Předně bude na co koukat. Start obhájce loňského vítězství byl již odepsaný, ale nakonec se na start Petr Semerád se startovním číslem 1 přecejen postaví. Beze změny na sedadle spolujezdce, s o to větší změnou svého závodního náčiní. Petr Semerád totiž usedne do vozu Mitsubishi Mirage Open N, ve kterém měl podle původního plánu startovat jeho bratr Martin. Ten tak XXIX. ročník Rally Vyškov stráví pouze v roli diváka. Pro Petra Semeráda to bude premiéra s technikou třídy Open N. Měřit síly s vozy R5, respektive Rally2 pravděpodobně nebude snadné, i tak ale jistě bude svou jízdou bavit jak sám sebe, tak diváky. Poděkování za rychlou reakci patří celé závodnické rodině Semerádů.
A co znamená již zmíněné „Koukej, bude to oukej“? Aby nikomu nic z vyškovské rally neuniklo, pořadatelé XXIX. Rally Vyškov připravili ve spolupráci se sports-online.cz přímý přenos se záběry ze zajímavých částí rychlostních zkoušek. Bohaté zkušenosti se streamy při závodech do vrchu si můžete již nyní prohlédnout na záznamech na webu multistream.cz. Právě tam uvidíte i živý přenos z Rally Vyškov. A jaký bude program?
Začátek livestreamu bude vždy na všech testech se startem prvního soutěžního vozu, přičemž záběry uvidíte z každé rychlostní zkoušky. Na rychlostní zkoušce 1/5 „Topolanská“ nabídne kamera pohled na výjezd z poldru, příjezd po šotolinové cestě k mostu pod dálnicí u Topolan, průjezd esíčkem pod mostem a kompresi přes hlavní silnici. Na měřeném testu 2/6 „Podivická“ budou umístěny kamery hned dvě a to v hojně navštěvovaném místě farmy Zelená Hora. Jedna nabídne pohled na přijíždějící vozidla, levé odbočení za balík, odjezd za technické budovy a šotolinovou část výjezdu. Druhá kamera bude stacionární a bude snímat odjezd přes pověstnou díru, která bude i letos suchá. Na rychlostní zkoušce 3/7 „Račická“ bude možné sledovat již kultovní místo vyškovské rally – Tomaštíkův skok. Zde s ohledem na bezpečnost budou dvě stacionární kamery. Jedna bude snímat skok z předního pohledu a druhá dopad a odjezd. Na měřeném testu 4/8 „Hlubočanská“ bude k vidění úvodní zakroucená pasáž hned po startu. Poslední kameru, kterou pořadatelé nazvali „neposedná“, bude opravdu neposedná. Díky ní uvidí diváci živého přenosu start i cíl soutěže na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově a v době oběda se přesune do přeskupení na rozhovory. Neposedná kamera nakoukne také na dispečink nebo do zákulisí ředitelství rally. Přenos bude samozřejmě provázen i komentářem. Ivo Studený, který si odbyde svoji premiéru v tomto projektu, bude komentovat během živého přenosu výsledky a další zajímavosti. „Určitě se na živý přenos těším. Komentování je závislost stejně jako vše kolem rally, takže po letošní Rally Bohemia, kde jsem komentoval divácká místa, mi již hlas naskočil do správné tóniny. Doufám, že všechno technicky klapne, jak má a posuneme sledování rally na vyšší úroveň. Pokud se tento projekt podaří ke spokojenosti pořadatelů i diváků, tak se sports-online.cz nebude bránit spolupráci s dalšími pořadateli,“ komentuje dění kolem sobotního živého přenosu jeho moderátor Ivo Studený.
Nezbývá než pozvat diváky k tratím XXIX. ročníku Rally Vyškov. Veškeré důležité informace jsou již nyní dostupné na webu soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat živý přenos můžou jak diváci, kteří budou na místě, tak i ti, kteří do Vyškova nedorazí, na webu www.multistream.cz od sobotního rána. Spoustu zajímavého obsahu uvidíte také na profilech Rally Vyškov na Facebooku a Instagramu.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.