Silverstone: Tým MenX vyhrál zrádný závod

Enge/Pergl
Enge/Pergl, foto: MENX Team
ar1 14. srpna 2005 13:44
Sdílej:

Jezdci týmu MenX Peter Kox, Robert Pergl a Jarek Janiš podali v proměnlivých podmínkách závodu v Silverstone excelentní výkony...

a v kombinaci s perfektním výkonem Ferrari 550 Maranello a pneumatik Michelin získali přesvědčivé vítězství třídy GT1. Celý závodní víkend v Silverstone byl pro všechny účastníky hodně náročný, protože v pátek byly na programu čtyři tréninky, kvalifikace a závod byly na programu v sobotu. Tým se první den jízd věnoval práci na nastavení vozu, které se průběžně zlepšovalo. V kvalifikaci usednul do vozu Peter Kox a zajel třetí čas i přesto, že tým zvolil pneumatiku, která byla považována za odolnější pro závod.
Samotný závod byl nakonec velmi obtížný a zároveň vzrušující, protože všechny týmy musely reagovat na změny proslulého anglického počasí. To se postaralo o to, že jezdci za maximálně povolených šest hodin nemohli stihnout absolvovat celých 1000 km. Všechny čtyři tréninky i kvalifikace se odjely na suché trati, před startem závodu se však rozpršelo. Obloha měnila v průběhu prvních čtyř hodin intenzitu dešťových kapek a na trať byl mnohokrát povolán kvůli nehodám nebo příliš nebezpečným podmínkám zpomalovací vůz. Peter Kox, který rozjížděl závod, odvedl úžasný výkon a vyhnul se problémům. Holandský jezdec předal po třech a půl hodinách vůz Robertu Perglovi na první pozici a český jezdec dokázal kontrolovat soupeře, správně reagoval na vývoj situace a zvyšoval náskok. Stejně jako v Monze finišoval Jarek Janiš. Dvaadvacetiletý jezdec opět ukázal pevné nervy, přesně dodržel plánovanou taktiku a na hodně pomalu osychající trati projel v deset hodin večer cílem jako první vůz třídy GT1. Tým si navíc připsal podruhé v řadě nejrychlejší kolo závodu třídy GT1, tentokrát byl jeho autorem Peter Kox. Pro tým, který do závodů sportovních vozů vstoupil v roce 2003 s vozem Ferrari 360 Modeny N-GT a letos jede prvním rokem ve třídě GT1 s vozem Ferrari 550 Maranello společnosti Care Racing, je to první vítězství v závodech GT. Mladý český tým dokázal, že je schopný úspěšně závodit se zavedenými týmy – vítězství získal v teprve třetím závodu sezony.
Peter Kox: „Byl to opravdu těžký, ale zároveň velmi úspěšný víkend, protože jsem tady v Silverstone zkompletoval po předchozích triumfech s McLarenem GTR a Astonem Martinem můj GT triple. Toto vítězství je pro mě hodně speciální – právě tady jsem před několika lety provedl první testy tohoto vozu a zároveň jsem v něm seděl i při prvním triumfu v Rakousku. Nicméně doufám, že to není mé poslední vítězství s tímto vozem. V průběhu závodu byly velmi obtížné podmínky, několikrát jsem dokonce chytil aquaplaning i při jízdě za zpomalovacím vozem.“ Robert Pergl: „Z tohoto výsledku mám obrovskou radost. Je to fantastický výsledek pro tým i celý český motoristický sport. Také mě hodně potěšil můj vlastní výkon, protože jsem dokázal jezdit stejné časy jako ostatní, ačkoliv jsem nejel úplně na maximum, protože jsme nechtěli přehnaně riskovat. Nyní si užijeme vítězství.“ Jarek Janiš: „Je to jednoduché – byl to pro nás skvělý víkend. V trénincích jsem dostal ve voze větší prostor než v Monze a to mi pomohlo, abych mu více porozuměl. Má jízda byla dobrý, zpočátku jsem se snažil zvýšit náskok na soupeře a po poslední zastávce jsem už jenom kroužil do cíle. Úplně na konci už začínala být trať pro mokré pneumatiky příliš suchá, ale bylo to OK, jenom jsem musel být opatrný a nepřehřát je.“
Ivo Horn, technický ředitel: „Celý tým podal skvělý výkon. Vůz jel po celý závod bez problémů a všichni tři jezdci neudělali zrádných podmínek jedinou chybu. Také jsme dokázali zvolit správnou strategii, kterou jsme přizpůsobovali situaci na trati. Pneumatiky Michelin vydržely neuvěřitelně dlouho, vůz jel velmi dobře, jezdci byli rychlí a vyrovnaní a na naší straně bylo i štěstí, takže jsme měli všechny ingredience pro úspěch.“ Výsledky závodu, třída GT1 1. P. Kox, R. Pergl, J. Janis Ferrari 550 Maranello 143 kol
2. Ch. Bouchut, A. Vasiljev Ferrari 550 Maranello 142 kol 3. W. Kaufmann, M. Tiemann Porsche 996 Bi-turbo 141 kol 4. D. Turner, M. Goosens, N. Fomenko Aston Martin DBR 9 138 kol 5. M. Cressoni, M. Malucelli, M. Ramos Ferrari 550 Maranello 138 kol 6. M. Bartyan, C. Pescatori, T. Seiler Ferrari 550 Maranello 135 kol 7. J. Papolia, D. Somereau, Y. Clairy Chrysler Viper GT5/R 127 kol
8. R. Cole, R. Hooker, C. Lockie Saleen S7R 108 kol BPA Sport marketing, a.s.
Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.