Silverstone: Tým MenX vyhrál zrádný závod

Enge/Pergl
Enge/Pergl, foto: MENX Team
ar1 14. srpna 2005 13:44
Sdílej:

Jezdci týmu MenX Peter Kox, Robert Pergl a Jarek Janiš podali v proměnlivých podmínkách závodu v Silverstone excelentní výkony...

a v kombinaci s perfektním výkonem Ferrari 550 Maranello a pneumatik Michelin získali přesvědčivé vítězství třídy GT1. Celý závodní víkend v Silverstone byl pro všechny účastníky hodně náročný, protože v pátek byly na programu čtyři tréninky, kvalifikace a závod byly na programu v sobotu. Tým se první den jízd věnoval práci na nastavení vozu, které se průběžně zlepšovalo. V kvalifikaci usednul do vozu Peter Kox a zajel třetí čas i přesto, že tým zvolil pneumatiku, která byla považována za odolnější pro závod. Samotný závod byl nakonec velmi obtížný a zároveň vzrušující, protože všechny týmy musely reagovat na změny proslulého anglického počasí. To se postaralo o to, že jezdci za maximálně povolených šest hodin nemohli stihnout absolvovat celých 1000 km. Všechny čtyři tréninky i kvalifikace se odjely na suché trati, před startem závodu se však rozpršelo. Obloha měnila v průběhu prvních čtyř hodin intenzitu dešťových kapek a na trať byl mnohokrát povolán kvůli nehodám nebo příliš nebezpečným podmínkám zpomalovací vůz. Peter Kox, který rozjížděl závod, odvedl úžasný výkon a vyhnul se problémům. Holandský jezdec předal po třech a půl hodinách vůz Robertu Perglovi na první pozici a český jezdec dokázal kontrolovat soupeře, správně reagoval na vývoj situace a zvyšoval náskok. Stejně jako v Monze finišoval Jarek Janiš. Dvaadvacetiletý jezdec opět ukázal pevné nervy, přesně dodržel plánovanou taktiku a na hodně pomalu osychající trati projel v deset hodin večer cílem jako první vůz třídy GT1. Tým si navíc připsal podruhé v řadě nejrychlejší kolo závodu třídy GT1, tentokrát byl jeho autorem Peter Kox. Pro tým, který do závodů sportovních vozů vstoupil v roce 2003 s vozem Ferrari 360 Modeny N-GT a letos jede prvním rokem ve třídě GT1 s vozem Ferrari 550 Maranello společnosti Care Racing, je to první vítězství v závodech GT. Mladý český tým dokázal, že je schopný úspěšně závodit se zavedenými týmy – vítězství získal v teprve třetím závodu sezony. Peter Kox: „Byl to opravdu těžký, ale zároveň velmi úspěšný víkend, protože jsem tady v Silverstone zkompletoval po předchozích triumfech s McLarenem GTR a Astonem Martinem můj GT triple. Toto vítězství je pro mě hodně speciální – právě tady jsem před několika lety provedl první testy tohoto vozu a zároveň jsem v něm seděl i při prvním triumfu v Rakousku. Nicméně doufám, že to není mé poslední vítězství s tímto vozem. V průběhu závodu byly velmi obtížné podmínky, několikrát jsem dokonce chytil aquaplaning i při jízdě za zpomalovacím vozem.“ Robert Pergl: „Z tohoto výsledku mám obrovskou radost. Je to fantastický výsledek pro tým i celý český motoristický sport. Také mě hodně potěšil můj vlastní výkon, protože jsem dokázal jezdit stejné časy jako ostatní, ačkoliv jsem nejel úplně na maximum, protože jsme nechtěli přehnaně riskovat. Nyní si užijeme vítězství.“ Jarek Janiš: „Je to jednoduché – byl to pro nás skvělý víkend. V trénincích jsem dostal ve voze větší prostor než v Monze a to mi pomohlo, abych mu více porozuměl. Má jízda byla dobrý, zpočátku jsem se snažil zvýšit náskok na soupeře a po poslední zastávce jsem už jenom kroužil do cíle. Úplně na konci už začínala být trať pro mokré pneumatiky příliš suchá, ale bylo to OK, jenom jsem musel být opatrný a nepřehřát je.“ Ivo Horn, technický ředitel: „Celý tým podal skvělý výkon. Vůz jel po celý závod bez problémů a všichni tři jezdci neudělali zrádných podmínek jedinou chybu. Také jsme dokázali zvolit správnou strategii, kterou jsme přizpůsobovali situaci na trati. Pneumatiky Michelin vydržely neuvěřitelně dlouho, vůz jel velmi dobře, jezdci byli rychlí a vyrovnaní a na naší straně bylo i štěstí, takže jsme měli všechny ingredience pro úspěch.“ Výsledky závodu, třída GT1 1. P. Kox, R. Pergl, J. Janis Ferrari 550 Maranello 143 kol 2. Ch. Bouchut, A. Vasiljev Ferrari 550 Maranello 142 kol 3. W. Kaufmann, M. Tiemann Porsche 996 Bi-turbo 141 kol 4. D. Turner, M. Goosens, N. Fomenko Aston Martin DBR 9 138 kol 5. M. Cressoni, M. Malucelli, M. Ramos Ferrari 550 Maranello 138 kol 6. M. Bartyan, C. Pescatori, T. Seiler Ferrari 550 Maranello 135 kol 7. J. Papolia, D. Somereau, Y. Clairy Chrysler Viper GT5/R 127 kol 8. R. Cole, R. Hooker, C. Lockie Saleen S7R 108 kol BPA Sport marketing, a.s.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.