Posádka Yacco ACCR týmu Erik Cais – Jindřiška Žáková se s vozem Ford Fiesta Rally2 týmu Orsák Rallysport probojovala do první desítky i na třetí soutěži mistrovství Evropy ERC v Itálii. Po problémech s diferenciálem během první etapy situace příliš nadějně nevypadala a česká posádka startovala do dalšího dne až z hloubi první dvacítky. V neděli se však karta obrátila, po doladění podvozku Cais výrazně zrychlil a postupoval výsledkovou listinou vpřed. Během strhující finálové vložky předstihl dva soupeře a nakonec skončil desátý za jezdci světového formátu Mikkelsenem a Breenem. V rámci ERC – MICHELIN Talent Factory si upevnil průběžnou třetí příčku.
Po dvou úvodních šotolinových soutěžích v Polsku a Lotyšsku se 21letý Erik Cais musel přeorientovat na asfaltovou trať. Tým k tomu zvolil rakouskou Rallye Weiz. O výsledek příliš nešlo, ale i tak česká posádka v místní konkurenci obstála a obsadila druhou příčku před Baumschlagerem s elektrickou fabií. „Co se před 15 lety nepodařilo tatínkovi, splnil syn ve svých 21 letech – stát na stupních vítězů společně s legendárním Raimundem Baumschlagerem,“ glosoval v cíli Erikův otec Mirek Cais.
O týden později na Rally di Roma Capitale už byla konkurence podstatně silnější. K pravidelným účastníkům seriálu ERC se přidala italská špička a dosáhnout na evropské body na specifických asfaltových silnicích v okolí historické metropole nebyl snadný úkol. Česká posádka Cais – Žáková navíc nezačala nejlépe, protože měla hned na úvodní vložce problém se zadním diferenciálem. Než se vrátili do servisu, museli se protrápit ještě dvěma dalšími měřenými úseky a výsledkem byla až 26. příčka v průběžné klasifikaci. Mechanici týmu Orsák Rallysport nainstalovali do vozu nový diferenciál a posádka vyrazila znovu na trať, aby se pokusila ztrátu stáhnout. „Bez zadního diferenciálu se auto chovalo jako předokolka,“ vysvětlovat Erik Cais. „Druhá část dne už proběhla bez komplikací, ale ukázalo se, že v nočním servisu budeme muset udělat ještě nějaké změny na podvozku. Potřebuji se cítit komfortně, abychom se na těchto tratích mohli přiblížit naší konkurenci.“
Už po prvních ranních kilometrech se ukázalo, že se záměr podařilo realizovat a nastavení podvozku Fiesty Rally2 se zlepšilo. Posádka Yacco ACCR týmu zajížděla stabilně dobré časy a začala postupovat pořadím vpřed. Vzhledem k minimálním časovým rozdílům se navíc před závěrečnou rychlostní zkouškou objevila šance bojovat o prestižní 10. pozici. Na tu však mělo ve finále zálusk pět posádek. „Do poslední erzety jsme nastupovali s vědomím, že do ní musíme dát vše a nesmíme udělat žádnou chybičku,“ říkal v cíli fryštácký mladík. „To se povedlo. Zajeli jsme fantastický druhý čas jen desetinu vteřiny za vítězem závěrečné vložky a mohli jsme se radovat z 10. příčky absolutního pořadí. Nejvíc nás však těší, že jsme v souboji s nejrychlejšími italskými a evropskými jezdci dosáhli další progrese a na některých úsecích jsme se přiblížili jejich časům. Rádi bychom poděkovali Autoklubu ČR, našim sponzorům i fanouškům za podporu. Teď už se naše zraky upínají přípravě na domácí Barum rally ve Zlíně, kde budeme poprvé startovat s vozem kategorie Rally2.“
Před vrcholem sezony posádka Erik Cais – Jindřiška Žáková ještě absolvuje Rajd Rzeszowski v Polsku, kde startovala už před dvěma lety. Tratě jsou podobné jako na Barumce, sejde se tu silná domácí konkurence i několik jezdců, kteří pojedou také ve Zlíně. Erik mezitím určitě prožene i svoji enduro motorku, na které se výborně odreaguje a vyčistí si hlavu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?