O uplynulém víkendu pokračovalo druhým podnikem SONAX Mistrovství České republiky v rally. Tentokrát se závodilo v okolí Klatov. Na Šumavu se vydal i tým Minařík Racing v zastoupení jedné posádky, kterou nebyli nikdo jiní, než René Dohnal s Romanem Švecem a Peugeotem 2O8 Rally4. René s Romanem přijeli s cílem vybojovat co nejvyšší příčky v hodnocení dvoukolek, ale bylo jim jasné, že jejich největší konkurent – Jan Dohnal, nenechá nic zadarmo.
Kluci do závodu vstoupili poklidněji, když si na prvním měřeném úseku připsali třetí čas v kategorii 2WD. Na dalších erzetách se už René se svým spolujezdcem blýskli lepšími časy. Rychlostní zkoušku Mlázovskou ve své kategorii vyhráli a posunuli se na druhou příčku v průběžném pořadí se ztrátou pouhých 0,8 vteřiny na Honzu Dohnala. První průjezd rychlostní zkouškou Strašínská Renému skvěle sedl, zajel zde nejrychlejší čas mezi vozy s poháněnou jednou nápravou a průběžně se dostal do vedení. Následoval servis a druhé průjezdy rychlostními zkouškami. Jenže hned na šesté erzetě posádka o vedení mezi dvoukolkami přišla. „Na šotolinovém úseku jsem se rozvášnil trochu víc, než bylo potřeba a jednu zatáčku jsem „katnul“ mnohem víc, než kudy vedla vyjetá stopa. Netuším, co zde bylo skryto, ale udělali jsme okamžitý defekt. Do cíle RZ zbývalo naštěstí jen asi 500m. Očekával jsem poškození, které se nebude slučovat s dalším pokračováním v soutěži, protože rána to byla opravdu veliká. Naštěstí to odnesl jenom disk s pneumatikou a žádné vetší poškození na autě nebylo patrné,“ popsal smolný okamžik René Dohnal. René s Romanem se propadli na druhou příčku mezi dvoukolkami, ale ztráta byla pořád hratelná, činila 4,7 vteřiny na prvního Honzu Dohnala. Ani jeden z Dohnalů však nechtěl přenechat vedení tomu druhému, a tak René sobotní etapu zakončil na druhém místě ve 2WD se ztrátou 9 vteřin a s výhledem dalšího závodního dne.
V neděli na posádky čekaly čtyři náročné rychlostní zkoušky. Bohužel hned na první RZ René s Romanem zastavovali u havárie Jaroslava Pešla a dostali přidělen náhradní čas. V ostrém tempu se posádka svezla na rychlostní zkoušce Zdebořická, kde Honzovi Dohnalovi nadělila necelé čtyři vteřiny a ztráta na první místo mezi dvoukolkami byla 5,1 vteřiny před poslední dvojicí rychlostních zkoušek. Těžký Koráb dopadl lépe pro Dohnala s Renaultem Clio S1600, Dohnal z týmu Minařík Racing ztratil dvanáct vteřin a šance na vítězství mezi dvoukolkami byla malá. Poslední RZ René s Romanem zvládli bez komplikací. Ve dvoukolkách skončili druzí, ale i přesto si domů ze Šumavy odvezli pěknou sbírku pohárů. V celkové klasifikaci kluci dojeli na 15. místě a vyhráli třídu 5. První místo brali také v rámci Peugeot Cupu. „Šumava patří každý rok k tomu nejtěžšímu co české rally nabízejí. Pořadatel našel pro letošní rok tři nové velmi hodnotné úseky, které ještě náročnost celého závodu umocnily. Před závodem jsme neměli s autem žádný test a tak jsme původně chtěli začít opatrně a postupně zrychlovat. Úvodní sekci jsme přesto vyhráli a udělali si před Honzou Dohnalem malý náskok. Bohužel na následující zkoušce jsme udělali již zmíněný defekt a o vedení přišli. Druhý den začal nepříjemnou událostí, kdy jsme dojeli jako druhé auto k havárii Jardy Pešla. Jsem rád, že tato havárie dopadla relativně dobře a přeji klukům co nejrychlejší rekonvalescenci a návrat zpět na tratě. My se ve zbytku etapy snažili, ale stáhnout sobotní ztrátu a předehnat Honzu Dohnala jsme již nedokázali. S naším výkonem jsme byli i přesto velmi spokojeni a je vidět, že se sžíváme s novým vozem čím dál více. Druhé místo ve 2WD, první ve třídě i Peugeot cupu bylo skvělým vysvědčením za uplynulým víkendem a já se již nemohu dočkat startu v Hustopečích,“ řekl René Dohnal.
Nyní na Slušovický tým čeká domácí Rallysprint Kopná, který je naplánovaný na sobotu 22. května. Zde by pod taktovkou Lubomíra Minaříka měly startovat čtyři posádky. Premiéru s vozem Škoda Fabia R5 si odbude Pavel Mika. Do Peugeotu 208 Rally4 tentokrát usedne jmenovec Mojmír Mika. František Andrys bude závodit s Renaultem Clio Sport a v Peugeotu 208 R2 se představí Jan Žalud.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.