Závod 24 hodin Le Mans, který se jezdí již od roku 1923, je jedním z nejnáročnějších automobilových závodů v celých dějinách motorsportu. Jeho aura přitahuje nejen mladý závodnický potěr, ale také staré mazáky, kteří se na okruh La Sarthe přijedou svézt, setkat se s přáteli a znovu nasát tu neopakovatelnou atmosféru.
Letos se ve vytrvalostních závodech na evropském kontinentu představí nový tým Racing Team Nederland, jehož plány zahrnují nejen celý letošní seriál ELMS včetně vytrvalostní klasiky, kterou je proslulý závod 24 hodin Le Mans. Velmi zajímavé je hlavně jezdecké složení: Jan Lammers a Rubens Barrichello.
Dnes 60 letý Jan Lammers jezdil v roce 1979 ve Formuli 1 za Shadow, o rok později za ATS/Ensign. V roce 1981 se nepohodl s ATS a naposledy zkoušel štěstí v královské disciplíně u Theodore v roce 1982. Slavné čtyřiadvacetihodinovky na okruhu La Sarthe se zúčastnil již 22x, ale za tuto dobu si z Le Mans odvezl pouze jediné celkové vítězství - v roce 1988 se ve voze Jaguar XJR-9LM střídal s J. Dumfriesem a A. Wallacem. Naposledy se Jan Lammers postavil na start závodu 24 hodin Le Mans v sezóně 2011 v prototypu Oreca týmu Hope Racing. Letos se tedy Jan Lammers do Le Mans vrací již po třiadvacáté a jistě bude mít o pozornost postaráno.
60 letý Jan Lammers se slavné čtyřiadvacetihodinovky na okruhu La Sarthe účastnil již 22x, ale za tuto dobu si z Le Mans odvezl pouze jediné celkové vítězství - v roce 1988 se ve voze Jaguar XJR-9LM střídal s J. Dumfriesem a A. Wallacem. Naposledy se Jan Lammers postavil na start závodu 24 hodin Le Mans v sezóně 2011 v prototypu Oreca týmu Hope Racing. Letos se tedy Jan Lammers do Le Mans vrací již po třiadvacáté a jistě bude mít o pozornost postaráno.
Oproti svému parťákovi si 45 letý Rubens Barrichello v Le Mans odbude svou závodnickou premiéru. Za svou dlouhou závodnickou kariéru se Rubens Barrichello mimo jiné 322x postavil na start závodu Formule 1, ve které stanul 68x na stupních vítězů, z toho 11x na stupínku nejvyšším. Od sezóny 2012, která byla jeho první po odchodu z F1, Barrichello pokračoval v závodnické kariéře na americkém kontinentu, hlavně v sérii Indy Cars, ale odskočil si i do jiných kategorií. Vytrvalostní zkušenosti Rubense Barrichella nejsou nijak velké, ale to neznamená, že nejsou žádné. Například v loňském závodě Rolex24 v Daytoně dojel na pěkném druhém místě. Ovšem Le Mans je Le Mans.
Duo závodnických legend doplní holandský závodník a mecenáš Frits van Eerd. Trio Racing Team Nederlands bude v Le Mans bojovat s prototypem Dallara v kategorii LMP2.
„Celý tým je hrdý, že máme mezi sebou takovou závodnickou osobnost, kterou je Rubens Barrichello,“ vysekl svému mladšímu závodnickému kolegovi poklonu sám Jan Lammers. „Znám Rubense už od jeho 16 let, kdy přišel do Evropy. Tehdy totiž nastoupil ke svému prvnímu evropskému závodu v našem voze. Již během několika málo kol jsem si uvědomil, že má velký talent. Nyní je to jeden z nejzkušenějších okruhových závodníků, který má na svém kontě 322 Velkých cen F1, z toho 11 vítězných. Společně s Fritsem a Rubensem tvoříme mistrovskou sestavu a moc se na závod těšíme. Bude to jistě velmi zábavné.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.