Neel Jani je úřadující mistr světa ve vytrvalostních závodech. Z vítězné posádky však paradoxně zůstal sám. Jak se dívá na obhajobu titulu a obecně na nový ročník vytrvalostních závodů, ve kterých bude mít, po odchodu konkurenčního týmu Audi, o soupeře méně?
Neel Jani je v týmu Porsche od prvního ročníku, ve kterém německá automobilka vstoupila do kategorie nejrychlejších prototypů s hybridním pohonem (2014). V průběhu 3 sezón nasbíral celkem 415,5 bodu, 12x stanul na stupních vítězů, z toho 4x na stupni nejvyšším a 7x byl členem posádky, která do závodu startovala z pole position. Loňská mistrovská sezóna byla pro švýcarského závodníka zvláštní také tím, že k titulu mistra světa přidal pole position a zároveň vítězství ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. „Přál jsem si být mistrem světa a zvítězit v Le Mans,“ říká Neel Jani, „a to se mi splnilo. Pokud to zopakuji, tak to bude bonus, protože splněno teď už mám.“
Z mistrovské posádky však zůstal sám, když po skončení loňské sezóny tým opustili jeho dva parťáci Romain Dumas a Marc Lieb. Netrvalo to však dlouho a Porsche oznámilo, že k Neelu Janimu usednou dva zkušení vytrvalci. André Lotterer je zkušený závodník, který k Porsche přešel po rozpuštění Audi Sport Team Joest a Nick Tandy přešel do LMP1 z GéTéček, ve kterých dlouhou dobu hájil barvy Porsche v seriálu IMSA. „Zkoušeli jsme závodní simulaci jen jednou a myslím si, že nám to půjde,“ komentoval Neel Jani svou součinnost s novými kolegy. „André je ostřílený vytrvalostní borec z Audi a navíc máme společného trenéra, takže se vzájemně velmi dobře známe. S Nickem jsme se vlastně poznali až nyní, ale vím o něm, že je rychlý a věřím, že nám to bude společně fungovat. Je to mimo jiné vítěz Le Mans 2015, takže v tom nevidím problém. Už se těším, až společně vyrazíme naostro na závodní trať.“
V hybridní třídě LMP1 zbyl Porsche už jen jediný soupeř, kterým je japonský tým Toyota Gazoo Racing. Neel Jani si ale nemyslí, že bude mít díky tomu obhajobu mistrovského titulu snazší. „Věřím, že to bude těsné a že mezi oběma týmy nebudou velké rozdíly,“ přeje si Neel Jani a dodává: „vloni byly v některých závodech rozdíly vskutku minimální a to je na těchto závodech velmi vzrušující. Je to vlastně dlouhodobý sprint s velmi malými rozdíly v cíli. V zimě jsme provedli upgrade našeho vozu a zaměřili jsme se na specifické oblasti, o kterých jsme věděli, že tam máme určité rezervy. Toyota nám byla na konci sezóny velmi blízko a my víme, že v některých oblastech připravovali určité změny. To určitě posune jejich výkonnost o velký kus vpřed a tak doufáme, že se naše změny projeví pozitivně a že naše progrese bude dostatečná.“
Neel Jani nastoupí do sezóny 2017 s vozem, který bude mít na kapotě startovní číslo 1. Sám jezdec však tomuto aspektu nepřikládá nijak velký význam: „S tímto startovním číslem jsem již jezdil ve Formuli Renault. Už tehdy v juniorech jsem to nebral moc na lehkou váhu. Bylo to pro mne prostě startovní číslo, i když tam někde v hloubi jsem měl ten pocit, že jsem nejlepší a proto tu jedničku mám. A to je právě ten moment, který vás pak dokáže hodně znervóznit. Postupem času přijdete na to, že k výhře potřebujete, aby se sešlo více faktorů najednou a to číslo mezi ně nepatří. Ve vytrvalostních závodech to platí násobně, protože tam v tom autě nejste sám. Na úspěchu má podíl nejen celá posádka, ale i všichni lidé z týmu a také z továrny. A samozřejmě nesmí chybět ani potřebná dávka závodnického štěstí.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.