O vítězi premiérového ročníku Rallysprintu Fulnek – Odry rozhodlo pouhých osm desetin. Souboj pozdějšího vítěze Romana Odložilíka a jeho sekundanta Adama Březíka navíc rozhodlo nutné zrušení závěrečné rychlostní zkoušky po havárii vozu se startovním číslem 1. V rámci Rallysprint Série triumfoval letošní suverén Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600.
Ze startovní rampy ve Fulneku vyrazilo vstříc třetímu klání Rallysprint Série a Poháru 2+ sedmdesát dvojic, na které čekalo šest rychlostních zkoušek ve dvou sekcích. Závodilo se na známých úsecích Fulnek a Odry, premiéru zažívala zkouška Tošovice, která nakonec byla s průměrem přes 127 km/h nejrychlejším testem soutěže. Za to částečně sklidila od účastníků menší kritiku. Organizační tým si však byl vědom menší sportovní hodnoty tohoto úseku a je připraven pro následující ročník na tratích dále pracovat. Co se naopak pořadatelům vydařilo, to byl ve spolupráci s radnicemi Fulneku i Oder doprovodný program na obou náměstích. Ve Fulneku vše doprovodila Trabant Retro Rally a večerní koncert slovenské kapely Desmod.
Ale pojďme zpět k průběhu závodu. O absolutní stupně vítězů se popasovaly speciály Rally2, po staru nazývané také „er pětky“. Nejrychleji začal Roman Odložilík s fabií evo, ale v kontaktu s ním se držel Adam Březík, jenž sekundoval triumfem ve druhém testu. Odložilík ovšem kontroval na Odrách a po polovině závodu vedl o 4,5 sekundy. Tvrdě se bojovalo i o další příčky, třetímu Ondřeji Bisahovi dýchal na záda Vojtěch Štajf, páté místo držel Karel Trněný a šestku uzavíral Martin Vlček.
V opakovaných průjezdech soutěž gradovala. Březík s Krajčou vyhráli dva testy v řadě a před poslední naplánovanou zkouškou ztráceli na lídra Odložilíka jen osm desetin. Bisaha si držel třetí příčku, ale Štajf měl bronz stále na dosah (rozdíl 4,5 vteřiny). A na 2,2 sekundy stáhnul pátého Trněného Vlček. V takovém rozpoložení přední posádky vyrazily do poslední, více než dvanáctikilometrové zkoušky Odry, která patří mezi českými rallysprinty mezi nejnáročnější. Do cíle však v řádném čase nedorazila ani jedna. Na vině byla havárie posádky se startovním číslem 1 Bisaha – Těšínský. Jejich Hyundai i20 R5 totiž po výletu z trati poškodil svodidla, která totálně zablokovala průjezd inkriminovaným místem. Jako finální tak platily výsledky po páté zkoušce, za Odložilíka a Březíka se posunul Štajf. Čtvrté místo si z Fulneku odvezl Trněný, páté Vlček a šestku zavřel Tomáš Kurka.
Rallysprint Série, seriálu vozů s jednou poháněnou nápravou, dominovali J. Dohnal s Vybíralem. Posádka vozu Renault Clio S1600 opanovala všech pět měřených úseků a zvítězila stylem start-cíl. Druhé místo obsadil Egon Smékal s Citroënem DS3 R3T, třetí skončil David Štefan (Peugeot 208 Rally4).
V rámci České Trofeje historických automobilů projeli nejrychleji tratěmi na Fulnecku a Odersku Martin Černý s Anetou Kiliánovou na voze Lada VFTS.
„Rallysprint Fulnek – Odry je zdárně za námi. Snaha o vznik nového závodu se díky pochopení vedení měst Fulneku a Oder vydařila. Nyní jsme v situaci, kdy můžeme z premiérového ročníku vycházet při přípravě toho následujícího, kde si samozřejmě vezmeme k srdci všechny výtky, které se nám během víkendu donesly. Na tratích budeme samozřejmě dále pracovat, před lety jsme ve stejném duchu postupovali i na Valašce, kterou připravuje podobný okruh pořadatelů. Věřím také, že si soutěž do budoucna najde v regionu své další příznivce a bude jedním z taháků seriálu jednodenních soutěží,“ okomentoval průběh Rallysprintu Fulnek – Odry šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.
Rallysprint Fulnek – Odry 2021, tiskový servis
Tomáš Plachý
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.