Roger Penske je americkou ikonou motoristického světa. Pod jeho jménem nasazoval závodní týmy ve všech předních šampionátech včetně formule 1 a po dlouhých letech se Team Penske vrátí i na scénu vytrvalostních závodů.
Nová platforma prototypů DPi v americké sérii IMSA SportsCar Championship láká řadu výrobců. Koncept nákupu prototypu LMP2 a jednoduchého přepracování čelní masky, aby odrážela podobu silničních vozů dané značky, je doslova vítěznou kombinací pořadatelů IMSA. Automobilky na tento koncept slyší a šampionát se stává středem jejich zájmu.
Mazda, Cadillac a Nissan jsou prvními automobilkami v nové éře prototypů s názvem DPi. Dalším výrobce by měla být Honda, která je spojována s týmem Rogera Penskeho.
Výkonný ředitel týmu Penske Tim Cindric potvrdil návrat mezi sportovní prototypy a jejich první plnohodnotné sezony by se diváci měli dočkat v příští rok.
Cindric a Honda však odmítají komentovat jakékoliv vzájemné propojení. Zatímco zástupci Hondy zarytě mlčí, Cindric jen potvrdil účast v DPi. Prosakuje, že jako základ poslouží prototyp ORECA, nicméně i francouzská strana odmítá situaci komentovat.
Tajnůstkářství tří hlavních aktérů dává předzvěst, že se určitě něco chystá, pouze je příliš brzy s tím vyrukovat na veřejnost.
Tým Penske v současné době působí v amerických sériích IndyCar a NASCAR. Zatímco v IndyCar spolupracuje s Chevroletem, v NASCAR používá vozy Ford. Jméno Penske pak ještě proniklo do australského šampionátu cestovních vozů Supercars, kde ve spolupráci s týmem Dicka Johnsona nasazuje Ford Falcon. V minulosti pak s Porsche prožil úspěšnou éru v kategorii LMP2 v šampionátu American Le Mans Series.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.