Závod 24 hodin Le Mans, který se jezdí již od roku 1923, je jedním z nejnáročnějších automobilových závodů v celých dějinách motorsportu. Jeho aura přitahuje nejen mladý závodnický potěr, ale také staré mazáky, kteří se na okruh La Sarthe přijedou svézt, setkat se s přáteli a znovu nasát tu neopakovatelnou atmosféru.
Letos se ve vytrvalostních závodech na evropském kontinentu představí nový tým Racing Team Nederland, jehož plány zahrnují nejen celý letošní seriál ELMS včetně vytrvalostní klasiky, kterou je proslulý závod 24 hodin Le Mans. Velmi zajímavé je hlavně jezdecké složení: Jan Lammers a Rubens Barrichello.
Dnes 60 letý Jan Lammers jezdil v roce 1979 ve Formuli 1 za Shadow, o rok později za ATS/Ensign. V roce 1981 se nepohodl s ATS a naposledy zkoušel štěstí v královské disciplíně u Theodore v roce 1982. Slavné čtyřiadvacetihodinovky na okruhu La Sarthe se zúčastnil již 22x, ale za tuto dobu si z Le Mans odvezl pouze jediné celkové vítězství - v roce 1988 se ve voze Jaguar XJR-9LM střídal s J. Dumfriesem a A. Wallacem. Naposledy se Jan Lammers postavil na start závodu 24 hodin Le Mans v sezóně 2011 v prototypu Oreca týmu Hope Racing. Letos se tedy Jan Lammers do Le Mans vrací již po třiadvacáté a jistě bude mít o pozornost postaráno.
60 letý Jan Lammers se slavné čtyřiadvacetihodinovky na okruhu La Sarthe účastnil již 22x, ale za tuto dobu si z Le Mans odvezl pouze jediné celkové vítězství - v roce 1988 se ve voze Jaguar XJR-9LM střídal s J. Dumfriesem a A. Wallacem. Naposledy se Jan Lammers postavil na start závodu 24 hodin Le Mans v sezóně 2011 v prototypu Oreca týmu Hope Racing. Letos se tedy Jan Lammers do Le Mans vrací již po třiadvacáté a jistě bude mít o pozornost postaráno.
Oproti svému parťákovi si 45 letý Rubens Barrichello v Le Mans odbude svou závodnickou premiéru. Za svou dlouhou závodnickou kariéru se Rubens Barrichello mimo jiné 322x postavil na start závodu Formule 1, ve které stanul 68x na stupních vítězů, z toho 11x na stupínku nejvyšším. Od sezóny 2012, která byla jeho první po odchodu z F1, Barrichello pokračoval v závodnické kariéře na americkém kontinentu, hlavně v sérii Indy Cars, ale odskočil si i do jiných kategorií. Vytrvalostní zkušenosti Rubense Barrichella nejsou nijak velké, ale to neznamená, že nejsou žádné. Například v loňském závodě Rolex24 v Daytoně dojel na pěkném druhém místě. Ovšem Le Mans je Le Mans.
Duo závodnických legend doplní holandský závodník a mecenáš Frits van Eerd. Trio Racing Team Nederlands bude v Le Mans bojovat s prototypem Dallara v kategorii LMP2.
„Celý tým je hrdý, že máme mezi sebou takovou závodnickou osobnost, kterou je Rubens Barrichello,“ vysekl svému mladšímu závodnickému kolegovi poklonu sám Jan Lammers. „Znám Rubense už od jeho 16 let, kdy přišel do Evropy. Tehdy totiž nastoupil ke svému prvnímu evropskému závodu v našem voze. Již během několika málo kol jsem si uvědomil, že má velký talent. Nyní je to jeden z nejzkušenějších okruhových závodníků, který má na svém kontě 322 Velkých cen F1, z toho 11 vítězných. Společně s Fritsem a Rubensem tvoříme mistrovskou sestavu a moc se na závod těšíme. Bude to jistě velmi zábavné.“
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?