Jarek Janiš Q&A

Kaufmann/Lancieri/Ruberti
Kaufmann/Lancieri/Ruberti, foto: DPPI / FIA GT
ar1 23. června 2005 22:24
Sdílej:

Jarek se o víkendu sveze s docela zajímavým vytrvalostním vozem třídy GT. Jak se na tuto zkušenost těší přinášíme v zajímavém rozhovoru...

Máte s vozem GT1 nějaké zkušenosti? "Jen jednou jsem se podílel na krátkém testu aerodynamiky s Ferrari 550 Maranello, v závodu jsem s vozem GT1 nikdy nejel. Ale neměl by to být problém, při závodech DTM jsem získal dost zkušeností s kapotovanými vozy. Vůz GT1 je proti DTM výkonnější, DTM má na druhou stranu lepší podvozek. Časy dosahované v Brně se až tak moc neliší." Jak bude probíhat příprava? "S týmem se setkám až ve čtvrtek v Brně, kde budeme vyrábět sedačku a řešit další věci. Už jsem hovořil s několika kolegy, kteří se Saleenem jeli a podle nich se vůz chová dobře. Před závodem je dost volných tréninků, pokud v nich nebudeme mít problémy, pak odjedu dost kilometrů na to, abych si na vůz zvyknul. Okruh znám dokonale, což by mi mělo pomoci v rychlejší adaptaci na stroj." Sledujete šampionát FIA-GT a máte představu, jaký výsledek je reálný? „Snažím se mít přehled o většině šampionátů. Vím, že hodně silné jsou vozy Maserati, Ferrari 550 Maranello a také Corvette C5-R, což jsou asi hlavní favorité. Ale i Saleeny dokáží být rychlé, myslím, že bychom určitě měli bojovat o body.“ Saleen S7-R – technická data Motor : Hliníkový osmiválec, dva ventily na válec, objem 7000 ccm, výkon 600 koní při 6400 ot./min. Převodové ústrojí : Saleen napříč uložené převodové ústrojí, volitelné převodové stupně, viskózní diferenciál, ocelová čtyřlamelová spojka ovládaná hydraulicky Převodovka : sekvenční XTRAC Zavěšení kol : dvojité lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu, lehké hliníkové tlumiče Brzdy : ocelové disky Performance Friction s chlazením vpředu i vzadu Váha : přibližně 1200 kg¨ Časový program Pátek 24. června 10.30 – 12.00 Volný trénink 1 14.50 – 16.20 Volný trénink 2 Sobota 25. června 10.25 – 11.10 Kvalifikace 1 16.10 – 16.55 Kvalifikace 2 Neděle 26. června 08.45 – 09.00 Warm up 12.30 – 16.00 Závod (93 kol) BPA sport marketing, a.s. Foto: DPPI / FIA GT
Stalo se