánovaných podniků a naprostou většinu za účasti fanoušků. Oproti loňské zkrácené sezóně jsme si tu letošní opravdu užili. Společný projekt Autoklubu a značky Peugeot se s každým z pěti uplynulých let posunul dál, a to jak úrovní, tak i počtem posádek. Už teď začínáme připravovat další ročník.“ zhodnotil letošní sezónu Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
"Jsme rádi, že jsme i v pátém ročníku Peugeot Rally Cupu mohli být partnerem všech šesti závodů, které se v rámci seriálu uskutečnily. Gratulujeme všem, kteří letos uspěli a těšíme se, že budeme i v dalších ročnících mít příležitost český motorsport, a spolu s ním i mladé naděje tohoto sportu, podpořit. Soutěžícím i pořadatelům držíme palce, aby se příští Peugeot Rally Cup mohl na jaře 2022 rozjet již bez omezení,“ doplnil Tomáš Brada, manažer marketingu a komunikace společnosti GEFCO pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
KONEČNÉ POŘADÍ PEUGEOT RALLY CUPU 2021
třída Rally4
1. místo René Dohnal – Roman Švec 60 bodů
2. místo David Štefan – Ondřej Vichtora 42,5 bodu
3. místo Petr Štěpánek – Roman Švec 15 bodů
třída R2
1. místo Dominik Brož – Petr Těšínský 116,5 bodu
2. místo David Soldát – Jan Winzig 73 bodů
3. místo Lukáš Krupička – David Vilím 38 bodů
Absolutní vítěz Dominik Brož – Petr Těšínský 116,5 bodu
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?