Návrat legendárního týmu Penske s prototypem DPi je na spadnutí

Penske, Roger
Penske, Roger, foto: IndyCar Media
iM3 14. února 2017 07:33
Sdílej:

Roger Penske je americkou ikonou motoristického světa. Pod jeho jménem nasazoval závodní týmy ve všech předních šampionátech včetně formule 1 a po dlouhých letech se Team Penske vrátí i na scénu vytrvalostních závodů.

Nová platforma prototypů DPi v americké sérii IMSA SportsCar Championship láká řadu výrobců. Koncept nákupu prototypu LMP2 a jednoduchého přepracování čelní masky, aby odrážela podobu silničních vozů dané značky, je doslova vítěznou kombinací pořadatelů IMSA. Automobilky na tento koncept slyší a šampionát se stává středem jejich zájmu.

Mazda, Cadillac a Nissan jsou prvními automobilkami v nové éře prototypů s názvem DPi. Dalším výrobce by měla být Honda, která je spojována s týmem Rogera Penskeho.

Výkonný ředitel týmu Penske Tim Cindric potvrdil návrat mezi sportovní prototypy a jejich první plnohodnotné sezony by se diváci měli dočkat v příští rok.

Cindric a Honda však odmítají komentovat jakékoliv vzájemné propojení. Zatímco zástupci Hondy zarytě mlčí, Cindric jen potvrdil účast v DPi. Prosakuje, že jako základ poslouží prototyp ORECA, nicméně i francouzská strana odmítá situaci komentovat.

Tajnůstkářství tří hlavních aktérů dává předzvěst, že se určitě něco chystá, pouze je příliš brzy s tím vyrukovat na veřejnost.

Tým Penske v současné době působí v amerických sériích IndyCar a NASCAR. Zatímco v IndyCar spolupracuje s Chevroletem, v NASCAR používá vozy Ford. Jméno Penske pak ještě proniklo do australského šampionátu cestovních vozů Supercars, kde ve spolupráci s týmem Dicka Johnsona nasazuje Ford Falcon. V minulosti pak s Porsche prožil úspěšnou éru v kategorii LMP2 v šampionátu American Le Mans Series.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?