Předně bude na co koukat. Start obhájce loňského vítězství byl již odepsaný, ale nakonec se na start Petr Semerád se startovním číslem 1 přecejen postaví. Beze změny na sedadle spolujezdce, s o to větší změnou svého závodního náčiní. Petr Semerád totiž usedne do vozu Mitsubishi Mirage Open N, ve kterém měl podle původního plánu startovat jeho bratr Martin. Ten tak XXIX. ročník Rally Vyškov stráví pouze v roli diváka. Pro Petra Semeráda to bude premiéra s technikou třídy Open N. Měřit síly s vozy R5, respektive Rally2 pravděpodobně nebude snadné, i tak ale jistě bude svou jízdou bavit jak sám sebe, tak diváky. Poděkování za rychlou reakci patří celé závodnické rodině Semerádů.
A co znamená již zmíněné „Koukej, bude to oukej“? Aby nikomu nic z vyškovské rally neuniklo, pořadatelé XXIX. Rally Vyškov připravili ve spolupráci se sports-online.cz přímý přenos se záběry ze zajímavých částí rychlostních zkoušek. Bohaté zkušenosti se streamy při závodech do vrchu si můžete již nyní prohlédnout na záznamech na webu multistream.cz. Právě tam uvidíte i živý přenos z Rally Vyškov. A jaký bude program?
Začátek livestreamu bude vždy na všech testech se startem prvního soutěžního vozu, přičemž záběry uvidíte z každé rychlostní zkoušky. Na rychlostní zkoušce 1/5 „Topolanská“ nabídne kamera pohled na výjezd z poldru, příjezd po šotolinové cestě k mostu pod dálnicí u Topolan, průjezd esíčkem pod mostem a kompresi přes hlavní silnici. Na měřeném testu 2/6 „Podivická“ budou umístěny kamery hned dvě a to v hojně navštěvovaném místě farmy Zelená Hora. Jedna nabídne pohled na přijíždějící vozidla, levé odbočení za balík, odjezd za technické budovy a šotolinovou část výjezdu. Druhá kamera bude stacionární a bude snímat odjezd přes pověstnou díru, která bude i letos suchá. Na rychlostní zkoušce 3/7 „Račická“ bude možné sledovat již kultovní místo vyškovské rally – Tomaštíkův skok. Zde s ohledem na bezpečnost budou dvě stacionární kamery. Jedna bude snímat skok z předního pohledu a druhá dopad a odjezd. Na měřeném testu 4/8 „Hlubočanská“ bude k vidění úvodní zakroucená pasáž hned po startu. Poslední kameru, kterou pořadatelé nazvali „neposedná“, bude opravdu neposedná. Díky ní uvidí diváci živého přenosu start i cíl soutěže na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově a v době oběda se přesune do přeskupení na rozhovory. Neposedná kamera nakoukne také na dispečink nebo do zákulisí ředitelství rally. Přenos bude samozřejmě provázen i komentářem. Ivo Studený, který si odbyde svoji premiéru v tomto projektu, bude komentovat během živého přenosu výsledky a další zajímavosti. „Určitě se na živý přenos těším. Komentování je závislost stejně jako vše kolem rally, takže po letošní Rally Bohemia, kde jsem komentoval divácká místa, mi již hlas naskočil do správné tóniny. Doufám, že všechno technicky klapne, jak má a posuneme sledování rally na vyšší úroveň. Pokud se tento projekt podaří ke spokojenosti pořadatelů i diváků, tak se sports-online.cz nebude bránit spolupráci s dalšími pořadateli,“ komentuje dění kolem sobotního živého přenosu jeho moderátor Ivo Studený.
Nezbývá než pozvat diváky k tratím XXIX. ročníku Rally Vyškov. Veškeré důležité informace jsou již nyní dostupné na webu soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat živý přenos můžou jak diváci, kteří budou na místě, tak i ti, kteří do Vyškova nedorazí, na webu www.multistream.cz od sobotního rána. Spoustu zajímavého obsahu uvidíte také na profilech Rally Vyškov na Facebooku a Instagramu.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.