Britský tým, ve kterém před pár lety působil i český jezdec Tomáš Enge, představil jezdeckou sestavu pro nadcházející ročník World Endurance Championship.
Před posledním závodem ročníku 2016 na rozpálené trati Bahrain International Circuit bojoval britský tým o 3 mistrovské tituly (jezdecký v kategorii LMGTE Pro, jezdecký v kategorii LMGTE Am a samozřejmě značkový v kategorii LMGTE). Štěstěna v podobě stávkující techniky však byla proti a Aston Martin ukořistil titul pouze jediný, když dánská profesionální posádka (Nicki Thiim, Marco Sorensen) projela cílem závodu sice na prvním místě, ale pouze jediná ze tří, které za Aston Martin do závodu nastoupily.
V roce 2017 se v závodech vytrvalostního mistrovství světa vydá dánské duo Sorensen, Thiim za obhajobou titulu. A znovu se Marco Sorensen a Nicki Thiim budou střídat za volantem vozu Aston Martin Vantage V8 #95. Nicki Thiim se již nemůže dočkat, až se šampionát rozjede naplno: „Zimní pauza je dlouhá a já už se nemohu dočkat, až to zase začne naplno. Nejlépe se cítím právě v závodech kategorie GT, kde jsou si vozy výkonnostně velmi blízké. Naši soupeři mají nyní proti nám velkou motivaci, aby nám minimálně znepříjemnili život a my se vynasnažíme celou tu dobu s Aston Martin udržet na čele. V takové konkurenci je skvělé, že jsme pro obhajobu titulu zůstali s Marcem (Sorensen) spolu. Vždy se snažíte poučit ze svých chyb a i my se budeme snažit některá naše loňská zaváhání napravit a právě s Marcem to půjde snadněji. Mezi námi je opravdové přátelství, jak na trati, tak i mimo ni.“ Marco Sorensen k tomu dodává: „Poté, co se nám podařilo získat mistrovský titul, máme o to větší motivaci, abychom jej letos obhájili. To bude náš letošní hlavní cíl. Jsem velmi šťastný, že mým parťákem je znovu Nicki (Thiim). Je to pro mne velká čest být třetí sezónu v Aston Martin Racing. Velmi si toho vážím.“
Sesterský vůz #97 bude pro změnu řídit duo jezdců z Velké Británie: Darren Turner a Jonathan Adam. Oba jezdci vloni získali za volantem této britské „mašiny“ evropský a britský titul a letos to tedy zkusí na mezinárodní scéně. Své světové angažmá zhodnotil Jonathan Adam takto: „Spojení s Darrenem je něco, na co se moc těším. Už jsme spolu odjeli pár závodů, takže oznámení o naší další spolupráci je velmi vzrušující. Budu na plný úvazek jezdit v posádce s někým tak zkušeným, to je prostě neuvěřitelné. Na trati i mimo ni je to jakýsi vyslanec Aston Martinu a věřím, že spolu budeme dobře vycházet. Máme podobný jezdecký styl a oba dva se budeme snažit dostat ze sebe i z vozu to nejlepší. Myslím si, že nám to spolu půjde dobře.“
Kdo doplní obě profi posádky pro červnový závod v Le Mans, by měl tým Aston Martin Racing oznámit do konce února.
Třetí Aston Martin Vantage V8 #98 se tradičně postaví na start v kategorii LMGTE Am a znovu se za jeho volantem bude střídat sehraná trojice Paul Dalla Lana, Pedro Lamy a Mathias Lauda. Vloni se jim podařilo zvítězit hned v pěti závodech, ale i tak to na pomyslnou celkovou korunu králů amatérské ligy nestačilo. Snad pro ně bude ročník 2017 šťastnější.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.