Slovenský RUFA MOTOR-SPORT ani v tomto roku nevynechá Barum Czech Rally v Zlíne. V tomto prípade sa predstaví s dvojicou Petr Semerád – Danny Persein a Škodou Fabia Rally2.
Mladá česká dvojica nahradí stabilnú dvojicu tímu, Grzegorza Grzyba a Michala Poradzisza, ktorí sa už v predstihu tešia z titulu absolútnych majstrov Slovenska v rally. Dôvodom je zranenie Grzegorza Grzyba, ktoré utrpel v rámci Rajdu Rzeszowski 2021. Petr Semerád a Danny Persein patria medzi talenty českej rally scény, pričom obaja majú vek iba tesne prevyšujúci dvadsať rokov. Petr Semerád už v minulosti dokázal, že s ním musia jeho konkurenti počítať v súbojoch o popredné priečky. V slovenskom tíme sa však dvojica mladíkov predstaví prvýkrát, takže RUFA MOTOR-SPORT teraz čaká v tomto smere premiéra. Na druhej strane, slovenský tím rád „šokuje“ fanúšikov rally športu a angažovaním mladej, nádejnej posádky pokračuje v nastolenom trende. Keď sa pozrieme do minulosti, vo farbách tímu sa predstavili takí velikáni, ako P.G.Andrersson, Alexey Lukyanuk, Andreas Mikkelsen, či Čech Tomáš Kostka. A práve posledná trojica menovaných bude štartovať aj v rámci tohtoročnej Barum Czech Rally Zlín. „Pôvodné plány boli štartovať s Grzegorzom a Michalom, tie však zmarila havária pri teste na Rajd Rzeszowski. Je pravda, že toto podujatie obaja nakoniec úspešne absolvovali a vybojovali pre náš tím šiesty titul absolútnych majstrov Slovenska v rally, no celú súťaž pretrpeli vo veľkých bolestiach. Preto sme sa rozhodli, že hlavne Grzegorz sa musí dať poriadne dokopy a doliečiť. Som rád, že za náš tím v rámci Barumky nastúpi spomínaná mladá talentovaná dvojica a verím tomu, že z toho v cieli bude aj dobrý výsledok, ktorým sa budeme môcť prezentovať aj pred partnermi tímu. Bez ich podpory by sme sa, na takom prestížnom podujatí akým jednoznačne Barum Rally je, nemohli zúčastniť. Za to im patrí moja veľká vďaka,“ vysvetlil manažér RUFA MOTOR-SPORT Teamu. Jubilejná, 50. Barum Czech Rally Zlín 2021 odštartuje v dňoch 27. – 29.8.2021 ako súčasť tohtoročného kalendáru seriálu FIA European Rally Championship v Zlíne a jeho okolí. Tunajšie legendárne trate pritom preveria sily takmer sto päťdesiatky prihlásených z dvadsiatich štyroch krajín. Organizátor pre všetkých zúčastnených pripravil trať o celkovej dĺžke viac ako 785 kilometrov. V tomto počte je už započítaných aj 15 rýchlostných skúšok, ktoré dovedna merajú viac ako 210 kilometrov. K tomuto počtu treba ešte pripočítať aj viac ako 4 kilometre dlhú kvalifikačnú rýchlostnú skúšku, ktorá odštartuje v piatok (27.8.2021) dopoludnia. Na spomínaný piatok je pripravený aj slávnostný štart a prvá rýchlostná skúška, ktorá sa bude konať v uliciach Zlína. Najdôležitejšie súboje sa budú konať počas soboty a nedele (28. – 29.8.2021) na rýchlostných skúškach v okolí Zlína. Cieľ súťaže je naplánovaný rovnako na nedeľu od 17 hodiny a 15 minúty. Miro Majláth
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?