LE MANS: Rubens Barrichello míří do Le Mans

Rubens Barrichello a Jan Lammers
Rubens Barrichello a Jan Lammers, foto: Racing Team Nederland
iM1 15. února 2017 13:00 | akt. 16. února 2017 09:53
Sdílej:

Závod 24 hodin Le Mans, který se jezdí již od roku 1923, je jedním z nejnáročnějších automobilových závodů v celých dějinách motorsportu. Jeho aura přitahuje nejen mladý závodnický potěr, ale také staré mazáky, kteří se na okruh La Sarthe přijedou svézt, setkat se s přáteli a znovu nasát tu neopakovatelnou atmosféru.

Letos se ve vytrvalostních závodech na evropském kontinentu představí nový tým Racing Team Nederland, jehož plány zahrnují nejen celý letošní seriál ELMS včetně vytrvalostní klasiky, kterou je proslulý závod 24 hodin Le Mans. Velmi zajímavé je hlavně jezdecké složení: Jan Lammers a Rubens Barrichello.

Dnes 60 letý Jan Lammers jezdil v roce 1979 ve Formuli 1 za Shadow, o rok později za ATS/Ensign. V roce 1981 se nepohodl s ATS a naposledy zkoušel štěstí v královské disciplíně u Theodore v roce 1982. Slavné čtyřiadvacetihodinovky na okruhu La Sarthe se zúčastnil již 22x, ale za tuto dobu si z Le Mans odvezl pouze jediné celkové vítězství - v roce 1988 se ve voze Jaguar XJR-9LM střídal s J. Dumfriesem a A. Wallacem. Naposledy se Jan Lammers postavil na start závodu 24 hodin Le Mans v sezóně 2011 v prototypu Oreca týmu Hope Racing. Letos se tedy Jan Lammers do Le Mans vrací již po třiadvacáté a jistě bude mít o pozornost postaráno.

60 letý Jan Lammers se slavné čtyřiadvacetihodinovky na okruhu La Sarthe účastnil již 22x, ale za tuto dobu si z Le Mans odvezl pouze jediné celkové vítězství - v roce 1988 se ve voze Jaguar XJR-9LM střídal s J. Dumfriesem a A. Wallacem. Naposledy se Jan Lammers postavil na start závodu 24 hodin Le Mans v sezóně 2011 v prototypu Oreca týmu Hope Racing. Letos se tedy Jan Lammers do Le Mans vrací již po třiadvacáté a jistě bude mít o pozornost postaráno.

Oproti svému parťákovi si 45 letý Rubens Barrichello v Le Mans odbude svou závodnickou premiéru. Za svou dlouhou závodnickou kariéru se Rubens Barrichello mimo jiné 322x postavil na start závodu Formule 1, ve které stanul 68x na stupních vítězů, z toho 11x na stupínku nejvyšším. Od sezóny 2012, která byla jeho první po odchodu z F1, Barrichello pokračoval v závodnické kariéře na americkém kontinentu, hlavně v sérii Indy Cars, ale odskočil si i do jiných kategorií. Vytrvalostní zkušenosti Rubense Barrichella nejsou nijak velké, ale to neznamená, že nejsou žádné. Například v loňském závodě Rolex24 v Daytoně dojel na pěkném druhém místě. Ovšem Le Mans je Le Mans.

Duo závodnických legend doplní holandský závodník a mecenáš Frits van Eerd. Trio Racing Team Nederlands bude v Le Mans bojovat s prototypem Dallara v kategorii LMP2.

„Celý tým je hrdý, že máme mezi sebou takovou závodnickou osobnost, kterou je Rubens Barrichello,“ vysekl svému mladšímu závodnickému kolegovi poklonu sám Jan Lammers. „Znám Rubense už od jeho 16 let, kdy přišel do Evropy. Tehdy totiž nastoupil ke svému prvnímu evropskému závodu v našem voze. Již během několika málo kol jsem si uvědomil, že má velký talent. Nyní je to jeden z nejzkušenějších okruhových závodníků, který má na svém kontě 322 Velkých cen F1, z toho 11 vítězných. Společně s Fritsem a Rubensem tvoříme mistrovskou sestavu a moc se na závod těšíme. Bude to jistě velmi zábavné.“

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.