Jarek Janiš Q&A

Kaufmann/Lancieri/Ruberti
Kaufmann/Lancieri/Ruberti, foto: DPPI / FIA GT
ar1 23. června 2005 22:24
Sdílej:

Jarek se o víkendu sveze s docela zajímavým vytrvalostním vozem třídy GT. Jak se na tuto zkušenost těší přinášíme v zajímavém rozhovoru...

Máte s vozem GT1 nějaké zkušenosti? "Jen jednou jsem se podílel na krátkém testu aerodynamiky s Ferrari 550 Maranello, v závodu jsem s vozem GT1 nikdy nejel. Ale neměl by to být problém, při závodech DTM jsem získal dost zkušeností s kapotovanými vozy. Vůz GT1 je proti DTM výkonnější, DTM má na druhou stranu lepší podvozek. Časy dosahované v Brně se až tak moc neliší." Jak bude probíhat příprava? "S týmem se setkám až ve čtvrtek v Brně, kde budeme vyrábět sedačku a řešit další věci. Už jsem hovořil s několika kolegy, kteří se Saleenem jeli a podle nich se vůz chová dobře. Před závodem je dost volných tréninků, pokud v nich nebudeme mít problémy, pak odjedu dost kilometrů na to, abych si na vůz zvyknul. Okruh znám dokonale, což by mi mělo pomoci v rychlejší adaptaci na stroj." Sledujete šampionát FIA-GT a máte představu, jaký výsledek je reálný? „Snažím se mít přehled o většině šampionátů. Vím, že hodně silné jsou vozy Maserati, Ferrari 550 Maranello a také Corvette C5-R, což jsou asi hlavní favorité. Ale i Saleeny dokáží být rychlé, myslím, že bychom určitě měli bojovat o body.“ Saleen S7-R – technická data Motor : Hliníkový osmiválec, dva ventily na válec, objem 7000 ccm, výkon 600 koní při 6400 ot./min. Převodové ústrojí : Saleen napříč uložené převodové ústrojí, volitelné převodové stupně, viskózní diferenciál, ocelová čtyřlamelová spojka ovládaná hydraulicky Převodovka : sekvenční XTRAC Zavěšení kol : dvojité lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu, lehké hliníkové tlumiče Brzdy : ocelové disky Performance Friction s chlazením vpředu i vzadu Váha : přibližně 1200 kg¨ Časový program Pátek 24. června 10.30 – 12.00 Volný trénink 1 14.50 – 16.20 Volný trénink 2 Sobota 25. června 10.25 – 11.10 Kvalifikace 1 16.10 – 16.55 Kvalifikace 2 Neděle 26. června 08.45 – 09.00 Warm up 12.30 – 16.00 Závod (93 kol) BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / FIA GT
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.