39. KOWAX Valašská rally ValMez 2021 je zase blíže své realizaci v původním termínu 26. – 28. března 2021. Důvodem této pozitivní informace je udělení výjimky Ministerstvem zdravotnictví ČR a souhlas s pořádáním akce mezinárodního významu (seriál European Rally Trophy – Central, šampionát CEZ a MČR v rally).
V následujících řádcích přinášíme výňatek rozhodnutí, které řadu neznámých osvětluje:
a) Ukládá se povinnost všem osobám přítomným v době konání sportovní akce v areálu konání této akce potvrdit nepřítomnost klinických známek infekčního onemocnění prostřednictvím „self reporting“ formuláře. Tento formulář bude pro účely případné kontroly ze strany orgánů ochrany veřejného zdraví k dispozici u lékaře v případě soutěžících a realizačního týmu, či u osoby pověřené organizátorem v případě ostatních osob přítomných v areálu konání sportovní akce.
b) Všichni závodníci, členové týmu, činovníci a komisaři (dále jen „povinná osoba“) jsou povinni absolvovat vyšetření na přítomnost viru SARS-CoV-2 metodou RT-PCR před soutěží. Výsledek tohoto testu musí být k dispozici nejpozději před vstupem povinné osoby do areálu konáni sportovní akce, a nesmí být v době zahájení sportovní akce starší 48 hod. od odběru biologického vzorku. Vzhledem k definici začátku rally platnými SPR 2021 musí tento odběr být proveden počínaje 23. březnem 2021 (úterý) časem 8:01 hod. (tedy ne starší!). Tato povinnost se nevztahuje na povinné osoby, které prokazatelně prodělaly onemocnění COVID-19, nemají klinické známky onemocnění COVID-19, absolvovaly podle platných mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví izolaci ve stanoveném rozsahu z důvodu pozitivního výsledku RT-PCR testu a od prvního pozitivního výsledku RT-PCR testu neuplynulo více než 90 dní.
c) V případě, že u povinné osoby, která absolvovala vyšetření přítomnosti viru SARS-CoV-2 metodou RT-PCR, je výsledek tohoto vyšetření pozitivní a jedná se o osobu, která prokazatelně prodělala onemocnění COVID-19 a absolvovala podle platných mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví izolaci z důvodu pozitivního PCR testu ve stanoveném rozsahu, může se tato osoba sportovní akce účastnit pouze v případě, že od prvního pozitivního výsledku RT-PCR neuplynulo více než 90 dní a tato osoba nemá klinické známky onemocnění COVID-19. V případě, že uplynulo od prvního pozitivního výsledku RT-PCR testu více než 90 dnů, osoba se sportovní akce nezúčastní a bude izolována do doby rozhodnutí místně příslušného orgánu ochrany veřejného zdraví o dalším postupu.
d) Organizátor zajistí nošení prostředků k ochraně dýchacích cest v areálu sportovní akce. Tato povinnost se nevztahuje na posádku soutěžního vozu na trati rychlostní zkoušky. K ochraně dýchacích cest bude použit respirátor minimálně třídy FFP2 nebo KN95.
e) Organizátor zajistí nepřítomnost diváků v areálu po dobu konání sportovní akce.
f) Doprava, ubytování a stravování bude zajištěno odděleně za dodržení platných opatření.
Z této výjimky tedy vyplývá zásadní informace, že se soutěž oficiálně uskuteční bez diváků a všichni účastníci budou muset předložit prohlášení o absolvování PCR testu, který nebude starší více než 48 hodin od začátku soutěže.
„Z výše uvedeného tedy vyplývá, že k účasti na letošní Valašce budu nutné PCR testy. Je mi jasné, že tyto testy budou určitou komplikací časovou i finanční pro nás pořadatele i pro účastníky. Ale věřím, že při účasti týmu v počtu šesti osob je částka cca 9 tisíc korun pro posádky akceptovatelná. U posádek nižších objemových tříd jsme startovné nastavili ve výši běžné spíše pro jednodenní závody, a tak při týmové účasti 2+2 se posádky i přes tyto testy stále mohou svézt za rozumných finančních podmínek,“ věří předseda organizačního výboru 39. KOWAX Valašské rally ValMez Jaromír Tomaštík.
V místě soutěže se snažíme vyjednat prostor pro realizaci PCR testů, ale všem (zejména členům týmů) doporučujeme, aby spíše počítali s tím, že si je budou muset zajistit nejlépe v místě trvalého bydliště. Přece jen kapacity v oblasti jsou omezené, ať se vyhneme případným komplikacím.
Podoba prohlášení („self reporting“) se také objeví v nejbližších dnech na webu v sekci „Soutěžící“. S přihlášenými posádkami budeme průběžně elektronicky komunikovat a řešit jednotlivé technické záležitosti.
Vzhledem k této situaci posouváme uzávěrku přihlášek dle článku 3. ZU ze dne 11. března na den 16. března 2021 (o půlnoci), s platbou startovného dle článku 4.2 ZU nejpozději s datem 22. března 2021. Odkaz na přihlášku je rovněž dostupný v sekci „Soutěžící“.
„Prosím tímto posádky, pokud mají zájem na Valašce startovat, o bezodkladné vyplnění elektronické přihlášky tak, abychom byli schopni co nejdříve pracovat aspoň s přibližným počtem startujících a členů týmů. Přihlašování posádek na poslední chvíli bylo v loňském ročníku velkým problémem, který ve svém důsledku zkomplikoval naši práci na hygienických opatřeních. V tuto chvíli jsme ještě nepřeskákali všechny překážky, nicméně věřím, že ty největší máme již za sebou. Věřím, že podle hesla, štěstí přeje připraveným se nám, posádkám i všem zúčastněným podaří letošní Valašku uskutečnit,“ uzavírá výčet aktuální situace Jaromír Tomaštík.
Informačním kanálem 39. KOWAX Valašské rally ValMez 2021 je postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
39. KOWAX Valašská rally ValMez 2021, tiskový servis
Text: Tomáš Plachý
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.