Přesně 50 let uplyne v letošním roce od založení Rallye Český Krumlov. Jubileum tradiční jihočeské automobilové soutěže bychom za běžné situace slavili nejen na tratích rychlostních zkoušek, ale hlavně v magických kulisách pod hradbami zámku. Jenže…
Pořadatelé míní, koronavirus mění. Vývoj epidemie není tak příznivý, jak mnozí předpokládali, a všemožné restrikce se budou uvolňovat velice pomalu. Ač bychom výjimku Ministerstva zdravotnictví pro konání akce v květnovém termínu s největší pravděpodobností dostali, sterilní závody bez atmosféry pořádat nechceme.
Součástí programu českokrumlovské rallye v posledních letech bývalo setkání jezdců a fanoušků na letním parketu v Holkově, erzeta a servis na výstavišti, hojně navštěvované přeskupení v kaplických ulicích nebo večerní vyhlášení vítězů na rampě v centru města UNESCO. Tradiční divácká místa ve Svatém Janu, Malontech či Soběnově snad není třeba žádnému z příznivců představovat.
Dokážete si představit většinu toho zrušit a odjet Rallye Český Krumlov za zavřenými dveřmi? My ne! Přesto chceme soutěž v letošním roce zorganizovat.
Letní měsíce jsou kvůli návalu návštěvníků do turisticky frekventovaných jižních Čech pro pořádání naší rallye tabu, řešením je tedy přesunutí soutěže do některého z podzimních termínů. Změna kalendáře nyní závisí na výsledcích jednání s Autoklubem ČR.
Děkujeme všem a těšíme se na viděnou s diváky i soutěžními týmy na podzim 2021!
Organizační tým Rallye Český Krumlov
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?