Posádka Yacco ACCR týmu Erik Cais – Jindřiška Žáková vyhrála s vozem Ford Fiesta Rally2 Auto UH Rallysprint Kopná, který zahajoval letošní rallysprintový seriál. Pro domácího Erika Caise, který bydlí v nedalekém Fryštáku, to bylo už druhé vítězství v Podkopné Lhotě. Poprvé vystoupal na stupně vítězů před pěti lety, kdy tady vyhrál juniorskou kategorii ve sjezdu na horských kolech (downhillu).
Je dobře známo, že Erik Cais před usednutím za volant soutěžního vozu jezdil od 15 let evropský pohár v downhillu. V Česku startoval jen sporadicky, ale domácí závod v Kopné si nikdy nenechal ujít. „V roce 2016 jsem vyhrál DH Kopnou na horském kole jako junior,“ vzpomíná Erik. „Bylo to pro mne tehdy obrovské vítězství. Je úžasné, že po 5 letech jsem Kopnou vyhrál znovu. Tentokrát však v rally. Obrovské poděkování patří rodině Minaříků (Lubošovi, Josefovi a Radkovi), kteří vždy, ať už v kolech nebo autech, udělají fantastické závody. Už před startem je ve vzduchu úplně elektrizující atmosféra – je to prostě neoficiální mistrovství Valašska!“
Erik Cais se vrátil do kokpitu soutěžní Fiesty Rally2 týmu Orsák Rallysport po vynucené 1,5měsíční zdravotní přestávce způsobené post-covidovým syndromem. Po rekonvalescenci startoval v polovině května na italské lokální soutěži Rally Camunia. Příliš se však nesvezl, když musel po technických problémech odstoupit ez třetí příčky už na RZ 3. Opravdový návrat do rally tak přišel až na Rallysprintu Kopná. Před dvěma lety (loni se Kopná nekonala) dojel při premiérovém startu se čtyřkolkou kategorie R5 druhý. Letos díky tomu patřil k favoritům. Tuto roli potvrdil i nejrychlejším časem na pátečním shakedown testu.
„Už na shakedownu jsem měl z jízdy dobrý pocit a po stříbrné příčce z roku 2019 jsem chtěl Kopnou vyhrát,“ prozradil dodatečně své ambice 21letý mladík. „V sobotu ráno deštivé počasí úplně změnilo trať. Naštěstí Honza Chovanec a Jarda Orsák našli do těchto náročných podmínek fantastický set-up Fiesty Rally2. To ostatně potvrzuje i 5 vyhraných rychlostních zkoušek z celkových 7. Pouze při druhém průjezdu Kameňáku jsme si zkomplikovali závod defektem pneumatiky a ztratili tak 11 sekund. Ale náš souboj s Tomášem Kostkou a Mirkem Jakešem jsme nakonec dotáhli do vítězného konce. Za nádherné souboje oběma klukům děkuji.“
„Za úspěchem stojí také náš partner Michelin, kterému chci poděkovat. Jejich gumy v tomto počasí fungovaly fantasticky. Poděkování patří samozřejmě celému týmu, Autoklubu AČR a sponzorům, bez kterých by toto vítězství nebylo možné. Musím poděkovat i fantastickým divákům a všem fanouškům, kteří nám poslali blahopřání a krásné zprávy. Bylo jich neuvěřitelné množství.“
Posádku Yacco ACCR Erik Cais – Jindřiška Žáková i celý tým Orsák Rallysport teď čeká přechod na šotolinový mód a příprava na úvodní soutěž mistrovství Evropy ERC v Polsku (18. – 20. června). Ještě předtím jsou přihlášení na litevskou Rally Žemaitia, která se jede první červnový víkend.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.