Britský tým, ve kterém před pár lety působil i český jezdec Tomáš Enge, představil jezdeckou sestavu pro nadcházející ročník World Endurance Championship.
Před posledním závodem ročníku 2016 na rozpálené trati Bahrain International Circuit bojoval britský tým o 3 mistrovské tituly (jezdecký v kategorii LMGTE Pro, jezdecký v kategorii LMGTE Am a samozřejmě značkový v kategorii LMGTE). Štěstěna v podobě stávkující techniky však byla proti a Aston Martin ukořistil titul pouze jediný, když dánská profesionální posádka (Nicki Thiim, Marco Sorensen) projela cílem závodu sice na prvním místě, ale pouze jediná ze tří, které za Aston Martin do závodu nastoupily.
V roce 2017 se v závodech vytrvalostního mistrovství světa vydá dánské duo Sorensen, Thiim za obhajobou titulu. A znovu se Marco Sorensen a Nicki Thiim budou střídat za volantem vozu Aston Martin Vantage V8 #95. Nicki Thiim se již nemůže dočkat, až se šampionát rozjede naplno: „Zimní pauza je dlouhá a já už se nemohu dočkat, až to zase začne naplno. Nejlépe se cítím právě v závodech kategorie GT, kde jsou si vozy výkonnostně velmi blízké. Naši soupeři mají nyní proti nám velkou motivaci, aby nám minimálně znepříjemnili život a my se vynasnažíme celou tu dobu s Aston Martin udržet na čele. V takové konkurenci je skvělé, že jsme pro obhajobu titulu zůstali s Marcem (Sorensen) spolu. Vždy se snažíte poučit ze svých chyb a i my se budeme snažit některá naše loňská zaváhání napravit a právě s Marcem to půjde snadněji. Mezi námi je opravdové přátelství, jak na trati, tak i mimo ni.“ Marco Sorensen k tomu dodává: „Poté, co se nám podařilo získat mistrovský titul, máme o to větší motivaci, abychom jej letos obhájili. To bude náš letošní hlavní cíl. Jsem velmi šťastný, že mým parťákem je znovu Nicki (Thiim). Je to pro mne velká čest být třetí sezónu v Aston Martin Racing. Velmi si toho vážím.“
Sesterský vůz #97 bude pro změnu řídit duo jezdců z Velké Británie: Darren Turner a Jonathan Adam. Oba jezdci vloni získali za volantem této britské „mašiny“ evropský a britský titul a letos to tedy zkusí na mezinárodní scéně. Své světové angažmá zhodnotil Jonathan Adam takto: „Spojení s Darrenem je něco, na co se moc těším. Už jsme spolu odjeli pár závodů, takže oznámení o naší další spolupráci je velmi vzrušující. Budu na plný úvazek jezdit v posádce s někým tak zkušeným, to je prostě neuvěřitelné. Na trati i mimo ni je to jakýsi vyslanec Aston Martinu a věřím, že spolu budeme dobře vycházet. Máme podobný jezdecký styl a oba dva se budeme snažit dostat ze sebe i z vozu to nejlepší. Myslím si, že nám to spolu půjde dobře.“
Kdo doplní obě profi posádky pro červnový závod v Le Mans, by měl tým Aston Martin Racing oznámit do konce února.
Třetí Aston Martin Vantage V8 #98 se tradičně postaví na start v kategorii LMGTE Am a znovu se za jeho volantem bude střídat sehraná trojice Paul Dalla Lana, Pedro Lamy a Mathias Lauda. Vloni se jim podařilo zvítězit hned v pěti závodech, ale i tak to na pomyslnou celkovou korunu králů amatérské ligy nestačilo. Snad pro ně bude ročník 2017 šťastnější.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?