Více než dvacítku přihlášek evidují pořadatelé Futures Contproduct Rally Morava více než týden před uzávěrkou přihlášek. Soutěž s centrem ve Šternberku se uskuteční ve dnech 15. – 16. října 2021, výsledky budou započítávány do seriálů Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+.
Původně se Rally Morava měla odjet právě o tomto víkendu, kdy je na programu dvoudenní Rally Pačejov. Nakonec došlo k dohodě pořádajícího Rally klubu Šternberk v AČR a pačejovských organizátorů na termínové výměně.
„Na tradiční RZ Dalov se loni opravoval most v havarijním stavu. Jenže také bylo potřeba opravit ještě další most, což měla Správa silnic naplánované na letošní rok. Informace z ledna byla, že vše bude do konce září hotovo. Protože jsme nechtěli o tuto RZ přijít, tak jsme vyšli vstříc Pačejovu a došlo k záměně termínů,“ naznačuje sportovní manažer Miroslav Frýdecký.
Realita však dopadla zcela jinak. Rekonstrukce se posunula až do října a bylo jasné, že tradiční RZ Dalov musí pořadatelský tým ze svého návrhu trati škrtnout. I to je důvod toho, že se bude závodit na jednom zcela novém měřeném testu.
„Nechtěli jsme se vracet na Rýmařovsko a Šumperko. Naštěstí nám naskočila v paměti část rychlostky, kterou jsme zvažovali někdy před deseti lety, u Moravského Berouna. Velmi těžký začátek mezi pastvinami a statnými stromy nám však před deseti lety přišel s Dušanem Pospíšilem v jedné části velmi rychlý. A tak jsme posadili do auta ředitele závodu a zkušeného navigátora Rudolfa Kouřila, který naše obavy rozptýlil. Nebylo co řešit. Zbývalo přesvědčit starosty v oblasti, kde se rally nikdy nejela a nebyla s ní žádná zkušenost. Povedlo se,“ raduje se Frýdecký.
Když se nyní vrátíme k seznamu přihlášených, nejpilnějšími jsou zatím účastníci Čermak a Hrachovec ADAM Cupu. Už nyní je přihlášeno devět dvojic s identickými vozy Opel Adam Cup, včetně nejrychlejším Jaroslava Petráše či Jana Pilaře. Ale postupně se rozrůstá i sestava „dvoukolek“ (Jan Dohnal, Petr Zedník, Michal Srb) či historiků (Libor Kotrmon, Tomáš). Právě historiky aktuálně čeká Rally Pačejov, která ještě promluví do průběžného pořadí v jednotlivých kategoriích.
Naopak v Rallysprint Sérii a Poháru 2+ může naše Futures Contproduct Rally Morava korunovat letošní suverény Jana Dohnala (RSS) a Romana Odložilíka (P2 +). Oba jezdci vévodí průběžnému pořadí s téměř třicetibodovým náskokem.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz jsou vyvěšena schválená Zvláštní ustanovení. Uzávěrka přihlášek je stanovena na 8. října 2021 o půlnoci.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.