Robert Kubica se po těžkém zranění ruky, které utrpěl počátkem roku 2011 v průběhu rallyového závodu, na který si odskočil v rámci příprav na další sezónu F1, dlouho zotavoval. Za volant závodního vozu se sice poprvé vrátil již rok a půl po své nehodě, ale od té doby mnoho ostrých závodních kilometrů nenajezdil. Veškerý čas se snažil věnovat rekonvalescenci a dalšímu léčení, aby se jednou mohl znovu naplno věnovat automobilovým závodům.
Polský jezdec se od loňské sezóny začal zase více objevovat i na závodních okruzích, kde absolvoval zkušebně několik závodů kategorie GT a v listopadu se objevil v Bahrajnu, kde si v rámci nováčkovských testů vyzkoušel jízdu v soukromém prototypu LMP1 týmu ByKolles. V průběhu ledna letošního roku potom německý tým oznámil Roberta Kubicu jako jednoho z pilotů, se kterými nastoupí do World Endurance Championship 2017.
„Vždy jsem chtěl být závodníkem a mé zranění na tom nic nezměnilo,“ prohlásil Robert Kubica a pokračoval: „závodníkem jsem zůstal a závodění chci i nadále dělat na profesionální úrovni. Nyní stojím na začátku své další závodnické etapy a musím být připravený se vyrovnat s různými okolnostmi. V uplynulých letech jsem dostal několik různých nabídek, ale vždy jsem si vyžádal alespoň jeden zvláštní test předem. Potřeboval jsem zjistit, jak se s tím vyrovná mé tělo a jak se budu ve voze cítit. Bez toho jsem nemohl nabídku přijmout. Potřeboval jsem zjistit, zda se nevyskytnou nějaké problémy v tomto směru a případně jak by se jim dalo předejít či jak se na ně připravit. Nyní cítím, že jsem připravený na svůj plný návrat na závodní dráhu.“
32 letý polský jezdec si těžce poranil pravou ruku, ve které má stále sníženou hybnost a to je velmi limitující pro závody ve formulových vozech. Jinak by se dle svých slov do F1 již dávno vrátil. Klíčový zlom pro Roberta Kubicu znamenal jeho loňský listopadový test v Bahrajnu. „V Bahrajnu jsem si vyzkoušel hlavně různé nastavení sklonu volantu a jeho ovládání,“ vysvětlil Kubica. „Vyšlo to dobře a ukázalo se, že v této oblasti již není problém. Nyní se cítím velmi dobře a jsem téměř připravený se znovu plně začít věnovat závodění. Jsem již na 90% fit a těch zbylých 10% není nic nepřekonatelného.“
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.