V sobotu 22. května startuje šestidílný seriál Autoklub Rallysprint Série úvodním podnikem na Moravě, kterým bude 26. AUTO UH RALLYSPRINT KOPNÁ 2021 ve Slušovicích. Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota nebudou vzhledem k epidemiologickým opatřením kvůli šíření nemoci COVID-19 zřizovat podél tratě rychlostních zkoušek divácká místa a soutěž je organizována za dodržení závazných hygienicko-protiepidemických podmínek pro konání akce.
„Soutěž se uskuteční bez přítomnosti diváků. Bohužel covid stanovil prostřednictvím ministerstva zdravotnictví a krajské hygieny přesné podmínky, za jakých lze motoristické podniky v současné době uspořádat. Má to pro nás velký dopad, neboť jsme pořádali Kopnou každoročně hlavně pro fanoušky. Organizovat rally bez diváků je proti naší logice, nicméně chápeme současnou nelehkou situaci a vyzýváme fanoušky, aby sledovali letošní ročník výhradně doma u počítačů nebo na displejích svých mobilů,“ pověděl Josef Minařík, předseda organizačního výboru a zástupce ředitele AUTO UH Rallysprint Kopná.
Fanoušci nebudou mít přístup na tři úseky rychlostních zkoušek a nedostanou se ani do servisní zóny u dostihového areálu ve Slušovicích. „Kopná je pro slušovický region značným přínosem ve všech směrech, přitahuje nejen početné startovní pole, ale rovněž velké množství diváků. Na druhou stranu musíme splnit vládní nařízení a žádáme diváky, aby je respektovali. Fanoušků si velmi vážíme a žádáme je, aby nám v současné nelehké době svou neúčastí pomohli, za což jim děkujeme. Záleží nám, abychom to zvládli, nebyli trnem v oku pro české rally a všechny další podniky se odjely. Pokud to situace dovolí, nejlépe s diváky podél trati,“ řekl Josef Minařík. Vzhledem k vládním opatřením a nařízením se veškeré dění odehraje v uzavřeném prostoru servisní zóny kolem dostihové dráhy včetně technické přejímky. Ta proběhne i zásluhou vstřícnosti majitele Lukáše Čaly v Autoservisu Genovo. Kvůli nařízením byl zrušen tradiční slavnostní start a cíl na slušovickém náměstí.
Na oficiálních stránkách soutěže jsou k dispozici závazné hygienicko-protiepidemické podmínky pro konání akce a oznámení ředitele číslo 1 - Důležité informace a plánované změny vzhledem k dopadům pandemie COVID-19, které jsou povinni dodržovat přímí účastníci rally (soutěžní posádky, mechanici, doprovod týmů, činovníci, pořadatelé, zástupci medií a další). Jedná se o soubor hygienických opatření podle aktuálních předpisů Ministerstva zdravotnictví České republiky a Krajské hygienické stanice ve Zlíně.
„Všichni se prokáží v okamžiku vstupu na rally negativním výsledkem PCR nebo antigenního testu ne staršího data než 48 hodin. Soutěžní posádka a celý doprovodný tým včetně mechaniků dále odevzdají čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového onemocnění. Přihlásilo se deset zahraničních posádek a ty musí mít pro vstup do České republiky vedle zvacího dopisu negativní test. Samozřejmostí jsou pro všechny zakrytá ústa během konání soutěže respirátorem. To se netýká pouze posádek, pokud jsou na trati v závodním voze,“ vysvětlila Petra Mynářová, tajemnice rallysprintu.
Další zpravodajský servis v rámci 26. Auto UH Rallysprint Kopná 2021 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na sociálních sítích facebook i instagram.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?