Britský tým, ve kterém před pár lety působil i český jezdec Tomáš Enge, představil jezdeckou sestavu pro nadcházející ročník World Endurance Championship.
Před posledním závodem ročníku 2016 na rozpálené trati Bahrain International Circuit bojoval britský tým o 3 mistrovské tituly (jezdecký v kategorii LMGTE Pro, jezdecký v kategorii LMGTE Am a samozřejmě značkový v kategorii LMGTE). Štěstěna v podobě stávkující techniky však byla proti a Aston Martin ukořistil titul pouze jediný, když dánská profesionální posádka (Nicki Thiim, Marco Sorensen) projela cílem závodu sice na prvním místě, ale pouze jediná ze tří, které za Aston Martin do závodu nastoupily.
V roce 2017 se v závodech vytrvalostního mistrovství světa vydá dánské duo Sorensen, Thiim za obhajobou titulu. A znovu se Marco Sorensen a Nicki Thiim budou střídat za volantem vozu Aston Martin Vantage V8 #95. Nicki Thiim se již nemůže dočkat, až se šampionát rozjede naplno: „Zimní pauza je dlouhá a já už se nemohu dočkat, až to zase začne naplno. Nejlépe se cítím právě v závodech kategorie GT, kde jsou si vozy výkonnostně velmi blízké. Naši soupeři mají nyní proti nám velkou motivaci, aby nám minimálně znepříjemnili život a my se vynasnažíme celou tu dobu s Aston Martin udržet na čele. V takové konkurenci je skvělé, že jsme pro obhajobu titulu zůstali s Marcem (Sorensen) spolu. Vždy se snažíte poučit ze svých chyb a i my se budeme snažit některá naše loňská zaváhání napravit a právě s Marcem to půjde snadněji. Mezi námi je opravdové přátelství, jak na trati, tak i mimo ni.“ Marco Sorensen k tomu dodává: „Poté, co se nám podařilo získat mistrovský titul, máme o to větší motivaci, abychom jej letos obhájili. To bude náš letošní hlavní cíl. Jsem velmi šťastný, že mým parťákem je znovu Nicki (Thiim). Je to pro mne velká čest být třetí sezónu v Aston Martin Racing. Velmi si toho vážím.“
Sesterský vůz #97 bude pro změnu řídit duo jezdců z Velké Británie: Darren Turner a Jonathan Adam. Oba jezdci vloni získali za volantem této britské „mašiny“ evropský a britský titul a letos to tedy zkusí na mezinárodní scéně. Své světové angažmá zhodnotil Jonathan Adam takto: „Spojení s Darrenem je něco, na co se moc těším. Už jsme spolu odjeli pár závodů, takže oznámení o naší další spolupráci je velmi vzrušující. Budu na plný úvazek jezdit v posádce s někým tak zkušeným, to je prostě neuvěřitelné. Na trati i mimo ni je to jakýsi vyslanec Aston Martinu a věřím, že spolu budeme dobře vycházet. Máme podobný jezdecký styl a oba dva se budeme snažit dostat ze sebe i z vozu to nejlepší. Myslím si, že nám to spolu půjde dobře.“
Kdo doplní obě profi posádky pro červnový závod v Le Mans, by měl tým Aston Martin Racing oznámit do konce února.
Třetí Aston Martin Vantage V8 #98 se tradičně postaví na start v kategorii LMGTE Am a znovu se za jeho volantem bude střídat sehraná trojice Paul Dalla Lana, Pedro Lamy a Mathias Lauda. Vloni se jim podařilo zvítězit hned v pěti závodech, ale i tak to na pomyslnou celkovou korunu králů amatérské ligy nestačilo. Snad pro ně bude ročník 2017 šťastnější.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.