O uplynulém víkendu pokračovalo druhým podnikem SONAX Mistrovství České republiky v rally. Tentokrát se závodilo v okolí Klatov. Na Šumavu se vydal i tým Minařík Racing v zastoupení jedné posádky, kterou nebyli nikdo jiní, než René Dohnal s Romanem Švecem a Peugeotem 2O8 Rally4. René s Romanem přijeli s cílem vybojovat co nejvyšší příčky v hodnocení dvoukolek, ale bylo jim jasné, že jejich největší konkurent – Jan Dohnal, nenechá nic zadarmo.
Kluci do závodu vstoupili poklidněji, když si na prvním měřeném úseku připsali třetí čas v kategorii 2WD. Na dalších erzetách se už René se svým spolujezdcem blýskli lepšími časy. Rychlostní zkoušku Mlázovskou ve své kategorii vyhráli a posunuli se na druhou příčku v průběžném pořadí se ztrátou pouhých 0,8 vteřiny na Honzu Dohnala. První průjezd rychlostní zkouškou Strašínská Renému skvěle sedl, zajel zde nejrychlejší čas mezi vozy s poháněnou jednou nápravou a průběžně se dostal do vedení. Následoval servis a druhé průjezdy rychlostními zkouškami. Jenže hned na šesté erzetě posádka o vedení mezi dvoukolkami přišla. „Na šotolinovém úseku jsem se rozvášnil trochu víc, než bylo potřeba a jednu zatáčku jsem „katnul“ mnohem víc, než kudy vedla vyjetá stopa. Netuším, co zde bylo skryto, ale udělali jsme okamžitý defekt. Do cíle RZ zbývalo naštěstí jen asi 500m. Očekával jsem poškození, které se nebude slučovat s dalším pokračováním v soutěži, protože rána to byla opravdu veliká. Naštěstí to odnesl jenom disk s pneumatikou a žádné vetší poškození na autě nebylo patrné,“ popsal smolný okamžik René Dohnal. René s Romanem se propadli na druhou příčku mezi dvoukolkami, ale ztráta byla pořád hratelná, činila 4,7 vteřiny na prvního Honzu Dohnala. Ani jeden z Dohnalů však nechtěl přenechat vedení tomu druhému, a tak René sobotní etapu zakončil na druhém místě ve 2WD se ztrátou 9 vteřin a s výhledem dalšího závodního dne.
V neděli na posádky čekaly čtyři náročné rychlostní zkoušky. Bohužel hned na první RZ René s Romanem zastavovali u havárie Jaroslava Pešla a dostali přidělen náhradní čas. V ostrém tempu se posádka svezla na rychlostní zkoušce Zdebořická, kde Honzovi Dohnalovi nadělila necelé čtyři vteřiny a ztráta na první místo mezi dvoukolkami byla 5,1 vteřiny před poslední dvojicí rychlostních zkoušek. Těžký Koráb dopadl lépe pro Dohnala s Renaultem Clio S1600, Dohnal z týmu Minařík Racing ztratil dvanáct vteřin a šance na vítězství mezi dvoukolkami byla malá. Poslední RZ René s Romanem zvládli bez komplikací. Ve dvoukolkách skončili druzí, ale i přesto si domů ze Šumavy odvezli pěknou sbírku pohárů. V celkové klasifikaci kluci dojeli na 15. místě a vyhráli třídu 5. První místo brali také v rámci Peugeot Cupu. „Šumava patří každý rok k tomu nejtěžšímu co české rally nabízejí. Pořadatel našel pro letošní rok tři nové velmi hodnotné úseky, které ještě náročnost celého závodu umocnily. Před závodem jsme neměli s autem žádný test a tak jsme původně chtěli začít opatrně a postupně zrychlovat. Úvodní sekci jsme přesto vyhráli a udělali si před Honzou Dohnalem malý náskok. Bohužel na následující zkoušce jsme udělali již zmíněný defekt a o vedení přišli. Druhý den začal nepříjemnou událostí, kdy jsme dojeli jako druhé auto k havárii Jardy Pešla. Jsem rád, že tato havárie dopadla relativně dobře a přeji klukům co nejrychlejší rekonvalescenci a návrat zpět na tratě. My se ve zbytku etapy snažili, ale stáhnout sobotní ztrátu a předehnat Honzu Dohnala jsme již nedokázali. S naším výkonem jsme byli i přesto velmi spokojeni a je vidět, že se sžíváme s novým vozem čím dál více. Druhé místo ve 2WD, první ve třídě i Peugeot cupu bylo skvělým vysvědčením za uplynulým víkendem a já se již nemohu dočkat startu v Hustopečích,“ řekl René Dohnal.
Nyní na Slušovický tým čeká domácí Rallysprint Kopná, který je naplánovaný na sobotu 22. května. Zde by pod taktovkou Lubomíra Minaříka měly startovat čtyři posádky. Premiéru s vozem Škoda Fabia R5 si odbude Pavel Mika. Do Peugeotu 208 Rally4 tentokrát usedne jmenovec Mojmír Mika. František Andrys bude závodit s Renaultem Clio Sport a v Peugeotu 208 R2 se představí Jan Žalud.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?