Jednodenní automobilové soutěže Poháru 2+, které jsou hodnoceny v rámci Autoklub Rallysprint série 2021, vstoupily v kalendáři do své druhé poloviny. Aktuální celková klasifikace už nyní naznačuje dramatické vyvrcholení letošní sezóny. I proto se posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha postaví o nadcházejícím víkendu na start Rally Vyškov.
Již 29. ročník této soutěže přivítá rovnou stovku přihlášených posádek. Ve svém programu nabídne Rally Vyškov účastníkům i divákům dva okruhy se čtyřmi totožnými rychlostními zkouškami. Celková délka měřených úseků je 71 kilometrů. Ve startovní listině nechybí velmi kvalitní soutěžní posádky, které s jistotou promluví do celkového boje o vítězství v letošním Poháru 2+ při Autoklub Rallysprint sérii.
Jednou z nich je posádka Vojtěch Štajf a František Rajnoha, která i pro start na Rally Vyškov zůstane věrná vozu ŠKODA Fabia R5 provozovaném týmem Duck Racing Petra Kačírka. Právě Štajf s Rajnohou se budou v sobotu snažit o maximální bodový zisk s cílem zůstat na vrcholu klasifikace Pohárů 2+. Aktuálně mají shodný počet 42 bodů se svými soupeři, posádkou Odložilík – Tureček.
Ještě před soutěží se Vojtěch Štajf zúčastnil tradičního testu vozu Fabia R5, který umožnil jeho finální nastavení před sobotním startem. „Letošní sezóna v Poháru 2+ je z mého pohledu velmi vyrovnaná a tím také divácky atraktivní. Cítím, že vše směřuje pomalu k velkému finále a naším cílem je přirozeně zvítězit v této sezóně. Rozhodně tomu přizpůsobím i svůj letošní sportovní program, pokud to bude situace v závěru šampionátu vyžadovat. Musíme samozřejmě počítat s tím, že o letošní vítězství půjde nejen nám, ale i Romanovi Odložilíkovi a také Adamovi Březíkovi, který na nás nyní ztrácí pouhé tři body. Proto se s Frantou do Vyškova hodně těšíme,“ řekl na testu Vojtěch Štajf a dodal. „Dnes jsme tady doladili poslední technické detaily v nastavení Fabie R5 a jsem s tím spokojený. Pro tento vůz jsem se rozhodl vzhledem k tomu, že naše Polo GTI R5 je ve stejném termínu pronajaté na jinou soutěž v zahraničí. A přestože ve Vyškově pojede Roman Odložilík s novější verzí Fabia Rally2 Evo, budeme se snažit výkonový hendikep starší specifikace našeho vozu na trati minimalizovat.“
Soutěž Rally Vyškov startuje v sobotu 11. září od 9 hodin. V cíli ve Vyškově by se měly první posádky objevit tentýž den těsně před 17. hodinou.
Více informací o týmu na: www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteamwww.racing21.cz
Tomáš Vaněk
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.