Čtvrtý ostrý start si ve své kariéře připsal Radek Jatel, který se postavil na start uplynulé Auto UH Rallysprint Kopná. A jak je zvykem, závodník z Vysokého Pole usedl do vozu Peugeot 208 R2 ze stáje Sparrow Racing. Radka na sedadle spolujezdce doplnila Zuzana Plšková.
Posádka před závodem neměla žádný test, takže se vydala vstříc prvním kilometrům až na trati shakedownu. Pauza, kterou Radek měl nebyla vůbec znát, naposledy v závodním voze seděl v prosinci minulého roku. Od prvního průjezdu zajížděla smíšená dvojice časy na úrovní české dvoukolkářské špičky. Jenže na shakedownu panovaly úplně rozdílné podmínky, než při samotném závodě. V sobotu se posádky probudily do deštivého rána a čekalo je náročných sedm rychlostních zkoušek plných bláta a vytahaných nečistot. Radek se Zuzkou vyrazili do závodu a hned od prvního metru nasadili svižné tempo. „Z rychlostní zkoušky Kameňák jsem měl obrovský respekt. Potkal nás stejný problém, jako asi většinu posádek. Mlžila se nám okna a moc jsem toho neviděl. Nejvíce to bylo poznat v levých zatáčkách, kde jsem jel víceméně na slepo. Proto nás velmi mile překvapil čas, který jsme na této RZ zajeli,“ popsal začátek soutěže Radek Jatel.
Posádka se po prvním měřeném testu zařadila na třetí příčku v hodnocení Rallysprint série. Následovala rychlostní zkouška Březová, kde byla smíšená dvojice v cíli překvapena ještě více. „Jatlíkovi“ se podařilo erzetu vyhrát, což znamená, že byl nejrychlejším jezdcem s vozem poháněným jednou nápravou a porazil i mnohem zkušenější jezdce. V absolutním pořadí tento skvělý výsledek přinesl posun na druhou příčku v rámci RSS. „První dvě erzety nám vyšly výborně, takový výsledek jsme ani nečekali. Návrat do reality však přišel na druhém průjezdu RZ Kameňák, kde jsme projížděli okolo havarovaného vozu dosud vedoucího Martina Lehkého. V tu chvíli mi docvaklo, že jsme se dostali na první místo v RSS. Zanedlouho jsme zpomalili u auta Petra Daniela a tlak na mne byl ještě větší. Byli jsme poslední vůz týmu Sparrow racing, který v soutěži pokračuje. Rozhodl jsem se zpomalit, abych nedopadl jako týmoví kolegové a to se mi nevyplatilo. Udělal jsem školáckou chybu a na výjezdu z retardéru zavadil o sud. Následovala penalizace 30 vteřin, která nás velmi mrzela a pohltila naše šance na doposud skvělý výsledek,“ vysvětlil nejen přidělenou penalizaci Radek Jatel.
Jako správní bojovníci se Radek a Zuzka nevzdali a na následujících rychlostních zkouškách chtěli zabojovat. Možná i to byl důvod další chyby, která přišla a připravila posádku definitivně o umístění na stupních vítězů. „RZ Kopná mi seděla a jelo se mi dobře. Bohužel v profláknutém místě na zařazenou jedničku jsem nezatočil a Peugeot si lehl na kraj silnice. Ztratili jsme spoustu času, než nám diváci pomohli zpět na cestu. Tímto bych jim chtěl poděkovat, že nás vrátili zpět do závodu a nemuseli jsme odstoupit,“ podělil se o krušné chvilky dvaatřicetiletý jezdec. Další rychlostní zkoušku dvojice projela v klidu a v servise se rozhodla, že nebude riskovat jelikož časová ztráta byla veliká. „RZ 6 jsem si užil, ale ztráta byla přiměřená našemu nasazení. Poslední měřený úsek jsme se svezli svižně a třetí čas byl pro nás malou náplasti na veliké zklamání z chyb, které nám neumožnili se ve výsledcích umístit výše. Gratuluji soupeřům za pěkné souboje.
Chtěl bych poděkovat všem partnerům, kteří mi pomohli start na prvním sprintu zrealizovat. Jmenovitě to jsou Carboland, Hasman klima, Irel, VHB plus, TVD, ARUALL BUILDING. Díky patří také panu Chodurovi a společnosti Completcar za skvělý polep přilby. Nesmím zapomenout poděkovat Sparrow Racing týmu za perfektní přípravu vozu a K2 Engeneering za výborně postavený nový motor. Děkuji také fanouškům, jejich podpora byla veliká, i když se nemohli přímo závodu zúčastnit. Jsem všem jmenovaným velmi vděčný a bez nich bych na Kopné nestartoval,“ řekl na závěr posmutnělý Radek Jatel.
Posádka Jatel – Plšková se v konečném pořadí na posledních rychlostních zkouškách posunula výše, ale v cíli z toho bylo nepopulární 4. místo v hodnocení Rallysprint série a také ve třídě 6. V absolutním pořadí soutěže pak dvojice dojela na 24. pozici.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.