Po více jak třiceti letech se opět pojede Rallye Plzeň. Tehdy hodně oblíbená soutěž zanikla v roce 1990 a obnovení se dočkala až nyní. Pořadatelům se dokonce podařilo ji vrátit na rychlostní zkoušky, které se dříve jezdily a připravili tak pro posádky atraktivní a těžký charakter tratě.
EuroOil team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem nebude při této motoristické události v jejich rodném městě chybět. "Na Rallye Plzeň jsem byl prvně jako 11 letý kluk, když jsem v roce 1987 dělal mechanika Standovi Šelmátovi. Táta mě posadil k nim do doprovodu a já dostal za úkol mýt přední okno. Tenkrát byl ještě servis za každou RZ a mechanici při přejíždění z vložky na vložku jeli mezi sebou „své“ vlastní závody, aby stíhali další stanoviště. Byl to strašný fofr pokaždé najít správné místo co nejblíže za cílem RZ. Rozbalit servis, připravit gumy, rychlohever, benzin, pak přiletěl roztopený závoďák, který nepopsatelně hezky voněl. Mechanici se na něj vrhli a sotva se mi povedlo umýt mouchy z okna už se vše zase balilo a pospíchalo dál. Ta atmosféra mě naprosto pohltila. Jen jsem tenkrát nevydržel do cíle a někdy kolem jedenácté v noci usnul mezi pneumatikama,“ vypráví Václav Pech jun.
EuroOil team se rozhodl startovat na Rallye Plzeň především v rámci tréninku. Jeho posádka má za poslední rok odjeto méně ostrých kilometrů a domácí závod se k tomuto účelu hodil nejvíce. „Původně jsme to v plánu neměli, a ani dalších rallysprintů se letos neúčastníme. S tou myšlenkou přišel táta a já to s nadšením přivítal. Při jeho vyprávění o Plzni, jaké měla krásné rychlostky, že některé se zase pojedou, a jak na tu dobu vzpomíná, mě napadlo přihlásit posádku Ing. Václav Pech – Ing. František Šimek alespoň do Rallye pravidelnosti s veteránským Favoritem. Startovní listinu tak jeden Pech otevírá a druhý Pech uzavírá,“ říká s úsměvem ten mladší.
Jednodenní Rallye Plzeň startuje v sobotu 5.června v 9:00 hod. v Plzni „U Zvonu“. Na posádky čeká 8 rychlostních zkoušek a trať dlouhá 287 km. První posádka projede cílem opět „U Zvonu“ v 17:00 hod.
www.VaclavPech.cz www.vaclavpech-fanclub.cz
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.