O vítězi premiérového ročníku Rallysprintu Fulnek – Odry rozhodlo pouhých osm desetin. Souboj pozdějšího vítěze Romana Odložilíka a jeho sekundanta Adama Březíka navíc rozhodlo nutné zrušení závěrečné rychlostní zkoušky po havárii vozu se startovním číslem 1. V rámci Rallysprint Série triumfoval letošní suverén Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600.
Ze startovní rampy ve Fulneku vyrazilo vstříc třetímu klání Rallysprint Série a Poháru 2+ sedmdesát dvojic, na které čekalo šest rychlostních zkoušek ve dvou sekcích. Závodilo se na známých úsecích Fulnek a Odry, premiéru zažívala zkouška Tošovice, která nakonec byla s průměrem přes 127 km/h nejrychlejším testem soutěže. Za to částečně sklidila od účastníků menší kritiku. Organizační tým si však byl vědom menší sportovní hodnoty tohoto úseku a je připraven pro následující ročník na tratích dále pracovat. Co se naopak pořadatelům vydařilo, to byl ve spolupráci s radnicemi Fulneku i Oder doprovodný program na obou náměstích. Ve Fulneku vše doprovodila Trabant Retro Rally a večerní koncert slovenské kapely Desmod.
Ale pojďme zpět k průběhu závodu. O absolutní stupně vítězů se popasovaly speciály Rally2, po staru nazývané také „er pětky“. Nejrychleji začal Roman Odložilík s fabií evo, ale v kontaktu s ním se držel Adam Březík, jenž sekundoval triumfem ve druhém testu. Odložilík ovšem kontroval na Odrách a po polovině závodu vedl o 4,5 sekundy. Tvrdě se bojovalo i o další příčky, třetímu Ondřeji Bisahovi dýchal na záda Vojtěch Štajf, páté místo držel Karel Trněný a šestku uzavíral Martin Vlček.
V opakovaných průjezdech soutěž gradovala. Březík s Krajčou vyhráli dva testy v řadě a před poslední naplánovanou zkouškou ztráceli na lídra Odložilíka jen osm desetin. Bisaha si držel třetí příčku, ale Štajf měl bronz stále na dosah (rozdíl 4,5 vteřiny). A na 2,2 sekundy stáhnul pátého Trněného Vlček. V takovém rozpoložení přední posádky vyrazily do poslední, více než dvanáctikilometrové zkoušky Odry, která patří mezi českými rallysprinty mezi nejnáročnější. Do cíle však v řádném čase nedorazila ani jedna. Na vině byla havárie posádky se startovním číslem 1 Bisaha – Těšínský. Jejich Hyundai i20 R5 totiž po výletu z trati poškodil svodidla, která totálně zablokovala průjezd inkriminovaným místem. Jako finální tak platily výsledky po páté zkoušce, za Odložilíka a Březíka se posunul Štajf. Čtvrté místo si z Fulneku odvezl Trněný, páté Vlček a šestku zavřel Tomáš Kurka.
Rallysprint Série, seriálu vozů s jednou poháněnou nápravou, dominovali J. Dohnal s Vybíralem. Posádka vozu Renault Clio S1600 opanovala všech pět měřených úseků a zvítězila stylem start-cíl. Druhé místo obsadil Egon Smékal s Citroënem DS3 R3T, třetí skončil David Štefan (Peugeot 208 Rally4).
V rámci České Trofeje historických automobilů projeli nejrychleji tratěmi na Fulnecku a Odersku Martin Černý s Anetou Kiliánovou na voze Lada VFTS.
„Rallysprint Fulnek – Odry je zdárně za námi. Snaha o vznik nového závodu se díky pochopení vedení měst Fulneku a Oder vydařila. Nyní jsme v situaci, kdy můžeme z premiérového ročníku vycházet při přípravě toho následujícího, kde si samozřejmě vezmeme k srdci všechny výtky, které se nám během víkendu donesly. Na tratích budeme samozřejmě dále pracovat, před lety jsme ve stejném duchu postupovali i na Valašce, kterou připravuje podobný okruh pořadatelů. Věřím také, že si soutěž do budoucna najde v regionu své další příznivce a bude jedním z taháků seriálu jednodenních soutěží,“ okomentoval průběh Rallysprintu Fulnek – Odry šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.
Rallysprint Fulnek – Odry 2021, tiskový servis
Tomáš Plachý
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.