39. KOWAX Valašská rally ValMez 2021 je zase blíže své realizaci v původním termínu 26. – 28. března 2021. Důvodem této pozitivní informace je udělení výjimky Ministerstvem zdravotnictví ČR a souhlas s pořádáním akce mezinárodního významu (seriál European Rally Trophy – Central, šampionát CEZ a MČR v rally).
V následujících řádcích přinášíme výňatek rozhodnutí, které řadu neznámých osvětluje:
a) Ukládá se povinnost všem osobám přítomným v době konání sportovní akce v areálu konání této akce potvrdit nepřítomnost klinických známek infekčního onemocnění prostřednictvím „self reporting“ formuláře. Tento formulář bude pro účely případné kontroly ze strany orgánů ochrany veřejného zdraví k dispozici u lékaře v případě soutěžících a realizačního týmu, či u osoby pověřené organizátorem v případě ostatních osob přítomných v areálu konání sportovní akce.
b) Všichni závodníci, členové týmu, činovníci a komisaři (dále jen „povinná osoba“) jsou povinni absolvovat vyšetření na přítomnost viru SARS-CoV-2 metodou RT-PCR před soutěží. Výsledek tohoto testu musí být k dispozici nejpozději před vstupem povinné osoby do areálu konáni sportovní akce, a nesmí být v době zahájení sportovní akce starší 48 hod. od odběru biologického vzorku. Vzhledem k definici začátku rally platnými SPR 2021 musí tento odběr být proveden počínaje 23. březnem 2021 (úterý) časem 8:01 hod. (tedy ne starší!). Tato povinnost se nevztahuje na povinné osoby, které prokazatelně prodělaly onemocnění COVID-19, nemají klinické známky onemocnění COVID-19, absolvovaly podle platných mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví izolaci ve stanoveném rozsahu z důvodu pozitivního výsledku RT-PCR testu a od prvního pozitivního výsledku RT-PCR testu neuplynulo více než 90 dní.
c) V případě, že u povinné osoby, která absolvovala vyšetření přítomnosti viru SARS-CoV-2 metodou RT-PCR, je výsledek tohoto vyšetření pozitivní a jedná se o osobu, která prokazatelně prodělala onemocnění COVID-19 a absolvovala podle platných mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví izolaci z důvodu pozitivního PCR testu ve stanoveném rozsahu, může se tato osoba sportovní akce účastnit pouze v případě, že od prvního pozitivního výsledku RT-PCR neuplynulo více než 90 dní a tato osoba nemá klinické známky onemocnění COVID-19. V případě, že uplynulo od prvního pozitivního výsledku RT-PCR testu více než 90 dnů, osoba se sportovní akce nezúčastní a bude izolována do doby rozhodnutí místně příslušného orgánu ochrany veřejného zdraví o dalším postupu.
d) Organizátor zajistí nošení prostředků k ochraně dýchacích cest v areálu sportovní akce. Tato povinnost se nevztahuje na posádku soutěžního vozu na trati rychlostní zkoušky. K ochraně dýchacích cest bude použit respirátor minimálně třídy FFP2 nebo KN95.
e) Organizátor zajistí nepřítomnost diváků v areálu po dobu konání sportovní akce.
f) Doprava, ubytování a stravování bude zajištěno odděleně za dodržení platných opatření.
Z této výjimky tedy vyplývá zásadní informace, že se soutěž oficiálně uskuteční bez diváků a všichni účastníci budou muset předložit prohlášení o absolvování PCR testu, který nebude starší více než 48 hodin od začátku soutěže.
„Z výše uvedeného tedy vyplývá, že k účasti na letošní Valašce budu nutné PCR testy. Je mi jasné, že tyto testy budou určitou komplikací časovou i finanční pro nás pořadatele i pro účastníky. Ale věřím, že při účasti týmu v počtu šesti osob je částka cca 9 tisíc korun pro posádky akceptovatelná. U posádek nižších objemových tříd jsme startovné nastavili ve výši běžné spíše pro jednodenní závody, a tak při týmové účasti 2+2 se posádky i přes tyto testy stále mohou svézt za rozumných finančních podmínek,“ věří předseda organizačního výboru 39. KOWAX Valašské rally ValMez Jaromír Tomaštík.
V místě soutěže se snažíme vyjednat prostor pro realizaci PCR testů, ale všem (zejména členům týmů) doporučujeme, aby spíše počítali s tím, že si je budou muset zajistit nejlépe v místě trvalého bydliště. Přece jen kapacity v oblasti jsou omezené, ať se vyhneme případným komplikacím.
Podoba prohlášení („self reporting“) se také objeví v nejbližších dnech na webu v sekci „Soutěžící“. S přihlášenými posádkami budeme průběžně elektronicky komunikovat a řešit jednotlivé technické záležitosti.
Vzhledem k této situaci posouváme uzávěrku přihlášek dle článku 3. ZU ze dne 11. března na den 16. března 2021 (o půlnoci), s platbou startovného dle článku 4.2 ZU nejpozději s datem 22. března 2021. Odkaz na přihlášku je rovněž dostupný v sekci „Soutěžící“.
„Prosím tímto posádky, pokud mají zájem na Valašce startovat, o bezodkladné vyplnění elektronické přihlášky tak, abychom byli schopni co nejdříve pracovat aspoň s přibližným počtem startujících a členů týmů. Přihlašování posádek na poslední chvíli bylo v loňském ročníku velkým problémem, který ve svém důsledku zkomplikoval naši práci na hygienických opatřeních. V tuto chvíli jsme ještě nepřeskákali všechny překážky, nicméně věřím, že ty největší máme již za sebou. Věřím, že podle hesla, štěstí přeje připraveným se nám, posádkám i všem zúčastněným podaří letošní Valašku uskutečnit,“ uzavírá výčet aktuální situace Jaromír Tomaštík.
Informačním kanálem 39. KOWAX Valašské rally ValMez 2021 je postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
39. KOWAX Valašská rally ValMez 2021, tiskový servis
Text: Tomáš Plachý
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.