O uplynulém víkendu se slušovický tým pod vedením Lubomíra Minaříka rozdělil na dva tábory. René Dohnal s Romanem Švecem odjeli závodit do Polska, kde obsolvovali svůj druhý zahraniční start. Kluci se s Peugeotem 208 Rally4 postavili na start Rajd Rzeszowski. Na rallysprintu ve Fulneku – Odrách zase startoval Pavel Mika, který se spolujezdcem Radimem Strnadem podruhé usedli do Škody Fabie R5.
Rallysprint série pokračovala třetím podnikem, který nesl název Rallysprint Fulnek – Odry. Na posádky čekalo šest rychlostních zkoušek. V barvách slušovického týmu se do závodu vydala dvojice Pavel Mika – Radim Strnad se Škodou Fabií R5. Dvojice dostala od pořadatelů startovní číslo 9 a vydala se sžívat s novým autem. „Rally Fulnek jsme pojali jako vhodný test před Barum rally. Takovou jsme měli představu, leč průběh závodu byl spíše přípravou na vypořádání se s technikou. Hodnocení tratě bude zjevně ode všech posádek shodné, tak se omezím pouze na konstatování, že kdo není mistrem v projíždění retardérů, nemá výsledek. A tady to bylo v tomto ohledu malé mistrovství republiky. Nicméně je třeba férově říct, že podmínky jsou pro všechny stejné, tak jsme se snažili najít optimální tempo. Bohužel, hned ve druhé RZ začaly drobné problémy s řazením a to rozhodlo o naší chuti jakkoliv riskovat. V následující RZ Odry, která má příjemnou technickou charakteristiku, se čidlo odpojovače nehlásilo do služby již vůbec. Vyústilo to i v malý výlet mimo trať, kde jsme v prudkém vracáku vycestovali do hezky postaveného fotografa. Myslím, že uskočil na poslední chvíli a to mně vede k zamyšlení, jestli pán ještě někdy dostane tak výborný nápad na bezpečné postavení. Pochopitelně se veškerá koncentrace vytratila a cílem bylo dostat auto do servisu, kde mechanici závadu opravili. Návrat do závodního tempa už neproběhl a vše umocnila zrušená poslední RZ, kde jsme měli v plánu na technické trati zkusit zajet lepší čas. Děkujeme týmu Vlastimila Dědice jun. za přípravu auta a pořadatelům za možnost závodit. Vše teď směřujeme k maximální přípravě na 50. Barum rally, kde zveme všechny fanoušky. Bude to pro nás velká výzva a chceme si ji užít při tomto jubilejním ročníku,“ hodnotil v cíli spolujezdec Radim Strnad. Pavel s Radimem odjížděli z Fulneku na 17. místě absolutního pořadí.
Jako test před Barum Rally si na závod do Polska odskočil René Dohnal s navigátorem Romanem Švecem. Posádka Peugeotu 208 Rally4 byla také zvědavá na porovnání s tamními závodníky. Na Rajd Rzeszowski panovaly uplně jiné podmínky, než ve Fulneku. V Polsku byly tratě plné bláta, ale René s Romanem se s náročnými podmínkami vypořádali výborně. „Když jsem se rozmýšlel na začátku roku, který podnik ze seriálu ERT (European Rally Trophy) vybrat, díky ideálnímu termínu mezi Bohemkou a Barumkou byl ve hře právě polský závod. Dost lidí mě od tohoto startu odrazovalo, protože právě Rzeszow má z minulosti pověst zrádného závodu, kde se každá chyba tvrdě trestá. Riziko jsem si velmi dobře uvědomoval. Zároveň jsem ale měl obrovskou motivaci závod pokořit a udělat si pomyslnou fajfku ve svém seznamu. Po seznamovacích jízdách jsem musel uznat, že jsou tratě opravdu velmi zrádné a oproti českým nevšední. Hluboké katy, brody a různě kluzké druhy asfaltů s velkým množstvím horizontů. Nedokázal bych to přirovnat k žádné české soutěži. Vrásky mi také dělala předpověď počasí, která slibovala kompletně propršenou první etapu. Naposledy jsem jel na mokru v roce 2019 při naši první zahraniční účasti ve Švýcarsku. S turbem to byla zkušenost rovněž první a tak bylo nutno začít s velkým respektem a nikam se nehnat. I tak se nám dařilo relativně držet krok s místními i Martinsem Sesksem, který zde testoval na Ypres Rally. Ztrátám či chybám jsme se bohužel v první etapě nevyhnuli. Hned v prvním průjezdu okruhové RZ2 jsme dojeli pomalejší vůz, který nás asi po 500m pustil. Na následující zkoušce jsem pro změnu neodhadnul brzdný bod na „skleněném asfaltu“. Dostali jsme tzv. saně a s vypětím všech sil to skončilo jen zhasnutým motorem a couváním. Zbytek etapy se odjel na neuvěřitelně zablácené trati, kterou bych si spíše užil s nějakým off roadem než s předohrabem,“ popsal první etapu René Dohnal. Po šesti rychlostních zkouškách se René s Romanem ve výsledcích nacházeli na 18. místě absolutně a druhé příčce mezi dvoukolkami. Následovala druhá etapa, ve které kluci absolvovali pět rychlostních zkoušek na již příznivějších podmínkách. „Sobota se už nesla v duchu suché trati s občasnými zablácenými úseky z pátečních dešťů. Zde jsme mohli konečně částečně předvést to, co jsme se u nás naučili a být konkurenceschopní s místními. I přes mírné chybky či smůlu v podobě 10 minutového čekání na startu závěrečné zkoušky jsme druhou etapu zajeli ve slušném tempu a závod dokončili.
Byl to naprosto ideální test, kdy jsme si vyzkoušeli v neznámém prostředí jak mokrou, tak suchou variantu nastavení vozu a nemusíme toto případně řešit v průběhu Barum Rally. V Polsku se mi opravdu líbilo. Organizace skvělá, tratě hezké a česká fanouškovská základna úžasná. Moc děkuji za podporu Autoklubu České republiky a všem našim partnerům a rodinám, bez kterých bychom tento start nikdy zorganizovat nemohli. Děkuji také klukům z týmu Minařík Racing za špičkově fungující vůz, který si prošel po čas závodu opravdu peklem a fungoval bez jediného zádrhelu. V neposlední řadě také děkuji Romanovi za skvěle odvedenou práci. Dokázali jsme si, že bychom se v zahraničí neztratili. Nyní nás již čeká vrchol sezóny, na který se všichni moc těšíme,“ popsal v cíli René Dohnal. Rajd Rzeszowski byl součástí také slovenského šampionátu, kde kluci brali 7. místo. V absolutním pořadí se posádka umístila na 16. místě, vyhrála třídu 5 a v kategorii ERT2 skončila druhá.
Nyní na Minařík Racing čeká jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín, kde se slušovický tým představí hned s několika posádkami.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.