Do slavného závodu 24 hodin Le Mans vyjede hned 11 vozů Ferrari. Bude to nejpočetněji zastoupená značka ve startovním poli.
Ze 60 vozů, které odstartují do slavné čtyřiadvacetihodinovky na okruhu La Sarthe bude hned 11 pocházet z italského Maranella. 3 vozy budou měřit síly v kategorii profesionálních týmů a 8 zbývajících bude soutěžit v kategorii amatérských týmů a to včetně obhájců loňského vítězství, kterým je trio týmu Scuderia Corsa ve složení Bill Sweedler, Towsend Bell a Jeff Segal.
LMGTE Pro - v Le Mans samozřejmě nebudou chybět vozy #51 a #71, které tým AF Corse nasazuje v celém seriálu WEC. K této dvojici se připojí vůz týmu Risi Competizione, který v loňském závodě dovezlo trio Toni Vilander, Giancarlo Fisichella, Matteo Malucelli do cíle na druhém místě.
LMGTE Am - ve světové sérii nasazují týmy Spirit of Race a Clearwater Racing každý po jednom voze, takže tato dvojice samozřejmě nebude v Le Mans chybět. Ovšem jen pro závod v Le Mans nasadí oba jmenované týmy po jednom dalším voze. K této čtveřici se dále připojí dva vozy týmu Scuderia Corsa, který své vozy nasazuje v americké IMSA a Ferrari Challenge a po jednom voze přidají týmy JMW Motorsport (ELMS) a DH Racing (Asian LMS).
Tým JMW Motorsport nasadí starší model F458 Italia, zbývajících 10 vozů bude aktuální F488.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?