Čtvrtý ostrý start si ve své kariéře připsal Radek Jatel, který se postavil na start uplynulé Auto UH Rallysprint Kopná. A jak je zvykem, závodník z Vysokého Pole usedl do vozu Peugeot 208 R2 ze stáje Sparrow Racing. Radka na sedadle spolujezdce doplnila Zuzana Plšková.
Posádka před závodem neměla žádný test, takže se vydala vstříc prvním kilometrům až na trati shakedownu. Pauza, kterou Radek měl nebyla vůbec znát, naposledy v závodním voze seděl v prosinci minulého roku. Od prvního průjezdu zajížděla smíšená dvojice časy na úrovní české dvoukolkářské špičky. Jenže na shakedownu panovaly úplně rozdílné podmínky, než při samotném závodě. V sobotu se posádky probudily do deštivého rána a čekalo je náročných sedm rychlostních zkoušek plných bláta a vytahaných nečistot. Radek se Zuzkou vyrazili do závodu a hned od prvního metru nasadili svižné tempo. „Z rychlostní zkoušky Kameňák jsem měl obrovský respekt. Potkal nás stejný problém, jako asi většinu posádek. Mlžila se nám okna a moc jsem toho neviděl. Nejvíce to bylo poznat v levých zatáčkách, kde jsem jel víceméně na slepo. Proto nás velmi mile překvapil čas, který jsme na této RZ zajeli,“ popsal začátek soutěže Radek Jatel.
Posádka se po prvním měřeném testu zařadila na třetí příčku v hodnocení Rallysprint série. Následovala rychlostní zkouška Březová, kde byla smíšená dvojice v cíli překvapena ještě více. „Jatlíkovi“ se podařilo erzetu vyhrát, což znamená, že byl nejrychlejším jezdcem s vozem poháněným jednou nápravou a porazil i mnohem zkušenější jezdce. V absolutním pořadí tento skvělý výsledek přinesl posun na druhou příčku v rámci RSS. „První dvě erzety nám vyšly výborně, takový výsledek jsme ani nečekali. Návrat do reality však přišel na druhém průjezdu RZ Kameňák, kde jsme projížděli okolo havarovaného vozu dosud vedoucího Martina Lehkého. V tu chvíli mi docvaklo, že jsme se dostali na první místo v RSS. Zanedlouho jsme zpomalili u auta Petra Daniela a tlak na mne byl ještě větší. Byli jsme poslední vůz týmu Sparrow racing, který v soutěži pokračuje. Rozhodl jsem se zpomalit, abych nedopadl jako týmoví kolegové a to se mi nevyplatilo. Udělal jsem školáckou chybu a na výjezdu z retardéru zavadil o sud. Následovala penalizace 30 vteřin, která nás velmi mrzela a pohltila naše šance na doposud skvělý výsledek,“ vysvětlil nejen přidělenou penalizaci Radek Jatel.
Jako správní bojovníci se Radek a Zuzka nevzdali a na následujících rychlostních zkouškách chtěli zabojovat. Možná i to byl důvod další chyby, která přišla a připravila posádku definitivně o umístění na stupních vítězů. „RZ Kopná mi seděla a jelo se mi dobře. Bohužel v profláknutém místě na zařazenou jedničku jsem nezatočil a Peugeot si lehl na kraj silnice. Ztratili jsme spoustu času, než nám diváci pomohli zpět na cestu. Tímto bych jim chtěl poděkovat, že nás vrátili zpět do závodu a nemuseli jsme odstoupit,“ podělil se o krušné chvilky dvaatřicetiletý jezdec. Další rychlostní zkoušku dvojice projela v klidu a v servise se rozhodla, že nebude riskovat jelikož časová ztráta byla veliká. „RZ 6 jsem si užil, ale ztráta byla přiměřená našemu nasazení. Poslední měřený úsek jsme se svezli svižně a třetí čas byl pro nás malou náplasti na veliké zklamání z chyb, které nám neumožnili se ve výsledcích umístit výše. Gratuluji soupeřům za pěkné souboje.
Chtěl bych poděkovat všem partnerům, kteří mi pomohli start na prvním sprintu zrealizovat. Jmenovitě to jsou Carboland, Hasman klima, Irel, VHB plus, TVD, ARUALL BUILDING. Díky patří také panu Chodurovi a společnosti Completcar za skvělý polep přilby. Nesmím zapomenout poděkovat Sparrow Racing týmu za perfektní přípravu vozu a K2 Engeneering za výborně postavený nový motor. Děkuji také fanouškům, jejich podpora byla veliká, i když se nemohli přímo závodu zúčastnit. Jsem všem jmenovaným velmi vděčný a bez nich bych na Kopné nestartoval,“ řekl na závěr posmutnělý Radek Jatel.
Posádka Jatel – Plšková se v konečném pořadí na posledních rychlostních zkouškách posunula výše, ale v cíli z toho bylo nepopulární 4. místo v hodnocení Rallysprint série a také ve třídě 6. V absolutním pořadí soutěže pak dvojice dojela na 24. pozici.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.