Více než dvacítku přihlášek evidují pořadatelé Futures Contproduct Rally Morava více než týden před uzávěrkou přihlášek. Soutěž s centrem ve Šternberku se uskuteční ve dnech 15. – 16. října 2021, výsledky budou započítávány do seriálů Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+.
Původně se Rally Morava měla odjet právě o tomto víkendu, kdy je na programu dvoudenní Rally Pačejov. Nakonec došlo k dohodě pořádajícího Rally klubu Šternberk v AČR a pačejovských organizátorů na termínové výměně.
„Na tradiční RZ Dalov se loni opravoval most v havarijním stavu. Jenže také bylo potřeba opravit ještě další most, což měla Správa silnic naplánované na letošní rok. Informace z ledna byla, že vše bude do konce září hotovo. Protože jsme nechtěli o tuto RZ přijít, tak jsme vyšli vstříc Pačejovu a došlo k záměně termínů,“ naznačuje sportovní manažer Miroslav Frýdecký.
Realita však dopadla zcela jinak. Rekonstrukce se posunula až do října a bylo jasné, že tradiční RZ Dalov musí pořadatelský tým ze svého návrhu trati škrtnout. I to je důvod toho, že se bude závodit na jednom zcela novém měřeném testu.
„Nechtěli jsme se vracet na Rýmařovsko a Šumperko. Naštěstí nám naskočila v paměti část rychlostky, kterou jsme zvažovali někdy před deseti lety, u Moravského Berouna. Velmi těžký začátek mezi pastvinami a statnými stromy nám však před deseti lety přišel s Dušanem Pospíšilem v jedné části velmi rychlý. A tak jsme posadili do auta ředitele závodu a zkušeného navigátora Rudolfa Kouřila, který naše obavy rozptýlil. Nebylo co řešit. Zbývalo přesvědčit starosty v oblasti, kde se rally nikdy nejela a nebyla s ní žádná zkušenost. Povedlo se,“ raduje se Frýdecký.
Když se nyní vrátíme k seznamu přihlášených, nejpilnějšími jsou zatím účastníci Čermak a Hrachovec ADAM Cupu. Už nyní je přihlášeno devět dvojic s identickými vozy Opel Adam Cup, včetně nejrychlejším Jaroslava Petráše či Jana Pilaře. Ale postupně se rozrůstá i sestava „dvoukolek“ (Jan Dohnal, Petr Zedník, Michal Srb) či historiků (Libor Kotrmon, Tomáš). Právě historiky aktuálně čeká Rally Pačejov, která ještě promluví do průběžného pořadí v jednotlivých kategoriích.
Naopak v Rallysprint Sérii a Poháru 2+ může naše Futures Contproduct Rally Morava korunovat letošní suverény Jana Dohnala (RSS) a Romana Odložilíka (P2 +). Oba jezdci vévodí průběžnému pořadí s téměř třicetibodovým náskokem.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz jsou vyvěšena schválená Zvláštní ustanovení. Uzávěrka přihlášek je stanovena na 8. října 2021 o půlnoci.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.