Posádka Yacco ACCR týmu Erik Cais – Jindřiška Žáková se s vozem Ford Fiesta Rally2 týmu Orsák Rallysport probojovala do první desítky i na třetí soutěži mistrovství Evropy ERC v Itálii. Po problémech s diferenciálem během první etapy situace příliš nadějně nevypadala a česká posádka startovala do dalšího dne až z hloubi první dvacítky. V neděli se však karta obrátila, po doladění podvozku Cais výrazně zrychlil a postupoval výsledkovou listinou vpřed. Během strhující finálové vložky předstihl dva soupeře a nakonec skončil desátý za jezdci světového formátu Mikkelsenem a Breenem. V rámci ERC – MICHELIN Talent Factory si upevnil průběžnou třetí příčku.
Po dvou úvodních šotolinových soutěžích v Polsku a Lotyšsku se 21letý Erik Cais musel přeorientovat na asfaltovou trať. Tým k tomu zvolil rakouskou Rallye Weiz. O výsledek příliš nešlo, ale i tak česká posádka v místní konkurenci obstála a obsadila druhou příčku před Baumschlagerem s elektrickou fabií. „Co se před 15 lety nepodařilo tatínkovi, splnil syn ve svých 21 letech – stát na stupních vítězů společně s legendárním Raimundem Baumschlagerem,“ glosoval v cíli Erikův otec Mirek Cais.
O týden později na Rally di Roma Capitale už byla konkurence podstatně silnější. K pravidelným účastníkům seriálu ERC se přidala italská špička a dosáhnout na evropské body na specifických asfaltových silnicích v okolí historické metropole nebyl snadný úkol. Česká posádka Cais – Žáková navíc nezačala nejlépe, protože měla hned na úvodní vložce problém se zadním diferenciálem. Než se vrátili do servisu, museli se protrápit ještě dvěma dalšími měřenými úseky a výsledkem byla až 26. příčka v průběžné klasifikaci. Mechanici týmu Orsák Rallysport nainstalovali do vozu nový diferenciál a posádka vyrazila znovu na trať, aby se pokusila ztrátu stáhnout. „Bez zadního diferenciálu se auto chovalo jako předokolka,“ vysvětlovat Erik Cais. „Druhá část dne už proběhla bez komplikací, ale ukázalo se, že v nočním servisu budeme muset udělat ještě nějaké změny na podvozku. Potřebuji se cítit komfortně, abychom se na těchto tratích mohli přiblížit naší konkurenci.“
Už po prvních ranních kilometrech se ukázalo, že se záměr podařilo realizovat a nastavení podvozku Fiesty Rally2 se zlepšilo. Posádka Yacco ACCR týmu zajížděla stabilně dobré časy a začala postupovat pořadím vpřed. Vzhledem k minimálním časovým rozdílům se navíc před závěrečnou rychlostní zkouškou objevila šance bojovat o prestižní 10. pozici. Na tu však mělo ve finále zálusk pět posádek. „Do poslední erzety jsme nastupovali s vědomím, že do ní musíme dát vše a nesmíme udělat žádnou chybičku,“ říkal v cíli fryštácký mladík. „To se povedlo. Zajeli jsme fantastický druhý čas jen desetinu vteřiny za vítězem závěrečné vložky a mohli jsme se radovat z 10. příčky absolutního pořadí. Nejvíc nás však těší, že jsme v souboji s nejrychlejšími italskými a evropskými jezdci dosáhli další progrese a na některých úsecích jsme se přiblížili jejich časům. Rádi bychom poděkovali Autoklubu ČR, našim sponzorům i fanouškům za podporu. Teď už se naše zraky upínají přípravě na domácí Barum rally ve Zlíně, kde budeme poprvé startovat s vozem kategorie Rally2.“
Před vrcholem sezony posádka Erik Cais – Jindřiška Žáková ještě absolvuje Rajd Rzeszowski v Polsku, kde startovala už před dvěma lety. Tratě jsou podobné jako na Barumce, sejde se tu silná domácí konkurence i několik jezdců, kteří pojedou také ve Zlíně. Erik mezitím určitě prožene i svoji enduro motorku, na které se výborně odreaguje a vyčistí si hlavu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.