Roger Penske je americkou ikonou motoristického světa. Pod jeho jménem nasazoval závodní týmy ve všech předních šampionátech včetně formule 1 a po dlouhých letech se Team Penske vrátí i na scénu vytrvalostních závodů.
Nová platforma prototypů DPi v americké sérii IMSA SportsCar Championship láká řadu výrobců. Koncept nákupu prototypu LMP2 a jednoduchého přepracování čelní masky, aby odrážela podobu silničních vozů dané značky, je doslova vítěznou kombinací pořadatelů IMSA. Automobilky na tento koncept slyší a šampionát se stává středem jejich zájmu.
Mazda, Cadillac a Nissan jsou prvními automobilkami v nové éře prototypů s názvem DPi. Dalším výrobce by měla být Honda, která je spojována s týmem Rogera Penskeho.
Výkonný ředitel týmu Penske Tim Cindric potvrdil návrat mezi sportovní prototypy a jejich první plnohodnotné sezony by se diváci měli dočkat v příští rok.
Cindric a Honda však odmítají komentovat jakékoliv vzájemné propojení. Zatímco zástupci Hondy zarytě mlčí, Cindric jen potvrdil účast v DPi. Prosakuje, že jako základ poslouží prototyp ORECA, nicméně i francouzská strana odmítá situaci komentovat.
Tajnůstkářství tří hlavních aktérů dává předzvěst, že se určitě něco chystá, pouze je příliš brzy s tím vyrukovat na veřejnost.
Tým Penske v současné době působí v amerických sériích IndyCar a NASCAR. Zatímco v IndyCar spolupracuje s Chevroletem, v NASCAR používá vozy Ford. Jméno Penske pak ještě proniklo do australského šampionátu cestovních vozů Supercars, kde ve spolupráci s týmem Dicka Johnsona nasazuje Ford Falcon. V minulosti pak s Porsche prožil úspěšnou éru v kategorii LMP2 v šampionátu American Le Mans Series.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.