Předně bude na co koukat. Start obhájce loňského vítězství byl již odepsaný, ale nakonec se na start Petr Semerád se startovním číslem 1 přecejen postaví. Beze změny na sedadle spolujezdce, s o to větší změnou svého závodního náčiní. Petr Semerád totiž usedne do vozu Mitsubishi Mirage Open N, ve kterém měl podle původního plánu startovat jeho bratr Martin. Ten tak XXIX. ročník Rally Vyškov stráví pouze v roli diváka. Pro Petra Semeráda to bude premiéra s technikou třídy Open N. Měřit síly s vozy R5, respektive Rally2 pravděpodobně nebude snadné, i tak ale jistě bude svou jízdou bavit jak sám sebe, tak diváky. Poděkování za rychlou reakci patří celé závodnické rodině Semerádů.
A co znamená již zmíněné „Koukej, bude to oukej“? Aby nikomu nic z vyškovské rally neuniklo, pořadatelé XXIX. Rally Vyškov připravili ve spolupráci se sports-online.cz přímý přenos se záběry ze zajímavých částí rychlostních zkoušek. Bohaté zkušenosti se streamy při závodech do vrchu si můžete již nyní prohlédnout na záznamech na webu multistream.cz. Právě tam uvidíte i živý přenos z Rally Vyškov. A jaký bude program?
Začátek livestreamu bude vždy na všech testech se startem prvního soutěžního vozu, přičemž záběry uvidíte z každé rychlostní zkoušky. Na rychlostní zkoušce 1/5 „Topolanská“ nabídne kamera pohled na výjezd z poldru, příjezd po šotolinové cestě k mostu pod dálnicí u Topolan, průjezd esíčkem pod mostem a kompresi přes hlavní silnici. Na měřeném testu 2/6 „Podivická“ budou umístěny kamery hned dvě a to v hojně navštěvovaném místě farmy Zelená Hora. Jedna nabídne pohled na přijíždějící vozidla, levé odbočení za balík, odjezd za technické budovy a šotolinovou část výjezdu. Druhá kamera bude stacionární a bude snímat odjezd přes pověstnou díru, která bude i letos suchá. Na rychlostní zkoušce 3/7 „Račická“ bude možné sledovat již kultovní místo vyškovské rally – Tomaštíkův skok. Zde s ohledem na bezpečnost budou dvě stacionární kamery. Jedna bude snímat skok z předního pohledu a druhá dopad a odjezd. Na měřeném testu 4/8 „Hlubočanská“ bude k vidění úvodní zakroucená pasáž hned po startu. Poslední kameru, kterou pořadatelé nazvali „neposedná“, bude opravdu neposedná. Díky ní uvidí diváci živého přenosu start i cíl soutěže na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově a v době oběda se přesune do přeskupení na rozhovory. Neposedná kamera nakoukne také na dispečink nebo do zákulisí ředitelství rally. Přenos bude samozřejmě provázen i komentářem. Ivo Studený, který si odbyde svoji premiéru v tomto projektu, bude komentovat během živého přenosu výsledky a další zajímavosti. „Určitě se na živý přenos těším. Komentování je závislost stejně jako vše kolem rally, takže po letošní Rally Bohemia, kde jsem komentoval divácká místa, mi již hlas naskočil do správné tóniny. Doufám, že všechno technicky klapne, jak má a posuneme sledování rally na vyšší úroveň. Pokud se tento projekt podaří ke spokojenosti pořadatelů i diváků, tak se sports-online.cz nebude bránit spolupráci s dalšími pořadateli,“ komentuje dění kolem sobotního živého přenosu jeho moderátor Ivo Studený.
Nezbývá než pozvat diváky k tratím XXIX. ročníku Rally Vyškov. Veškeré důležité informace jsou již nyní dostupné na webu soutěže www.rallyvyskov.cz. Sledovat živý přenos můžou jak diváci, kteří budou na místě, tak i ti, kteří do Vyškova nedorazí, na webu www.multistream.cz od sobotního rána. Spoustu zajímavého obsahu uvidíte také na profilech Rally Vyškov na Facebooku a Instagramu.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.