Posádka Yacco ACCR týmu Erik Cais – Jindřiška Žáková se s vozem Ford Fiesta Rally2 týmu Orsák Rallysport probojovala do první desítky i na třetí soutěži mistrovství Evropy ERC v Itálii. Po problémech s diferenciálem během první etapy situace příliš nadějně nevypadala a česká posádka startovala do dalšího dne až z hloubi první dvacítky. V neděli se však karta obrátila, po doladění podvozku Cais výrazně zrychlil a postupoval výsledkovou listinou vpřed. Během strhující finálové vložky předstihl dva soupeře a nakonec skončil desátý za jezdci světového formátu Mikkelsenem a Breenem. V rámci ERC – MICHELIN Talent Factory si upevnil průběžnou třetí příčku.
Po dvou úvodních šotolinových soutěžích v Polsku a Lotyšsku se 21letý Erik Cais musel přeorientovat na asfaltovou trať. Tým k tomu zvolil rakouskou Rallye Weiz. O výsledek příliš nešlo, ale i tak česká posádka v místní konkurenci obstála a obsadila druhou příčku před Baumschlagerem s elektrickou fabií. „Co se před 15 lety nepodařilo tatínkovi, splnil syn ve svých 21 letech – stát na stupních vítězů společně s legendárním Raimundem Baumschlagerem,“ glosoval v cíli Erikův otec Mirek Cais.
O týden později na Rally di Roma Capitale už byla konkurence podstatně silnější. K pravidelným účastníkům seriálu ERC se přidala italská špička a dosáhnout na evropské body na specifických asfaltových silnicích v okolí historické metropole nebyl snadný úkol. Česká posádka Cais – Žáková navíc nezačala nejlépe, protože měla hned na úvodní vložce problém se zadním diferenciálem. Než se vrátili do servisu, museli se protrápit ještě dvěma dalšími měřenými úseky a výsledkem byla až 26. příčka v průběžné klasifikaci. Mechanici týmu Orsák Rallysport nainstalovali do vozu nový diferenciál a posádka vyrazila znovu na trať, aby se pokusila ztrátu stáhnout. „Bez zadního diferenciálu se auto chovalo jako předokolka,“ vysvětlovat Erik Cais. „Druhá část dne už proběhla bez komplikací, ale ukázalo se, že v nočním servisu budeme muset udělat ještě nějaké změny na podvozku. Potřebuji se cítit komfortně, abychom se na těchto tratích mohli přiblížit naší konkurenci.“
Už po prvních ranních kilometrech se ukázalo, že se záměr podařilo realizovat a nastavení podvozku Fiesty Rally2 se zlepšilo. Posádka Yacco ACCR týmu zajížděla stabilně dobré časy a začala postupovat pořadím vpřed. Vzhledem k minimálním časovým rozdílům se navíc před závěrečnou rychlostní zkouškou objevila šance bojovat o prestižní 10. pozici. Na tu však mělo ve finále zálusk pět posádek. „Do poslední erzety jsme nastupovali s vědomím, že do ní musíme dát vše a nesmíme udělat žádnou chybičku,“ říkal v cíli fryštácký mladík. „To se povedlo. Zajeli jsme fantastický druhý čas jen desetinu vteřiny za vítězem závěrečné vložky a mohli jsme se radovat z 10. příčky absolutního pořadí. Nejvíc nás však těší, že jsme v souboji s nejrychlejšími italskými a evropskými jezdci dosáhli další progrese a na některých úsecích jsme se přiblížili jejich časům. Rádi bychom poděkovali Autoklubu ČR, našim sponzorům i fanouškům za podporu. Teď už se naše zraky upínají přípravě na domácí Barum rally ve Zlíně, kde budeme poprvé startovat s vozem kategorie Rally2.“
Před vrcholem sezony posádka Erik Cais – Jindřiška Žáková ještě absolvuje Rajd Rzeszowski v Polsku, kde startovala už před dvěma lety. Tratě jsou podobné jako na Barumce, sejde se tu silná domácí konkurence i několik jezdců, kteří pojedou také ve Zlíně. Erik mezitím určitě prožene i svoji enduro motorku, na které se výborně odreaguje a vyčistí si hlavu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?