V letošní sezoně podpůrná posádka stáje ADT Champion využila problémů týmových kolegů.
Po startu udržel vedení Wallace s Lolou týmu Dyson Racing, ale díky brzkým technickým potížím ho už ve druhé zatáčce předjel Lehto s Audi R8 a následně i Pirro s druhým vozem stáje ADT Champion. Ten měl předtím kontakt s Lolou, kterou pilotoval Leitzinger. Ten sice v závodě setrval, ale propadl se až na konec startovního pole.
Už se zdálo, že vedoucí posádce průběžného pořadí nezabrání nic v zisku dalšího vítězství, když došlo při výjezdu Wernera ke kolizi se slabším vozem Corvette týmu Pacific Coast. Figge ze závodu odstoupil, ale Werner dovezl Audi do boxů, kde ho mechanici po malé opravě poslali zpět do závodu. Ztráta kola ale již byla velká.
Figge prohlásil: „Když vyjíždím z boxů, musím se dívat, zda neohrozím někoho na dráze, on jen vyjel a praštil do mně.“ Werner oponuje: „Vyjížděl jsem po normální stopě a byla tam spousta místa. Nevím proč to do mne napálil. Něco takového jsem v životě neviděl.“ Německý jezdec alespoň zajel nejrychlejší čas závodu.
Druhý Wallace s Dysonem byli zklamaní. „Je to škoda, vůz měl na vítězství, bohužel nás od začátku trápilo palivové čerpadlo.“
Třída GT1 opět patřila vozům továrního týmu Chevrolet, rychlejší byli Fellows a O'Connell.
Na start závodu se postavilo pouze 24 vozů.
Sears Point, výsledné pořadí: 1. P1 F.Biela, E.Pirro / Audi R8 111 2. P1 C.Dyson, A.Wallace / Lola EX257 AER 111 3. P1 JJ Lehto, M.Werner / Audi R8 110 4. P2 C.Field, L. Halliday / Lola B05/40 AER 105 5. P1 J.Weaver, B.Leitzinger / Lola EX257 AER 105 6. P2 J.Bucknum, C.McMurry, J.Macaluso / Courage C-65 AER 105 7. GT1 R.Fellows, J.O'Connell / Corvette C6-R 104 8. GT1 O.Gavin, O.Beretta / Corvette C6-R 104 9. GT1 T.Borcheller, J.Mowlem / Saleen S7R 104 10. P2 J.Bach, G.Cosmo / Courage Mazda 102 11. GT1 F.Babini, F.De Simone / Maserati MC12 102 12. GT2 T.Bernhard, R.Dumas / Porsche 911 GT3 RSR 100 13. GT2 P.Long, J.Bergmeister / Porsche 911 GT3 RSR 99 14. GT2 T.Burgess, S.Maassen / Porsche 911 GT3 RSR 99 15. GT2 J.Van Overbeek, J.Fogarty / Porsche 911 GT3 RSR 98 16. GT2 B.Auberlen, R.Liddell / Panoz Esperante GTLM 98 17. GT2 J.Jackson, T.Sugden / Porsche 911 GT3 RSR 97 18. GT2 L.Pechnik, S.Neiman / Porsche 911 GT3 RSR 96 19. GT2 R.Pobst, I.Baas / Porsche 911 GT3 RSR 96 20. GT1 T.Weickardt, J.-P.Belloc / Dodge Viper 80 21. GT1 A.Figge, R.Dalziel / Corvette C5-R 78 22. GT2 M.Cawley, R.Skelton / Porsche 911 GT3 RSR 47 23. GT2 M.Franchitti, B.Sellers / Panoz Esperante GTLM 39 24. P1 M.Lewis, B.Willman / R&S Mk IIIc 5 Foto: ALMS
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?