O uplynulém víkendu se slušovický tým pod vedením Lubomíra Minaříka rozdělil na dva tábory. René Dohnal s Romanem Švecem odjeli závodit do Polska, kde obsolvovali svůj druhý zahraniční start. Kluci se s Peugeotem 208 Rally4 postavili na start Rajd Rzeszowski. Na rallysprintu ve Fulneku – Odrách zase startoval Pavel Mika, který se spolujezdcem Radimem Strnadem podruhé usedli do Škody Fabie R5.
Rallysprint série pokračovala třetím podnikem, který nesl název Rallysprint Fulnek – Odry. Na posádky čekalo šest rychlostních zkoušek. V barvách slušovického týmu se do závodu vydala dvojice Pavel Mika – Radim Strnad se Škodou Fabií R5. Dvojice dostala od pořadatelů startovní číslo 9 a vydala se sžívat s novým autem. „Rally Fulnek jsme pojali jako vhodný test před Barum rally. Takovou jsme měli představu, leč průběh závodu byl spíše přípravou na vypořádání se s technikou. Hodnocení tratě bude zjevně ode všech posádek shodné, tak se omezím pouze na konstatování, že kdo není mistrem v projíždění retardérů, nemá výsledek. A tady to bylo v tomto ohledu malé mistrovství republiky. Nicméně je třeba férově říct, že podmínky jsou pro všechny stejné, tak jsme se snažili najít optimální tempo. Bohužel, hned ve druhé RZ začaly drobné problémy s řazením a to rozhodlo o naší chuti jakkoliv riskovat. V následující RZ Odry, která má příjemnou technickou charakteristiku, se čidlo odpojovače nehlásilo do služby již vůbec. Vyústilo to i v malý výlet mimo trať, kde jsme v prudkém vracáku vycestovali do hezky postaveného fotografa. Myslím, že uskočil na poslední chvíli a to mně vede k zamyšlení, jestli pán ještě někdy dostane tak výborný nápad na bezpečné postavení. Pochopitelně se veškerá koncentrace vytratila a cílem bylo dostat auto do servisu, kde mechanici závadu opravili. Návrat do závodního tempa už neproběhl a vše umocnila zrušená poslední RZ, kde jsme měli v plánu na technické trati zkusit zajet lepší čas. Děkujeme týmu Vlastimila Dědice jun. za přípravu auta a pořadatelům za možnost závodit. Vše teď směřujeme k maximální přípravě na 50. Barum rally, kde zveme všechny fanoušky. Bude to pro nás velká výzva a chceme si ji užít při tomto jubilejním ročníku,“ hodnotil v cíli spolujezdec Radim Strnad. Pavel s Radimem odjížděli z Fulneku na 17. místě absolutního pořadí.
Jako test před Barum Rally si na závod do Polska odskočil René Dohnal s navigátorem Romanem Švecem. Posádka Peugeotu 208 Rally4 byla také zvědavá na porovnání s tamními závodníky. Na Rajd Rzeszowski panovaly uplně jiné podmínky, než ve Fulneku. V Polsku byly tratě plné bláta, ale René s Romanem se s náročnými podmínkami vypořádali výborně. „Když jsem se rozmýšlel na začátku roku, který podnik ze seriálu ERT (European Rally Trophy) vybrat, díky ideálnímu termínu mezi Bohemkou a Barumkou byl ve hře právě polský závod. Dost lidí mě od tohoto startu odrazovalo, protože právě Rzeszow má z minulosti pověst zrádného závodu, kde se každá chyba tvrdě trestá. Riziko jsem si velmi dobře uvědomoval. Zároveň jsem ale měl obrovskou motivaci závod pokořit a udělat si pomyslnou fajfku ve svém seznamu. Po seznamovacích jízdách jsem musel uznat, že jsou tratě opravdu velmi zrádné a oproti českým nevšední. Hluboké katy, brody a různě kluzké druhy asfaltů s velkým množstvím horizontů. Nedokázal bych to přirovnat k žádné české soutěži. Vrásky mi také dělala předpověď počasí, která slibovala kompletně propršenou první etapu. Naposledy jsem jel na mokru v roce 2019 při naši první zahraniční účasti ve Švýcarsku. S turbem to byla zkušenost rovněž první a tak bylo nutno začít s velkým respektem a nikam se nehnat. I tak se nám dařilo relativně držet krok s místními i Martinsem Sesksem, který zde testoval na Ypres Rally. Ztrátám či chybám jsme se bohužel v první etapě nevyhnuli. Hned v prvním průjezdu okruhové RZ2 jsme dojeli pomalejší vůz, který nás asi po 500m pustil. Na následující zkoušce jsem pro změnu neodhadnul brzdný bod na „skleněném asfaltu“. Dostali jsme tzv. saně a s vypětím všech sil to skončilo jen zhasnutým motorem a couváním. Zbytek etapy se odjel na neuvěřitelně zablácené trati, kterou bych si spíše užil s nějakým off roadem než s předohrabem,“ popsal první etapu René Dohnal. Po šesti rychlostních zkouškách se René s Romanem ve výsledcích nacházeli na 18. místě absolutně a druhé příčce mezi dvoukolkami. Následovala druhá etapa, ve které kluci absolvovali pět rychlostních zkoušek na již příznivějších podmínkách. „Sobota se už nesla v duchu suché trati s občasnými zablácenými úseky z pátečních dešťů. Zde jsme mohli konečně částečně předvést to, co jsme se u nás naučili a být konkurenceschopní s místními. I přes mírné chybky či smůlu v podobě 10 minutového čekání na startu závěrečné zkoušky jsme druhou etapu zajeli ve slušném tempu a závod dokončili.
Byl to naprosto ideální test, kdy jsme si vyzkoušeli v neznámém prostředí jak mokrou, tak suchou variantu nastavení vozu a nemusíme toto případně řešit v průběhu Barum Rally. V Polsku se mi opravdu líbilo. Organizace skvělá, tratě hezké a česká fanouškovská základna úžasná. Moc děkuji za podporu Autoklubu České republiky a všem našim partnerům a rodinám, bez kterých bychom tento start nikdy zorganizovat nemohli. Děkuji také klukům z týmu Minařík Racing za špičkově fungující vůz, který si prošel po čas závodu opravdu peklem a fungoval bez jediného zádrhelu. V neposlední řadě také děkuji Romanovi za skvěle odvedenou práci. Dokázali jsme si, že bychom se v zahraničí neztratili. Nyní nás již čeká vrchol sezóny, na který se všichni moc těšíme,“ popsal v cíli René Dohnal. Rajd Rzeszowski byl součástí také slovenského šampionátu, kde kluci brali 7. místo. V absolutním pořadí se posádka umístila na 16. místě, vyhrála třídu 5 a v kategorii ERT2 skončila druhá.
Nyní na Minařík Racing čeká jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín, kde se slušovický tým představí hned s několika posádkami.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?