Po více jak třiceti letech se opět pojede Rallye Plzeň. Tehdy hodně oblíbená soutěž zanikla v roce 1990 a obnovení se dočkala až nyní. Pořadatelům se dokonce podařilo ji vrátit na rychlostní zkoušky, které se dříve jezdily a připravili tak pro posádky atraktivní a těžký charakter tratě.
EuroOil team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem nebude při této motoristické události v jejich rodném městě chybět. "Na Rallye Plzeň jsem byl prvně jako 11 letý kluk, když jsem v roce 1987 dělal mechanika Standovi Šelmátovi. Táta mě posadil k nim do doprovodu a já dostal za úkol mýt přední okno. Tenkrát byl ještě servis za každou RZ a mechanici při přejíždění z vložky na vložku jeli mezi sebou „své“ vlastní závody, aby stíhali další stanoviště. Byl to strašný fofr pokaždé najít správné místo co nejblíže za cílem RZ. Rozbalit servis, připravit gumy, rychlohever, benzin, pak přiletěl roztopený závoďák, který nepopsatelně hezky voněl. Mechanici se na něj vrhli a sotva se mi povedlo umýt mouchy z okna už se vše zase balilo a pospíchalo dál. Ta atmosféra mě naprosto pohltila. Jen jsem tenkrát nevydržel do cíle a někdy kolem jedenácté v noci usnul mezi pneumatikama,“ vypráví Václav Pech jun.
EuroOil team se rozhodl startovat na Rallye Plzeň především v rámci tréninku. Jeho posádka má za poslední rok odjeto méně ostrých kilometrů a domácí závod se k tomuto účelu hodil nejvíce. „Původně jsme to v plánu neměli, a ani dalších rallysprintů se letos neúčastníme. S tou myšlenkou přišel táta a já to s nadšením přivítal. Při jeho vyprávění o Plzni, jaké měla krásné rychlostky, že některé se zase pojedou, a jak na tu dobu vzpomíná, mě napadlo přihlásit posádku Ing. Václav Pech – Ing. František Šimek alespoň do Rallye pravidelnosti s veteránským Favoritem. Startovní listinu tak jeden Pech otevírá a druhý Pech uzavírá,“ říká s úsměvem ten mladší.
Jednodenní Rallye Plzeň startuje v sobotu 5.června v 9:00 hod. v Plzni „U Zvonu“. Na posádky čeká 8 rychlostních zkoušek a trať dlouhá 287 km. První posádka projede cílem opět „U Zvonu“ v 17:00 hod.
www.VaclavPech.cz www.vaclavpech-fanclub.cz
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?