Po více jak třiceti letech se opět pojede Rallye Plzeň. Tehdy hodně oblíbená soutěž zanikla v roce 1990 a obnovení se dočkala až nyní. Pořadatelům se dokonce podařilo ji vrátit na rychlostní zkoušky, které se dříve jezdily a připravili tak pro posádky atraktivní a těžký charakter tratě.
EuroOil team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem nebude při této motoristické události v jejich rodném městě chybět. "Na Rallye Plzeň jsem byl prvně jako 11 letý kluk, když jsem v roce 1987 dělal mechanika Standovi Šelmátovi. Táta mě posadil k nim do doprovodu a já dostal za úkol mýt přední okno. Tenkrát byl ještě servis za každou RZ a mechanici při přejíždění z vložky na vložku jeli mezi sebou „své“ vlastní závody, aby stíhali další stanoviště. Byl to strašný fofr pokaždé najít správné místo co nejblíže za cílem RZ. Rozbalit servis, připravit gumy, rychlohever, benzin, pak přiletěl roztopený závoďák, který nepopsatelně hezky voněl. Mechanici se na něj vrhli a sotva se mi povedlo umýt mouchy z okna už se vše zase balilo a pospíchalo dál. Ta atmosféra mě naprosto pohltila. Jen jsem tenkrát nevydržel do cíle a někdy kolem jedenácté v noci usnul mezi pneumatikama,“ vypráví Václav Pech jun.
EuroOil team se rozhodl startovat na Rallye Plzeň především v rámci tréninku. Jeho posádka má za poslední rok odjeto méně ostrých kilometrů a domácí závod se k tomuto účelu hodil nejvíce. „Původně jsme to v plánu neměli, a ani dalších rallysprintů se letos neúčastníme. S tou myšlenkou přišel táta a já to s nadšením přivítal. Při jeho vyprávění o Plzni, jaké měla krásné rychlostky, že některé se zase pojedou, a jak na tu dobu vzpomíná, mě napadlo přihlásit posádku Ing. Václav Pech – Ing. František Šimek alespoň do Rallye pravidelnosti s veteránským Favoritem. Startovní listinu tak jeden Pech otevírá a druhý Pech uzavírá,“ říká s úsměvem ten mladší.
Jednodenní Rallye Plzeň startuje v sobotu 5.června v 9:00 hod. v Plzni „U Zvonu“. Na posádky čeká 8 rychlostních zkoušek a trať dlouhá 287 km. První posádka projede cílem opět „U Zvonu“ v 17:00 hod.
www.VaclavPech.cz www.vaclavpech-fanclub.cz
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.