O uplynulém víkendu usedli Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou opět do soutěžního vozu ŠKODA Fabia R5, aby zabojovali o další mistrovské body v rámci prvního ročníku Rally Fulnek – Odry. Dosažené třetí místo v absolutním pořadí tento hlavní cíl naplnilo a posunulo posádku na dělené první místo průběžného pořadí Poháru 2+ při Autoklub Rallysprint sérii.
Rally Fulnek – Odry byla původně naplánována již v kalendáři loňských rallysprintů. Nakonec se však v roce 2020 uskutečnila společně v jednom termínu s Valašskou rally a tak se její vlastní premiéra přesunula do roku 2021. V letošním programu bylo připraveno šest rychlostních zkoušek o celkové délce 70 km. Vlivem havárie jedné z posádek však byla poslední rychlostní zkouška zrušena. Úvodnímu ročníku této soutěže nechyběly ani známé a divácky atraktivní tratě zmíněné Valašské rally. Přihlášeno bylo více než šedesát soutěžních posádek.
Po nedávném úspěšném startu s historickým vozem v Maďarsku se Vojtěch Štajf vrátil k soutěžnímu speciálu Fabia R5 týmu Duck Racing, a to společně s navigátorem Františkem Rajnohou. Jejich hlavním cílem na této soutěží byla snaha navýšit své bodové konto v celkové klasifikaci Poháru 2+ Autoklub Rallysprint série. Na poměrně rychlých a náročných rychlostních zkouškách v okolí Fulneku se Vojtěch Štajf držel konzistentně na čtvrté příčce průběžného pořadí. V závěru se snažil zvýšit tlak na soupeře s cílem dosáhnout pódiového umístění.
Na bronzovou příčku ztrácel pouhých 4,5 sekundy před poslední rychlostní zkouškou. Ta však byla zrušena z důvodu havárie posádky z trojice nejrychlejších. Cílovou rampou tedy projeli Štajf s Rajnohou na třetím místě v absolutním pořadí. Tento kvalitní výsledek je katapultoval na dělenou první příčku průběžné klasifikace Poháru 2+ Autoklub Rallysprint série.
„Kdo zná Valašskou rally, ví moc dobře, jak náročné tratě nabízí okolí Fulneku. Jsem moc rád, že se v této, z pohledu organizace, nejisté době podařilo Jaromíru Tomaštíkovi a jeho pořadatelskému týmu premiéru této jednodenní soutěže uskutečnit. Pokud jde o mě, zdejší rychlé erzety nepatří mezi mé nejoblíbenější, ale snažil jsem se držet co nejblíže pódiovému umístění. I přes nějaké ty drobné chyby, které jsem udělal v první polovině závodu, se nakonec třetí místo povedlo a za to jsme s Frantou rádi. Tím jsme se vyhoupli do čela průběžné klasifikace Poháru 2+ společně se zde vítězným Romanem Odložilíkem, ve Fulneku stříbrný Adam Březík pak ztrácí pouhé tři body. Souboj o titul tak bude v druhé polovině sezóny ještě hodně napínavý,“ řekl v cíli soutěže Vojtěch Štajf.
Dalším startem posádky Štajf – Rajnoha bude Rally Vyškov, která se koná ve dnech 10.- 11. září 2021.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteamwww.racing21.cz
Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?