WEC: Robert Kubica je připravený na návrat

Robert Kubica při testování v týmu ByKolles
Robert Kubica při testování v týmu ByKolles, foto: Bykolles Racing
iM1 26. února 2017 16:15
Sdílej:

Robert Kubica se po těžkém zranění ruky, které utrpěl počátkem roku 2011 v průběhu rallyového závodu, na který si odskočil v rámci příprav na další sezónu F1, dlouho zotavoval. Za volant závodního vozu se sice poprvé vrátil již rok a půl po své nehodě, ale od té doby mnoho ostrých závodních kilometrů nenajezdil. Veškerý čas se snažil věnovat rekonvalescenci a dalšímu léčení, aby se jednou mohl znovu naplno věnovat automobilovým závodům.

Polský jezdec se od loňské sezóny začal zase více objevovat i na závodních okruzích, kde absolvoval zkušebně několik závodů kategorie GT a v listopadu se objevil v Bahrajnu, kde si v rámci nováčkovských testů vyzkoušel jízdu v soukromém prototypu LMP1 týmu ByKolles. V průběhu ledna letošního roku potom německý tým oznámil Roberta Kubicu jako jednoho z pilotů, se kterými nastoupí do World Endurance Championship 2017.

„Vždy jsem chtěl být závodníkem a mé zranění na tom nic nezměnilo,“ prohlásil Robert Kubica a pokračoval: „závodníkem jsem zůstal a závodění chci i nadále dělat na profesionální úrovni. Nyní stojím na začátku své další závodnické etapy a musím být připravený se vyrovnat s různými okolnostmi. V uplynulých letech jsem dostal několik různých nabídek, ale vždy jsem si vyžádal alespoň jeden zvláštní test předem. Potřeboval jsem zjistit, jak se s tím vyrovná mé tělo a jak se budu ve voze cítit. Bez toho jsem nemohl nabídku přijmout. Potřeboval jsem zjistit, zda se nevyskytnou nějaké problémy v tomto směru a případně jak by se jim dalo předejít či jak se na ně připravit. Nyní cítím, že jsem připravený na svůj plný návrat na závodní dráhu.“

32 letý polský jezdec si těžce poranil pravou ruku, ve které má stále sníženou hybnost a to je velmi limitující pro závody ve formulových vozech. Jinak by se dle svých slov do F1 již dávno vrátil. Klíčový zlom pro Roberta Kubicu znamenal jeho loňský listopadový test v Bahrajnu. „V Bahrajnu jsem si vyzkoušel hlavně různé nastavení sklonu volantu a jeho ovládání,“ vysvětlil Kubica. „Vyšlo to dobře a ukázalo se, že v této oblasti již není problém. Nyní se cítím velmi dobře a jsem téměř připravený se znovu plně začít věnovat závodění. Jsem již na 90% fit a těch zbylých 10% není nic nepřekonatelného.“

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.