Závod 24 hodin Le Mans, který se jezdí již od roku 1923, je jedním z nejnáročnějších automobilových závodů v celých dějinách motorsportu. Jeho aura přitahuje nejen mladý závodnický potěr, ale také staré mazáky, kteří se na okruh La Sarthe přijedou svézt, setkat se s přáteli a znovu nasát tu neopakovatelnou atmosféru.
Letos se ve vytrvalostních závodech na evropském kontinentu představí nový tým Racing Team Nederland, jehož plány zahrnují nejen celý letošní seriál ELMS včetně vytrvalostní klasiky, kterou je proslulý závod 24 hodin Le Mans. Velmi zajímavé je hlavně jezdecké složení: Jan Lammers a Rubens Barrichello.
Dnes 60 letý Jan Lammers jezdil v roce 1979 ve Formuli 1 za Shadow, o rok později za ATS/Ensign. V roce 1981 se nepohodl s ATS a naposledy zkoušel štěstí v královské disciplíně u Theodore v roce 1982. Slavné čtyřiadvacetihodinovky na okruhu La Sarthe se zúčastnil již 22x, ale za tuto dobu si z Le Mans odvezl pouze jediné celkové vítězství - v roce 1988 se ve voze Jaguar XJR-9LM střídal s J. Dumfriesem a A. Wallacem. Naposledy se Jan Lammers postavil na start závodu 24 hodin Le Mans v sezóně 2011 v prototypu Oreca týmu Hope Racing. Letos se tedy Jan Lammers do Le Mans vrací již po třiadvacáté a jistě bude mít o pozornost postaráno.
60 letý Jan Lammers se slavné čtyřiadvacetihodinovky na okruhu La Sarthe účastnil již 22x, ale za tuto dobu si z Le Mans odvezl pouze jediné celkové vítězství - v roce 1988 se ve voze Jaguar XJR-9LM střídal s J. Dumfriesem a A. Wallacem. Naposledy se Jan Lammers postavil na start závodu 24 hodin Le Mans v sezóně 2011 v prototypu Oreca týmu Hope Racing. Letos se tedy Jan Lammers do Le Mans vrací již po třiadvacáté a jistě bude mít o pozornost postaráno.
Oproti svému parťákovi si 45 letý Rubens Barrichello v Le Mans odbude svou závodnickou premiéru. Za svou dlouhou závodnickou kariéru se Rubens Barrichello mimo jiné 322x postavil na start závodu Formule 1, ve které stanul 68x na stupních vítězů, z toho 11x na stupínku nejvyšším. Od sezóny 2012, která byla jeho první po odchodu z F1, Barrichello pokračoval v závodnické kariéře na americkém kontinentu, hlavně v sérii Indy Cars, ale odskočil si i do jiných kategorií. Vytrvalostní zkušenosti Rubense Barrichella nejsou nijak velké, ale to neznamená, že nejsou žádné. Například v loňském závodě Rolex24 v Daytoně dojel na pěkném druhém místě. Ovšem Le Mans je Le Mans.
Duo závodnických legend doplní holandský závodník a mecenáš Frits van Eerd. Trio Racing Team Nederlands bude v Le Mans bojovat s prototypem Dallara v kategorii LMP2.
„Celý tým je hrdý, že máme mezi sebou takovou závodnickou osobnost, kterou je Rubens Barrichello,“ vysekl svému mladšímu závodnickému kolegovi poklonu sám Jan Lammers. „Znám Rubense už od jeho 16 let, kdy přišel do Evropy. Tehdy totiž nastoupil ke svému prvnímu evropskému závodu v našem voze. Již během několika málo kol jsem si uvědomil, že má velký talent. Nyní je to jeden z nejzkušenějších okruhových závodníků, který má na svém kontě 322 Velkých cen F1, z toho 11 vítězných. Společně s Fritsem a Rubensem tvoříme mistrovskou sestavu a moc se na závod těšíme. Bude to jistě velmi zábavné.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).