Britský tým, ve kterém před pár lety působil i český jezdec Tomáš Enge, představil jezdeckou sestavu pro nadcházející ročník World Endurance Championship.
Před posledním závodem ročníku 2016 na rozpálené trati Bahrain International Circuit bojoval britský tým o 3 mistrovské tituly (jezdecký v kategorii LMGTE Pro, jezdecký v kategorii LMGTE Am a samozřejmě značkový v kategorii LMGTE). Štěstěna v podobě stávkující techniky však byla proti a Aston Martin ukořistil titul pouze jediný, když dánská profesionální posádka (Nicki Thiim, Marco Sorensen) projela cílem závodu sice na prvním místě, ale pouze jediná ze tří, které za Aston Martin do závodu nastoupily.
V roce 2017 se v závodech vytrvalostního mistrovství světa vydá dánské duo Sorensen, Thiim za obhajobou titulu. A znovu se Marco Sorensen a Nicki Thiim budou střídat za volantem vozu Aston Martin Vantage V8 #95. Nicki Thiim se již nemůže dočkat, až se šampionát rozjede naplno: „Zimní pauza je dlouhá a já už se nemohu dočkat, až to zase začne naplno. Nejlépe se cítím právě v závodech kategorie GT, kde jsou si vozy výkonnostně velmi blízké. Naši soupeři mají nyní proti nám velkou motivaci, aby nám minimálně znepříjemnili život a my se vynasnažíme celou tu dobu s Aston Martin udržet na čele. V takové konkurenci je skvělé, že jsme pro obhajobu titulu zůstali s Marcem (Sorensen) spolu. Vždy se snažíte poučit ze svých chyb a i my se budeme snažit některá naše loňská zaváhání napravit a právě s Marcem to půjde snadněji. Mezi námi je opravdové přátelství, jak na trati, tak i mimo ni.“ Marco Sorensen k tomu dodává: „Poté, co se nám podařilo získat mistrovský titul, máme o to větší motivaci, abychom jej letos obhájili. To bude náš letošní hlavní cíl. Jsem velmi šťastný, že mým parťákem je znovu Nicki (Thiim). Je to pro mne velká čest být třetí sezónu v Aston Martin Racing. Velmi si toho vážím.“
Sesterský vůz #97 bude pro změnu řídit duo jezdců z Velké Británie: Darren Turner a Jonathan Adam. Oba jezdci vloni získali za volantem této britské „mašiny“ evropský a britský titul a letos to tedy zkusí na mezinárodní scéně. Své světové angažmá zhodnotil Jonathan Adam takto: „Spojení s Darrenem je něco, na co se moc těším. Už jsme spolu odjeli pár závodů, takže oznámení o naší další spolupráci je velmi vzrušující. Budu na plný úvazek jezdit v posádce s někým tak zkušeným, to je prostě neuvěřitelné. Na trati i mimo ni je to jakýsi vyslanec Aston Martinu a věřím, že spolu budeme dobře vycházet. Máme podobný jezdecký styl a oba dva se budeme snažit dostat ze sebe i z vozu to nejlepší. Myslím si, že nám to spolu půjde dobře.“
Kdo doplní obě profi posádky pro červnový závod v Le Mans, by měl tým Aston Martin Racing oznámit do konce února.
Třetí Aston Martin Vantage V8 #98 se tradičně postaví na start v kategorii LMGTE Am a znovu se za jeho volantem bude střídat sehraná trojice Paul Dalla Lana, Pedro Lamy a Mathias Lauda. Vloni se jim podařilo zvítězit hned v pěti závodech, ale i tak to na pomyslnou celkovou korunu králů amatérské ligy nestačilo. Snad pro ně bude ročník 2017 šťastnější.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.