Robert Kubica se po těžkém zranění ruky, které utrpěl počátkem roku 2011 v průběhu rallyového závodu, na který si odskočil v rámci příprav na další sezónu F1, dlouho zotavoval. Za volant závodního vozu se sice poprvé vrátil již rok a půl po své nehodě, ale od té doby mnoho ostrých závodních kilometrů nenajezdil. Veškerý čas se snažil věnovat rekonvalescenci a dalšímu léčení, aby se jednou mohl znovu naplno věnovat automobilovým závodům.
Polský jezdec se od loňské sezóny začal zase více objevovat i na závodních okruzích, kde absolvoval zkušebně několik závodů kategorie GT a v listopadu se objevil v Bahrajnu, kde si v rámci nováčkovských testů vyzkoušel jízdu v soukromém prototypu LMP1 týmu ByKolles. V průběhu ledna letošního roku potom německý tým oznámil Roberta Kubicu jako jednoho z pilotů, se kterými nastoupí do World Endurance Championship 2017.
„Vždy jsem chtěl být závodníkem a mé zranění na tom nic nezměnilo,“ prohlásil Robert Kubica a pokračoval: „závodníkem jsem zůstal a závodění chci i nadále dělat na profesionální úrovni. Nyní stojím na začátku své další závodnické etapy a musím být připravený se vyrovnat s různými okolnostmi. V uplynulých letech jsem dostal několik různých nabídek, ale vždy jsem si vyžádal alespoň jeden zvláštní test předem. Potřeboval jsem zjistit, jak se s tím vyrovná mé tělo a jak se budu ve voze cítit. Bez toho jsem nemohl nabídku přijmout. Potřeboval jsem zjistit, zda se nevyskytnou nějaké problémy v tomto směru a případně jak by se jim dalo předejít či jak se na ně připravit. Nyní cítím, že jsem připravený na svůj plný návrat na závodní dráhu.“
32 letý polský jezdec si těžce poranil pravou ruku, ve které má stále sníženou hybnost a to je velmi limitující pro závody ve formulových vozech. Jinak by se dle svých slov do F1 již dávno vrátil. Klíčový zlom pro Roberta Kubicu znamenal jeho loňský listopadový test v Bahrajnu. „V Bahrajnu jsem si vyzkoušel hlavně různé nastavení sklonu volantu a jeho ovládání,“ vysvětlil Kubica. „Vyšlo to dobře a ukázalo se, že v této oblasti již není problém. Nyní se cítím velmi dobře a jsem téměř připravený se znovu plně začít věnovat závodění. Jsem již na 90% fit a těch zbylých 10% není nic nepřekonatelného.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.