Tým Orsák Rallysport se soustředí především na seriál mistrovství Evropy, ale nechyběl ani při zahájení domácí sezony. Při Valašské rally nasadil tři mladé nadějné jezdce. S Fordem Fiestou Rally2 startoval Erik Cais, za volanty Fiesty Rally4 usedli Ir William Creighton a Daniel Polášek. Trojice juniorů dojela úspěšně až do cíle. Zdravotně indisponovaný Cais odsadil 5. místo v celkové klasifikaci, Creighton skončil těsně druhý ve třídě RC4 a Polášek bral navzdory havárii na RZ 6 stříbro ve třídě 6.
Posádka Erik Cais - Jindřiška Žáková zahájila soutěžní sezonu v Itálii a start ve Valašském Meziříčí byl dalším přípravným krokem k opožděnému evropskému šampionátu. 21letý fryštácký mladík se však stále potýkal s následky prodělaného koronavirového onemocnění a jeho výkon tím byl negativně ovlivněn. Erik šel po absolvování první etapy okamžitě na hotel, vzal si léky a druhý den mu bylo líp. To dokazovaly i výsledky nedělní často soutěže. Erik Cais zajel na obou závěrečných vložkách časy v první trojce a probojoval se až na pátou příčku absolutní klasifikace. V rámci druhé etapy patřila posádce Yacco ACCR týmu v rámci mistrovství ČR bronzové umístění.
K dalším plánovaným startům Erika řekl šéf týmu Jaroslav Orsák: „Erik se minulý týden ve středu a ve čtvrtek podrobil komplexnímu lékařskému vyšetření v Krajské nemocnici Tomáše Bati ve Zlíně. Výsledky prokázaly zdravotní problémy související s těžším post-covidovým syndromem. Podstoupí 14denní injekční terapii a musí dodržet klidový režim. Důrazně byl Erikovi lékařem zakázán start na Rally SanRemo a nedoporučen start na MS v Chorvatsku. Zdraví Erika je pro nás na prvním místě a rozhodnutí lékaře budeme plně respektovat. Pokud rekonvalescence bude bez komplikací, tak dalším startem by podle plánu byla šotolinová Rally Azory.“
Miroslav Cais dodává: „Rád bych se vyjádřil k tomu, proč jsme Erika nechali jet. Víte, tito kluci, kteří jezdí sjezdy horských kol, mají práh bolesti posunutý prostě jinde a v sobě zakořeněnou obrovskou bojovnost. Přijde mi, že ostatní sporty jsou proti DH (Down Hill) v podstatě salónní záležitostí. Samozřejmě jsme po 2. RZ tuto možnost s Erikem probírali, ale on rezolutně odmítl vzdát závod. Sami jste viděli, že druhý den se cítil lépe. A ve druhé etapě dojel celkově na 4. místě a třetí v českém mistráku. Dnes už s odstupem času všichni víme, že jsme měli přerušit závod. Je to pro nás ponaučení. Rádi bychom všichni z týmu apelovali na všechny lidi, ať se chrání, protože Covid-19 opravdu není žádná chřipečka. Sami teď vidíme, co dokáže udělat se zdravým mladým trénovaným sportovcem.“
V týmu Orsák Rallysport hostoval účastník letošního JWRC William Creighton, který využil Valašskou rally k přípravě na soutěž mistrovství světa v Chorvatsku. Posádka Creighton – Regan předvedla za volantem Fiesty Rally4 velmi vyrovnaný výkon a celou soutěž patřila k nejrychlejším s vozy s jednou poháněnou nápravou. Nakonec jim k vítězství v nabité třídě RC4 chybělo pouhých 5 sekund. „V České republice jsem byl poprvé a moc se mi tady líbilo,“ usmíval se irský talentovaný mladík. „Startovalo množství vozů Rally2 a Rally4 a panovala velká konkurence. Od startu až do cíle jsem sváděl skvělý souboj s René Dohnalem. Tratě byly náročné, střídaly se úzké rychlé sekce s technickými úseky. Nejnáročnější byla RZ Poličná, kde to extrémně klouzalo, a nebyl žádný prostor pro chyby. Připadal jsem si jako doma v Irsku!“
„Start na Valašské rally pro mě byl velmi dobrou přípravou před Rally Croatia. Především jsem se sžil s Fiestou Rally4 a nasbíral spoustu cenných zkušeností. I když tratě nejsou úplně stejné jako v Chorvatsku, byla to skvělá příležitost zahájit sezonu. Spolupráce s týmem Orsák Rallysport byla výborná. Jaroslav, Filip i všichni mechanici jsou opravdovými profesionály a cítil jsem se v týmu jako doma. Musím poděkovat i Erikovi Caisovi a Danovi Poláškovi za přivítání v týmu a pomoc při výměně defektu během seznamovacích jízd. Celá rally byla výborně zorganizovaná a doufám, že se budoucnu na české tratě vrátím.“
Daniel Polášek, který letos absolvuje juniorský evropský šampionát, si Fiestu Rally4 osahal už při premiéře v Rakousku. Díky tomu byl slušně rozjetý a sobotní etapa mu vyšla perfektně. 21letý mladík vedl třídu 6 a celkově se držel těsně za hranicí první dvacítky. Druhý den všal přišla chyba na obávaném lesním úseku RZ Poličná a několikaminutová ztráta. „Na startu vložky jsme museli čekat a vychladly nám gumy,“ vysvětluje Polášek. „Na cestě bylo plno štěrku, na kterém jsme uklouzli a skončili v příkopě. Fiestu se nám podařilo vytáhnout, ale měla silně poškozený předek a ztratila výkon. Následující RZ Bystřičku jsme absolvovali bez turba, celkem jsme ztratili asi 4 minuty, ale naštěstí jsme dojeli až do servisu. Mechanici týmu Orsák Rallysport dokázali během 30 minut vyměnit nárazník, chladič i intercooler a auto bylo opět v pořádku.“
„Z fiesty jsem nadšený. Je rychlá a funguje naprosto spolehlivě. Zatím ještě stále sbíráme data a zkušenosti. Byl jsem zvyklý na auto s atmosférickým motorem a musel jsem změnit svůj jezdecký styl. Už se těšíme na další start, kterým by měla být po přesunutí Kopné úvodní soutěž polského mistrovství ve Swidnici.“
„Musím poděkovat všem pořadatelům Valašské rally, že dokázali i v těchto těžkých dobách uspořádat plnohodnotnou soutěž,“ vzal si na závěr slovo Jaroslav Orsák. „Všichni účastníci rally se chovali zodpovědně a dokázali, že pokud budeme táhnout za jeden provaz, můžeme dál závodit.“
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.