Posádka Yacco ACCR týmu Erik Cais – Jindřiška Žáková vyhrála s vozem Ford Fiesta Rally2 Auto UH Rallysprint Kopná, který zahajoval letošní rallysprintový seriál. Pro domácího Erika Caise, který bydlí v nedalekém Fryštáku, to bylo už druhé vítězství v Podkopné Lhotě. Poprvé vystoupal na stupně vítězů před pěti lety, kdy tady vyhrál juniorskou kategorii ve sjezdu na horských kolech (downhillu).
Je dobře známo, že Erik Cais před usednutím za volant soutěžního vozu jezdil od 15 let evropský pohár v downhillu. V Česku startoval jen sporadicky, ale domácí závod v Kopné si nikdy nenechal ujít. „V roce 2016 jsem vyhrál DH Kopnou na horském kole jako junior,“ vzpomíná Erik. „Bylo to pro mne tehdy obrovské vítězství. Je úžasné, že po 5 letech jsem Kopnou vyhrál znovu. Tentokrát však v rally. Obrovské poděkování patří rodině Minaříků (Lubošovi, Josefovi a Radkovi), kteří vždy, ať už v kolech nebo autech, udělají fantastické závody. Už před startem je ve vzduchu úplně elektrizující atmosféra – je to prostě neoficiální mistrovství Valašska!“
Erik Cais se vrátil do kokpitu soutěžní Fiesty Rally2 týmu Orsák Rallysport po vynucené 1,5měsíční zdravotní přestávce způsobené post-covidovým syndromem. Po rekonvalescenci startoval v polovině května na italské lokální soutěži Rally Camunia. Příliš se však nesvezl, když musel po technických problémech odstoupit ez třetí příčky už na RZ 3. Opravdový návrat do rally tak přišel až na Rallysprintu Kopná. Před dvěma lety (loni se Kopná nekonala) dojel při premiérovém startu se čtyřkolkou kategorie R5 druhý. Letos díky tomu patřil k favoritům. Tuto roli potvrdil i nejrychlejším časem na pátečním shakedown testu.
„Už na shakedownu jsem měl z jízdy dobrý pocit a po stříbrné příčce z roku 2019 jsem chtěl Kopnou vyhrát,“ prozradil dodatečně své ambice 21letý mladík. „V sobotu ráno deštivé počasí úplně změnilo trať. Naštěstí Honza Chovanec a Jarda Orsák našli do těchto náročných podmínek fantastický set-up Fiesty Rally2. To ostatně potvrzuje i 5 vyhraných rychlostních zkoušek z celkových 7. Pouze při druhém průjezdu Kameňáku jsme si zkomplikovali závod defektem pneumatiky a ztratili tak 11 sekund. Ale náš souboj s Tomášem Kostkou a Mirkem Jakešem jsme nakonec dotáhli do vítězného konce. Za nádherné souboje oběma klukům děkuji.“
„Za úspěchem stojí také náš partner Michelin, kterému chci poděkovat. Jejich gumy v tomto počasí fungovaly fantasticky. Poděkování patří samozřejmě celému týmu, Autoklubu AČR a sponzorům, bez kterých by toto vítězství nebylo možné. Musím poděkovat i fantastickým divákům a všem fanouškům, kteří nám poslali blahopřání a krásné zprávy. Bylo jich neuvěřitelné množství.“
Posádku Yacco ACCR Erik Cais – Jindřiška Žáková i celý tým Orsák Rallysport teď čeká přechod na šotolinový mód a příprava na úvodní soutěž mistrovství Evropy ERC v Polsku (18. – 20. června). Ještě předtím jsou přihlášení na litevskou Rally Žemaitia, která se jede první červnový víkend.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?