Dánská stáj Young Driver AMR navzdory loňskému vítězství v poháru jezdců a týmů odchází ze scény. Šampionát FIA WEC tak bude ochuzen o zkušenou organizaci, naštěstí nikoliv o závodní vůz Aston Martin.
Týmem Young Driver AMR prošla od založení v roce 2010 řada známých jezdců včetně Tomáše Engeho. Po loňském celkovém vítězství Nickiho Thiima a Marca Sorensena v Mistrovství světa vytrvalostních závodů si však vedoucí organizace Jan Struve bere dovolenou a veškeré aktivity týmu jdou k ledu.
Nicki Thiim a Marco Sorensen naštěstí o práci nepřijdou. Jejich Aston Martin se startovním číslem 95 přejde plně pod křídla továrního Aston Martin Racing. Druhý vůz v kategorii GTE-Pro bude nasazován pro Darrena Turnera a Jonathana Adama. V GTE-Am se již tradičně ukáží Paul Dalla Lana, Mathias Lauda a Pedro Lamy.
Jan Struve prohlásil, že cítil potřebu dát si pauzu. Nadále bude navštěvovat některé podniky FIA WEC, ale jeho cílem je odpočinek od manažerských povinností. Případný návrat Young Drive AMR tak nevyvrátil, ani nepotvrdil.
Young Driver AMR mimo jiné působil v GT1, kde pro něj Tomáš Enge nasbíral čtyři vítězství. Dánské uskupení pak nastupovalo s vozy GT3 a GTE.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.