Sedm posádek Peugeot Rally Cupu odstartovalo na Rallye Šumava do páté sezóny tohoto seriálu. Dva nové speciály Peugeot 208 Rally4 doplnilo pět vozů R2, další účastníci se do cupu přidají v průběhu sezóny. Body a odměny se tentokrát rozdělují ve dvou třídách a seriál je otevřen i pro zahraniční účastníky.
Podle papírových předpokladů nastoupila do závodu s velikým nasazením posádka René Dohnal – Roman Švec a usadila se na čele třídy Rally4. Tato dvojice nebojovala pouze o umístění v cupu, ale také ve třídě 5 a v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou, kde držela tempo se speciálem Super1600 Jana Dohnala. René Dohnal zvítězil v cupu, ve třídě 5, ve skupině 2WD skončil druhý a v absolutním pořadí mu patří skvělé 15. místo. „Šumavu považuji za jednu z nejnáročnějších soutěží u nás a letošní ročník mi to opět potvrdil. Pořadatelé připravili několik nových tratí, takže jsme netušili, co nás bude čekat. O to větším překvapením byly šotolinové úseky, pro nás velmi hodnotné. V úvodu jsem měl pár krizovek, ale po první sekci jsme vedli dvoukolky. Na pátém testu nás potrápil interkom, Romana jsem skoro neslyšel. Pak jsem si vyrobil problém s jedním větším katem, kde jsem udělal defekt a poškodil ráfek. I přesto jsme zajeli první etapu ve slušném tempu. Věděl jsem, že nedělní obávaný Koráb bude sedět Honzovi, nakonec nás ale zastavila červená vlajka. Přijeli jsme k velké ráně Jardy Pešla a pomáhali posádce z auta. Nebylo to nic příjemného, pochopitelně nás to trochu rozhodilo. Na Honzu jsem v té chvíli ztrácel asi pět vteřin. Chtěl jsem ještě zabojovat, ale chyboval jsem v jedné odbočce a poškodil nárazník. Byla to celkem rána a vypadl jsem z tempa, protože jsem hlídal teplotu vody. Bál jsem se o chladič, ale naštěstí to vydržel. Takže suma sumárum, základ z Valašky byl pro nás dobrý a s výkonem na Šumavě jsem velmi spokojený,“ zhodnotil svůj výkon René Dohnal.
„Pracuji v Anglii a letos do Česka létám jen na závody. Stejně tak tomu bylo i na Šumavě. Tentokrát to ale bylo hodně na kvap. Nechtěl jsem Rendu stresovat, ale věděl jsem, že mi letadlo zpátky letí necelé čtyři hodiny po cíli závodu. To jsem ale netušil, že se zdržíme předáváním pohárů. Takže po cílové rampě jsem si od Rendy půjčil deodorant, kterým jsem se osprchoval, a spěchal do Prahy na letiště. Následoval přestup ve Frankfurtu, let do Londýna, a pak ještě čtyři hodiny autem do Manchesteru. Měl jsem toho fakt dost. Chtěl bych poděkovat pořadatelům, za skvěle připravený podnik, a to v době, která motorsportu vůbec nepřeje. Díky také organizátorům cupu za pátý ročník seriálu Peugeot Rally Cup a velké poděkování patří Rendovi za to, jak skvěle Šumavu zajel,“ doplnil Roman Švec.
Druhou posádkou v cíli s vozem Peugeot 208 Rally4 byl David Štefan s Ondřejem Vichtorou. „S Peugeotem se stále učím. Je to velmi agilní vůz a často se mi v něm stává, že si ani neuvědomuji jeho rychlost. Pochopitelně pak občas řeším krizovky, což se nám nevyhnulo ani na Šumavě. Nejdříve jsem upekl brzdy a nedobrzdil jedno odbočení. V předposlední zatáčce poslední erzety jsem si ještě stihnul udělat výlet do pole. S dvěstěosmičkou jedeme teprve druhý závod, navíc jsem měl před Valaškou rok a půl dlouhou pauzu, takže se stále rozkoukávám. Ale jinak byla Šumava úžasná, hlavně šotolinové úseky byly super,“ popsal své dojmy David Štefan.
Vítězství ve třídě R2 vybojoval zkušený Dominik Brož, který den po ukončení soutěže oslavil své pětadvacáté narozeniny. Dárek v podobě prvního místa si nadělil zcela jednoznačným výkonem. „Ono se to možná zdá jako jednoznačné vítězství, ale Šumava byla velmi obtížná. Ostatně jako vždy. Ale s Petrem jsme si víkend parádně užili. Překvapily mě pěkné šotolinové úseky. Nezpevněný povrch mám moc rád, jel jsem na něm už několikrát v zahraničí. Takže za nás náročný, ale skvělý víkend,“ komentoval průběh soutěže turnovský jezdec.
„Jsem rád, že se po dlouhé pauze můžeme vrátit přímo do terénu a stát opět po boku organizátorů Peugeot Rally Cupu. Je třeba si uvědomit, že právě během závodů se ověřuje funkčnost komponent vozů i novinek ve světě bezpečnostních prvků. A to je pokrok, z něhož pak v běžném provozu profitujeme my všichni. Přeji závodníkům mnoho úspěchů v nové sezóně a organizátorům, aby se všechny plánované akce uskutečnily s co nejmenšími omezeními,“ prohlásil Aleksander Raczynski, generální ředitel GEFCO Česko, Slovensko a Maďarsko, jakožto zástupce hlavního partnera Peugeot Rally Cupu CZ.
Následujícím podnikem pátého ročníku Peugeot Rally Cup bude 18. – 19. června 2021 Agrotec Petronas Rally Hustopeče.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.