O vítězi premiérového ročníku Rallysprintu Fulnek – Odry rozhodlo pouhých osm desetin. Souboj pozdějšího vítěze Romana Odložilíka a jeho sekundanta Adama Březíka navíc rozhodlo nutné zrušení závěrečné rychlostní zkoušky po havárii vozu se startovním číslem 1. V rámci Rallysprint Série triumfoval letošní suverén Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600.
Ze startovní rampy ve Fulneku vyrazilo vstříc třetímu klání Rallysprint Série a Poháru 2+ sedmdesát dvojic, na které čekalo šest rychlostních zkoušek ve dvou sekcích. Závodilo se na známých úsecích Fulnek a Odry, premiéru zažívala zkouška Tošovice, která nakonec byla s průměrem přes 127 km/h nejrychlejším testem soutěže. Za to částečně sklidila od účastníků menší kritiku. Organizační tým si však byl vědom menší sportovní hodnoty tohoto úseku a je připraven pro následující ročník na tratích dále pracovat. Co se naopak pořadatelům vydařilo, to byl ve spolupráci s radnicemi Fulneku i Oder doprovodný program na obou náměstích. Ve Fulneku vše doprovodila Trabant Retro Rally a večerní koncert slovenské kapely Desmod.
Ale pojďme zpět k průběhu závodu. O absolutní stupně vítězů se popasovaly speciály Rally2, po staru nazývané také „er pětky“. Nejrychleji začal Roman Odložilík s fabií evo, ale v kontaktu s ním se držel Adam Březík, jenž sekundoval triumfem ve druhém testu. Odložilík ovšem kontroval na Odrách a po polovině závodu vedl o 4,5 sekundy. Tvrdě se bojovalo i o další příčky, třetímu Ondřeji Bisahovi dýchal na záda Vojtěch Štajf, páté místo držel Karel Trněný a šestku uzavíral Martin Vlček.
V opakovaných průjezdech soutěž gradovala. Březík s Krajčou vyhráli dva testy v řadě a před poslední naplánovanou zkouškou ztráceli na lídra Odložilíka jen osm desetin. Bisaha si držel třetí příčku, ale Štajf měl bronz stále na dosah (rozdíl 4,5 vteřiny). A na 2,2 sekundy stáhnul pátého Trněného Vlček. V takovém rozpoložení přední posádky vyrazily do poslední, více než dvanáctikilometrové zkoušky Odry, která patří mezi českými rallysprinty mezi nejnáročnější. Do cíle však v řádném čase nedorazila ani jedna. Na vině byla havárie posádky se startovním číslem 1 Bisaha – Těšínský. Jejich Hyundai i20 R5 totiž po výletu z trati poškodil svodidla, která totálně zablokovala průjezd inkriminovaným místem. Jako finální tak platily výsledky po páté zkoušce, za Odložilíka a Březíka se posunul Štajf. Čtvrté místo si z Fulneku odvezl Trněný, páté Vlček a šestku zavřel Tomáš Kurka.
Rallysprint Série, seriálu vozů s jednou poháněnou nápravou, dominovali J. Dohnal s Vybíralem. Posádka vozu Renault Clio S1600 opanovala všech pět měřených úseků a zvítězila stylem start-cíl. Druhé místo obsadil Egon Smékal s Citroënem DS3 R3T, třetí skončil David Štefan (Peugeot 208 Rally4).
V rámci České Trofeje historických automobilů projeli nejrychleji tratěmi na Fulnecku a Odersku Martin Černý s Anetou Kiliánovou na voze Lada VFTS.
„Rallysprint Fulnek – Odry je zdárně za námi. Snaha o vznik nového závodu se díky pochopení vedení měst Fulneku a Oder vydařila. Nyní jsme v situaci, kdy můžeme z premiérového ročníku vycházet při přípravě toho následujícího, kde si samozřejmě vezmeme k srdci všechny výtky, které se nám během víkendu donesly. Na tratích budeme samozřejmě dále pracovat, před lety jsme ve stejném duchu postupovali i na Valašce, kterou připravuje podobný okruh pořadatelů. Věřím také, že si soutěž do budoucna najde v regionu své další příznivce a bude jedním z taháků seriálu jednodenních soutěží,“ okomentoval průběh Rallysprintu Fulnek – Odry šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.
Rallysprint Fulnek – Odry 2021, tiskový servis
Tomáš Plachý
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.