Více než dvacítku přihlášek evidují pořadatelé Futures Contproduct Rally Morava více než týden před uzávěrkou přihlášek. Soutěž s centrem ve Šternberku se uskuteční ve dnech 15. – 16. října 2021, výsledky budou započítávány do seriálů Autoklub MČR v historické rally, Autoklub Rallysprint Série a Pohár 2+.
Původně se Rally Morava měla odjet právě o tomto víkendu, kdy je na programu dvoudenní Rally Pačejov. Nakonec došlo k dohodě pořádajícího Rally klubu Šternberk v AČR a pačejovských organizátorů na termínové výměně.
„Na tradiční RZ Dalov se loni opravoval most v havarijním stavu. Jenže také bylo potřeba opravit ještě další most, což měla Správa silnic naplánované na letošní rok. Informace z ledna byla, že vše bude do konce září hotovo. Protože jsme nechtěli o tuto RZ přijít, tak jsme vyšli vstříc Pačejovu a došlo k záměně termínů,“ naznačuje sportovní manažer Miroslav Frýdecký.
Realita však dopadla zcela jinak. Rekonstrukce se posunula až do října a bylo jasné, že tradiční RZ Dalov musí pořadatelský tým ze svého návrhu trati škrtnout. I to je důvod toho, že se bude závodit na jednom zcela novém měřeném testu.
„Nechtěli jsme se vracet na Rýmařovsko a Šumperko. Naštěstí nám naskočila v paměti část rychlostky, kterou jsme zvažovali někdy před deseti lety, u Moravského Berouna. Velmi těžký začátek mezi pastvinami a statnými stromy nám však před deseti lety přišel s Dušanem Pospíšilem v jedné části velmi rychlý. A tak jsme posadili do auta ředitele závodu a zkušeného navigátora Rudolfa Kouřila, který naše obavy rozptýlil. Nebylo co řešit. Zbývalo přesvědčit starosty v oblasti, kde se rally nikdy nejela a nebyla s ní žádná zkušenost. Povedlo se,“ raduje se Frýdecký.
Když se nyní vrátíme k seznamu přihlášených, nejpilnějšími jsou zatím účastníci Čermak a Hrachovec ADAM Cupu. Už nyní je přihlášeno devět dvojic s identickými vozy Opel Adam Cup, včetně nejrychlejším Jaroslava Petráše či Jana Pilaře. Ale postupně se rozrůstá i sestava „dvoukolek“ (Jan Dohnal, Petr Zedník, Michal Srb) či historiků (Libor Kotrmon, Tomáš). Právě historiky aktuálně čeká Rally Pačejov, která ještě promluví do průběžného pořadí v jednotlivých kategoriích.
Naopak v Rallysprint Sérii a Poháru 2+ může naše Futures Contproduct Rally Morava korunovat letošní suverény Jana Dohnala (RSS) a Romana Odložilíka (P2 +). Oba jezdci vévodí průběžnému pořadí s téměř třicetibodovým náskokem.
Na webových stránkách www.rally-morava.cz jsou vyvěšena schválená Zvláštní ustanovení. Uzávěrka přihlášek je stanovena na 8. října 2021 o půlnoci.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.