Více než dvacítku přihlášek evidují pořadatelé Futures Contproduct Rally Morava více než týden před uzávěrkou přihlášek. Soutěž s centrem ve Šternberku se uskuteční ve dnech 15. – 16. října 2021, výsledky budou započítávány do seriálů Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+.
Původně se Rally Morava měla odjet právě o tomto víkendu, kdy je na programu dvoudenní Rally Pačejov. Nakonec došlo k dohodě pořádajícího Rally klubu Šternberk v AČR a pačejovských organizátorů na termínové výměně.
„Na tradiční RZ Dalov se loni opravoval most v havarijním stavu. Jenže také bylo potřeba opravit ještě další most, což měla Správa silnic naplánované na letošní rok. Informace z ledna byla, že vše bude do konce září hotovo. Protože jsme nechtěli o tuto RZ přijít, tak jsme vyšli vstříc Pačejovu a došlo k záměně termínů,“ naznačuje sportovní manažer Miroslav Frýdecký.
Realita však dopadla zcela jinak. Rekonstrukce se posunula až do října a bylo jasné, že tradiční RZ Dalov musí pořadatelský tým ze svého návrhu trati škrtnout. I to je důvod toho, že se bude závodit na jednom zcela novém měřeném testu.
„Nechtěli jsme se vracet na Rýmařovsko a Šumperko. Naštěstí nám naskočila v paměti část rychlostky, kterou jsme zvažovali někdy před deseti lety, u Moravského Berouna. Velmi těžký začátek mezi pastvinami a statnými stromy nám však před deseti lety přišel s Dušanem Pospíšilem v jedné části velmi rychlý. A tak jsme posadili do auta ředitele závodu a zkušeného navigátora Rudolfa Kouřila, který naše obavy rozptýlil. Nebylo co řešit. Zbývalo přesvědčit starosty v oblasti, kde se rally nikdy nejela a nebyla s ní žádná zkušenost. Povedlo se,“ raduje se Frýdecký.
Když se nyní vrátíme k seznamu přihlášených, nejpilnějšími jsou zatím účastníci Čermak a Hrachovec ADAM Cupu. Už nyní je přihlášeno devět dvojic s identickými vozy Opel Adam Cup, včetně nejrychlejším Jaroslava Petráše či Jana Pilaře. Ale postupně se rozrůstá i sestava „dvoukolek“ (Jan Dohnal, Petr Zedník, Michal Srb) či historiků (Libor Kotrmon, Tomáš). Právě historiky aktuálně čeká Rally Pačejov, která ještě promluví do průběžného pořadí v jednotlivých kategoriích.
Naopak v Rallysprint Sérii a Poháru 2+ může naše Futures Contproduct Rally Morava korunovat letošní suverény Jana Dohnala (RSS) a Romana Odložilíka (P2 +). Oba jezdci vévodí průběžnému pořadí s téměř třicetibodovým náskokem.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz jsou vyvěšena schválená Zvláštní ustanovení. Uzávěrka přihlášek je stanovena na 8. října 2021 o půlnoci.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.