Sedm posádek Peugeot Rally Cupu odstartovalo na Rallye Šumava do páté sezóny tohoto seriálu. Dva nové speciály Peugeot 208 Rally4 doplnilo pět vozů R2, další účastníci se do cupu přidají v průběhu sezóny. Body a odměny se tentokrát rozdělují ve dvou třídách a seriál je otevřen i pro zahraniční účastníky.
Podle papírových předpokladů nastoupila do závodu s velikým nasazením posádka René Dohnal – Roman Švec a usadila se na čele třídy Rally4. Tato dvojice nebojovala pouze o umístění v cupu, ale také ve třídě 5 a v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou, kde držela tempo se speciálem Super1600 Jana Dohnala. René Dohnal zvítězil v cupu, ve třídě 5, ve skupině 2WD skončil druhý a v absolutním pořadí mu patří skvělé 15. místo. „Šumavu považuji za jednu z nejnáročnějších soutěží u nás a letošní ročník mi to opět potvrdil. Pořadatelé připravili několik nových tratí, takže jsme netušili, co nás bude čekat. O to větším překvapením byly šotolinové úseky, pro nás velmi hodnotné. V úvodu jsem měl pár krizovek, ale po první sekci jsme vedli dvoukolky. Na pátém testu nás potrápil interkom, Romana jsem skoro neslyšel. Pak jsem si vyrobil problém s jedním větším katem, kde jsem udělal defekt a poškodil ráfek. I přesto jsme zajeli první etapu ve slušném tempu. Věděl jsem, že nedělní obávaný Koráb bude sedět Honzovi, nakonec nás ale zastavila červená vlajka. Přijeli jsme k velké ráně Jardy Pešla a pomáhali posádce z auta. Nebylo to nic příjemného, pochopitelně nás to trochu rozhodilo. Na Honzu jsem v té chvíli ztrácel asi pět vteřin. Chtěl jsem ještě zabojovat, ale chyboval jsem v jedné odbočce a poškodil nárazník. Byla to celkem rána a vypadl jsem z tempa, protože jsem hlídal teplotu vody. Bál jsem se o chladič, ale naštěstí to vydržel. Takže suma sumárum, základ z Valašky byl pro nás dobrý a s výkonem na Šumavě jsem velmi spokojený,“ zhodnotil svůj výkon René Dohnal.
„Pracuji v Anglii a letos do Česka létám jen na závody. Stejně tak tomu bylo i na Šumavě. Tentokrát to ale bylo hodně na kvap. Nechtěl jsem Rendu stresovat, ale věděl jsem, že mi letadlo zpátky letí necelé čtyři hodiny po cíli závodu. To jsem ale netušil, že se zdržíme předáváním pohárů. Takže po cílové rampě jsem si od Rendy půjčil deodorant, kterým jsem se osprchoval, a spěchal do Prahy na letiště. Následoval přestup ve Frankfurtu, let do Londýna, a pak ještě čtyři hodiny autem do Manchesteru. Měl jsem toho fakt dost. Chtěl bych poděkovat pořadatelům, za skvěle připravený podnik, a to v době, která motorsportu vůbec nepřeje. Díky také organizátorům cupu za pátý ročník seriálu Peugeot Rally Cup a velké poděkování patří Rendovi za to, jak skvěle Šumavu zajel,“ doplnil Roman Švec.
Druhou posádkou v cíli s vozem Peugeot 208 Rally4 byl David Štefan s Ondřejem Vichtorou. „S Peugeotem se stále učím. Je to velmi agilní vůz a často se mi v něm stává, že si ani neuvědomuji jeho rychlost. Pochopitelně pak občas řeším krizovky, což se nám nevyhnulo ani na Šumavě. Nejdříve jsem upekl brzdy a nedobrzdil jedno odbočení. V předposlední zatáčce poslední erzety jsem si ještě stihnul udělat výlet do pole. S dvěstěosmičkou jedeme teprve druhý závod, navíc jsem měl před Valaškou rok a půl dlouhou pauzu, takže se stále rozkoukávám. Ale jinak byla Šumava úžasná, hlavně šotolinové úseky byly super,“ popsal své dojmy David Štefan.
Vítězství ve třídě R2 vybojoval zkušený Dominik Brož, který den po ukončení soutěže oslavil své pětadvacáté narozeniny. Dárek v podobě prvního místa si nadělil zcela jednoznačným výkonem. „Ono se to možná zdá jako jednoznačné vítězství, ale Šumava byla velmi obtížná. Ostatně jako vždy. Ale s Petrem jsme si víkend parádně užili. Překvapily mě pěkné šotolinové úseky. Nezpevněný povrch mám moc rád, jel jsem na něm už několikrát v zahraničí. Takže za nás náročný, ale skvělý víkend,“ komentoval průběh soutěže turnovský jezdec.
„Jsem rád, že se po dlouhé pauze můžeme vrátit přímo do terénu a stát opět po boku organizátorů Peugeot Rally Cupu. Je třeba si uvědomit, že právě během závodů se ověřuje funkčnost komponent vozů i novinek ve světě bezpečnostních prvků. A to je pokrok, z něhož pak v běžném provozu profitujeme my všichni. Přeji závodníkům mnoho úspěchů v nové sezóně a organizátorům, aby se všechny plánované akce uskutečnily s co nejmenšími omezeními,“ prohlásil Aleksander Raczynski, generální ředitel GEFCO Česko, Slovensko a Maďarsko, jakožto zástupce hlavního partnera Peugeot Rally Cupu CZ.
Následujícím podnikem pátého ročníku Peugeot Rally Cup bude 18. – 19. června 2021 Agrotec Petronas Rally Hustopeče.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.