Posádka Yacco ACCR týmu Erik Cais – Jindřiška Žáková se s vozem Ford Fiesta Rally2 týmu Orsák Rallysport probojovala do první desítky i na třetí soutěži mistrovství Evropy ERC v Itálii. Po problémech s diferenciálem během první etapy situace příliš nadějně nevypadala a česká posádka startovala do dalšího dne až z hloubi první dvacítky. V neděli se však karta obrátila, po doladění podvozku Cais výrazně zrychlil a postupoval výsledkovou listinou vpřed. Během strhující finálové vložky předstihl dva soupeře a nakonec skončil desátý za jezdci světového formátu Mikkelsenem a Breenem. V rámci ERC – MICHELIN Talent Factory si upevnil průběžnou třetí příčku.
Po dvou úvodních šotolinových soutěžích v Polsku a Lotyšsku se 21letý Erik Cais musel přeorientovat na asfaltovou trať. Tým k tomu zvolil rakouskou Rallye Weiz. O výsledek příliš nešlo, ale i tak česká posádka v místní konkurenci obstála a obsadila druhou příčku před Baumschlagerem s elektrickou fabií. „Co se před 15 lety nepodařilo tatínkovi, splnil syn ve svých 21 letech – stát na stupních vítězů společně s legendárním Raimundem Baumschlagerem,“ glosoval v cíli Erikův otec Mirek Cais.
O týden později na Rally di Roma Capitale už byla konkurence podstatně silnější. K pravidelným účastníkům seriálu ERC se přidala italská špička a dosáhnout na evropské body na specifických asfaltových silnicích v okolí historické metropole nebyl snadný úkol. Česká posádka Cais – Žáková navíc nezačala nejlépe, protože měla hned na úvodní vložce problém se zadním diferenciálem. Než se vrátili do servisu, museli se protrápit ještě dvěma dalšími měřenými úseky a výsledkem byla až 26. příčka v průběžné klasifikaci. Mechanici týmu Orsák Rallysport nainstalovali do vozu nový diferenciál a posádka vyrazila znovu na trať, aby se pokusila ztrátu stáhnout. „Bez zadního diferenciálu se auto chovalo jako předokolka,“ vysvětlovat Erik Cais. „Druhá část dne už proběhla bez komplikací, ale ukázalo se, že v nočním servisu budeme muset udělat ještě nějaké změny na podvozku. Potřebuji se cítit komfortně, abychom se na těchto tratích mohli přiblížit naší konkurenci.“
Už po prvních ranních kilometrech se ukázalo, že se záměr podařilo realizovat a nastavení podvozku Fiesty Rally2 se zlepšilo. Posádka Yacco ACCR týmu zajížděla stabilně dobré časy a začala postupovat pořadím vpřed. Vzhledem k minimálním časovým rozdílům se navíc před závěrečnou rychlostní zkouškou objevila šance bojovat o prestižní 10. pozici. Na tu však mělo ve finále zálusk pět posádek. „Do poslední erzety jsme nastupovali s vědomím, že do ní musíme dát vše a nesmíme udělat žádnou chybičku,“ říkal v cíli fryštácký mladík. „To se povedlo. Zajeli jsme fantastický druhý čas jen desetinu vteřiny za vítězem závěrečné vložky a mohli jsme se radovat z 10. příčky absolutního pořadí. Nejvíc nás však těší, že jsme v souboji s nejrychlejšími italskými a evropskými jezdci dosáhli další progrese a na některých úsecích jsme se přiblížili jejich časům. Rádi bychom poděkovali Autoklubu ČR, našim sponzorům i fanouškům za podporu. Teď už se naše zraky upínají přípravě na domácí Barum rally ve Zlíně, kde budeme poprvé startovat s vozem kategorie Rally2.“
Před vrcholem sezony posádka Erik Cais – Jindřiška Žáková ještě absolvuje Rajd Rzeszowski v Polsku, kde startovala už před dvěma lety. Tratě jsou podobné jako na Barumce, sejde se tu silná domácí konkurence i několik jezdců, kteří pojedou také ve Zlíně. Erik mezitím určitě prožene i svoji enduro motorku, na které se výborně odreaguje a vyčistí si hlavu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.