Jednodenní automobilové soutěže Poháru 2+, které jsou hodnoceny v rámci Autoklub Rallysprint série 2021, vstoupily v kalendáři do své druhé poloviny. Aktuální celková klasifikace už nyní naznačuje dramatické vyvrcholení letošní sezóny. I proto se posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha postaví o nadcházejícím víkendu na start Rally Vyškov.
Již 29. ročník této soutěže přivítá rovnou stovku přihlášených posádek. Ve svém programu nabídne Rally Vyškov účastníkům i divákům dva okruhy se čtyřmi totožnými rychlostními zkouškami. Celková délka měřených úseků je 71 kilometrů. Ve startovní listině nechybí velmi kvalitní soutěžní posádky, které s jistotou promluví do celkového boje o vítězství v letošním Poháru 2+ při Autoklub Rallysprint sérii.
Jednou z nich je posádka Vojtěch Štajf a František Rajnoha, která i pro start na Rally Vyškov zůstane věrná vozu ŠKODA Fabia R5 provozovaném týmem Duck Racing Petra Kačírka. Právě Štajf s Rajnohou se budou v sobotu snažit o maximální bodový zisk s cílem zůstat na vrcholu klasifikace Pohárů 2+. Aktuálně mají shodný počet 42 bodů se svými soupeři, posádkou Odložilík – Tureček.
Ještě před soutěží se Vojtěch Štajf zúčastnil tradičního testu vozu Fabia R5, který umožnil jeho finální nastavení před sobotním startem. „Letošní sezóna v Poháru 2+ je z mého pohledu velmi vyrovnaná a tím také divácky atraktivní. Cítím, že vše směřuje pomalu k velkému finále a naším cílem je přirozeně zvítězit v této sezóně. Rozhodně tomu přizpůsobím i svůj letošní sportovní program, pokud to bude situace v závěru šampionátu vyžadovat. Musíme samozřejmě počítat s tím, že o letošní vítězství půjde nejen nám, ale i Romanovi Odložilíkovi a také Adamovi Březíkovi, který na nás nyní ztrácí pouhé tři body. Proto se s Frantou do Vyškova hodně těšíme,“ řekl na testu Vojtěch Štajf a dodal. „Dnes jsme tady doladili poslední technické detaily v nastavení Fabie R5 a jsem s tím spokojený. Pro tento vůz jsem se rozhodl vzhledem k tomu, že naše Polo GTI R5 je ve stejném termínu pronajaté na jinou soutěž v zahraničí. A přestože ve Vyškově pojede Roman Odložilík s novější verzí Fabia Rally2 Evo, budeme se snažit výkonový hendikep starší specifikace našeho vozu na trati minimalizovat.“
Soutěž Rally Vyškov startuje v sobotu 11. září od 9 hodin. V cíli ve Vyškově by se měly první posádky objevit tentýž den těsně před 17. hodinou.
Více informací o týmu na: www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteamwww.racing21.cz
Tomáš Vaněk
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.