Více než dvacítku přihlášek evidují pořadatelé Futures Contproduct Rally Morava více než týden před uzávěrkou přihlášek. Soutěž s centrem ve Šternberku se uskuteční ve dnech 15. – 16. října 2021, výsledky budou započítávány do seriálů Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+.
Původně se Rally Morava měla odjet právě o tomto víkendu, kdy je na programu dvoudenní Rally Pačejov. Nakonec došlo k dohodě pořádajícího Rally klubu Šternberk v AČR a pačejovských organizátorů na termínové výměně.
„Na tradiční RZ Dalov se loni opravoval most v havarijním stavu. Jenže také bylo potřeba opravit ještě další most, což měla Správa silnic naplánované na letošní rok. Informace z ledna byla, že vše bude do konce září hotovo. Protože jsme nechtěli o tuto RZ přijít, tak jsme vyšli vstříc Pačejovu a došlo k záměně termínů,“ naznačuje sportovní manažer Miroslav Frýdecký.
Realita však dopadla zcela jinak. Rekonstrukce se posunula až do října a bylo jasné, že tradiční RZ Dalov musí pořadatelský tým ze svého návrhu trati škrtnout. I to je důvod toho, že se bude závodit na jednom zcela novém měřeném testu.
„Nechtěli jsme se vracet na Rýmařovsko a Šumperko. Naštěstí nám naskočila v paměti část rychlostky, kterou jsme zvažovali někdy před deseti lety, u Moravského Berouna. Velmi těžký začátek mezi pastvinami a statnými stromy nám však před deseti lety přišel s Dušanem Pospíšilem v jedné části velmi rychlý. A tak jsme posadili do auta ředitele závodu a zkušeného navigátora Rudolfa Kouřila, který naše obavy rozptýlil. Nebylo co řešit. Zbývalo přesvědčit starosty v oblasti, kde se rally nikdy nejela a nebyla s ní žádná zkušenost. Povedlo se,“ raduje se Frýdecký.
Když se nyní vrátíme k seznamu přihlášených, nejpilnějšími jsou zatím účastníci Čermak a Hrachovec ADAM Cupu. Už nyní je přihlášeno devět dvojic s identickými vozy Opel Adam Cup, včetně nejrychlejším Jaroslava Petráše či Jana Pilaře. Ale postupně se rozrůstá i sestava „dvoukolek“ (Jan Dohnal, Petr Zedník, Michal Srb) či historiků (Libor Kotrmon, Tomáš). Právě historiky aktuálně čeká Rally Pačejov, která ještě promluví do průběžného pořadí v jednotlivých kategoriích.
Naopak v Rallysprint Sérii a Poháru 2+ může naše Futures Contproduct Rally Morava korunovat letošní suverény Jana Dohnala (RSS) a Romana Odložilíka (P2 +). Oba jezdci vévodí průběžnému pořadí s téměř třicetibodovým náskokem.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz jsou vyvěšena schválená Zvláštní ustanovení. Uzávěrka přihlášek je stanovena na 8. října 2021 o půlnoci.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.