Po více jak třiceti letech se opět pojede Rallye Plzeň. Tehdy hodně oblíbená soutěž zanikla v roce 1990 a obnovení se dočkala až nyní. Pořadatelům se dokonce podařilo ji vrátit na rychlostní zkoušky, které se dříve jezdily a připravili tak pro posádky atraktivní a těžký charakter tratě.
EuroOil team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem nebude při této motoristické události v jejich rodném městě chybět. "Na Rallye Plzeň jsem byl prvně jako 11 letý kluk, když jsem v roce 1987 dělal mechanika Standovi Šelmátovi. Táta mě posadil k nim do doprovodu a já dostal za úkol mýt přední okno. Tenkrát byl ještě servis za každou RZ a mechanici při přejíždění z vložky na vložku jeli mezi sebou „své“ vlastní závody, aby stíhali další stanoviště. Byl to strašný fofr pokaždé najít správné místo co nejblíže za cílem RZ. Rozbalit servis, připravit gumy, rychlohever, benzin, pak přiletěl roztopený závoďák, který nepopsatelně hezky voněl. Mechanici se na něj vrhli a sotva se mi povedlo umýt mouchy z okna už se vše zase balilo a pospíchalo dál. Ta atmosféra mě naprosto pohltila. Jen jsem tenkrát nevydržel do cíle a někdy kolem jedenácté v noci usnul mezi pneumatikama,“ vypráví Václav Pech jun.
EuroOil team se rozhodl startovat na Rallye Plzeň především v rámci tréninku. Jeho posádka má za poslední rok odjeto méně ostrých kilometrů a domácí závod se k tomuto účelu hodil nejvíce. „Původně jsme to v plánu neměli, a ani dalších rallysprintů se letos neúčastníme. S tou myšlenkou přišel táta a já to s nadšením přivítal. Při jeho vyprávění o Plzni, jaké měla krásné rychlostky, že některé se zase pojedou, a jak na tu dobu vzpomíná, mě napadlo přihlásit posádku Ing. Václav Pech – Ing. František Šimek alespoň do Rallye pravidelnosti s veteránským Favoritem. Startovní listinu tak jeden Pech otevírá a druhý Pech uzavírá,“ říká s úsměvem ten mladší.
Jednodenní Rallye Plzeň startuje v sobotu 5.června v 9:00 hod. v Plzni „U Zvonu“. Na posádky čeká 8 rychlostních zkoušek a trať dlouhá 287 km. První posádka projede cílem opět „U Zvonu“ v 17:00 hod.
www.VaclavPech.cz www.vaclavpech-fanclub.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.