O uplynulém víkendu se slušovický tým pod vedením Lubomíra Minaříka rozdělil na dva tábory. René Dohnal s Romanem Švecem odjeli závodit do Polska, kde obsolvovali svůj druhý zahraniční start. Kluci se s Peugeotem 208 Rally4 postavili na start Rajd Rzeszowski. Na rallysprintu ve Fulneku – Odrách zase startoval Pavel Mika, který se spolujezdcem Radimem Strnadem podruhé usedli do Škody Fabie R5.
Rallysprint série pokračovala třetím podnikem, který nesl název Rallysprint Fulnek – Odry. Na posádky čekalo šest rychlostních zkoušek. V barvách slušovického týmu se do závodu vydala dvojice Pavel Mika – Radim Strnad se Škodou Fabií R5. Dvojice dostala od pořadatelů startovní číslo 9 a vydala se sžívat s novým autem. „Rally Fulnek jsme pojali jako vhodný test před Barum rally. Takovou jsme měli představu, leč průběh závodu byl spíše přípravou na vypořádání se s technikou. Hodnocení tratě bude zjevně ode všech posádek shodné, tak se omezím pouze na konstatování, že kdo není mistrem v projíždění retardérů, nemá výsledek. A tady to bylo v tomto ohledu malé mistrovství republiky. Nicméně je třeba férově říct, že podmínky jsou pro všechny stejné, tak jsme se snažili najít optimální tempo. Bohužel, hned ve druhé RZ začaly drobné problémy s řazením a to rozhodlo o naší chuti jakkoliv riskovat. V následující RZ Odry, která má příjemnou technickou charakteristiku, se čidlo odpojovače nehlásilo do služby již vůbec. Vyústilo to i v malý výlet mimo trať, kde jsme v prudkém vracáku vycestovali do hezky postaveného fotografa. Myslím, že uskočil na poslední chvíli a to mně vede k zamyšlení, jestli pán ještě někdy dostane tak výborný nápad na bezpečné postavení. Pochopitelně se veškerá koncentrace vytratila a cílem bylo dostat auto do servisu, kde mechanici závadu opravili. Návrat do závodního tempa už neproběhl a vše umocnila zrušená poslední RZ, kde jsme měli v plánu na technické trati zkusit zajet lepší čas. Děkujeme týmu Vlastimila Dědice jun. za přípravu auta a pořadatelům za možnost závodit. Vše teď směřujeme k maximální přípravě na 50. Barum rally, kde zveme všechny fanoušky. Bude to pro nás velká výzva a chceme si ji užít při tomto jubilejním ročníku,“ hodnotil v cíli spolujezdec Radim Strnad. Pavel s Radimem odjížděli z Fulneku na 17. místě absolutního pořadí.
Jako test před Barum Rally si na závod do Polska odskočil René Dohnal s navigátorem Romanem Švecem. Posádka Peugeotu 208 Rally4 byla také zvědavá na porovnání s tamními závodníky. Na Rajd Rzeszowski panovaly uplně jiné podmínky, než ve Fulneku. V Polsku byly tratě plné bláta, ale René s Romanem se s náročnými podmínkami vypořádali výborně. „Když jsem se rozmýšlel na začátku roku, který podnik ze seriálu ERT (European Rally Trophy) vybrat, díky ideálnímu termínu mezi Bohemkou a Barumkou byl ve hře právě polský závod. Dost lidí mě od tohoto startu odrazovalo, protože právě Rzeszow má z minulosti pověst zrádného závodu, kde se každá chyba tvrdě trestá. Riziko jsem si velmi dobře uvědomoval. Zároveň jsem ale měl obrovskou motivaci závod pokořit a udělat si pomyslnou fajfku ve svém seznamu. Po seznamovacích jízdách jsem musel uznat, že jsou tratě opravdu velmi zrádné a oproti českým nevšední. Hluboké katy, brody a různě kluzké druhy asfaltů s velkým množstvím horizontů. Nedokázal bych to přirovnat k žádné české soutěži. Vrásky mi také dělala předpověď počasí, která slibovala kompletně propršenou první etapu. Naposledy jsem jel na mokru v roce 2019 při naši první zahraniční účasti ve Švýcarsku. S turbem to byla zkušenost rovněž první a tak bylo nutno začít s velkým respektem a nikam se nehnat. I tak se nám dařilo relativně držet krok s místními i Martinsem Sesksem, který zde testoval na Ypres Rally. Ztrátám či chybám jsme se bohužel v první etapě nevyhnuli. Hned v prvním průjezdu okruhové RZ2 jsme dojeli pomalejší vůz, který nás asi po 500m pustil. Na následující zkoušce jsem pro změnu neodhadnul brzdný bod na „skleněném asfaltu“. Dostali jsme tzv. saně a s vypětím všech sil to skončilo jen zhasnutým motorem a couváním. Zbytek etapy se odjel na neuvěřitelně zablácené trati, kterou bych si spíše užil s nějakým off roadem než s předohrabem,“ popsal první etapu René Dohnal. Po šesti rychlostních zkouškách se René s Romanem ve výsledcích nacházeli na 18. místě absolutně a druhé příčce mezi dvoukolkami. Následovala druhá etapa, ve které kluci absolvovali pět rychlostních zkoušek na již příznivějších podmínkách. „Sobota se už nesla v duchu suché trati s občasnými zablácenými úseky z pátečních dešťů. Zde jsme mohli konečně částečně předvést to, co jsme se u nás naučili a být konkurenceschopní s místními. I přes mírné chybky či smůlu v podobě 10 minutového čekání na startu závěrečné zkoušky jsme druhou etapu zajeli ve slušném tempu a závod dokončili.
Byl to naprosto ideální test, kdy jsme si vyzkoušeli v neznámém prostředí jak mokrou, tak suchou variantu nastavení vozu a nemusíme toto případně řešit v průběhu Barum Rally. V Polsku se mi opravdu líbilo. Organizace skvělá, tratě hezké a česká fanouškovská základna úžasná. Moc děkuji za podporu Autoklubu České republiky a všem našim partnerům a rodinám, bez kterých bychom tento start nikdy zorganizovat nemohli. Děkuji také klukům z týmu Minařík Racing za špičkově fungující vůz, který si prošel po čas závodu opravdu peklem a fungoval bez jediného zádrhelu. V neposlední řadě také děkuji Romanovi za skvěle odvedenou práci. Dokázali jsme si, že bychom se v zahraničí neztratili. Nyní nás již čeká vrchol sezóny, na který se všichni moc těšíme,“ popsal v cíli René Dohnal. Rajd Rzeszowski byl součástí také slovenského šampionátu, kde kluci brali 7. místo. V absolutním pořadí se posádka umístila na 16. místě, vyhrála třídu 5 a v kategorii ERT2 skončila druhá.
Nyní na Minařík Racing čeká jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín, kde se slušovický tým představí hned s několika posádkami.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.