Závodník Yuji Kunimoto vyhrál loňskou sezonu japonské formulové série Super Formula a rázem se dostal do hledáčku továrního týmu Toyota v Mistrovství světa vytrvalostních závodů, která hledá kandidáty do třetího prototypu ve Spa a v Le Mans.
Teprve šestadvacetiletý Kunimoto už letos dvakrát testoval Toyotu TS050 Hybrid. Ve Španělsku se o stísněný kokpit toyoty dělil s krajanem Ryem Hirakawou, který loni nahlédl do světa prototypů a s vozem LMP2 ukořistil v ELMS jedno vítězství ze dvou startů.
Jediným potvrzeným jezdcem ve třetím prototypu Toyota je ovšem Francouz Stephane Sarrazin, který uvolnil celosezonní místo nově příchozímu Argentinci Jose Maria Lopezovi, a stal se členem dvouzávodního programu třetí toyoty. Horkými kandidáty na Sarrazinovy kolegy jsou pak právě Kunimoto a Hirakawa.
Oba mají bohaté zkušenosti z japonských seriálů Super Formula a Super GT. Kunimoto si loni dvěma výhrami zajistil titul a porazil přitom trojnásobného vítěze 24h Le Mans André Lotterera, jenž letos ve FIA WEC přestoupil k týmu Porsche. Kunimoto mimo jiné startoval v Super GT, kde si zajistil jedno vítězství a celkové čtvrté místo v konečném hodnocení.
Kunimoto a Hirakawa budou pokračovat v japonských sériích i letos. Nicméně některé závody termínově kolidují s možnými programy v Evropě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?