Sedm posádek Peugeot Rally Cupu odstartovalo na Rallye Šumava do páté sezóny tohoto seriálu. Dva nové speciály Peugeot 208 Rally4 doplnilo pět vozů R2, další účastníci se do cupu přidají v průběhu sezóny. Body a odměny se tentokrát rozdělují ve dvou třídách a seriál je otevřen i pro zahraniční účastníky.
Podle papírových předpokladů nastoupila do závodu s velikým nasazením posádka René Dohnal – Roman Švec a usadila se na čele třídy Rally4. Tato dvojice nebojovala pouze o umístění v cupu, ale také ve třídě 5 a v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou, kde držela tempo se speciálem Super1600 Jana Dohnala. René Dohnal zvítězil v cupu, ve třídě 5, ve skupině 2WD skončil druhý a v absolutním pořadí mu patří skvělé 15. místo. „Šumavu považuji za jednu z nejnáročnějších soutěží u nás a letošní ročník mi to opět potvrdil. Pořadatelé připravili několik nových tratí, takže jsme netušili, co nás bude čekat. O to větším překvapením byly šotolinové úseky, pro nás velmi hodnotné. V úvodu jsem měl pár krizovek, ale po první sekci jsme vedli dvoukolky. Na pátém testu nás potrápil interkom, Romana jsem skoro neslyšel. Pak jsem si vyrobil problém s jedním větším katem, kde jsem udělal defekt a poškodil ráfek. I přesto jsme zajeli první etapu ve slušném tempu. Věděl jsem, že nedělní obávaný Koráb bude sedět Honzovi, nakonec nás ale zastavila červená vlajka. Přijeli jsme k velké ráně Jardy Pešla a pomáhali posádce z auta. Nebylo to nic příjemného, pochopitelně nás to trochu rozhodilo. Na Honzu jsem v té chvíli ztrácel asi pět vteřin. Chtěl jsem ještě zabojovat, ale chyboval jsem v jedné odbočce a poškodil nárazník. Byla to celkem rána a vypadl jsem z tempa, protože jsem hlídal teplotu vody. Bál jsem se o chladič, ale naštěstí to vydržel. Takže suma sumárum, základ z Valašky byl pro nás dobrý a s výkonem na Šumavě jsem velmi spokojený,“ zhodnotil svůj výkon René Dohnal.
„Pracuji v Anglii a letos do Česka létám jen na závody. Stejně tak tomu bylo i na Šumavě. Tentokrát to ale bylo hodně na kvap. Nechtěl jsem Rendu stresovat, ale věděl jsem, že mi letadlo zpátky letí necelé čtyři hodiny po cíli závodu. To jsem ale netušil, že se zdržíme předáváním pohárů. Takže po cílové rampě jsem si od Rendy půjčil deodorant, kterým jsem se osprchoval, a spěchal do Prahy na letiště. Následoval přestup ve Frankfurtu, let do Londýna, a pak ještě čtyři hodiny autem do Manchesteru. Měl jsem toho fakt dost. Chtěl bych poděkovat pořadatelům, za skvěle připravený podnik, a to v době, která motorsportu vůbec nepřeje. Díky také organizátorům cupu za pátý ročník seriálu Peugeot Rally Cup a velké poděkování patří Rendovi za to, jak skvěle Šumavu zajel,“ doplnil Roman Švec.
Druhou posádkou v cíli s vozem Peugeot 208 Rally4 byl David Štefan s Ondřejem Vichtorou. „S Peugeotem se stále učím. Je to velmi agilní vůz a často se mi v něm stává, že si ani neuvědomuji jeho rychlost. Pochopitelně pak občas řeším krizovky, což se nám nevyhnulo ani na Šumavě. Nejdříve jsem upekl brzdy a nedobrzdil jedno odbočení. V předposlední zatáčce poslední erzety jsem si ještě stihnul udělat výlet do pole. S dvěstěosmičkou jedeme teprve druhý závod, navíc jsem měl před Valaškou rok a půl dlouhou pauzu, takže se stále rozkoukávám. Ale jinak byla Šumava úžasná, hlavně šotolinové úseky byly super,“ popsal své dojmy David Štefan.
Vítězství ve třídě R2 vybojoval zkušený Dominik Brož, který den po ukončení soutěže oslavil své pětadvacáté narozeniny. Dárek v podobě prvního místa si nadělil zcela jednoznačným výkonem. „Ono se to možná zdá jako jednoznačné vítězství, ale Šumava byla velmi obtížná. Ostatně jako vždy. Ale s Petrem jsme si víkend parádně užili. Překvapily mě pěkné šotolinové úseky. Nezpevněný povrch mám moc rád, jel jsem na něm už několikrát v zahraničí. Takže za nás náročný, ale skvělý víkend,“ komentoval průběh soutěže turnovský jezdec.
„Jsem rád, že se po dlouhé pauze můžeme vrátit přímo do terénu a stát opět po boku organizátorů Peugeot Rally Cupu. Je třeba si uvědomit, že právě během závodů se ověřuje funkčnost komponent vozů i novinek ve světě bezpečnostních prvků. A to je pokrok, z něhož pak v běžném provozu profitujeme my všichni. Přeji závodníkům mnoho úspěchů v nové sezóně a organizátorům, aby se všechny plánované akce uskutečnily s co nejmenšími omezeními,“ prohlásil Aleksander Raczynski, generální ředitel GEFCO Česko, Slovensko a Maďarsko, jakožto zástupce hlavního partnera Peugeot Rally Cupu CZ.
Následujícím podnikem pátého ročníku Peugeot Rally Cup bude 18. – 19. června 2021 Agrotec Petronas Rally Hustopeče.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.