O uplynulém víkendu usedli Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou opět do soutěžního vozu ŠKODA Fabia R5, aby zabojovali o další mistrovské body v rámci prvního ročníku Rally Fulnek – Odry. Dosažené třetí místo v absolutním pořadí tento hlavní cíl naplnilo a posunulo posádku na dělené první místo průběžného pořadí Poháru 2+ při Autoklub Rallysprint sérii.
Rally Fulnek – Odry byla původně naplánována již v kalendáři loňských rallysprintů. Nakonec se však v roce 2020 uskutečnila společně v jednom termínu s Valašskou rally a tak se její vlastní premiéra přesunula do roku 2021. V letošním programu bylo připraveno šest rychlostních zkoušek o celkové délce 70 km. Vlivem havárie jedné z posádek však byla poslední rychlostní zkouška zrušena. Úvodnímu ročníku této soutěže nechyběly ani známé a divácky atraktivní tratě zmíněné Valašské rally. Přihlášeno bylo více než šedesát soutěžních posádek.
Po nedávném úspěšném startu s historickým vozem v Maďarsku se Vojtěch Štajf vrátil k soutěžnímu speciálu Fabia R5 týmu Duck Racing, a to společně s navigátorem Františkem Rajnohou. Jejich hlavním cílem na této soutěží byla snaha navýšit své bodové konto v celkové klasifikaci Poháru 2+ Autoklub Rallysprint série. Na poměrně rychlých a náročných rychlostních zkouškách v okolí Fulneku se Vojtěch Štajf držel konzistentně na čtvrté příčce průběžného pořadí. V závěru se snažil zvýšit tlak na soupeře s cílem dosáhnout pódiového umístění.
Na bronzovou příčku ztrácel pouhých 4,5 sekundy před poslední rychlostní zkouškou. Ta však byla zrušena z důvodu havárie posádky z trojice nejrychlejších. Cílovou rampou tedy projeli Štajf s Rajnohou na třetím místě v absolutním pořadí. Tento kvalitní výsledek je katapultoval na dělenou první příčku průběžné klasifikace Poháru 2+ Autoklub Rallysprint série.
„Kdo zná Valašskou rally, ví moc dobře, jak náročné tratě nabízí okolí Fulneku. Jsem moc rád, že se v této, z pohledu organizace, nejisté době podařilo Jaromíru Tomaštíkovi a jeho pořadatelskému týmu premiéru této jednodenní soutěže uskutečnit. Pokud jde o mě, zdejší rychlé erzety nepatří mezi mé nejoblíbenější, ale snažil jsem se držet co nejblíže pódiovému umístění. I přes nějaké ty drobné chyby, které jsem udělal v první polovině závodu, se nakonec třetí místo povedlo a za to jsme s Frantou rádi. Tím jsme se vyhoupli do čela průběžné klasifikace Poháru 2+ společně se zde vítězným Romanem Odložilíkem, ve Fulneku stříbrný Adam Březík pak ztrácí pouhé tři body. Souboj o titul tak bude v druhé polovině sezóny ještě hodně napínavý,“ řekl v cíli soutěže Vojtěch Štajf.
Dalším startem posádky Štajf – Rajnoha bude Rally Vyškov, která se koná ve dnech 10.- 11. září 2021.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteamwww.racing21.cz
Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.